abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 juni 2009 @ 20:08:06 #251
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70036759
Ja, maar niet in dezelfde hoeveelheid als de Skin Balancing versie. Echt een waxy bende is dat, heerlijk.

De siliconenbasis van de normale en Skin Recovery versie zijn vrijwel identiek in uiterlijk.
Confidence through competence
pi_70036858
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:08 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, maar niet in dezelfde hoeveelheid als de Skin Balancing versie. Echt een waxy bende is dat, heerlijk.

De siliconenbasis van de normale en Skin Recovery versie zijn vrijwel identiek in uiterlijk.
Ik heb die andere niet gebruikt. Die skin mattifying is dikker dus?
  maandag 15 juni 2009 @ 20:14:37 #253
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70037024
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:10 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ik heb die andere niet gebruikt. Die skin mattifying is dikker dus?
Veul dikker. Kwam als siliconenvlokken uit mijn samplezakje. In reviews klagen mensen er ook over dat je regelmatig de tube moet schudden/masseren, omdat anders het spul niet mengt.

De normale en Skin Recovery-versie waren identiek, vrij dikke, doorzichtige vloeistoffen.
Confidence through competence
pi_70037131
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Veul dikker. Kwam als siliconenvlokken uit mijn samplezakje. In reviews klagen mensen er ook over dat je regelmatig de tube moet schudden/masseren, omdat anders het spul niet mengt.

De normale en Skin Recovery-versie waren identiek, vrij dikke, doorzichtige vloeistoffen.
Hmm, lijkt me niet fijn. Ik vind die vrij dikke doorzichtige vloeistof van de normale wel fijn. Smeert lekker dun uit en trekt goed in je gezicht (voor zover siliconen intrekken).
pi_70037197
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:17 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Hmm, lijkt me niet fijn. Ik vind die vrij dikke doorzichtige vloeistof van de normale wel fijn. Smeert lekker dun uit en trekt goed in je gezicht (voor zover siliconen intrekken).
En wat nog belangrijker is: Met m'n SPF 30 PC sunspray heb je siliconen-op-siliconen. Dat blend echt super fijn in. Een creme op andere basis mixen met siliconen is toch minder succesvol meestal
  maandag 15 juni 2009 @ 20:28:40 #256
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70037653
Ik heb geen creme op andere basis dan siliconen voor overdag. Zowel de Neutrogena Ultra-sheer SPF 30 als de net aangeschafte Paula's Choice SPF 45 hebben een siliconenbase.

Die nieuwe SPF 45 is geweldig trouwens, heb daar net een samplepakje van opgemaakt. Het heeft dezelfde consistentie als de 1% BHA lotion waar ik zo lyrisch over was. Vergelijkbaar met de Mattifying SPF 15 lotion. Ik zal deze nu naast de SPF 30 van Neutrogena gebruiken. Zal vanzelf wel merken naar welke tube ik het vaakst grijp.

Die vloeibare SPF 30 van PC kan ik maar niet aan wennen. Ik zie het me alleen gebruiken door een decant mee te nemen wanneer ik een paar dagen weg ben, daar is het wel ideaal voor.
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:17 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Hmm, lijkt me niet fijn. Ik vind die vrij dikke doorzichtige vloeistof van de normale wel fijn. Smeert lekker dun uit en trekt goed in je gezicht (voor zover siliconen intrekken).
De website van PC raadt trouwens ook expliciet af aan mensen met een droge huid om die Skin Balancing Antioxidant concentrate te gebruiken. Je hebt gewoon een beetje olie nodig op de huid om die goed uit te laten zien. Op mijn gezicht zag deze in ieder geval het beste eruit van de drie.
Confidence through competence
pi_70038346
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:28 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb geen creme op andere basis dan siliconen voor overdag. Zowel de Neutrogena Ultra-sheer SPF 30 als de net aangeschafte Paula's Choice SPF 45 hebben een siliconenbase.

Die nieuwe SPF 45 is geweldig trouwens, heb daar net een samplepakje van opgemaakt. Het heeft dezelfde consistentie als de 1% BHA lotion waar ik zo lyrisch over was. Vergelijkbaar met de Mattifying SPF 15 lotion. Ik zal deze nu naast de SPF 30 van Neutrogena gebruiken. Zal vanzelf wel merken naar welke tube ik het vaakst grijp.

Die vloeibare SPF 30 van PC kan ik maar niet aan wennen. Ik zie het me alleen gebruiken door een decant mee te nemen wanneer ik een paar dagen weg ben, daar is het wel ideaal voor.
[..]

De website van PC raadt trouwens ook expliciet af aan mensen met een droge huid om die Skin Balancing Antioxidant concentrate te gebruiken. Je hebt gewoon een beetje olie nodig op de huid om die goed uit te laten zien. Op mijn gezicht zag deze in ieder geval het beste eruit van de drie.
Ik dacht dat je Neutrogena een witte waas achterliet? Dat lijkt me geen teken van siliconenbasis. Trouwens realiseer je je dat je Neutrogena SPF 30 geen helioplex bevat? De zonnefilters zijn dus een stuk minder stabiel dan in de hogere SPF's. Ik snap ook niet waarom neutrogena dat niet doet.
pi_70038481
Hmm, Neutrogena heeft nu de Neutrogena Ultra Sheer® Dry-Touch Sunblock SPF 100+ with Helioplex uitgebracht. Factor 100, yay! Als m'n 85 op is, ga ik die proberen, mits die goede reviews krijgt
pi_70038639
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:30 schreef Faeroer het volgende:
Ik ben op zoek naar een maskertje die mij er niet uit laat zien als een groene, blauwe of bruine alien. Heeft iemand een idee?

Zoiets als in de film American Psycho zou wel prettig zijn ->
Ik heb er eentj van PC die heel fijn is, even denken hoe die ook alweer heet... intensive moisture treatment ofzo? Is gewoon dikke creme. Prettig spul, en niet al te aso geprijsd.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:59:42 #260
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70039032
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:44 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ik dacht dat je Neutrogena een witte waas achterliet? Dat lijkt me geen teken van siliconenbasis. Trouwens realiseer je je dat je Neutrogena SPF 30 geen helioplex bevat? De zonnefilters zijn dus een stuk minder stabiel dan in de hogere SPF's. Ik snap ook niet waarom neutrogena dat niet doet.
Helioplex is die gepatenteerde naam voor een mix van avobenzone en oxybenzone toch? Dat met de toevoeging van die laatste de eerste wat stabieler blijft?

Zo'n marketinggast van Neutrogena legt dat even uit op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Helioplex

Op de achterkant van mijn tube staat avobenzone 2.0% en even verderop oxybenzone 3.0%. Dus volgens mij zit dat gewoon goed. Meer een marketingkwestie denk ik.
Confidence through competence
pi_70039224
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Helioplex is die gepatenteerde naam voor een mix van avobenzone en oxybenzone toch? Dat met de toevoeging van die laatste de eerste wat stabieler blijft?

Op de achterkant van mijn tube staat avobenzone 2.0% en even verderop oxybenzone 3.0%.
Idd. Maar het gaat om de juiste verhouding in combinatie met nog 2 andere ingredienten (octisalate en nog iets). Als je er op googled zie je dat er best wat kritiek op is dat de lagere spf's geen helioplex hebben.
pi_70039313
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Helioplex is die gepatenteerde naam voor een mix van avobenzone en oxybenzone toch? Dat met de toevoeging van die laatste de eerste wat stabieler blijft?

Zo'n marketinggast van Neutrogena legt dat even uit op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Helioplex

Op de achterkant van mijn tube staat avobenzone 2.0% en even verderop oxybenzone 3.0%. Dus volgens mij zit dat gewoon goed. Meer een marketingkwestie denk ik.
Overigens is Helioplex uitgebreid door de wetenschap en FDA besproken, en niet alleen een marketing term.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:07:38 #263
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70039392
Ik kan iig niet vinden wat de juiste verhouding en mix is van wat ze 'Helioplex' genoemd hebben. En dan nog zou je resultaten van klinische testen moeten bekijken of dat in deze hoeveelheden van belang is, aangezien er qua degradatie misschien geen lineair verband bestaat.
Confidence through competence
pi_70039557
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:07 schreef Stereotomy het volgende:
Ik kan iig niet vinden wat de juiste verhouding en mix is van wat ze 'Helioplex' genoemd hebben. En dan nog zou je resultaten van klinische testen moeten bekijken of dat in deze hoeveelheden van belang is, aangezien er qua degradatie misschien geen lineair verband bestaat.
Hoe dan ook, het is iets om over na te denken Overigens bevat die SPF30 spray van PC ook geen helioplex (maar wel gestabiliseerd avobenzone). Maar goed, als ik langer dan een uur de zon in ga, dan gaat er toch factor 85 met helioplex op
  maandag 15 juni 2009 @ 21:12:42 #265
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70039659
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:05 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Overigens is Helioplex uitgebreid door de wetenschap en FDA besproken, en niet alleen een marketing term.
Helioplex is een marketingterm van Neutrogena. Die naam staat geregistreerd. Dat de cocktail avobenzone stabiliseerd is wel een feit.

