abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2009 @ 17:46:39 #201
80089 kres
Komt goed...
pi_70907305
Heb je al foto's van je bak anaal ?
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_70907343
Hoe bedoel je dubbele kranen trouwens?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70907510
Nu is het een slang in de bak die de aanvoer is, gaat het filter in, filter uit via de slang in uitvoer. Toch ?
Top 5 China producten
  zondag 12 juli 2009 @ 18:03:14 #204
80089 kres
Komt goed...
pi_70907810
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:48 schreef rene90 het volgende:
Hoe bedoel je dubbele kranen trouwens?
Het is een systeem van kranen die je af kan sluiten en de kranen uit elkaar kan halen.....

FF een foto zoeken... Is lastig uit te leggen...
pi_70907853
Oke, en wat is de toegevoegde waarde, dan kan je het als stofzugier of iets gebruiken? Dat is nu sowieso ideaal van het externe filter, dat je die aanvoer slang gewoon kan gebruiken als stofzuiger toch?
Top 5 China producten
pi_70908054
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:04 schreef rene90 het volgende:
Oke, en wat is de toegevoegde waarde, dan kan je het als stofzugier of iets gebruiken? Dat is nu sowieso ideaal van het externe filter, dat je die aanvoer slang gewoon kan gebruiken als stofzuiger toch?
toegevoegde waarde is dat je je filter makkelijk kan loskoppelen zonder iets met de slangen te hoeven doen. je sluit met 1 kraan de slang af, met 1 kraan het filter en koppelt de slang los
  zondag 12 juli 2009 @ 18:45:22 #207
80089 kres
Komt goed...
pi_70909004
Kijk... Deze bedoel ik...\

Je draait de beide kranen dicht en in het midden kan je ze uit elkaar halen..

pi_70910286
Ziet er wel handig uit, hoeveel kost zo een ding? En je hebt er maar één nodig neem ik aan? Heb jij er niet toevallig nog één liggen?
Top 5 China producten
pi_70911298
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:29 schreef rene90 het volgende:
Ziet er wel handig uit, hoeveel kost zo een ding? En je hebt er maar één nodig neem ik aan? Heb jij er niet toevallig nog één liggen?
je hebt er 2 nodig, een op de invoerslang, een op de uitvoerslang
  zondag 12 juli 2009 @ 20:21:49 #210
80089 kres
Komt goed...
pi_70911910
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:29 schreef rene90 het volgende:
Deze is 13 euro en wat wisselgeld... Hoe groter de maat hoe duurder ze worden..
Je hebt idd twee setjes nodig...

Dus ben je zo´n laten we zeggen 30 euro kwijt... Is niet heel erg goedkoop maar wel erg handig.

Heb ze helaas niet voor je ligen.

Ze komen ook met enoge regelmaat op MP voorbij..
pi_70912105
Ik persoonlijk zou ze nieuw kopen, ben te bang dat bijvoorbeeld rubbers uitgedroogd zijn of dat er ergens scheurtjes inzitten en dan loopt straks het aquarium leeg via dus tussenstukjes
  zondag 12 juli 2009 @ 20:32:52 #212
80089 kres
Komt goed...
pi_70912289
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik persoonlijk zou ze nieuw kopen, ben te bang dat bijvoorbeeld rubbers uitgedroogd zijn of dat er ergens scheurtjes inzitten en dan loopt straks het aquarium leeg via dus tussenstukjes
Ja daar heb je ook weer gelijk in...
pi_70913048

En mijn garnaal die nu 4,5 cm is en gister zijn huid heeft verwisseld voor een nieuwe verse

Je kan zien dat ik nog heel wat te doen heb met het aquarium, inmiddels de achterwand en alles eruit gekregen, lijmresten kunnen verwijderen, meeste mos en algen ook kunnen verwijderen. Nu nog schoonmaken en grondig ook

Ik zit alleen te bedenken hoe ik me invoer en uitvoer verwerk in de achterwand. Want ik wil enkel 2 roostertjes in me achterwand hebben en de slangen door het piepschuim heen trekken. In de linkerhoek me uitvoer en de rechterhoek de invoer.
Ook is het aquarium iets kleiner dan gedacht, namelijk de rechte zijde zijn 75 cm (beide), schuine zijde is 100 cm en de hoogte is 45 cm (waterhoogte), nu nog uitrekenen hoeveel liter inhoud dat is
pi_70914510
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:21 schreef kres het volgende:

[..]

Deze is 13 euro en wat wisselgeld... Hoe groter de maat hoe duurder ze worden..
Je hebt idd twee setjes nodig...

Dus ben je zo´n laten we zeggen 30 euro kwijt... Is niet heel erg goedkoop maar wel erg handig.

Heb ze helaas niet voor je ligen.

Ze komen ook met enoge regelmaat op MP voorbij..
Dan koop ik ze ook liever nieuw Welke site heb je ze vandaan, ga ze dan gelijk even bestellen.
Top 5 China producten
  zondag 12 juli 2009 @ 21:48:56 #215
80089 kres
Komt goed...
pi_70914671
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:43 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dan koop ik ze ook liever nieuw Welke site heb je ze vandaan, ga ze dan gelijk even bestellen.
http://www.aquaplantsonli(...)bel-1216-p-1136.html
pi_70914824
Ik zoeken op die site, alleen een nogal irritante site om te zoeken omdat alles per merk word gedaan. Thanks zijn besteld

Maar met het filter kan je dus omdat hij aanzuigt het ook als stofzuiger gebruiken voor de bodem toch? Of ga je dan het filter teveel belasten?
Top 5 China producten
  zondag 12 juli 2009 @ 22:01:49 #217
80089 kres
Komt goed...
pi_70915139
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:53 schreef rene90 het volgende:
Ik zoeken op die site, alleen een nogal irritante site om te zoeken omdat alles per merk word gedaan. Thanks zijn besteld

Maar met het filter kan je dus omdat hij aanzuigt het ook als stofzuiger gebruiken voor de bodem toch? Of ga je dan het filter teveel belasten?
Zou ik niet doen... Je filter raakt dan te snel verstopt. Je moet je filter in gebruik nemen lekker laten draaien en niet te veel aan rommelen. Ik maak die van mij eens in de zo veel manden schoon. Kijk meestal naar de waterflow.... Als die heel erg afneemt dan maak ik de pomp schoon.
pi_70915211
Wat denken jullie van het aquarium trouwens? Zit er volgens jullie potentie in?
En lief is die garnaal he
pi_70915381
Zeker, wat ik je wel aanraadt is om het goed schoon te maken met flink heet water. En eventueel kan je bij de kwantum ofzo plakplastic kopen, om te omlijsting weer mooi te krijgen of een andere kleur.
Top 5 China producten
  zondag 12 juli 2009 @ 22:14:37 #220
80089 kres
Komt goed...
pi_70915633
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat denken jullie van het aquarium trouwens? Zit er volgens jullie potentie in?
En lief is die garnaal he
Het is zeker een mooi bak... Er is altijd een ding met aquariums... Leeg zien ze er niet uit maar zodra je er water in gooit wordt het meteen anders....
Maar ik zeg nogmaals... goede keuze die hoekbak....
Neem goed te tijd om hem schoon te maken en hem in te richten.. Ik ken de drang die je soms kan hebben om er zo snel als het kan water in te gooien....

Die garnaal is wel cool.. Goed dat hij vervelt... Betekent ook dat hij het aardig naar zijn zin heeft.......
pi_70915785
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:14 schreef kres het volgende:

[..]

Het is zeker een mooi bak... Er is altijd een ding met aquariums... Leeg zien ze er niet uit maar zodra je er water in gooit wordt het meteen anders....
Maar ik zeg nogmaals... goede keuze die hoekbak....
Neem goed te tijd om hem schoon te maken en hem in te richten.. Ik ken de drang die je soms kan hebben om er zo snel als het kan water in te gooien....

Die garnaal is wel cool.. Goed dat hij vervelt... Betekent ook dat hij het aardig naar zijn zin heeft.......
Ja dat komt in orde dat schoonmaken en ik had wel drang om alles snel snel te doen maar ik denk dat ik totaal een 1,5 maand uit trek om te zorgen dat ie draaiend is dus ik wil wel de tijd nemen
Kost al veel tijd om te bedenken hoe ik me achterwand wil maken, wat ik er in wil verwerken en vooral HOE

Ik ben echt zooo trots op die garnaal whehehe en ik zie hem gewoon bijna groeien, bijna 2-wekelijks laat ie zijn huid los, net als de andere garnalen
En mijn vuurgarnalen hebben nu ook al verveld ondanks dat ze pas een week in mijn bak zitten
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:08 schreef rene90 het volgende:
Zeker, wat ik je wel aanraadt is om het goed schoon te maken met flink heet water. En eventueel kan je bij de kwantum ofzo plakplastic kopen, om te omlijsting weer mooi te krijgen of een andere kleur.
Das eigenlijk wel een goeie tip
  zondag 12 juli 2009 @ 22:21:48 #222
80089 kres
Komt goed...
pi_70915899
Waar je trouwens je bak goed mee kan ontsmetten is Halamid-d..... Wordt heel veel in de aquarium wereld gebruikt... Is niet duur en je hebt net ietsm eer zekerheid dat hij goed schoon en ontsmet is...
pi_70916001
kres, weet je nog een andere winkel? Aquaplants is dicht i.v.m. vakantie Zullen ze het bij tuincentra hebben?

Edit; vind net een enge site http://www.aquaspul.nl/index.html?target=p_1220.html&lang=nl

Hier hebben ze hem wel, en de winkel zelf zit in Amsterdam dus ga daar deze week even langs.
Top 5 China producten
  zondag 12 juli 2009 @ 22:25:17 #224
80089 kres
Komt goed...
pi_70916041
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:24 schreef rene90 het volgende:
kres, weet je nog een andere winkel? Aquaplants is dicht i.v.m. vakantie Zullen ze het bij tuincentra hebben?
Zou heel goed kunnen.... Waar woon je ergens ?
pi_70916145
Heb mijn post precies geedit, heb hem gevonden voor dezelfde prijs gelukkig
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')