Sporza heeft een uitgebreider bericht waarin staat dat ze aan het klimmen wasquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Is misschien cru om te zeggen, maar ze is wel overleden tijdens het beoefenen van haar favo sport. Tijdens iets wat ze blijkbaar graag deed. Maakt het niet minder erg.
R.I.P
Ohw, mja... ze was in elk geval in de bergen bezig. Ik ging er lichtelijk vanuit dat ze aan het boarden was en dat door de zomerse warmte de boel gevaarlijker was geworden enzo.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Sporza heeft een uitgebreider bericht waarin staat dat ze aan het klimmen was
er zijn ook anderen in de spleet gevallen maar daar is niks over bekend
Mja misschien wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Is misschien cru om te zeggen, maar ze is wel overleden tijdens het beoefenen van haar favo sport. Tijdens iets wat ze blijkbaar graag deed. Maakt het niet minder erg.
R.I.P
Tsja, mensen gaan ook iedere dag naar hun werk... maar of ze het leuk vindenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja misschien wel.
Ook al was het klimmen want dat deed ze waarschijnlijk ook graag (tenminste, het is niet iets wat je ff gaat doen als je het niet leuk vindt of wel)
als je een superlicht board wilt hoef je niet per se een vapor te kopen... zijn ook houten boards die weinig wegenquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Daar was ik ook al bang voor... En het is ws zo duur omdat er bepaalde speciale materialen zijn gebruikt. Duur is niet altijd meteen 'goed'.
Mja die had ik al gezien. maar wilde toch ff op deze reagerenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Tsja, mensen gaan ook iedere dag naar hun werk... maar of ze het leuk vinden
flauw....
Maar zie m'n vorige post. Ik begreep het verkeerd.
Eensch.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:39 schreef Rnej het volgende:
[..]
als je een superlicht board wilt hoef je niet per se een vapor te kopen... zijn ook houten boards die weinig wegen
de vapor is van alles wat, maar niet echt ergens goed in... nu is dat nuttig, als je er rails mee zou kunnen pakken... maar helaas.. dat is dan weer niet slim...want dan gaatie wel kapot..
Heb een T6 gehad en dat ding was geniaal... maar ik ben veel meer fan van hout... veel levendiger..en dat is gewoon leuker!
daarnaast heb ik een beetje een afkeer van mensen met een vapor, heb nog nooit iemand met zo'n plank gezien die een beetje normaal kon scheuren...
Ach, ik vond dat chaotische van de tekening op de onderkant wel mooi. Dat de bovenkant grotendeels zwart is, maakt me geen hond uit. Mijn huidige board is ten slotte ook zwartquote:Op zondag 31 mei 2009 11:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Eensch.
Over het algemeen rijden alleen mensen daarop die niet echt kunnen boarden maar denken dat als ze het duurste board kopen dat ook gelijk het beste is. Of omdat ze gewoon willen showen dat ze veel geld hebben...
De Feather is een lekker board, heb ik ookquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:13 schreef warrel het volgende:
TVP
Morgenmiddag ga ik mijn snowboard ophalen! Een Burton Feather. Men zegt dat het voor mij een perfect board is (pas 2 jaar ervaring) en ik vind de print supervet
Binnenkort dus oefenen in Snowworld, maar m'n jas is niet de friste meer. Hoe moet ik deze wassen om te zorgen dat die goed water en winddicht blijft?
Deze:quote:Op woensdag 3 juni 2009 07:37 schreef Chicolate het volgende:
[..]
De Feather is een lekker board, heb ik ook. Ook 2 (ondertussen 3) jaar ervaring. Welke print heb je dan?
Die vind ik mooi ja! Ik heb zelf die van 07 (links is bovenkant):quote:
topicpolicy: tvp's en firstposts in topics mogen alleen gemaakt worden icm een foto die topic gerelateerd is.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:13 schreef warrel het volgende:
TVP
Morgenmiddag ga ik mijn snowboard ophalen! Een Burton Feather. Men zegt dat het voor mij een perfect board is (pas 2 jaar ervaring) en ik vind de print supervet
Binnenkort dus oefenen in Snowworld, maar m'n jas is niet de friste meer. Hoe moet ik deze wassen om te zorgen dat die goed water en winddicht blijft?
Wij gaan ook Union verkopen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef GenesiZ het volgende:
k ben van plan de komende winter mijn 06/07 Cartels te vervangen voor wat nieuws.
Ik heb hiervoor een Co2 in gedachte maar lees veel verhalen over de Union bindingen. Heb even op de site gekeken en ze zien er goed uit, maar niet zo spectaculair als de burton reeks.
Nu is dat natuurlijk puur smaak, al vindt ik de baseplate wel mooier doorlopen op de Union maar wat maakt deze zo beter dan de Burton bindingen?
Is het omdat Burton veel groter is en meer commerciëler is of zijn de unions steviger/lichter dan burton?
Ik zie zojuist ook Ride Beta & Alpha bindingen en die zijn wel erg sweet , zelfs nog mooier dan de Unions. Nu wordt het helemaal lastig.
Aight! Ik regel even een foto!quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
topicpolicy: tvp's en firstposts in topics mogen alleen gemaakt worden icm een foto die topic gerelateerd is.
anyway
laten stomen is een goede optie. Dat doet mijn moeder ook altijd met mijn jassen.
Anders staat het ook wel op het labeltje in de jas.
Veel jassen kun je tegenwoordig gewoon zonder problemen wassen. Ik geloof wel op lage temperatuur maar het kan wel
jammer dat je niet kan komenquote:Op zondag 7 juni 2009 14:20 schreef warrel het volgende:
@ saaw: die is zeker vet! Al vind ik dat 'gat' in de voorste strap zo gek.. Zeker omdat je ook een deel van het plastic er af zou moeten knippen.. Maar verder weet ik er ook niet heel veel van
@ Rnej: dankjewel voor de tips! Ik ga sowieso niet stomen, omdat het label op m'n jas dat al niet adviseert. Dus binnenkort met die wax in de wasmachine.
En een meet is altijd leuk! Al ben ik de 10e op vakantie. Volgende week ga ik hopelijk een keer naar Zoetermeer of Den Haag. En eind juli naar Landgraaf
Hmm. Ik kon kiezen tussen een witte Lexa met dat gat, en een een gewone capstrap. Sowieso leek mij die met capstrap beter, omdat de achterkant van de witte binding tegen het zachte gedeelte van m'n boot zou duwen. En aangezien ik altijd al zo snel pijnlijke spieren krijg..quote:Op zondag 7 juni 2009 14:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
jammer dat je niet kan komen
en waarom het plastic eraf knippen? nergens voor nodig.. en dat gat zit er puur ter materiaal- en gewichtsbesparing, de drukpunten zitten verspreid om de rand, en juist niet in het midden, dat is de hele grap van capstraps (zo heten ze, niet toe-caps)
<snowboardleraar modus>quote:Op zondag 7 juni 2009 14:51 schreef warrel het volgende:
[..]
Hmm. Ik kon kiezen tussen een witte Lexa met dat gat, en een een gewone capstrap. Sowieso leek mij die met capstrap beter, omdat de achterkant van de witte binding tegen het zachte gedeelte van m'n boot zou duwen. En aangezien ik altijd al zo snel pijnlijke spieren krijg..
Wat me gelijk naar iets anders brengt wat ik wilde vragen: Wat voor een oefeningen kan ik doen om m'n spieren sterker en soepeler te maken, in vooral m'n onderbenen, waardoor ik komende winter beter voorbereid ben en hopelijk wat minder spierpijn krijg?
slim, maar het helpt weinig tegen de spierpijn... vochtregulatie is wel een van de dingen waar je op moet letten idd..quote:Op zondag 7 juni 2009 15:12 schreef saaw het volgende:
Vegetarisch zijn op wintersport lijkt me sowieso lastig trouwens
Ik neem altijd magnesium bruistabletten 's avonds. Die zijn goed voor de vochtregulatie in je lichaam, wat dus extra belangrijk is als je zo aan het sporten bent en ook nog eens buiten in de kou.
kan wel, ik heb eigenlijk sinds ik in de sportschool woon nooit meer spierpijnquote:Op zondag 7 juni 2009 15:37 schreef saaw het volgende:
Magnesium helpt bij het ontspannen van je spieren, waardoor je spierpijn zeker sneller weer weg gaat.
kiek aan, een expert...quote:Op zondag 7 juni 2009 17:36 schreef Fugie het volgende:
Squatten is wel goed, maar wissel wel af. Dus zwaar & explosief met weinig reps afwisselen met licht gewicht en veel reps. Dan ontwikkel je sprongkracht (explosiviteit) en uithoudingsvermogen.
Jump squats zijjn ook een goede, en kuitoefeningen met veeeeeel reps.
Er over praten is makkelijker dan het doenquote:Op maandag 8 juni 2009 01:14 schreef Rnej het volgende:
[..]
kiek aan, een expert...![]()
ik ren veel in de sportschool rond, maar ik train alleen op vetverbranding en flexibiliteit... daarnaast snowboard ik gewoon veel, en nja, snowboarden is een prima oefening voor snowboarden... maarja, zomerkaartje snowworld is dan wel handig ;-) (en duur) ... fietsen, en skateboarden helpt ook wel trouwens
nja, ik doe niet zulke ingewikkelde oefeningen (ik noem het ingewikkeld omdat ik t gewoon niet kenquote:Op maandag 8 juni 2009 09:19 schreef Fugie het volgende:
[..]
Er over praten is makkelijker dan het doen
Overigens is er meer dan squatten, eigelijk alle zware compounds (deadlift, clean varianten, etc) zijn goed.
Te stijfquote:Op zondag 7 juni 2009 11:45 schreef saaw het volgende:
En ze zijn pretttty
[ afbeelding ]
Maar ik twijfel of ze niet net te stijf zijn.
Hoop ze van een vriendinnetje te lenen binnenkort zodat ik even kan testen.
Nooit last van gehad en stoom al mijn hele leven....quote:Op zondag 7 juni 2009 13:59 schreef Rnej het volgende:
stomen is niet altijd meer stomen in nederland! .. Stomen is sowieso niet slim, te heet, en chemisch reinigen ("dry cleanen") houdt het ook niet waterdicht! ... NIkwax kopen bij de boardshop (of daar advies vragen) en op lage temp binnestebuiten in een kussensloop wassen!
je moet er echt ubervoorzichtig mee doen anders is die waterdichte laag zo naar de kleaute ...
Heupbreedte vind ik te smal. In ieder geval wel voor een beginner. Als je veel wil carven kun je dat altijd nog doen, maar ik vind het fijner om beginners wat breder te zetten aangezien dan de bochten makkelijker rond te krijgen zijn. Natuurlijk niet maximaal breed, maar iets wijder kan bestquote:Op zondag 7 juni 2009 14:09 schreef Rnej het volgende:
Wijd staan is fijn, maar te wijd is alleen goed voor in 't park ... wat ik fijn vind aan wijd staan, is dat je met je voorste knie je kantenwissel heeeeeeel precies kan beinvloeden.. en je echt op de cm (bij wijze van) een bocht in kan zetten... en je kan de druk op de voorste helft van je snijkant beter beinvloeden, wat bij carven fijn is .... maar zodra je gecentered wijd staat is powder rijden echt hel...
iig. heupbreedte is prima, ietsje meer is goed voor in t park of als je erg flexibel bent... wijd staan werkt ook pas goed als je duck staat... (staat er uberhaupt nog iemand niet duck?)
iig, ik heb zin in een meet! ik ga begin juli vieren dat ik afgestudeerd ingenieur ben in landgraaf.. wie doet er mee? kost weinig en 't is lekker rustig op de baan! ik stem voor vrijdag 10 juli... who's in?
doordeweeks : want rustiger!
Je spieren in het algemeen goed trainen (gewoon door te sporten in het algemeen) helpt natuurlijk al.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:51 schreef warrel het volgende:
[..]
Hmm. Ik kon kiezen tussen een witte Lexa met dat gat, en een een gewone capstrap. Sowieso leek mij die met capstrap beter, omdat de achterkant van de witte binding tegen het zachte gedeelte van m'n boot zou duwen. En aangezien ik altijd al zo snel pijnlijke spieren krijg..
Wat me gelijk naar iets anders brengt wat ik wilde vragen: Wat voor een oefeningen kan ik doen om m'n spieren sterker en soepeler te maken, in vooral m'n onderbenen, waardoor ik komende winter beter voorbereid ben en hopelijk wat minder spierpijn krijg?
Daarnaast is het een stuk lekkerderquote:Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef Rnej het volgende:
[..]
<snowboardleraar modus>
't is vooral kuiten en bovenbenen, dus: squatten/kniebuigingen, en op het randje van een traptrede gaan staan (bijv) en dan op je tenen gaan staan.. en weer terug naar beneden.. zo stretch en train je je kuiten
voor het boarden goed opwarmen:
1 rondjes rennen zodat je bloedsomloop op gang komt
2 stretchen van belangrijke spieren/pezen
3 weer beetje rondrennen voor bloedsomloop
daarnaast: als je spierpijn hebt, betekent dat o.a. dat je spieren 'beschadigd' zijn, je hebt eiwitten nodig om dit te 'repareren' ... kortom: elke ochtend een lekkere omelet en elke middag een dikke schnitzel (hoop niet dat je vega bent)
toen ik mn lerarenopleiding deed had een dude een pot proteinesupplement mee, dat bodybuilders normaal gebruiken om dikke spieren te kweken, maar elke avond 2 pilletjes voor het slapen hielp echt onwijs tegen spierpijn... maar eieren en/of goed vlees eten (kip/vis) helpt ook goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |