abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2009 @ 10:59:23 #51
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_69596727
Gisteren was het weer eens barbecue tijd, de eerste keer van het seizoen.

[context]
- De barbecue heeft de hele winter buiten gestaan
- Het is een model met deksel
- Kan dat zo maar dan? Ja, het is een Weber
[/context]

Er bleek nog een behoorlijke laag briketten in te zitten van de laatste keer vorig jaar. Zuinig als ik ben heb ik die in mijn 'brikettenstarter' (zie hogerop in dit topic) geladen, schep nieuwe kool er op, paar houtjes er onder en aan met die banaan.

Wat bleek: er had zich een spinnenkolonie in de brikettenstarten gevestigd die in hoog tempo de benen (alle acht) namen toe de vlammen ze om de oren sloegen.

Wat erger was: de overwinterde briketten waren zo vochtig als de neten en hadden de vorige keer blijkbaar nogal wat vet opgezogen. Het gevolg was een vreselijke rookbom, zo erg, dat ik maar even een excuses over de schutting heb geroepen richting de buurman.

Maar goed: toe ze eenmaal goed heet waren en niet meer rookten was het weer een prima eetbelevenis!

[bonus]
Laatste restje olijfolie op de hete kolen gegooid, instant GROTE vlammen en rook die drie straten verder nog te zien/ruiken was
[/bonus]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 1 juni 2009 @ 11:39:41 #52
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_69597547
gasbrander
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_69598526
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:18 schreef Gripper het volgende:
De beste oplossing is nog altijd: om 4 uur de BBQ aansteken, en rustig met een biertje erbij de (minstens een nacht gemarineerde) stukken vlees aan spiezen rijgen, salade maken, stokbrood en sauzen klaarzetten. Tussendoor regelmatig even je vuur checken, herverdelen, kooltjes erbij, etc. Om een uur of 6 is de BBQ dan prima op temperatuur
Het enige wat je hiervoor nodig hebt is ruim voldoende tijd...
Wat hij zegt.
Gewoon op je gemak, lekker alles op zijn tijd.
pi_69600311
Mij is het inmiddels ook gelukt, zonder dat weber-ding . Briketten onderop, kleine stukjes aanmaakblok eroverheen, zoveel mogelijk. Houtskool erop, wat spiritus erover gieten, één lucifer erbij en binnen het uur staat ie aan
Willem-Jan van Puffelen
pi_69600918
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:29 schreef jemoeder125 het volgende:

[..]

Voor datsoort mensen hebben ze de gasbarbeque uitgevonden.
Goeiedag zeg, inderdaad! Of doe het gevoon in de pan.

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  maandag 1 juni 2009 @ 13:48:53 #56
142476 Paauwtje
Ff wat bedenken.
pi_69601054
3x dat weber-ding van de Lidl gebruikt nu,perfect.
2/3 spiritus blokjes onderin volgooien met brikketen,20/30 minuten wachten en het is goed.
Is hier een blijvertje.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:56:49 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69601300
quote:
Op maandag 18 mei 2009 07:12 schreef Rauzer het volgende:[..]Ik heb me gek gepomt anders
Ik gebruik altijd de fohn uit de badkamer op de koude lucht stand
3 min maximaal
pi_69621243
ik heb een potje met spiritus met daarin kurken staan, die branden goed en stinken niet, Ik leg er 2 in de bbq zet er een hoog leeg (verf)blik overheen met de onderkant eruit gesneden, kolen der op, lucifer der onder ,effe wapperen met wat karton en 20 minuten later kun je aan de gang
pi_69622660
Zo een brikettenstarter kit in combinatie met een electrische staaf die je in het midden plaatst werkt ook erg goed. Geen gedoe met vuur en alles, gewoon even erin hangen en gaan.

Al is het zelf aansteken altijd wel leuk aan de waterkant met een biertje
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:31:47 #60
240591 LockonStratos
Ever vigilant
pi_69626452
Zondag ook weer heerlijk gebarbequed
Ik ben echt de barbequekoning jwz _!

Gewoon oldschool op zoeen goedkoop supermarkt ding van 3 euro, hebben we al jaren.
Houtskool, paar briketten en wat aanmaakblokjes. Perfecte combo, aansteken en een half uur later kun je lekker grillen
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
pi_69633009
Waar de fuck hebben jullie spiritus voor nodig?

Gewoon 2 a 3 aanmaakblokjes in een hoekje van de bbq, aansteken en daar een bergje kolen op leggen. Zodra die kolen warm zijn, verspreiden door de barbecue en briketten er overheen.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:03:55 #62
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_69633164
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:28 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Ik ben er vandaag twee uur mee bezig geweest. Brandolie had ik niet, en met aanmaakblokjes ging het niet zo snel.
Grote fail, echt waar
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')