hout goed uitkoken, daarna verdwijnt het met water verversenquote:Op maandag 25 mei 2009 21:46 schreef JortK het volgende:
[..]
Gaat dat gekleurde door kienhout op den duur eigenlijk weg, ik ken meerdere mensen die daar last van hebben.
probeer eens filterwatten ipv zo'n sponsjequote:Op maandag 25 mei 2009 21:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Het filter is gevuld met Siporax en twee sponsjes (fijn en grof).
Het is echt troebel
Klopt en na een paar dagen schoonmaken of vervangen totdat het ergste 'mist' er uit is.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:57 schreef Byte_Me het volgende:
probeer eens filterwatten ipv zo'n sponsje
Me PH was vorige week 2/3quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:21 schreef Byte_Me het volgende:
je water is niet zuur als de pH 7 is
wat voor vissen heb je en welke hebben kapotte staarten?
meetfout? zo laag kan haast niet, dan zijn je vissen in no time dood.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Me PH was vorige week 2/3
geen idee, zou eigenlijk niet mogen gebeuren bij zo'n vissenbestand. kan soms ook door ziekte komen, vinrot e.d.quote:Heb zwaarddragers, guppen, garnalen en van de guppen zijn vele staarten beschadigd sinds een week, daarvoor hadden zo mooie sierstaarten
Bleke planten en staartvinnen ben ik niet mee bekend.quote:Op zondag 31 mei 2009 21:03 schreef lionessa het volgende:
Mijn dochter(bijna 15) heeft sinds een tijdje een aquarium en ik heb er totaal geen verstand van. Zij wel wat meer, maar nu zijn er wat dingen mis in haar aquarium en misschien hebben mensen hier een oplossing?
Haar planten vindt ik er bleek van kleur? Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Van de fantoomzalmpjes worden de staartvinnen bleek. Wat zou dat kunnen zijn? Ik heb al op internet gezocht, maar ik kon niets vinden.
Ook heeft ze een aantal garnaaltjes, maar die laten zich bijna nooit zien. Hebben jullie nog sugesties voor garnalen die wel een beetje op de voorgrond komen?
Lijkt op een vuurtaart, maar eigenlijk denk ik dat het gewoon een jonge goudvis is, die oranje verkleurd?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:34 schreef Myster_E het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft iemand een idee welke soort die zwarte vis met oranje staart is?
Heb tijdens het verschonen van de bak even een foto genomen met wat goudvissen als vergelijkingsmaterie.
Ze zien er wel cwl uitquote:Op zondag 7 juni 2009 12:49 schreef Myster_E het volgende:
Thanks, het waren wat onduidelijke foto's, maar het is idd een vuurstaart.
[ afbeelding ]
Alles komt overeen, inclusief die snor.
Ja, had ik ook gehoord, maar die je nu hebt niet?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:13 schreef Myster_E het volgende:
[..]
Idd, alleen zijn ze normaal gesproken vrij agressief jegens andere vissen.
Ik heb ze bij mn schildpadden ingedaan. Een veel grotere bak met meer schuilplaatsen.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, had ik ook gehoord, maar die je nu hebt niet?![]()
Ik zou er ook wel een willen, ik heb maar een klein aquariumpje, dus dat gaat hem niet worden.
zeer grote kans dat die ph waarde je dader is. Te lage ph waarde is een echte vissen killer.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Me PH was vorige week 2/3
Heb zwaarddragers, guppen, garnalen en van de guppen zijn vele staarten beschadigd sinds een week, daarvoor hadden zo mooie sierstaarten
Hoe kweek je ze?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:40 schreef MAXTIJN het volgende:
Als tvp, mijn laatste aquariumfoto's, Het zijn zelf gekweekte L201 van 8 maanden oud.
De jongen zijn ongeveer 4 cm groot.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
toch niet in een kom he?quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:37 schreef Thorical het volgende:
Toch maar een tvp ondanks dat ik goudvissen heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |