abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2009 @ 21:55:15 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69132853
Bij mij ging dat wel op Innepin.
Mijn zusje was 3 weken te laat, ik een dag of 10, mijn zus is zelf 1 of 2 dagen over de 42 weken gegaan en ik ben met 41w2d bevallen.
Ik was daar zelf dus idd ook al echt vanuit gegaan, dat maakte het wachten die laatste weken een heel stuk makkelijker.
  zondag 17 mei 2009 @ 21:56:51 #177
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69132925
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:50 schreef innepin het volgende:
Heeft het echt zoveel invloed dan, wanneer je moeder is bevallen?

Neuh lijkt me een bakerpraatje Mijn moeder beviel met ruim 40 weken van mij en mijn broer, mijn schoonmoeder met ruim 41 weken van haar beide kinderen.
En ik bij Isa met 37 wk en 3 dagen en bij Ties met exact 37 weken.... volgens mij bepaalt ook de baby wanneer hij/zij geboren wilt worden en niet de moeder en aangezien de baby steeds anders is
Mama van Isa en Ties
pi_69132929
Kan me dr íets bij voorstellen hoor Innepin

Ik vind t zelf altijd wel "grappig".. ik denk echt dat 80% van de dames die hun eerste krijgen het gevoel heeft dat hun kindje eerder dan de uitgerekende datum zal komen...die uitspraak horen we op de praktijk dan ook regelmatig langskomen, terwijl de statistieken toch laten zien dat de meeste eerste kinderen toch ná de 40 wkn geboren worden.. Ik vertel mensen dan ook regelmatig het "40+5 wkn verhaal" al klinkt dat wel een beetje demotiverend als ik dat zo zeg.. Het is gewoon best sneu om al die teleurgestelde dames na hun uitgerekende datum langs te zien komen, omdat ze verwacht hadden hun kindje al laaaaang in hun armen te hebben...

En nee hoor..zoveel invloed hebben die moeders niet... maar tis nou eenmaal t beste vergelijkingsmateriaal wat je hebt... Uiteindelijk is het t in principe t kind zelf wat bepaald wanneer t geboren gaat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 17-05-2009 22:30:07 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 21:57:57 #179
5428 crew  miss_sly
pi_69132976
Ow, als dat echt wat zegt, haal ik de 41 weken niet! Mijn moeder geloof ik alledrie net over de 40 en mijn zusje een keer 1 dag voor de 40 en de rest ervoor.
Zelf hou ik het op 40+2 omdat ik een gevoel heb bij 2 augustus. Geen idee waarom, maar dat heb ik gewoon
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69133038
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:52 schreef huuphuup het volgende:

[..]

maar jij hebt je kraamintake ook snel dan al Poppedein?
Ja he !? Ik "schrok" er zelf ook van, maar ach, of ze nou nu of over 2 maanden komen, t maakt maar weinig uit....
  zondag 17 mei 2009 @ 22:00:47 #181
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69133085
het is dan wel frustrerend om bij de gyn te zitten met 37 weken en 1 dag en dat je dat praatje krijgt terwijl je al ween hebt .... en de keizersnede gewoon naar week 39 word gezet. Soms is luisteren naar de moeder wel essentieel en word dat praatje dus te snel aangewend is mijn persoonlijke ervaring.
Ik was dus blij dat mijn huidige gyn me wel op mijn woord geloofde anders waren Ties en ik er misschien niet meer geweest als ik de vk mag geloven.
Mama van Isa en Ties
  zondag 17 mei 2009 @ 22:07:13 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69133358
Ja, maar goed marlieske, het blijft mensenwerk... Daar doe je niks aan.
Er zijn hier in al die jaren OUD al zo verschrikkelijk veel meiden langs gekomen bij wie het nu toch echt begonnen was en die net zo hard onverrichter zaken terug keerden.

Een vk/gyn kan alleen maar op kennis, gevoel en instinct en de as moeder af gaan en soms wordt er een verkeerde afweging gemaakt...
pi_69133435
Ik ga gewoon voor 41+6, dan beval ik op 07-08-09, vind ik ook wel een leuke. Plus dan valt het niet tegen als mijn uitgerekende datum komt en gaat zonder dat er iets gebeurt

Mijn moeder beviel van mijn broer op de uitgerekende dag, en van mij twee uur na de uitgerekende datum... maar ja, haar zwangerschap was ook heel anders dan die van mij ze vindt het nodig om er steeds in te wrijven hoe geweldig en pijn- en probleemloos haar zwangerschappen waren als ik roep dat ik moe ben of bekkenklachten heb of bandenpijn... zucht Dus ik ga daar maar niet van uit
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 17 mei 2009 @ 22:17:45 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69133750
ik ga ook deze keer weer uit van overtijd lopen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69133799
quote:
Op zondag 17 mei 2009 22:00 schreef marlieske het volgende:
het is dan wel frustrerend om bij de gyn te zitten met 37 weken en 1 dag en dat je dat praatje krijgt terwijl je al ween hebt .... en de keizersnede gewoon naar week 39 word gezet. Soms is luisteren naar de moeder wel essentieel en word dat praatje dus te snel aangewend is mijn persoonlijke ervaring.
Ik was dus blij dat mijn huidige gyn me wel op mijn woord geloofde anders waren Ties en ik er misschien niet meer geweest als ik de vk mag geloven.
Als mijn werk íets niet is dan is dat "volgens de boekjes"... iedere zwangerschap, bevalling en vrouw is anders... Ik noem alleen de ervaringen en statistieken.. Ik neem iedereen serieus, bij wélke termijn dan ook!! Mijn werk draait júist om het luisteren naar vrouwen en het begeleiden van die gevoelens!! Bovendien meld ik bovengenoemde niet op t moment dat mensen weeën hebben, maar slechts als antwoord op de door hun gestelde vraag wanneer de meeste eerste kinderen geboren worden...

T zal vast niet zo bedoeld zijn, maar hormonaal als ik ben trek ik t toch wel even persoonlijk aan!

Anyhow... ik ben hier niet om mijn werk, mijzelf of mijn collega's ter verdedigen...

[ Bericht 8% gewijzigd door Poppedein op 17-05-2009 22:24:32 ]
  zondag 17 mei 2009 @ 22:20:49 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69133871
07-08-09 klinkt leuk idd! Dat is voor mij ook nog wel haalbaar, maar ja... dat is 2 weken voor de uitgerekende datum, dat gaat me niet gebeuren gok ik maar zo.
Ik vrees met grote vreze eigenlijk dat ik op de uitgerekende datum ga bevallen, en liever zou ik dus of 2 weken te vroeg of 2 weken te laat bevallen, maakt me niet uit welke van de 2.
pi_69133971
Waarom vrees je met grote vreze BE? Is t een "bezette" datum je uitgerekende datum?
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 22:24:22 #188
5428 crew  miss_sly
pi_69134029
07-08-09 hadden wij ook al bedacht inderdaad
Of 09-08-09, of 09-07-09, maar voor dat laatste moet ze dan wel erg te vroeg komen en dat hoeft niet zo nodig!!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 17 mei 2009 @ 22:26:27 #189
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69134083
hier heeft vriend verplichte vakantie in de bouwvak en die begint de eerste week van aug, en laat ik nu net 9 aug uitgerekend zijn,
hopen ergens dat ik toch wel redelijk optijd beval zodat vriend ook gewoon nog lekker thuis is en kunnen we lekker wennen met zijn 3tjes
  zondag 17 mei 2009 @ 22:26:28 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69134084
Wij hebben altijd ons jaarlijkse congres in augustus en dan meestal de 2e/3e week.
Volgend jaar dus 14-19 augustus in Australie. 19 augustus bevallen betekent dus dat ik dan zijn eerste verjaardag ga missen. Ik zie F. nog niet even in zijn eentje met 2 kleintjes erachteraan komen voor een weekje vakantie in Australie ofzo.
Nou zal hij er zelf niet veel van merken, maar ik zou het toch wel jammer vinden.

Kijk, ik zal er niet voor eeuwig blijven werken, maar ik denk dat ik er volgend jaar zeker nog wel zit.

Dus liever 2 weekjes vroeger of later. Maar je zal net zien dat je dan prompt wel op de uitgerekende datum bevalt.
Ach, so be it dan natuurlijk, maar toch...
pi_69134087
Hier zou 09-09-09 ook nog haalbaar zijn, maar dat zal dan waarschijnlijk de dag zijn waarop ik ingeleid word nadat ik toch écht over die 42 weken heengegaan ben Dan wil ik toch liever die 07-08-09 Of iedere datum daartussen in.. die maken we dan lekker zelf ieder jaar wel bijzonder!
pi_69134173
oh ja BE! Dan kan ik t me heel goed voorstellend at je dat zegt! Hahaha, heerlijk hoe je nu al over dat soort dingen na kunt denken/dubben hè! Dan maar 8 augustus dus... flink feestje vieren en mama vervolgens 24 uur de tijd om in stilte bij te komen in t vliegtuig
pi_69134181
Hey, 09-09-09 is al van mij Ik beval gewoon met 38+6...niet zo lang wachten, toch een gezonde baby (als je naar het aantal weken kijkt) en een leuke datum! Perfect!

(Vriendlief en ik zijn ook samen sinds 08-08-08 dus als de beeb nou op 09-09-09 komt, kunnen we trouwen op 10-10-10 )
Lotte!
Noah!
  zondag 17 mei 2009 @ 22:29:14 #194
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_69134193
Maar zelfs als je bijna de hele zwangerschap door denkt dat je inderdaad de 40+5 gaat lopen (toevallig komt dat op die datum die ik in mijn hoofd had uit bij mij ) dan evengoed komt er een tijd dat je gaat hopen op een eerdere bevalling
En wie weet komt het evengoed pas met 42 weken

Seilram, ik hoop dat je mannetje snel thuis mag komen
No more games, no more drama...
  zondag 17 mei 2009 @ 22:29:44 #195
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69134216
ik moet nu best wel lachen om onze uitgerekende data, als je dat wat snel achter elkaar zegt lijkt het wel zo'n sexlijn nummer 090809
  zondag 17 mei 2009 @ 22:32:59 #196
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69134336
quote:
Op zondag 17 mei 2009 22:09 schreef innepin het volgende:
Ik ga gewoon voor 41+6, dan beval ik op 07-08-09, vind ik ook wel een leuke. Plus dan valt het niet tegen als mijn uitgerekende datum komt en gaat zonder dat er iets gebeurt

Mijn moeder beviel van mijn broer op de uitgerekende dag, en van mij twee uur na de uitgerekende datum... maar ja, haar zwangerschap was ook heel anders dan die van mij ze vindt het nodig om er steeds in te wrijven hoe geweldig en pijn- en probleemloos haar zwangerschappen waren als ik roep dat ik moe ben of bekkenklachten heb of bandenpijn... zucht Dus ik ga daar maar niet van uit
over die datum heb ik ook gedroomd!!

Ja hier ook hoor. Mn moeder en schoonmoeder doen dat ook steeds, vergelijken met hun eigen zwangerschappen. Met mn moeder valt het wel mee, haar zwangerschap van mij was wel probleemloos maar bij mijn zusje heeft ze heel veel last van bekkenpijn gehad en ook van misselijkheid en spugen van dag 1 tot het laatst. Dus die weet wel dat het ook anders kan zeg maar.

Mn zwager vroeg vandaag waar mn schoonmoeder bij was van goh hoe voel je je nu? Ben je ook meer moe of heb je nou ook meer honger? En mn schoonmams antwoordde voor mij dat je daar als zwangere helemaaaal geen last van hebt en dat dat allemaal maar onzinpraatjes zijn van hetzelfde genre als de zure bom met slagroom Beetje jammer
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 17 mei 2009 @ 22:47:02 #197
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_69134823
Ik ben juist heel angstig om echt over tijd te gaan lopen (dus richting 42 weken). In mijn naaste omgeving nu al twee keer in zeer korte tijd gehoord dat het kindje om onverklaarbare redenen was overleden, terwijl de moeder al dik over tijd was.
Is dat iets waar een vk reeel iets mee kan? In hoeverre heb je er zelf iets over te zeggen wat de stappen zijn wanneer je over tijd loopt?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 17 mei 2009 @ 22:48:11 #198
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69134865
je kunt het allicht aangeven Memmel
pi_69135195
Helaas zijn ze daar hierin NL vrij conservatief in Memmel.. Maar ik zou je angst in ieder geval zeker uitspreken bij je VK en desnoods verzoeken om een consult bij de gynaecoloog bij een week of 41. Uiteindelijk is hij/zij namelijk degene die gaat over de knoop doorhakken mbt een inleiding, niet je VK.
Je kunt je VK natuurlijk wel altijd eerder al vragen om je te strippen!
  zondag 17 mei 2009 @ 23:08:46 #200
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69135666
toch wel gek eigenlijk? Dat ze daar zo conservatief in zijn. Er was toch een heel duidelijke achteruitgang van de placenta enzo na de 42 weken? Ik bedoel een spoedkeizersnede hoeft niet direct Maar inleiding of iets in die richting zou toch niet heel moeizaam moeten zijn na de termijn. vind ik
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')