abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2009 @ 19:14:12 #26
112251 314
gimme pie!
pi_69126388
quote:
Op zondag 17 mei 2009 18:16 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ze willen. Een elektrisch toestel dient normaalgezien met het snoer gebruikt te worden dat geleverd is, en niet afgeknipt te worden. Of dat technisch relevant is of niet maakt niet uit, je hebt modificaties aan dat toestel aangebracht & daarom zul je geen garantie meer krijgen
die 'modificatie' was nodig om hem aan te sluiten, als je hem zo aansluit en hij gaat na 3 weken kapot dan is het verhaal toch nog hetzelfde? het is nu alleen vreemd omdat ie het nog nooit gedaan heeft
edit: het vervangen van de voedingskabel is een ander verhaal he, ik heb deze buiten de machine afgeknipt, dus dat moet geen issue zijn

@skiff : openmaken is een optie, maar daarom vraag ik dus ook of iemand weet of er een zekering in zit, omdat ik hem nog maar één dag heb kan ik tuurlijk altijd bellen of een monteur even langs kan komen.. maar als die ziet dat ik hem helemaal open heb gemaakt op zoek naar die zekering, dan worden ze natuurlijk wel een beetje argwanend omdat je dan overal in hebt zitten kunnen rommelen
pi_69126447
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:39 schreef z80 het volgende:
ik moet het eerste apparaat nog tegen komen dat je kan slopen/opblazen door de voedings kabel verkeert aan te sluiten.
op welke draad de fase staat maakt niets uit (anders mag er ook geen stekker aan zitten)
en als je de fase op de aarde aan sluit klapt de aardlek in de meterkast er uit,
maar voor de aangesloten apparaat maakt het niets uit.
Fase nul omwisselen zal inderdaad niets uitmaken, maar als je de OP leest, lees ik toch duidelijk dat er nadat deze aangesloten was iets klapte in de trekschakelaar, en sluiting kan dus wel schade aanrichten, ook in het toestel.
pi_69126541
quote:
Op zondag 17 mei 2009 17:02 schreef 314 het volgende:

[..]

die trekschakelaar is overleden ja, maar die had ik nooit eerder gebruikt dus ik kon niet weten dat ie niet deugde, nu zit er een nieuwe op en dat hoeft meneer de monteur niet te weten natuurlijk.. kzal ze morgen eens bellen, mijn verhaal is gewoon dat ik die machine heb aangesloten en dat ie het niet doet (en da's ook niet gelogen), dus ze mogen het komen repareren
Ze zien het echt wel hoor, verbloemen zal je niet helpen
pi_69126637
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:14 schreef 314 het volgende:

[..]

die 'modificatie' was nodig om hem aan te sluiten, als je hem zo aansluit en hij gaat na 3 weken kapot dan is het verhaal toch nog hetzelfde? het is nu alleen vreemd omdat ie het nog nooit gedaan heeft
edit: het vervangen van de voedingskabel is een ander verhaal he, ik heb deze buiten de machine afgeknipt, dus dat moet geen issue zijn

@skiff : openmaken is een optie, maar daarom vraag ik dus ook of iemand weet of er een zekering in zit, omdat ik hem nog maar één dag heb kan ik tuurlijk altijd bellen of een monteur even langs kan komen.. maar als die ziet dat ik hem helemaal open heb gemaakt op zoek naar die zekering, dan worden ze natuurlijk wel een beetje argwanend omdat je dan overal in hebt zitten kunnen rommelen
Vraag het eens op www.klusidee.nl. Daar zitten een aantal witgoedreparateurs.
pi_69126881
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:12 schreef skiff het volgende:
Wasmachines kan je op 2 gangbare manieren aansluiten:

Zo in het stopcontact, of via een trekschakelaar. Dat je de stekker hebt afgeknipt doet niets af aan de wering van het apparaat. Een installateur had niet anders gedaan. Die stekker zal er immers af moeten om het apparaat op de trekschakelaar aan te sluiten.

Die eerste trekschakelaar was waarschijnlijk gaar, dat is pech. Het is mogelijk dat die in de machine een zekering heeft waar de aansluiting zit, en dat die nu kapot is. (ik hoop het wel voor je)
quote:
Daar halen ze gelijk al vrij veel verantwoordelijk weg.

-2. Openschroeven, en zekering opzoeken en vervangen. (kost 60 cent oid.)

Als de beschrijving al zo beperkt is, dan zal er ook wel geen zekering inzitten.
  zondag 17 mei 2009 @ 19:53:54 #31
63722 z80
I fink you freaky
pi_69127847
indien sluiting BUITEN het apparaat schaden veroorzaakt in het apparaat is er iets goed mis.
een spetterende verbinding (los contact) kan ik nog inkomen indien het een goedkoop bagger apparaat is.
maar in alle andere gevallen mag een verstoring BUITEN het apparaat geen schade IN het apparaat veroorzaken.
blikseminslag en krachtstroom (3Fase) even buiten beschouwing gelaten.
ik ben 9 jaar elektronica monteur geweest op component nivo.
ik weet dus waar ik over praat.

even een vraag aan de TS
hoe zag de oude schakelaar er uit na de klap?
was deze weg gebrand vanbinnen terwijl alles wel goed aangesloten was?
zo ja zal het waarschijnlijk niet de schakelaar geweest zijn die defect was maar je was machine waar sluiting in zat, en waardoor je schakelaar verbrand is.
een wals schakelaar (wasmachine schakelaar) gaat zelden/nooit dusdanig stuk dat de fase en nul aan elkaar komen te liggen, dit is door de opbouw van het schakel zo goed als onmogelijk.

en dat er een zekering in de wasmachine zit die je zelf kan vervangen is zeer klein.
een hoofd zekering zit er niet in.
en indien er 1 op de schakel print zit moet je hier afblijven en onder garantie laten repareren.
deze gaat niet zomaar stuk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 17 mei 2009 @ 20:05:03 #32
112251 314
gimme pie!
pi_69128277
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:29 schreef klipper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

[ afbeelding ]

Als de beschrijving al zo beperkt is, dan zal er ook wel geen zekering inzitten.
ja die beschrijving zit erbij, daar heb ik dus niks aan..

"de voedingskabel vervangen" zie ik als hem opnieuw in het apparaat aansluiten, dus op de print die erin zit.. het afknippen van een stekker om hem naar een trekschakelaar te leiden is niet hetzelfde (is zelfs noodzakelijk, aangezien ik geen gewone wandcontactdoos in de badkamer heb)
  zondag 17 mei 2009 @ 20:08:24 #33
112251 314
gimme pie!
pi_69128413
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:53 schreef z80 het volgende:
even een vraag aan de TS
hoe zag de oude schakelaar er uit na de klap?
was deze weg gebrand vanbinnen terwijl alles wel goed aangesloten was?
zo ja zal het waarschijnlijk niet de schakelaar geweest zijn die defect was maar je was machine waar sluiting in zat, en waardoor je schakelaar verbrand is.
een wals schakelaar (wasmachine schakelaar) gaat zelden/nooit dusdanig stuk dat de fase en nul aan elkaar komen te liggen, dit is door de opbouw van het schakel zo goed als onmogelijk.

en dat er een zekering in de wasmachine zit die je zelf kan vervangen is zeer klein.
een hoofd zekering zit er niet in.
en indien er 1 op de schakel print zit moet je hier afblijven en onder garantie laten repareren.
deze gaat niet zomaar stuk.
die oude trekschakelaar was na de tik zwart van binnen aan één kant, die heb ik dus weggegooid. die klapte trouwens ook pas toen ik aan het touw trok, dus van een verkeerde aansluiting lijkt me geen sprake anders had ie al kortsluiting gemaakt toen ik de groep weer aan zette

zal morgen maar eens bellen dan, als er inderdaad geen zekering in zit die ik snel kan wisselen dan moet een monteur maar een kijkje nemen
  zondag 17 mei 2009 @ 20:41:16 #34
112251 314
gimme pie!
pi_69129717
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:18 schreef klipper het volgende:

[..]

Ze zien het echt wel hoor, verbloemen zal je niet helpen
ik hoef niks te verbloemen want ik heb aan de machine niks gedaan behalve de stekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')