abonnement Unibet Coolblue
pi_69144051
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:41 schreef Bootje84 het volgende:
Als je niets te verbergen hebt, hoef je ook niet zo achterdochtig te doen. Je beweert dat je geen alu-hoedje-type bent, maar weigert mee te werken aan een vingerafdruk op je ID-kaart.. Dat spreekt elkaar een klein beetje tegen.
Wat is dit voor gehannes, je hebt niets te verbergen dus waarom ben je er op tegen.
Het is gewoon mijn privacy waar ik op inlever voor motieven die ik niet begrijp. Ik ga nou echt niet 2x nadenken voor ik wat flik, wellicht denk ik wel na over het dragen van handschoenen of wegschuren van mijn vingerafdrukken.
Waarom spreekt dit elkaar tegen? Enige achterdochtigheid naar de regering is doodnormaal.
Blind geloven dat ze alles doen voor je bestwil is naïef.
quote:
Van mij part mogen ze van iedereen een DNA-profiel in Nederland afnemen, zolang ze die maar digitaal hebben. Voor zover mijn kennis reikt, kan het DNA dan niet ergens "geplaatst" worden.
Dan ben ik dankbaar voor het feit dat jij het niet voor het zeggen hebt.
quote:
Op het moment dat je weet dat de overheid over jouw DNA beschikt, denk je wel 2x na voordat je een misdaad gaat plegen..
Zoals ik zei zou ik als crimineel eerder extra aandacht besteden aan de sporen die ik achterlaat dan het maar niet doen.
Intussen gaan wij wel naar een controle staat waar je de plee nog niet kan doorspoelen zonder dat iemand dat weet.
  maandag 18 mei 2009 @ 11:40:00 #27
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69145453
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:58 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat is dit voor gehannes, je hebt niets te verbergen dus waarom ben je er op tegen.
Het is gewoon mijn privacy waar ik op inlever voor motieven die ik niet begrijp. Ik ga nou echt niet 2x nadenken voor ik wat flik, wellicht denk ik wel na over het dragen van handschoenen of wegschuren van mijn vingerafdrukken.
Waarom spreekt dit elkaar tegen? Enige achterdochtigheid naar de regering is doodnormaal.
Blind geloven dat ze alles doen voor je bestwil is naïef.
[..]

Dan ben ik dankbaar voor het feit dat jij het niet voor het zeggen hebt.
[..]

Zoals ik zei zou ik als crimineel eerder extra aandacht besteden aan de sporen die ik achterlaat dan het maar niet doen.
Intussen gaan wij wel naar een controlestaat waar je de plee nog niet kan doorspoelen zonder dat iemand dat weet.
Ik vertrouw de regering niet klakkeloos en ik vind het ook redelijk ver gaan, maar het doel heiligt voor mij de middelen als de criminaliteit tot het minimum beperkt kan worden. Als jij denkt aan dingen als je vingers schuren of het dragen van handschoenen krijg ik een grote op mijn gezicht. Het is niet de regering vs de burgers. Er is een instantie die het land regeert en dat moet door regels en wetten.

Laat ik het anders stellen.. Heb jij een goed voorstel om de criminaliteit te beperken of het oplossen van zaken makkelijker te maken of bash je gewoon graag de gevestigde orde..?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 18 mei 2009 @ 11:42:40 #28
136780 Nosh
hurpdurp
pi_69145547
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:41 schreef Bootje84 het volgende:
Als je niets te verbergen hebt, hoef je ook niet zo achterdochtig te doen.
.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 18 mei 2009 @ 11:56:17 #29
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69145945
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:41 schreef Bootje84 het volgende:
Als je niets te verbergen hebt, hoef je ook niet zo achterdochtig te doen. Je beweert dat je geen alu-hoedje-type bent, maar weigert mee te werken aan een vingerafdruk op je ID-kaart.. Dat spreekt elkaar een klein beetje tegen.

Van mij part mogen ze van iedereen een DNA-profiel in Nederland afnemen, zolang ze die maar digitaal hebben. Voor zover mijn kennis reikt, kan het DNA dan niet ergens "geplaatst" worden.

Op het moment dat je weet dat de overheid over jouw DNA beschikt, denk je wel 2x na voordat je een misdaad gaat plegen..
En wat als de wereld er over 10-20 jaar er compleet anders uitziet? Ben je dan nog zo blij dat de overheid al deze gegevens heeft, of roep je dan heel hard ICH HABE NICHT GEWUST!
pi_69145961
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:40 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik vertrouw de regering niet klakkeloos en ik vind het ook redelijk ver gaan, maar het doel heiligt voor mij de middelen als de criminaliteit tot het minimum beperkt kan worden. Als jij denkt aan dingen als je vingers schuren of het dragen van handschoenen krijg ik een grote op mijn gezicht. Het is niet de regering vs de burgers. Er is een instantie die het land regeert en dat moet door regels en wetten.

Laat ik het anders stellen.. Heb jij een goed voorstel om de criminaliteit te beperken of het oplossen van zaken makkelijker te maken of bash je gewoon graag de gevestigde orde..?
Waarom moet ik gelijk met alternatieven op de proppen komen, om hier tegen te kunnen/mogen zijn?
Ik heb geen idee wat de regering zou moeten om criminaliteit tot een minimum te beperken, wel weet ik dat dit in ieder geval geen noemenswaardig effect gaat hebben, en het doel heiligt in mijn optiek de middelen absoluut niet.
Ernstig inefficiënt ook. Heel Nederland onder supervisie gooien voor het vangen van een handjevol criminelen.
Dit vingerafdrukken gelul is maar 1 druppel in de emmer, schijt er zo nog meer uit. Verplichte "slimme" meter, achterlijke controle op vliegvelden, monitoring/opslag van internet/telefoonverkeer, etc etc.
Eigenlijk allemaal sinds 9/11, laten we nou niet doen alsof terrorisme sinds toen is uitgevonden.
  maandag 18 mei 2009 @ 12:10:06 #31
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69146326
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

En wat als de wereld er over 10-20 jaar er compleet anders uitziet? Ben je dan nog zo blij dat de overheid al deze gegevens heeft, of roep je dan heel hard ICH HABE NICHT GEWUST!
inderdaad, het gevaar ligt hem in dat criminelen in deze databases kunnen komen, denk ook aan de usb sticks van politici etc.

en dan zijn de rapen gaar. en dan hebben we het inderdaad nicht gewust.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2009 @ 12:12:55 #32
145738 superworm
is erbij
pi_69146413
tvp. anders vergeet ik het weer.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 18 mei 2009 @ 12:14:05 #33
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69146455
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

En wat als de wereld er over 10-20 jaar er compleet anders uitziet? Ben je dan nog zo blij dat de overheid al deze gegevens heeft, of roep je dan heel hard ICH HABE NICHT GEWUST!
Daarom ook een digitaal archief betreft vingerafdrukken en DNA. Zodat het niet "geplaatst" kan worden. Puur ter naslag dus.
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:56 schreef McKillem het volgende:

[..]

Waarom moet ik gelijk met alternatieven op de proppen komen, om hier tegen te kunnen/mogen zijn?
Ik heb geen idee wat de regering zou moeten om criminaliteit tot een minimum te beperken, wel weet ik dat dit in ieder geval geen noemenswaardig effect gaat hebben, en het doel heiligt in mijn optiek de middelen absoluut niet.
Ernstig inefficiënt ook. Heel Nederland onder supervisie gooien voor het vangen van een handjevol criminelen.
Dit vingerafdrukken gelul is maar 1 druppel in de emmer, schijt er zo nog meer uit. Verplichte "slimme" meter, achterlijke controle op vliegvelden, monitoring/opslag van internet/telefoonverkeer, etc etc.
Eigenlijk allemaal sinds 9/11, laten we nou niet doen alsof terrorisme sinds toen is uitgevonden.
Monitoren van telefoonverkeer vind ik ook ver gaan en internet moet ook niet gemonitort worden.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 18 mei 2009 @ 12:20:45 #34
13250 Lod
Sapere aude!
pi_69146677
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:14 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Daarom ook een digitaal archief betreft vingerafdrukken en DNA. Zodat het niet "geplaatst" kan worden. Puur ter naslag dus.
Ik snap niet precies wat je bedoelt met 'plaatsen'.
quote:
Monitoren van telefoonverkeer vind ik ook ver gaan en internet moet ook niet gemonitort worden.
En als het nou ter voorkoming is van criminaliteit?
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:40 schreef Bootje84 het volgende: maar het doel heiligt voor mij de middelen als de criminaliteit tot het minimum beperkt kan worden.
GNU Terry Pratchett
  maandag 18 mei 2009 @ 12:22:59 #35
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69146756
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:20 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik snap niet precies wat je bedoelt met 'plaatsen'.
[..]

En als het nou ter voorkoming is van criminaliteit?
[..]
Plaatsen als in bewijs op een crime-scène neerleggen om gevonden te worden.

Zolang er bewijs is van crimineel gedrag mag er van mij een tap geplaatst worden..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 18 mei 2009 @ 12:29:50 #36
13250 Lod
Sapere aude!
pi_69146945
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:22 schreef Bootje84 het volgende:
Plaatsen als in bewijs op een crime-scène neerleggen om gevonden te worden.

Zolang er bewijs is van crimineel gedrag mag er van mij een tap geplaatst worden..
Oke, dus een crimineel mag niet wat haren van jou daar achterlaten?

Wat beschouw je als bewijs van crimineel gedrag? Als het al atrict bewezen moet zijn wat is dan de meerwaarde van het DNA? Of heb je het over vermoeden van crimineel gedrag? Waar ligt dan de grens?
GNU Terry Pratchett
  maandag 18 mei 2009 @ 13:09:06 #37
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69148364
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:29 schreef Lod het volgende:

[..]

Oke, dus een crimineel mag niet wat haren van jou daar achterlaten?

Wat beschouw je als bewijs van crimineel gedrag? Als het al atrict bewezen moet zijn wat is dan de meerwaarde van het DNA? Of heb je het over vermoeden van crimineel gedrag? Waar ligt dan de grens?
Een rechercheur mag geen haren plaatsen op een plaats van delict om ze 1 minuut later te "vinden" en te gebruiken als bewijs. Of, in mijn voorbeeld, DNA...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_69148957
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:40 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik vertrouw de regering niet klakkeloos en ik vind het ook redelijk ver gaan, maar het doel heiligt voor mij de middelen als de criminaliteit tot het minimum beperkt kan worden. Als jij denkt aan dingen als je vingers schuren of het dragen van handschoenen krijg ik een grote op mijn gezicht. Het is niet de regering vs de burgers. Er is een instantie die het land regeert en dat moet door regels en wetten.

Laat ik het anders stellen.. Heb jij een goed voorstel om de criminaliteit te beperken of het oplossen van zaken makkelijker te maken of bash je gewoon graag de gevestigde orde..?
OK, doel heiligt de middelen. Gaan we vanaf morgen voortaan elke dag bij een willekeurig huis in een willekeurige wijk ff binnenvallen en een huiszoeking doen. Uiteraard is het ter preventie, dus is er ook geen bevel nodig.

Voorkomt vast heel veel criminaliteit.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_69149126
En over een paar jaar leven we van elkaar gescheiden door plotseling in een nacht geplaatste schotten en hekken, krijgen we een avondklok en pakken ze je op voor de misdaad die je misschien, ooit, zal overwegen, te plegen, omdat één of ander trio liggend in een zwembad,tarend naar het plafond dit voorspeld heeft en men de gegevens in een balletje heeft gevangen.

Wie had het over SF?
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2009 @ 13:39:19 #40
145738 superworm
is erbij
pi_69149260
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:35 schreef Exoteria het volgende:
En over een paar jaar leven we van elkaar gescheiden door plotseling in een nacht geplaatste schotten en hekken, krijgen we een avondklok en pakken ze je op voor de misdaad die je misschien, ooit, zal overwegen, te plegen, omdat één of ander trio liggend in een zwembad,tarend naar het plafond dit voorspeld heeft en men de gegevens in een balletje heeft gevangen.

Wie had het over SF?
Hollywood, bedoel je.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 18 mei 2009 @ 13:46:18 #41
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69149510
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:29 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

OK, doel heiligt de middelen. Gaan we vanaf morgen voortaan elke dag bij een willekeurig huis in een willekeurige wijk ff binnenvallen en een huiszoeking doen. Uiteraard is het ter preventie, dus is er ook geen bevel nodig.

Voorkomt vast heel veel criminaliteit.
Als je al mn reacties leest, praat ik over een vingerafdruk en DNA. Jij praat gelijk over huiszoekingen onder het motto "het doel heiligt de middelen", wat ik gezegd heb. Als je dan ook verder leest, moet er wel een duidelijke verdenking zijn. Niet selectief lezen..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 18 mei 2009 @ 13:48:05 #42
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_69149556
Ben er eigenlijk ook wel huiverig voor, niet zo zeer dat ze opeens mijn vinger afdrukken hebben maar dat er gewoon slordig mee omgegaan wordt.
Vooral als je dingen hoort in moordzaken waarin DNA sporen door slordig werken vervuild zijn geraakt en als bewijs aanvoeren. (deventer moordzaak, puttense moorzaak etc.)

Mensen die bij pinautomaten normaal pinnen, komen opeens op opsporing verzocht omdat de videoband en de pin-tijdsregistratie niet gelijk liepen.

Het zijn een aantal slordige zaken waarbij onschuldige burgers beschuldigd en zelfs erger jarenlang opgesloten worden, vanwege fouten.
Ik vind dit zeer schandelijk en daardoor moet er maar een andere oplossing gezocht worden ipv. iedereen tegen de muur te zetten met zijn biometrische informatie.

Bij asielzoekers worden vinger stelselmatig verminkt om herkenning te voorkomen omdat ze eerder zijn afgewezen of een crimineel verleden hebben.

Ik snap dat fraude hard aangepakt moet worden maar tegen welke prijs
  maandag 18 mei 2009 @ 14:17:33 #43
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69150643
Ikke!
Mijn paspoort verviel op 12 mei dus dat kwam goed uit
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2009 @ 14:46:39 #44
145738 superworm
is erbij
pi_69151599
28 juni gaat dit landelijk in, toch? Wie gaat er daarna even naar het gemeentehuis, om vervolgens te weigeren een vingerafdruk af te staan? Liefst met camera natuurlijk
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_69151729
Kzit nou die openingstijden te bekijken, en het komt er op neer dat ik alleen op een donderdag kan.
Wat een tropische werktijden blijven dat zeg.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:15:26 #46
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_69152495
Ik denk trouwens dat vinger afdrukken die digitaal opgeslagen worden zeker door kwaadwillende gebruikt kunnen worden om in irl te plaatsen. Heb me twijfels of het criminaliteit oplost criminelen gaan gewoon vaker handschoenen dragen. Oja wanneer komt de verplichte irisscan
happen naar de baas
pi_69153902
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:46 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Als je al mn reacties leest, praat ik over een vingerafdruk en DNA. Jij praat gelijk over huiszoekingen onder het motto "het doel heiligt de middelen", wat ik gezegd heb. Als je dan ook verder leest, moet er wel een duidelijke verdenking zijn. Niet selectief lezen..
Waarom zou er bij een willekeurige preventieve huiszoeking wel een duidelijke verdenking moeten zijn en bij mijn vingerafdruk, preventief fouilleren, kentekenregistratie, internetverkeer, DNA databanken etc. niet?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  maandag 18 mei 2009 @ 17:05:37 #48
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_69156250
al gedaan
  maandag 18 mei 2009 @ 17:13:31 #49
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69156512
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:57 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Waarom zou er bij een willekeurige preventieve huiszoeking wel een duidelijke verdenking moeten zijn en bij mijn vingerafdruk, preventief fouilleren, kentekenregistratie, internetverkeer, DNA databanken etc. niet?
Omdat je eigen huis privéterrein is. Preventief fouilleren is op straat. Daarnaast verzin je nu elke keer andere "maatregelen". Stop nu eens met woorden in mijn mond te leggen...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_69157822
ohw.. dat is wel even handig om te weten.. mijne verloopt eind van het jaar maar dit is wel even een reden om er een vervroegd aan te vragen..
quote:
Gebruik vingerafdrukken

De vingerafdrukken worden gebruikt om bij het aanvragen en uitreiken van het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart te controleren of de persoon die het document aanvraagt ook de rechtmatige houder daarvan is.

Het kabinet heeft overigens een wetsvoorstel bij het Nederlandse parlement ingediend waarin wordt geregeld dat de opgenomen vingerafdrukken worden opgeslagen in de reisdocumentenadministratie en waarvoor de vingerafdrukken kunnen worden gebruikt.
bron

mmz.. dus enkel uitstel van executie
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')