Misschien dat die SPF 30 van Neutrogena op een andere manier gestabiliseerd is. Want op zich is kritiek leveren dat het geen Helioplex genoemd mag worden één ding, maar ik zou me veel meer zorgen gaan maken als blijkt dat avobenzone op geen enkele andere manier gestabiliseerd is. Hoe ze het dan willen noemen zal me verder niet zoveel kunnen schelen.
quote:
The combination of diethylhexyl 2,6-naphthalatate, avobenzone and oxybenzone is known under the commercial name of Helioplex™ and it is present in UltraSheer® and Age Shield® sunscreens (Neutrogena®/Johnson & Johnson).
Ik zie geen diethylhexyl 2,6-naphthalatate op mijn tube staan. Is dat het missende ingredient dan, misschien? Heb jij je tube bij de hand?
Confidence through competence
pi_70039773
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Helioplex is een marketingterm van Neutrogena. Die naam staat geregistreerd. Dat de cocktail avobenzone stabiliseerd is wel een feit.
[..]

Ik zie geen diethylhexyl 2,6-naphthalatate op mijn tube staan. Is dat het missende ingredient dan, misschien? Heb jij je tube bij de hand?
Jep, zit er in bij mij..
  maandag 15 juni 2009 @ 21:16:03 #267
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70039828
Ladies and gents, we got em
Confidence through competence
pi_70040189
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:03 schreef Stereotomy het volgende:
Die antioxidant dingen vind ik ook prima te gebruiken als moisturizer 's avonds, als ik een keer niet aan de retinol wil.
Wel een beetje prijzig als moisturiser, vind je niet?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  maandag 15 juni 2009 @ 21:28:17 #269
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70040334
Nog even verder: Paula Begoun heeft een rant geschreven waarom Avobenzone uit zichzelf stabiel is.

http://www.cosmeticscop.c(...)ction-sunscreen.aspx
quote:
The definitive answer to the question about whether or not avobenzone is a stable sunscreen ingredient is that it is absolutely stable and there is substantial research showing that to be the case. (Sources: Journal of Investigative Dermatology, October 2003, pages 869-875; Journal of Cosmetic Science, November/December 2003, 589-598; Photodermatology, Photoimmunology, and Photomedicine, August 2003, pages 190-194 and August, 2000, pages 147-155; Photochemistry and Photobiology, February 2002, pages 122-125; Internet Photochemistry and Photobiology, www.photobiology.com/photobiology99/contrib/finlay/; and The Journal of Investigative Dermatology, August 2001, pages 256-267).
Maar nu schijnt het dat ze er naast zit, omdat in die studies blijkbaar andere spullen gebruikt zijn om avobenzone te stabiliseren. Ik moet zo ff in mijn pubmed account duiken om te kijken of ik bovenstaande dingen kan bekijken.

De hamvraag voor mij is dan: heeft Neutrogena misschien andere photostabilizers in de SPF 30 ultra-sheer gegooid? Mysterie mysterie...
Confidence through competence
  maandag 15 juni 2009 @ 21:29:32 #270
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70040381
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:25 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Wel een beetje prijzig als moisturiser, vind je niet?
Nouja, je gebruikt er ook veel minder van. Ik ben best enthousiast met normale moisturizers, maar dat kan ik beter met die antioxidant concentrates niet proberen. Die zijn behoorlijk dik en hebben maar een klein beetje nodig.
Confidence through competence
  maandag 15 juni 2009 @ 21:35:00 #271
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70040599
Which reminds me, tentamen Organische Chemie III over 9 dagen.
Confidence through competence
pi_70044524
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:28 schreef Stereotomy het volgende:
Nog even verder: Paula Begoun heeft een rant geschreven waarom Avobenzone uit zichzelf stabiel is.

http://www.cosmeticscop.c(...)ction-sunscreen.aspx
[..]

Maar nu schijnt het dat ze er naast zit, omdat in die studies blijkbaar andere spullen gebruikt zijn om avobenzone te stabiliseren. Ik moet zo ff in mijn pubmed account duiken om te kijken of ik bovenstaande dingen kan bekijken.

De hamvraag voor mij is dan: heeft Neutrogena misschien andere photostabilizers in de SPF 30 ultra-sheer gegooid? Mysterie mysterie...
Klopt inderdaad. Maar goed, ik gebruik de factor 30 dus voor lichte blootstelling. Daarbij is fotostabilisatie bijna niet van belang

Dit is overigens de reden dat ik dus niet PC gebruik voor hogere SPF waarden.
  maandag 15 juni 2009 @ 23:41:27 #273
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70046051
Weet je wat bizar is: avobenzone blokkeert vrijwel het hele UVA-spectrum, waarbij in zonlicht op aarde sowieso meer UVA dan UVB op je huid terecht komt, en daarbij UVA blijkbaar nog belangrijker is voor het verouderingsproces van de huid dan UVB. Je zou denken dat je voor avobenzone een flinke hoeveelheid zou mogen gebruiken, maar de FDA heeft bepaald dat in de VS je maar maximaal 3% avobenzone in je smeersels mag hebben. In Europa is dit 5%.

En overigens zou ik me bij Paula niet zoveel zorgen maken over de fotostabiliteit van avobenzone. Die Helioplex-cocktail van Neutrogena is bij lange na niet de enige manier om avobenzone stabiel te maken voor fotoexcitatie. Het werkt blijkbaar ook als je er Octocrylene bij gooit, en laat dat nou net in die weightless SPF 30 en die nieuwe SPF 45 zitten van Paula.

Gelukkig maar. Ben nu nog wel benieuwd hoe dat zit met die SPF 30 van Neutrogena.
Confidence through competence
pi_70047930
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
Weet je wat bizar is: avobenzone blokkeert vrijwel het hele UVA-spectrum, waarbij in zonlicht op aarde sowieso meer UVA dan UVB op je huid terecht komt, en daarbij UVA blijkbaar nog belangrijker is voor het verouderingsproces van de huid dan UVB. Je zou denken dat je voor avobenzone een flinke hoeveelheid zou mogen gebruiken, maar de FDA heeft bepaald dat in de VS je maar maximaal 3% avobenzone in je smeersels mag hebben. In Europa is dit 5%.

En overigens zou ik me bij Paula niet zoveel zorgen maken over de fotostabiliteit van avobenzone. Die Helioplex-cocktail van Neutrogena is bij lange na niet de enige manier om avobenzone stabiel te maken voor fotoexcitatie. Het werkt blijkbaar ook als je er Octocrylene bij gooit, en laat dat nou net in die weightless SPF 30 en die nieuwe SPF 45 zitten van Paula.

Gelukkig maar. Ben nu nog wel benieuwd hoe dat zit met die SPF 30 van Neutrogena.
Ik maak me er ook geen zorgen over. Maar uit het literatuuronderzoek dat ik heb gedaan is helioplex wel het beste stabiliseringssysteem op basis van avobenzone. En zeker als je uren lange blootstelling hebt, kies ik toch voor het beste systeem
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:49:22 #275
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70048071
En jouw achtergrond is?

Er zijn heel veel manieren om non-reversibele fotoexcitatie van avobenzone te voorkomen. Dat juist de R&D-afdeling van Johnson & Johnson hun gekozen pathway met diethylhexyl 2,6-naphthalatate en oxybenzone voor Neutrogena 'als beste' uit de bus komt van die tientallen alternatieven lijkt me zeer toevallig. Maar het zou best kunnen hoor. Zo op het eerste gezicht scoren ze bijvoorbeeld al beter dan die captive molecule van L'Oreal, mexoryl. Maar die is ook al behoorlijk oud.

Het kutte is dat wanneer het om captives gaat, de moleculen gelimiteerd zijn voor bepaalde merken. Helioplex is een tradename, en heeft niet zozeer een patent op de moleculen. Het staat andere fabrikanten dus vrij om dezelfde Helioplex-cocktail te maken voor hun sunscreens (aangezien geen van de drie gebruike moleculen captives zijn), *maar* mogen ze het gewoon niet 'Helioplex' branden.

- edit -

Meh , een patentenbureau heeft de mix van avobenzone, oxybenzone en diethylhexyl 2,6-naphthalatate in handen, ben benieuwd of J&J dit gewoon gelicenseerd heeft.

[ Bericht 32% gewijzigd door Stereotomy op 16-06-2009 01:30:40 ]
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')