quote:In Amsterdam-Noord is gistermiddag een vechtpartij ontstaan bij een traumahelikopter. Deze was ingezet om ambulancepersoneel te ondersteunen bij de hulpverlening na een ongeluk tussen een auto en een fietser.
Rond vijf uur 's middags werd een jongen van een jaar of twintig op een BMX-fiets aangereden door een auto die vermoedelijk wegreed van een parkeerplaats. Een aantal jongeren uit de buurt kwamen te dicht bij de helikopter, waarna ze het aan de stok kregen met ter plaatse aanwezige agenten. Een van de jongeren viel meerdere agenten aan en werd daarop aangehouden.
Bron: Vechtpartij bij traumahelikopter
quote:Omstander grijpt agent bij de keel
Geplaatst door Miranda op zaterdag 16 mei 2009 21:59
Amsterdam - Zaterdagmiddag rond 17.00 uur kwamen een fiets en een auto met elkaar in aanrijding op de Moterwal in Amsterdam-Noord. Gezien de aard van het letsel van het slachtoffer kwam de trauma helikopter ter plaatse om medische assistentie te verlenen. Een omstander negeerde de afzettingen en wilde geen afstand nemen van de helikopter. Toen agenten hem na verschillende vorderingen wilden aanhouden sloegen bij de man de stoppen door.
Omstanders van het incident verklaarden dat de verdacht een motoragent een vuistslag in zijn gezicht gaf. Daar richtte hij zijn woede op de twee andere agenten. De man greep de agent bij zijn keel maar deze wist hem met zijn collega te overmeesteren. De verdachte is aangehouden en ingesloten op een politiebureau.
Bron: Blik op 112
Maar het ook een multiculti agent is die aangevallen werd en uiteindelijk de orde weer wist te herstellen.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:54 schreef S1nn3rz het volgende:
leuk om te zien dat het weer een multiculti figuur is die de zaak weer in het honder wil schoppen.
dat wist ik al bij het lezen van de TT. Dit zijn dingen die vrijwel alleen cultuurverrijkers doen.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:54 schreef S1nn3rz het volgende:
leuk om te zien dat het weer een multiculti figuur is die de zaak weer in het honder wil schoppen.
Dat is het probleem van de politie in Nederland, ze stralen geen gezag uit. Dat voelen mensen aan en maken daar gebruik van. Het moet gewoon duidelijk zijn dat je met de politie niet moet spotten, omdat daar gepaste straffen op staan.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:57 schreef devl1nsect het volgende:
Wordt die agent belaagd, zet hij niet eens zijn knie in die kk mocro. Stel je voor dat je hem pijn doet. Ik had toch hard die knie in zijn onderrug gedrukt en dan boeien.
GVD. De politie van NL. Wat een watjes. Aanpakken dat tuig. Blank, zwart, paars, geel of groen. Je hoort je te gedragen.
quote:Op zondag 17 mei 2009 18:58 schreef Salatrel het volgende:
goh een bondkraagje... wie had dat nou verwacht....![]()
Zorg gewoon dat er gepaste (hoge) straffen komen voor dergelijk gedrag.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:03 schreef Hamilcar het volgende:
Breek anders z'n neus tijdens de arrestatie, dan denkt hij de volgende keer wel na voor hij dit soort ongein weer wil proberen.
.. ik ben dit nu wel zo zat aan het worden, hehe.
Gepaste straffen hier in NL?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat is het probleem van de politie in Nederland, ze stralen geen gezag uit. Dat voelen mensen aan en maken daar gebruik van. Het moet gewoon duidelijk zijn dat je met de politie niet moet spotten, omdat daar gepaste straffen op staan.
quote:Op zondag 17 mei 2009 18:59 schreef GasTurbine het volgende:
Ik hoor trouwens niemand over die schapenscheerder in het politieuniform.
quote:Op zondag 17 mei 2009 18:57 schreef Sakura het volgende:
[..]
Maar het ook een multiculti agent is die aangevallen werd en uiteindelijk de orde weer wist te herstellen.
Wel alles in perspectief blijven zien en niet met oogkleppen ala adolf wilders.
En jij denkt dat die agent daar mee wegkomt?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:03 schreef Hamilcar het volgende:
Breek anders z'n neus tijdens de arrestatie, dan denkt hij de volgende keer wel na voor hij dit soort ongein weer wil proberen.
Moet je eens in VBL daar iets over zeggen, zitten ook altijd wel een stel van die josti's die dat gedrag verdedigen. "De politie was aanwezig! Dat is pure provocatie!!"quote:Op zondag 17 mei 2009 19:04 schreef CasB het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom dat soort figuren altijd ruzie moeten zoeken met agenten. Net als voetbaltuig, die worden ook altijd para als ze politie zien. Zal wel een chromosomale afwijking zijn.
Die gepaste straffen bestaan inderdaad nog niet in Nederland. Dat is iets wat zeker moet veranderen, het invoeren van minimumstraffen is daarvoor wel een goede optie.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:04 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Gepaste straffen hier in NL?Je maakt iemand zonder voorbedachte rade koud en je krijgt 6 jaar en bij lief zijn mag je met 4 jaar al weer naar huis?
En de gevangene klaagt over dat er niets op de buis is in hun hok, want er is geen Filmnet? Wel een playstation of een xbox? En als je lief bent en niets zegt, mag je dat blok hasj oproken?
Het moet idd. duidelijk zijn dat je niet met de politie zou moeten spotten. En hoogst waarschijnlijk bedoelen we hetzelfde
Wauw ja, niet iedereen f5't een topic 2 keer per minuut.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
had je nou maar alle reacties gelezen voordat je deze opmerking maakte...
vier reacties boven die van jou...
[..]
Is dat niet iets te veel van het goede?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:09 schreef LXIV het volgende:
Gisteren zag ik op tv een kerel een steen naar een winkelier gooien. (In de VS). Die kreeg daar 20 jaar voor. Dat houdt ze wel van de straat.
Niet zo raar ook dat de gevangenissen in de VS overvol zitten.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:09 schreef LXIV het volgende:
Gisteren zag ik op tv een kerel een steen naar een winkelier gooien. (In de VS). Die kreeg daar 20 jaar voor. Dat houdt ze wel van de straat.
20 jaar dat is een vrij pittige strafquote:Op zondag 17 mei 2009 19:09 schreef LXIV het volgende:
Hier voorwaardelijk taakstrafje schat ik..quote:Op zondag 17 mei 2009 19:09 schreef LXIV het volgende:
Onzin natuurlijk, frusti.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:13 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hier voorwaardelijk taakstrafje schat ik..
Hoeveel denk je dat hij krijgt ?quote:
Weet je hoe die steen terecht is gekomen? Was het poging tot doodslag? Was de winkelier dodelijk gewond?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:12 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
20 jaar dat is een vrij pittige straflijkt me een beetje teveel van het goede.
Die slaan weer door, omdat zo ongeveer een derde van de bevolking achter de tralies zit. Maar 5 jaar cel, zonder aftrek lijkt me een goed begin.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:12 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Niet zo raar ook dat de gevangenissen in de VS overvol zitten.
VS is opgedeeld in 52 staten met eigen wetten en regels. In staat x mag je marihuana roken in staat y mag je het niet eens roken laat staan in bezit hebben.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:15 schreef Sapstengel het volgende:
De gevangenissen in de VS werken ook niet. Iemand moet een half jaar zitten voor marihuana bezit en komt vervolgens in het door bendes beheerste wereldje terecht. En natuurlijk is zo'n nieuweling handig voor de vieze klusjes met het risico op verlenging van de straf.
Een derde van de bevolking is wel heel veel. Ik geloof dat het een procent is. Maar dat is nog heel veel.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:15 schreef LENUS het volgende:
[..]
Die slaan weer door, omdat zo ongeveer een derde van de bevolking achter de tralies zit. Maar 5 jaar cel, zonder aftrek lijkt me een goed begin.
quote:Op zondag 17 mei 2009 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een derde van de bevolking is wel heel veel. Ik geloof dat het een procent is. Maar dat is nog heel veel.
Van de zwarte mannen tussen de 18 en de 25 zit geloof ik wel meer dan 25% achter de tralies!
Volgens het eerste google resultaat. Maar dat was in 2002 en is al gestegen volgens het tweede resultaat.quote:About 10.4% of the entire African-American male population in the United States aged 25 to 29 was incarcerated, by far the largest racial or ethnic group—by comparison, 2.4% of Hispanic men and 1.2% of white men in that same age group were incarcerated.
Had ik het tegen jou dat jij meent zo te moeten reageren?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:09 schreef Koewam het volgende:
[..]
Wauw ja, niet iedereen f5't een topic 2 keer per minuut.
Met je nutteloze en infantiele terechtstelling van iemand op een forum.
quote:Op zondag 17 mei 2009 19:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
[..]
Volgens het eerste google resultaat. Maar dat was in 2002 en is al gestegen volgens het tweede resultaat.
Dan dient die mocro een schadeclaim en die krijgt hij ws ook nog.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:03 schreef Hamilcar het volgende:
.. ik ben dit nu wel zo zat aan het worden, hehe.
quote:Op zondag 17 mei 2009 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een derde van de bevolking is wel heel veel. Ik geloof dat het een procent is. Maar dat is nog heel veel.
Van de zwarte mannen tussen de 18 en de 25 zit geloof ik wel meer dan 25% achter de tralies!
Ik was inderdaad wat "enthousiast" met de cijfers.quote:Record aantal Amerikanen in de gevangenis
In Amerika zit een record aantal mensen gevangen in de cel; meer dan 1 procent van de bevolking zit achter de tralies. Dit is een ongeevenaard record dat de overheden van de deelstaten jaarlijks zo'n 50 miljard dollar kost, plus nog een 5 miljard voor de federale overheid, aldus een vandaag gepubliceerd rapport. Met méér dan 2,3 miljoen mensen achter de tralies in het begin van 2008 is de USA nummer één, zowel wat betreft het absolute aantal gevangenen als wat betreft het percentage dat de gevangenen deel uitmaken van de totale bevolking. Zelfs het toch weel heel dicht bevolkte China komt pas met afstand op de tweede plaats. De uitdijende gevangenisbevolking is grotendeel het gevolg van de strengere straffen die sinds het midden van de jaren 80 worden opgelegd. Vooral de minderheden worden hierdoor zwaar getroffen. Eén op de negen zwarte mannen in de leeftijd tussen 20 en 34 jaar zit achter de tralies. Voor zwarte vrouwen in de leeftijd tussen 35 en 39 is dat één op honderd, vergeleken met 1 : 355 voor blanke vrouwen in de zelfde leeftijdsgroep. In het begin van de jaren 90 hebben veel deelstaten de "three-strikes-you're-out" wetten ingevoerd. Mede als gevolg daarvan is de gevangenisbevolking tussen 1990 en 2000 met ongeveer 80 procent gestegen.
Leuk om te zien dat al twee burgers met een grote camera klaarstaan om het voorval vast te leggen, maar helpen, ho maar.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:54 schreef S1nn3rz het volgende:
Minimumstraffen, allemachtig, hoe kom je erbij dat zoiets ook maar ergens nut zou hebben?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:08 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Die gepaste straffen bestaan inderdaad nog niet in Nederland. Dat is iets wat zeker moet veranderen, het invoeren van minimumstraffen is daarvoor wel een goede optie.
...Wat mede te maken heeft met het feit dat de VS jury-rechtspraak kent. Zo'n jury is niet altijd even eerlijk tegen negers of latino's.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
duhhh, dat is veiliger en misschien maken ze nog wel een foto van een agent(e) die zich misdraagtquote:Op zondag 17 mei 2009 19:39 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat al twee burgers met een grote camera klaarstaan om het voorval vast te leggen, maar helpen, ho maar.
Als je het specifiek tegen iemand hebt kun je een PM sturen.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:35 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Had ik het tegen jou dat jij meent zo te moeten reageren?
Als je iets doet dan worden je tanden eruit geslagen en krijg je een taakstraf opgelegd wegens openlijke geweldpleging. Zolang je als burger niet beschermt wordt of gesteund wordt wanneer je optreed is dit de meest logische reactie van omstanders.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:41 schreef bas-beest het volgende:
[..]
duhhh, dat is veiliger en misschien maken ze nog wel een foto van een agent(e) die zich misdraagt
Bron? Voorbeeld?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:49 schreef LENUS het volgende:
[..]
Als je iets doet dan worden je tanden eruit geslagen en krijg je een taakstraf opgelegd wegens openlijke geweldpleging. Zolang je als burger niet beschermt wordt of gesteund wordt wanneer je optreed is dit de meest logische reactie van omstanders.
Geen behoefte aan, je gaat toch ontkennen of downplayen.quote:
Hier haakte ik al afquote:Een ongeveer 20-jarige jongen op een bmx-fiets
Vrij letterlijk dit keerquote:Op zondag 17 mei 2009 18:58 schreef Salatrel het volgende:
goh een bondkraagje...
Ik ga het inderdaad downplayen, want ik heb er nog nooit van gehoord. Op misschien een verdraaid Telegraaf verhaaltje wat achteraf niet waar bleek te zijn dan.quote:Op zondag 17 mei 2009 20:04 schreef LENUS het volgende:
[..]
Geen behoefte aan, je gaat toch ontkennen of downplayen.
Ze helpen door het vast te leggen.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:39 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat al twee burgers met een grote camera klaarstaan om het voorval vast te leggen, maar helpen, ho maar.
En multiculti figuur als agentquote:Op zondag 17 mei 2009 18:54 schreef S1nn3rz het volgende:
Mensen met een kleurtje mogen geen agent meer worden?quote:Op zondag 17 mei 2009 21:07 schreef Wheelgunner het volgende:
Hij vond dat Wilders nog wel wat meer steun kon gebruiken kennelijk.
Huh?quote:Op zondag 17 mei 2009 22:50 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Mensen met een kleurtje mogen geen agent meer worden?
Gevalletje "Race card" & Slachtofferrol opzoeken. Kijk maar even in zijn post historie. Is meneer goed in...quote:
Ik denk dat het niet aan de politie ligt .... maar meer aan hun meerderen en degenen die daarboven zitten.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:57 schreef devl1nsect het volgende:
Wordt die agent belaagd, zet hij niet eens zijn knie in die kk mocro. Stel je voor dat je hem pijn doet. Ik had toch hard die knie in zijn onderrug gedrukt en dan boeien.
GVD. De politie van NL. Wat een watjes. Aanpakken dat tuig. Blank, zwart, paars, geel of groen. Je hoort je te gedragen.
quote:
Heeft Wilders het nooit over ras / afkomst dan? Volgens mij is hij namelijk de eerste die de 'race card' speelt.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:33 schreef Irritinus het volgende:
[..]
Gevalletje "Race card" & Slachtofferrol opzoeken. Kijk maar even in zijn post historie. Is meneer goed in...
Er is ook een mooi kleuren filmpje van het incident,
Je zou het haast denken he:quote:Op maandag 18 mei 2009 00:18 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet aan de politie ligt .... maar meer aan hun meerderen en degenen die daarboven zitten.
Ze mogen gewoon weg niets meteen doen , wat logisch is anders gaan ze net zo gek als de amerikaanse politie ( even wel over 1 kammetje halen) , 1 persoon aanhouden en daar meteen met 6 agenten en knuppels en teasers? op loslaten is ook TE!!
en iets met politiek...... laat er maar eens een komen die het probleem wil aanpakken dat de politie meer mag doen ingeval van nood.....
Maar dan zit je nog altijd met de 2 en 1ste kamer en het koningshuis
Ik krijg /heb echt het idee dat Nederland er meer mee bezig is om het land voor andere landen mooier te doen overkomen dan werkelijk er voor te zorgen dat dit een prachtland zou kunnen zijn,.
mijn 3 centen .....
jij denkt hetzelfde...quote:Op maandag 18 mei 2009 00:28 schreef Irritinus het volgende:
[..]
Je zou het haast denken he:
- Bezuiniging op de politie van 100 miljoen naar 190 miljoen..
- Tientallen miljoenen extra ontwikkelingshulp
Hmm, weet ik eerlijk gezegd niet, luister nooit echt naar hem. vind hem persoonlijk maar een botte zak, met een rare aanpak en wat kortzichtig populistisch geschreeuw.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:27 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Heeft Wilders het nooit over ras / afkomst dan? Volgens mij is hij namelijk de eerste die de 'race card' speelt.
In de VS straalt de politie tenminste wel gezag uit. Je weet dat je daar niet moet gaan kloten, anders lig je echt zo op de grond.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:18 schreef prupke het volgende:
wat logisch is anders gaan ze net zo gek als de amerikaanse politie ( even wel over 1 kammetje halen) , 1 persoon aanhouden en daar meteen met 6 agenten en knuppels en teasers? op loslaten is ook TE!!
ik vind dat geen gezag uitstralen...quote:Op maandag 18 mei 2009 00:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In de VS straalt de politie tenminste wel gezag uit. Je weet dat je daar niet moet gaan kloten, anders lig je echt zo op de grond.
Prima toch. Doet z'n werk.quote:
Van je landgenoten moet je het hebbenquote:
Hoe weet jij dat nou?quote:Op maandag 18 mei 2009 01:19 schreef Meh7 het volgende:
Agent die hem inrekent is een allochtoon.
Je hebt 1 hersencel nodig om niet in je broek te plassen.. pas bij hersencel 2 komt zoiets om de hoek kijken..quote:Op maandag 18 mei 2009 00:49 schreef popolon het volgende:
't Is wel vreemd dat dat soort gasten zo maar politieagenten aanvallen. Het kan blijkbaar. Dat soort figuren moet je behandelen zoals ze behandelt willen worden: Keihard, knuppel in de nek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |