Gisteren was het weer eens barbecue tijd, de eerste keer van het seizoen.
[context]
- De barbecue heeft de hele winter buiten gestaan
- Het is een model met deksel
- Kan dat zo maar dan? Ja, het is een Weber
[/context]
Er bleek nog een behoorlijke laag briketten in te zitten van de laatste keer vorig jaar. Zuinig als ik ben heb ik die in mijn 'brikettenstarter' (zie hogerop in dit topic) geladen, schep nieuwe kool er op, paar houtjes er onder en aan met die banaan.
Wat bleek: er had zich een spinnenkolonie in de brikettenstarten gevestigd die in hoog tempo de benen (alle acht) namen toe de vlammen ze om de oren sloegen.
Wat erger was: de overwinterde briketten waren zo vochtig als de neten en hadden de vorige keer blijkbaar nogal wat vet opgezogen. Het gevolg was een vreselijke rookbom, zo erg, dat ik maar even een excuses over de schutting heb geroepen richting de buurman.
Maar goed: toe ze eenmaal goed heet waren en niet meer rookten was het weer een prima eetbelevenis!
[bonus]
Laatste restje olijfolie op de hete kolen gegooid, instant GROTE vlammen en rook die drie straten verder nog te zien/ruiken was
[/bonus]
Een
Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.