abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:33:54 #51
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69536733
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Is misschien cru om te zeggen, maar ze is wel overleden tijdens het beoefenen van haar favo sport. Tijdens iets wat ze blijkbaar graag deed. Maakt het niet minder erg.
R.I.P
Sporza heeft een uitgebreider bericht waarin staat dat ze aan het klimmen was
er zijn ook anderen in de spleet gevallen maar daar is niks over bekend
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:38:07 #52
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69536854
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:33 schreef Szura het volgende:

[..]

Sporza heeft een uitgebreider bericht waarin staat dat ze aan het klimmen was
er zijn ook anderen in de spleet gevallen maar daar is niks over bekend
Ohw, mja... ze was in elk geval in de bergen bezig. Ik ging er lichtelijk vanuit dat ze aan het boarden was en dat door de zomerse warmte de boel gevaarlijker was geworden enzo.

Ik zal eens kijken op die site.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:45:08 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69537057
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Is misschien cru om te zeggen, maar ze is wel overleden tijdens het beoefenen van haar favo sport. Tijdens iets wat ze blijkbaar graag deed. Maakt het niet minder erg.
R.I.P
Mja misschien wel.
Ook al was het klimmen want dat deed ze waarschijnlijk ook graag (tenminste, het is niet iets wat je ff gaat doen als je het niet leuk vindt of wel )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 29 mei 2009 @ 20:48:20 #54
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69537167
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja misschien wel.
Ook al was het klimmen want dat deed ze waarschijnlijk ook graag (tenminste, het is niet iets wat je ff gaat doen als je het niet leuk vindt of wel )
Tsja, mensen gaan ook iedere dag naar hun werk... maar of ze het leuk vinden
flauw....

Maar zie m'n vorige post. Ik begreep het verkeerd.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:44:25 #55
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69539059
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:16 schreef Szura het volgende:

[..]
RIP, daar heb ik laatst nog een film van gezien :x
  zaterdag 30 mei 2009 @ 10:39:29 #56
71115 Rnej
I walk the line
pi_69548381
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Daar was ik ook al bang voor... En het is ws zo duur omdat er bepaalde speciale materialen zijn gebruikt. Duur is niet altijd meteen 'goed'.
als je een superlicht board wilt hoef je niet per se een vapor te kopen... zijn ook houten boards die weinig wegen

de vapor is van alles wat, maar niet echt ergens goed in... nu is dat nuttig, als je er rails mee zou kunnen pakken... maar helaas.. dat is dan weer niet slim...want dan gaatie wel kapot..

Heb een T6 gehad en dat ding was geniaal... maar ik ben veel meer fan van hout... veel levendiger.. en dat is gewoon leuker!

daarnaast heb ik een beetje een afkeer van mensen met een vapor, heb nog nooit iemand met zo'n plank gezien die een beetje normaal kon scheuren...
  zondag 31 mei 2009 @ 11:29:48 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69570484
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Tsja, mensen gaan ook iedere dag naar hun werk... maar of ze het leuk vinden
flauw....

Maar zie m'n vorige post. Ik begreep het verkeerd.
Mja die had ik al gezien. maar wilde toch ff op deze reageren
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 31 mei 2009 @ 11:30:39 #58
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69570503
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 10:39 schreef Rnej het volgende:

[..]

als je een superlicht board wilt hoef je niet per se een vapor te kopen... zijn ook houten boards die weinig wegen

de vapor is van alles wat, maar niet echt ergens goed in... nu is dat nuttig, als je er rails mee zou kunnen pakken... maar helaas.. dat is dan weer niet slim...want dan gaatie wel kapot..

Heb een T6 gehad en dat ding was geniaal... maar ik ben veel meer fan van hout... veel levendiger.. en dat is gewoon leuker!

daarnaast heb ik een beetje een afkeer van mensen met een vapor, heb nog nooit iemand met zo'n plank gezien die een beetje normaal kon scheuren...
Eensch.
Over het algemeen rijden alleen mensen daarop die niet echt kunnen boarden maar denken dat als ze het duurste board kopen dat ook gelijk het beste is. Of omdat ze gewoon willen showen dat ze veel geld hebben...
  zondag 31 mei 2009 @ 21:02:26 #59
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69584202
quote:
Op zondag 31 mei 2009 11:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Eensch.
Over het algemeen rijden alleen mensen daarop die niet echt kunnen boarden maar denken dat als ze het duurste board kopen dat ook gelijk het beste is. Of omdat ze gewoon willen showen dat ze veel geld hebben...
Ach, ik vond dat chaotische van de tekening op de onderkant wel mooi. Dat de bovenkant grotendeels zwart is, maakt me geen hond uit. Mijn huidige board is ten slotte ook zwart
pi_69611336
Is iemand volgend weekend aanwezig bij de big air van SPIN, op t neude in Utrecht?

Ik denk dat ik even een dagje langs ga om te zien hoe vet het is...
  dinsdag 2 juni 2009 @ 00:41:35 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69623023
cool
Maar ik ben in Duitsland dus dat gaat niet werken. Anders was ik zeker wel ff gaan kijken.
pi_69653818
TVP
Morgenmiddag ga ik mijn snowboard ophalen! Een Burton Feather. Men zegt dat het voor mij een perfect board is (pas 2 jaar ervaring) en ik vind de print supervet

Binnenkort dus oefenen in Snowworld, maar m'n jas is niet de friste meer. Hoe moet ik deze wassen om te zorgen dat die goed water en winddicht blijft?
I will take the sun in my mouth
  woensdag 3 juni 2009 @ 00:48:05 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69654461
Ik ben vandaag weer op de rolband wezen oefenen met skiën.
Het gaat zo goed dat ik donderdag een extra avond heb om te leren (of dat positief is of negatief laat ik in het midden )

Vanaf volgende week gaan we snowboarden op de baan. Ik heb ze vandaag al met wat uitleg een voorproefje gegeven over hoe ik over snowboarden denk.
Er zit een gast van 50 ofzo tussen die op hardboots heeft leren boarden. Nog steeds dat gezeur van breedte van de bindingen moet de lengte van de onderkant van je voet naar je knie zijn.
Vandaag gelijk de discussie gehad waarom je wijder moet gaan staan
pi_69655576
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:13 schreef warrel het volgende:
TVP
Morgenmiddag ga ik mijn snowboard ophalen! Een Burton Feather. Men zegt dat het voor mij een perfect board is (pas 2 jaar ervaring) en ik vind de print supervet

Binnenkort dus oefenen in Snowworld, maar m'n jas is niet de friste meer. Hoe moet ik deze wassen om te zorgen dat die goed water en winddicht blijft?
De Feather is een lekker board, heb ik ook . Ook 2 (ondertussen 3) jaar ervaring. Welke print heb je dan?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 3 juni 2009 @ 08:54:44 #65
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69656301
Ik vind wijder staan ook wel prettig, ziet er alleen zo vreemd uit soms
pi_69656939
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 07:37 schreef Chicolate het volgende:

[..]

De Feather is een lekker board, heb ik ook . Ook 2 (ondertussen 3) jaar ervaring. Welke print heb je dan?
Deze:

pi_69667762
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:35 schreef warrel het volgende:

[..]

Deze:
[ afbeelding ]

Die vind ik mooi ja! Ik heb zelf die van 07 (links is bovenkant):

Die van 08 vond ik niet zo, met die strepen.

En mn schoenen kwamen vandaag binnen, ze zitten heerlijk . Zelfs na 2 hele dagen staan en vreselijke pijn in mn voeten. Dus dat zegt wat .
pi_69672349
k ben van plan de komende winter mijn 06/07 Cartels te vervangen voor wat nieuws.

Ik heb hiervoor een Co2 in gedachte maar lees veel verhalen over de Union bindingen. Heb even op de site gekeken en ze zien er goed uit, maar niet zo spectaculair als de burton reeks.

Nu is dat natuurlijk puur smaak, al vindt ik de baseplate wel mooier doorlopen op de Union maar wat maakt deze zo beter dan de Burton bindingen?

Is het omdat Burton veel groter is en meer commerciëler is of zijn de unions steviger/lichter dan burton?

Ik zie zojuist ook Ride Beta & Alpha bindingen en die zijn wel erg sweet , zelfs nog mooier dan de Unions. Nu wordt het helemaal lastig.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:55:17 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69687001
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:13 schreef warrel het volgende:
TVP

topicpolicy: tvp's en firstposts in topics mogen alleen gemaakt worden icm een foto die topic gerelateerd is.

anyway
laten stomen is een goede optie. Dat doet mijn moeder ook altijd met mijn jassen.
Anders staat het ook wel op het labeltje in de jas.
Veel jassen kun je tegenwoordig gewoon zonder problemen wassen. Ik geloof wel op lage temperatuur maar het kan wel
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:08:10 #70
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69687387
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef GenesiZ het volgende:
k ben van plan de komende winter mijn 06/07 Cartels te vervangen voor wat nieuws.

Ik heb hiervoor een Co2 in gedachte maar lees veel verhalen over de Union bindingen. Heb even op de site gekeken en ze zien er goed uit, maar niet zo spectaculair als de burton reeks.

Nu is dat natuurlijk puur smaak, al vindt ik de baseplate wel mooier doorlopen op de Union maar wat maakt deze zo beter dan de Burton bindingen?

Is het omdat Burton veel groter is en meer commerciëler is of zijn de unions steviger/lichter dan burton?

Ik zie zojuist ook Ride Beta & Alpha bindingen en die zijn wel erg sweet , zelfs nog mooier dan de Unions. Nu wordt het helemaal lastig.
Wij gaan ook Union verkopen.
Fijne bindingen. Veel comfort en erg sterk.
Union geeft standaard lifetime warrenty op de producten terwijl het een heel klein zelfstandig bedrijfje is.
Waarom dan lifetime warrenty? Omdat het gewoon niet stuk gaat. Dan kun je het als klein bedrijfje ook wel geven en ook vertrouwen kweken bij de consument.
Afgelopen winter was er een winkel die ze verhuurde bij ons in het dorp en ik heb niet 1 keer problemen ermee gehad. Er ging nooit iets stuk.

Of ze verder beter zijn is een beetje een persoonlijke kwestie. Daarnaast is het natuurlijk afhankelijk van de schoen die je draagt. Hoewel het bij Union wel zo is dat heel veel schoenmerken er goed inpassen.

Voor volgend jaar vind ik ze wel iets cooler geworden. Er zitten erg gave spullen bij

Ik heb iig al een setje voor mezelf gereserveerd
pi_69696334
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

topicpolicy: tvp's en firstposts in topics mogen alleen gemaakt worden icm een foto die topic gerelateerd is.

anyway
laten stomen is een goede optie. Dat doet mijn moeder ook altijd met mijn jassen.
Anders staat het ook wel op het labeltje in de jas.
Veel jassen kun je tegenwoordig gewoon zonder problemen wassen. Ik geloof wel op lage temperatuur maar het kan wel
Aight! Ik regel even een foto!
En in het labeltje staat inderdaad dat ie op 30 graden gewassen kan worden. Helpt het nog iets als je van dat 'waterdichtspul' erbij gebruikt?
pi_69698814

Het is dus een Burton Feather 09, met Lexa bindingen, volgens mij ook van 09. Eerst zouden er Citizen bindingen op komen, maar die waren in de verkeerde maat (s) weggelegd, dus werden het deze. Ik merk echt dat die heel goed m'n schoen naar achter trekt, dan zit het allemaal superstevig!
Alleen zitten er op m'n schoen van die haakjes, en ben ik wel een beetje bang dat die de binding gaan beschadigen. Weten jullie misschien wat ik daartegen zou kunnen doen?
Dit zijn m'n schoenen:

YEAH! Blij!
pi_69770610
Net een nieuwe jas gescoord bij Duiijvestein

Ze hebben sinds deze week ook de 2010 sample's hangen van Burton en Special Blend en het ziet er erg gaaf uit Beetje duur maar dat zijn ze allemaal.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  zaterdag 6 juni 2009 @ 18:33:29 #74
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_69775159
Oke het is besloten,
komende oktober ga ik voor mn Anwärter en dan het hele seizoen in Oostenrijk [Zell am See] boarden .

Wat ik heb:
- boardje [Rossignol Zena]
- bindingen [Ride Zeta]
- schoenen [Nitro Valkyrie]

Wat ik wil kopen:
- nieuwe bindingen, want ze zijn nodig aan vervanging toe en ik wil ondertussen echt graag toe-caps. Ik denk aan Burton Lexa's maar weet het nog niet helemaal zeker.
- crash pants en kniebescherming. omdat je veel gaat zitten om uit te leggen en omdat mn knieen nu al licht rot zijn en ik niet zo van natte/koude billen hou

verder moet ik natuurlijk nog het nodige regelen qua huis hier onderhuren oid, huis daar regelen, soliciteren, aan mn duits werken, etc maar ik kom daar gelukkig al jaren en ken de nodige mensen [zowel leraren als eigenaren van de skischool] dus het plan is om in september er even een weekje langs te gaan om alles goed te regelen.

ik heb er nu al onwijze zin in
an urge to help mankind overcomes me
pi_69777287
Wat stoer saaw .

Kniebeschermers zijn erg fijn trouwens, maar soms schuiven ze naar de zijkant en dan is het wat lastig om ze door een broek heen weer recht te krijgen. Eerste dag is het wennen, maar daarna boardt het prima .
pi_69789096
Vet saaw!

Over de Lexa's, ik heb er alleen nog maar droog in gestaan, maar ik kan ze je nu al adviseren, ze maken mijn schoenen helemaal af!
  zondag 7 juni 2009 @ 11:45:32 #77
74276 saaw
pi_69789374
En ze zijn pretttty

Maar ik twijfel of ze niet net te stijf zijn.
Hoop ze van een vriendinnetje te lenen binnenkort zodat ik even kan testen.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:59:03 #78
71115 Rnej
I walk the line
pi_69793001
stomen is niet altijd meer stomen in nederland! .. Stomen is sowieso niet slim, te heet, en chemisch reinigen ("dry cleanen") houdt het ook niet waterdicht! ... NIkwax kopen bij de boardshop (of daar advies vragen) en op lage temp binnestebuiten in een kussensloop wassen!

je moet er echt ubervoorzichtig mee doen anders is die waterdichte laag zo naar de kleaute ...
  zondag 7 juni 2009 @ 14:09:07 #79
71115 Rnej
I walk the line
pi_69793334
Wijd staan is fijn, maar te wijd is alleen goed voor in 't park ... wat ik fijn vind aan wijd staan, is dat je met je voorste knie je kantenwissel heeeeeeel precies kan beinvloeden.. en je echt op de cm (bij wijze van) een bocht in kan zetten... en je kan de druk op de voorste helft van je snijkant beter beinvloeden, wat bij carven fijn is .... maar zodra je gecentered wijd staat is powder rijden echt hel...

iig. heupbreedte is prima, ietsje meer is goed voor in t park of als je erg flexibel bent... wijd staan werkt ook pas goed als je duck staat... (staat er uberhaupt nog iemand niet duck? )

iig, ik heb zin in een meet! ik ga begin juli vieren dat ik afgestudeerd ingenieur ben in landgraaf.. wie doet er mee? kost weinig en 't is lekker rustig op de baan! ik stem voor vrijdag 10 juli... who's in?

doordeweeks : want rustiger!
pi_69793653
@ saaw: die is zeker vet! Al vind ik dat 'gat' in de voorste strap zo gek.. Zeker omdat je ook een deel van het plastic er af zou moeten knippen.. Maar verder weet ik er ook niet heel veel van
@ Rnej: dankjewel voor de tips! Ik ga sowieso niet stomen, omdat het label op m'n jas dat al niet adviseert. Dus binnenkort met die wax in de wasmachine.

En een meet is altijd leuk! Al ben ik de 10e op vakantie. Volgende week ga ik hopelijk een keer naar Zoetermeer of Den Haag. En eind juli naar Landgraaf
  zondag 7 juni 2009 @ 14:29:06 #81
71115 Rnej
I walk the line
pi_69793893
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:20 schreef warrel het volgende:
@ saaw: die is zeker vet! Al vind ik dat 'gat' in de voorste strap zo gek.. Zeker omdat je ook een deel van het plastic er af zou moeten knippen.. Maar verder weet ik er ook niet heel veel van
@ Rnej: dankjewel voor de tips! Ik ga sowieso niet stomen, omdat het label op m'n jas dat al niet adviseert. Dus binnenkort met die wax in de wasmachine.

En een meet is altijd leuk! Al ben ik de 10e op vakantie. Volgende week ga ik hopelijk een keer naar Zoetermeer of Den Haag. En eind juli naar Landgraaf
jammer dat je niet kan komen

en waarom het plastic eraf knippen? nergens voor nodig.. en dat gat zit er puur ter materiaal- en gewichtsbesparing, de drukpunten zitten verspreid om de rand, en juist niet in het midden, dat is de hele grap van capstraps (zo heten ze, niet toe-caps )
pi_69794512
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

jammer dat je niet kan komen

en waarom het plastic eraf knippen? nergens voor nodig.. en dat gat zit er puur ter materiaal- en gewichtsbesparing, de drukpunten zitten verspreid om de rand, en juist niet in het midden, dat is de hele grap van capstraps (zo heten ze, niet toe-caps )
Hmm. Ik kon kiezen tussen een witte Lexa met dat gat, en een een gewone capstrap. Sowieso leek mij die met capstrap beter, omdat de achterkant van de witte binding tegen het zachte gedeelte van m'n boot zou duwen. En aangezien ik altijd al zo snel pijnlijke spieren krijg..

Wat me gelijk naar iets anders brengt wat ik wilde vragen: Wat voor een oefeningen kan ik doen om m'n spieren sterker en soepeler te maken, in vooral m'n onderbenen, waardoor ik komende winter beter voorbereid ben en hopelijk wat minder spierpijn krijg?
  zondag 7 juni 2009 @ 15:02:22 #83
74276 saaw
pi_69794870
Ik heb nu nog een gewone toe strap en dat gaat verder prima maar als ik mn binding te strak doe duwt het in mn schoen en gaan mn tenen slapen.
Toe cap is trouwens een prima benaming ervan hoor maar het is natuurlijk hetzelfde als een capstrap ja. Vrij veel merken hebben dat ondertussen als standaard onderdeel en het is ook gewoon een stuk chiller.

Moet nog maar even kijken of ik een lexa kan vinden in de sale. Kleurtje maakt me eigenlijk geen zak uit maar als ik de volle prijs ga betalen neem ik wel die van hierboven.

Qua spierpijn hangt het er natuurlijk van af waar je die pijn krijgt. Ik had vroeger altijd de eerste paar dagen veselijke pijn in mn kuiten maar sinds ik aan het hardlopen ben in de zomer is dat helemaal weg.
  zondag 7 juni 2009 @ 15:04:27 #84
71115 Rnej
I walk the line
pi_69794935
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:51 schreef warrel het volgende:

[..]

Hmm. Ik kon kiezen tussen een witte Lexa met dat gat, en een een gewone capstrap. Sowieso leek mij die met capstrap beter, omdat de achterkant van de witte binding tegen het zachte gedeelte van m'n boot zou duwen. En aangezien ik altijd al zo snel pijnlijke spieren krijg..

Wat me gelijk naar iets anders brengt wat ik wilde vragen: Wat voor een oefeningen kan ik doen om m'n spieren sterker en soepeler te maken, in vooral m'n onderbenen, waardoor ik komende winter beter voorbereid ben en hopelijk wat minder spierpijn krijg?
<snowboardleraar modus>

't is vooral kuiten en bovenbenen, dus: squatten/kniebuigingen, en op het randje van een traptrede gaan staan (bijv) en dan op je tenen gaan staan.. en weer terug naar beneden.. zo stretch en train je je kuiten

voor het boarden goed opwarmen:
1 rondjes rennen zodat je bloedsomloop op gang komt
2 stretchen van belangrijke spieren/pezen
3 weer beetje rondrennen voor bloedsomloop

daarnaast: als je spierpijn hebt, betekent dat o.a. dat je spieren 'beschadigd' zijn, je hebt eiwitten nodig om dit te 'repareren' ... kortom: elke ochtend een lekkere omelet en elke middag een dikke schnitzel (hoop niet dat je vega bent )

toen ik mn lerarenopleiding deed had een dude een pot proteinesupplement mee, dat bodybuilders normaal gebruiken om dikke spieren te kweken, maar elke avond 2 pilletjes voor het slapen hielp echt onwijs tegen spierpijn... maar eieren en/of goed vlees eten (kip/vis) helpt ook goed
  zondag 7 juni 2009 @ 15:10:32 #85
71115 Rnej
I walk the line
pi_69795133
nog even een comment op bindingen die tegen je boot aanduwen etc: Het moet allemaal comfortabel zijn, dat natuurlijk wel, maar de highback (de achterkant van de binding?) moet nu eenmaal tegen je boot aanzitten, daar is ie voor
  zondag 7 juni 2009 @ 15:12:54 #86
74276 saaw
pi_69795197
Vegetarisch zijn op wintersport lijkt me sowieso lastig trouwens

Ik neem altijd magnesium bruistabletten 's avonds. Die zijn goed voor de vochtregulatie in je lichaam, wat dus extra belangrijk is als je zo aan het sporten bent en ook nog eens buiten in de kou.
  zondag 7 juni 2009 @ 15:27:30 #87
71115 Rnej
I walk the line
pi_69795696
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:12 schreef saaw het volgende:
Vegetarisch zijn op wintersport lijkt me sowieso lastig trouwens

Ik neem altijd magnesium bruistabletten 's avonds. Die zijn goed voor de vochtregulatie in je lichaam, wat dus extra belangrijk is als je zo aan het sporten bent en ook nog eens buiten in de kou.
slim, maar het helpt weinig tegen de spierpijn... vochtregulatie is wel een van de dingen waar je op moet letten idd..

UV-straling, kou en spierpijn zijn echt een dodelijke combo.. ik heb altijd t gevoel dat ik een kater heb als ik opsta na de eerste dag... puur acclimatiseren...
  zondag 7 juni 2009 @ 15:37:27 #88
74276 saaw
pi_69795988
Magnesium helpt bij het ontspannen van je spieren, waardoor je spierpijn zeker sneller weer weg gaat.
  zondag 7 juni 2009 @ 16:28:59 #89
71115 Rnej
I walk the line
pi_69797846
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:37 schreef saaw het volgende:
Magnesium helpt bij het ontspannen van je spieren, waardoor je spierpijn zeker sneller weer weg gaat.
kan wel, ik heb eigenlijk sinds ik in de sportschool woon nooit meer spierpijn

maar wat mij verteld is, is dat eiwit en goed opwarmen en afkoelen de 2 factoren zijn die het meest helpen...
  zondag 7 juni 2009 @ 17:02:30 #90
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69798983
Ik ben vegetarisch, maar ik eet wel eieren. Ik slik trouwens extra vitamientjes bij... is altijd goed.
Maar ik kan wel wat met de tips. Thnx
pi_69799787
Dankjewel voor de tips! Lekker veel eten, vitamientjes en nu al squaten en hardlopen En bij nader inzien ook buikspieroefeningen. Ik maak meer meters door te vallen en opstaan dan door te boarden
  zondag 7 juni 2009 @ 17:36:30 #92
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69800113
Squatten is wel goed, maar wissel wel af. Dus zwaar & explosief met weinig reps afwisselen met licht gewicht en veel reps. Dan ontwikkel je sprongkracht (explosiviteit) en uithoudingsvermogen.

Jump squats zijjn ook een goede, en kuitoefeningen met veeeeeel reps.
  maandag 8 juni 2009 @ 01:14:52 #93
71115 Rnej
I walk the line
pi_69814984
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:36 schreef Fugie het volgende:
Squatten is wel goed, maar wissel wel af. Dus zwaar & explosief met weinig reps afwisselen met licht gewicht en veel reps. Dan ontwikkel je sprongkracht (explosiviteit) en uithoudingsvermogen.

Jump squats zijjn ook een goede, en kuitoefeningen met veeeeeel reps.
kiek aan, een expert...

ik ren veel in de sportschool rond, maar ik train alleen op vetverbranding en flexibiliteit... daarnaast snowboard ik gewoon veel, en nja, snowboarden is een prima oefening voor snowboarden... maarja, zomerkaartje snowworld is dan wel handig ;-) (en duur) ... fietsen, en skateboarden helpt ook wel trouwens
  maandag 8 juni 2009 @ 09:19:01 #94
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69817565
quote:
Op maandag 8 juni 2009 01:14 schreef Rnej het volgende:

[..]

kiek aan, een expert...

ik ren veel in de sportschool rond, maar ik train alleen op vetverbranding en flexibiliteit... daarnaast snowboard ik gewoon veel, en nja, snowboarden is een prima oefening voor snowboarden... maarja, zomerkaartje snowworld is dan wel handig ;-) (en duur) ... fietsen, en skateboarden helpt ook wel trouwens
Er over praten is makkelijker dan het doen

Overigens is er meer dan squatten, eigelijk alle zware compounds (deadlift, clean varianten, etc) zijn goed.
  maandag 8 juni 2009 @ 13:12:47 #95
71115 Rnej
I walk the line
pi_69823640
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:19 schreef Fugie het volgende:

[..]

Er over praten is makkelijker dan het doen

Overigens is er meer dan squatten, eigelijk alle zware compounds (deadlift, clean varianten, etc) zijn goed.
nja, ik doe niet zulke ingewikkelde oefeningen (ik noem het ingewikkeld omdat ik t gewoon niet ken )

ik heb weinig moeite met spiermassa opbouwen... als ik een week heftig train voor de winter dan ben ik weer klaargestoomd om de hele dag hochentlastung te rijden :-)
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:34:30 #96
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69883978
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:45 schreef saaw het volgende:
En ze zijn pretttty
[ afbeelding ]
Maar ik twijfel of ze niet net te stijf zijn.
Hoop ze van een vriendinnetje te lenen binnenkort zodat ik even kan testen.
Te stijf
Zo stijf zijn die Lexa bindingen nou ook weer niet.
Als je het niveau van een snowboardlerares hebt, moet je dat gemakkelijk aankunnen
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:37:53 #97
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69884055
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:59 schreef Rnej het volgende:
stomen is niet altijd meer stomen in nederland! .. Stomen is sowieso niet slim, te heet, en chemisch reinigen ("dry cleanen") houdt het ook niet waterdicht! ... NIkwax kopen bij de boardshop (of daar advies vragen) en op lage temp binnestebuiten in een kussensloop wassen!

je moet er echt ubervoorzichtig mee doen anders is die waterdichte laag zo naar de kleaute ...
Nooit last van gehad en stoom al mijn hele leven....
En anders gewoon niet te warm wassen. Gaat prima met de spullen van tegenweurdig.
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:39:29 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69884095
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:09 schreef Rnej het volgende:
Wijd staan is fijn, maar te wijd is alleen goed voor in 't park ... wat ik fijn vind aan wijd staan, is dat je met je voorste knie je kantenwissel heeeeeeel precies kan beinvloeden.. en je echt op de cm (bij wijze van) een bocht in kan zetten... en je kan de druk op de voorste helft van je snijkant beter beinvloeden, wat bij carven fijn is .... maar zodra je gecentered wijd staat is powder rijden echt hel...

iig. heupbreedte is prima, ietsje meer is goed voor in t park of als je erg flexibel bent... wijd staan werkt ook pas goed als je duck staat... (staat er uberhaupt nog iemand niet duck? )

iig, ik heb zin in een meet! ik ga begin juli vieren dat ik afgestudeerd ingenieur ben in landgraaf.. wie doet er mee? kost weinig en 't is lekker rustig op de baan! ik stem voor vrijdag 10 juli... who's in?

doordeweeks : want rustiger!
Heupbreedte vind ik te smal. In ieder geval wel voor een beginner. Als je veel wil carven kun je dat altijd nog doen, maar ik vind het fijner om beginners wat breder te zetten aangezien dan de bochten makkelijker rond te krijgen zijn. Natuurlijk niet maximaal breed, maar iets wijder kan best
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:48:00 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69884276
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:51 schreef warrel het volgende:

[..]

Je spieren in het algemeen goed trainen (gewoon door te sporten in het algemeen) helpt natuurlijk al.
Iets wat goed werkt als je met boarden je spieren lang in dezelfde houding moet hebben is tegen een muur aanzitten zonder zitting. Maximale belasting op de bovenbenen en precies de houding voor snowboarden (hoewel je dan net iets minder diep zit meestal )

Voor je kuiten ongeveer wat Rnej zei. Je kunt het ook zonder trap doen. Dus gewoon op je tenen gaan staan elke keer. Die van Rnej werkt wel wat intensiever en is dus vaak nog wat beter.

Belangrijk is wel dat je elke beweging langzaam doet. Je hebt geen explosieve spieren nodig maar lange spieren die lang voor kunnen houden. Dus explosieve oefeningen (zoals springen bijvoorbeeld) hebben weinig zin omdat je de spier op de verkeerde manier traint.

Uiteraard goede warmingup doen voor het boarden. Even een stukje lopen, de armen zwaaien en alles goed los maken. Rustig oprekken, niet gelijk vol gas en niet totdat het pijn doet. Gewrichten even los draaien zodat ze een beetje soepel worden en gaan met die banaan.
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:49:02 #100
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_69884291
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef Rnej het volgende:

[..]

<snowboardleraar modus>

't is vooral kuiten en bovenbenen, dus: squatten/kniebuigingen, en op het randje van een traptrede gaan staan (bijv) en dan op je tenen gaan staan.. en weer terug naar beneden.. zo stretch en train je je kuiten

voor het boarden goed opwarmen:
1 rondjes rennen zodat je bloedsomloop op gang komt
2 stretchen van belangrijke spieren/pezen
3 weer beetje rondrennen voor bloedsomloop

daarnaast: als je spierpijn hebt, betekent dat o.a. dat je spieren 'beschadigd' zijn, je hebt eiwitten nodig om dit te 'repareren' ... kortom: elke ochtend een lekkere omelet en elke middag een dikke schnitzel (hoop niet dat je vega bent )

toen ik mn lerarenopleiding deed had een dude een pot proteinesupplement mee, dat bodybuilders normaal gebruiken om dikke spieren te kweken, maar elke avond 2 pilletjes voor het slapen hielp echt onwijs tegen spierpijn... maar eieren en/of goed vlees eten (kip/vis) helpt ook goed
Daarnaast is het een stuk lekkerder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')