Zekerquote:Op zondag 17 mei 2009 17:25 schreef No-P het volgende:
3de op rij voor Van Hummel. Die man is in vorm.
Theo Bosquote:Op zondag 17 mei 2009 19:15 schreef Ambrosius het volgende:
Olympia's Tour gaat volgende week vast ook nog veel Nederlands succes opleveren.
quote:Op zondag 17 mei 2009 22:28 schreef Zelva het volgende:
Vierde plaats was voor Leezer. Brown viel 30 kilometer voor de meet.
quote:Klaar voor België
Dat er een massasprint zou komen, was toen snel duidelijk. Helaas ging Brown echter op dertig kilometer voor de meet onderuit. Erik Dekker daarover: "In een natte bocht gleed zijn achterwiel weg. Hij had gelukkig zelf niks, maar zijn stuur stond scheef. Daardoor duurde het te lang voor hij de achtervolging in kon zetten. Hij heeft het nog zeker geprobeerd, maar het is helaas niet gelukt. En als het dan op een sprint uitloopt, dan mis je je sprinter natuurlijk. Hoewel Leezer het met een vierde plek nog goed gedaan heeft."
quote:"Het ziet er slecht uit voor Steegmans"
Gert Steegmans en Kenny Dehaes konden nog geen hoge ogen gooien bij Katjoesja. Grote baas Andrei Tchmil is dan ook niet mals voor de twee Belgen. "Het ziet er slecht uit voor hen."
"Steegmans heeft problemen met zijn gezondheid, problemen in zijn hoofd en privéproblemen. Er zijn dingen die hij niet begrijpt", zegt Tchmil aan Het Laatste Nieuws. "Als je als kopman start in de de grote wedstrijden, heb je een verantwoordelijkheid. Tegenover jezelf en je sponsor. Als Steegmans effectief gezondheidsproblemen heeft, moet hij stoppen met koersen en zich laten verzorgen."
Tchmil laakt ook de pyschologische zwakte van Steegmans. "Ik was zelf ook renner. Als het niet ging, zocht ik de fout bij mezelf, niet bij een ander. Als ik niet kon volgen, was ik degene die slecht getraind had. Als ik lek reed, stak ik het niet op mijn materiaal. Dan had ik op de verkeerde plek gereden. Ik was verantwoordelijk voor mijn eigen resultaten", vertelt Tchmil. "Maar als ik nu hoor klagen over slechte fietsen, slechte bevoorrading en een gebrek aan ploegmaats, moet ik lachen. Dat bewijst enkel de psychologische zwakte van zo'n renner."
"Dehaes is de grootste ontgoocheling"
Voor Kenny Dehaes, die vorig jaar als sprinter furore maakte bij Topsport Vlaanderen, is Tchmil nog harder. "Hij is de grootste ontgoocheling bij ons. Die jongen snapt niet wat zijn werk is. Als je zoals Dehaes niet eens de bevoorrading haalt of bij de aankomst zegt: "Mijn job zit erop", dan heb ik een probleem. Welke job, vraag ik dan?"
"Een job, dat is werken in de fabriek. Wielrennen is passie. Ik weet niet waaraan het ontbreekt bij Dehaes", stelt de Russische Belg. "Ik ben in ieder geval zwaar teleurgesteld dat hij zich in het voorjaar niet met de beste Belgische renners kon meten."
"Ze mogen niet enkel geld oprapen"
Steegmans en Dehaes hebben allebei nog een contract tot eind 2010, maar hebben ze nog wel een toekomst bij Katjoesja? Tchmil: "Het ziet er slecht uit voor hen. Ik heb de renners de les gespeld over het gebrek aan professionele verantwoordelijkheid. Ik hoop dat ze nu gaan nadenken over hun werk. Het is niet dat ze enkel geld mogen oprapen en niets in de plaats hoeven te geven. Maar ik sluit voor niemand de deur. Ik wacht met groot geduld."
Wat ik me kan herinneren was dat Tchmil een renner was die heel hard voor zichzelf kon zijn...slechte om als baas te hebben als je niet goed voor je sport leeft.quote:
Alleen een linkje naar een liveticker. Beelden zijn er pas vanavond.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:28 schreef maril het volgende:
Weet iemand een linkje naaar de ronde van Catalonië
Die ook nog een sprint heeft is zacht uitgedrukt, een Steegmans in goede vorm is gewoon een topsprinter. Wint niet voor niks op de Champs-Elysees.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:24 schreef Cavalier1 het volgende:
Als Steegmans weg moet bij Katoesja, lijkt het me een mooie voor Rabobank.
Extra sterke man in het voorjaar, die ook nog een sprint heeft. Hoeft niet als kopman te starten maar kan het eventueel wel afmaken. Plus het is een man waar de andere ploegen rekening mee moeten houden, want je wilt er niet graag mee naar de streep rijden. Kan dus voor Rabo tactisch prettig zijn in de koers.
Lijkt me niet, die fietst toch nog steeds in het kader van herstelling rond?quote:Op maandag 18 mei 2009 15:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Mogen we nog iets verwachten van Kai Reus in Catalunya?
Misschien zondag in het heuvelland een kijkje nemen.quote:Op maandag 18 mei 2009 20:40 schreef Horloge het volgende:
Kwam vanmiddag de Cykelcity equipe op training tegen in Amsterdam-Zuid. Grappig gezicht wel.
Hier nog mensen die toeschouwer gaan spelen ergens bij Olympia's Tour, komende week?
Probleem bij Steegmans is dat die mentaal niet sterk genoeg is, waardoor hij 19 van de 20 keer faalt. En dan niet een beetje faalt, maar volledig.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Probleem bij Steegmans is dat die op een zware aankomst zelfs Hushovd los uit het wiel kan sprinten, maar voor hetzelfde geld in een vlak stuk met rugwind plots geparkeerd staat.
Dat is misschien wat overdreven (19 van de 20). Hij is als niet top-sprinter (want dat is hij niet) 3 keer in de Tour gestart en heeft 2 keer een rit gewonnen, de 3e keer spurtte hij een paar keer met McEwen in het wiel de rest los. In dé wedstrijd van het jaar, qua druk, heeft hij al 3 jaar na elkaar gedaan wat hij moest doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probleem bij Steegmans is dat die mentaal niet sterk genoeg is, waardoor hij 19 van de 20 keer faalt. En dan niet een beetje faalt, maar volledig.
Ik ook niet, maar het maakte m'n dagquote:Op woensdag 20 mei 2009 00:52 schreef Leatherface het volgende:
Wist niet dat ie nog in het rond fietst.
Blijft wel een leuke wielerexoot, die Kirsipuu. Althans, ik blijf Estland toch wel een exotisch wielrenland vinden.
De man die al moet lossen op een vluchtheuvel. Inderdaad een toffe exoot.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:52 schreef Leatherface het volgende:
Wist niet dat ie nog in het rond fietst.
Blijft wel een leuke wielerexoot, die Kirsipuu. Althans, ik blijf Estland toch wel een exotisch wielrenland vinden.
Dat is niet de Ronde van Ierland hoor, die is pas in augustus. En Kirsipuu mocht willen dat ie daar nog mee kon doen voor de overwinning. Ene Mark Cavendish won daar vorig jaar drie ritten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:35 schreef Intxaurraga het volgende:
De derde rit in de ronde van Ierland gaat naar de inmiddels 39-jarige Jaan Kirsipuu
[ afbeelding ]
Het was de overbekende FBD Insurance Rasquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is niet de Ronde van Ierland hoor, die is pas in augustus. En Kirsipuu mocht willen dat ie daar nog mee kon doen voor de overwinning. Ene Mark Cavendish won daar vorig jaar drie ritten.
Iddquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die uitspraken van Tchmil kunnen wel eens averechts werken bij Steegmans.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Robert Gesink schrijft tijdens zijn hoogtestage momenteel elke dag een stukje op: http://www.robertgesink.blogspot.com/
Niermann en Weening dus ook in de Tour ploeg?quote:Daarna ben ik met Grischa en Pieter nog eens de berg opgereden tot zover het mogelijk was.
Geweldig stuk over die triatleetquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Robert Gesink schrijft tijdens zijn hoogtestage momenteel elke dag een stukje op: http://www.robertgesink.blogspot.com/
Hij zit er met vijf ploegmaats zegt ie. Niermann, Weening, Freire, Garate en ...?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Niermann en Weening dus ook in de Tour ploeg?
Die stukjes van Gesink zijn overigens altijd leuk om te lezen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |