abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:24:01 #51
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69087682
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:23 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wat is daar ' ' aan?
Ik vond het gewoon een nietszeggende oneliner zonder enige onderbouwing. Vandaar de
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:24:54 #52
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69087697
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:24 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ik vond het gewoon een nietszeggende opmerking zonder enige onderbouwing. Vandaar de
Is er een argument nodig om de stelling dat Poetin onbetrouwbaar is te onderbouwen dan?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:25:57 #53
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69087719
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:24 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Is er een argument nodig om de stelling dat Poetin onbetrouwbaar is te onderbouwen dan?
Enige onderbouwing is altijd wel gewenst als je serieus genomen wilt worden, ja.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:26:28 #54
248844 Bowlingbal
pi_69087731
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:25 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Enige onderbouwing is altijd wel gewenst als je serieus genomen wilt worden, ja.
Als je het niet erg vind, zet ik nu even de ' ' in. We hebben het over Poetin, niet over iemand als Rouvoet.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69087752
Betreffende dit onderwerp, een politicus (ik weet niet meer welke) had Poetin een tijdje geleden al aangesproken over de rechten van homo's en hij was not amused dat Rusland werd aangesproken op mensenrechten.
En verder vind ik het gewoon een vage vent, en vraag ik me af of hij Rusland echt dichter bij de rest van de wereld wil brengen. Gezien incidenten die gebeuren in dat land, zoals journalisten die tegen de regering zijn die uit de weg worden geruimd etc.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:29:00 #56
248844 Bowlingbal
pi_69087790
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Betreffende dit onderwerp, een politicus (ik weet niet meer welke) had Poetin een tijdje geleden al aangesproken over de rechten van homo's en hij was not amused dat Rusland werd aangesproken op mensenrechten.
En verder vind ik het gewoon een vage vent, en vraag ik me af of hij Rusland echt dichter bij de rest van de wereld wil brengen. Gezien incidenten die gebeuren in dat land, zoals journalisten die tegen de regering zijn die uit de weg worden geruimd etc.
Ja, had die gast in London maar geen thee-met-Polonium moeten bestellen hoor. Eigen schuld. Moet ie achteraf ook niet boe-hoo gaan doen.
- Donald Love
pi_69087798
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die Poetin vertrouw ik voor geen meter.
Omdat hij niet zo vrolijk uit z'n ogen kijkt als Obama? Poetin regeert met een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen, dat geef ik toe, maar zijn langetermijnbeleid is wel degelijk gericht op een verbeterde welvaart (hoe hoger de welvaart, hoe dichter je bij democratie komt als voormalige bananenrepubliek) en een sterkere internationale positie van Rusland. Als je van de ene op de andere dag 'onze' normen en waarden aan de inwoners van Rusland op zou proberen te leggen, zou er een enorme oorlog uitbreken waarna er totale anarchie zou heersen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:31:51 #58
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69087857
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:29 schreef cultheld het volgende:
Als je van de ene op de andere dag 'onze' normen en waarden aan de inwoners van Rusland op zou proberen te leggen, zou er een enorme oorlog uitbreken waarna er totale anarchie zou heersen.
Exact. Maar volgens de Nederlandse moraalriddertjes hier werkt dat niet zo.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:32:28 #59
248844 Bowlingbal
pi_69087875
quote:

[..]

Omdat hij niet zo vrolijk uit z'n ogen kijkt als Obama? Poetin regeert met een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen, dat geef ik toe, maar zijn langetermijnbeleid is wel degelijk gericht op een verbeterde welvaart (hoe hoger de welvaart, hoe dichter je bij democratie komt als voormalige bananenrepubliek) en een sterkere internationale positie van Rusland. Als je van de ene op de andere dag 'onze' normen en waarden aan de inwoners van Rusland op zou proberen te leggen, zou er een enorme oorlog uitbreken waarna er totale anarchie zou heersen.
Klopt. Welvaart lijkt inderdaad een voorwaarde voor democratie te zijn, net zoals inkomen voor de overheid uit grondstoffen ervoor lijkt te zorgen een democratie over het algemeen tegen te werken. Maar dat is niet zo heel relevant verder. Poetin (officieel tegenwoordig al een jaartje Medvedev) zou inderdaad niet van de 1 op de andere dag gelijke rechten voor homo's in kunnen voeren. Dat betekend echter niet dat andere landen maar hun mond moeten houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bowlingbal op 16-05-2009 15:38:07 ]
- Donald Love
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:33:32 #60
248844 Bowlingbal
pi_69087904
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:31 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Waar hoor je mij dat zeggen?
- Donald Love
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:34:31 #61
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69087929
quote:

[..]

Russische dissidenten, mensen die van binnenuit verandering willen brengen eindigen verrassend vaak voortijdig onder de groene zoden.

Hoezo van buiten iets opleggen? Soms heb ik het idee dat verandering actief tegen wordt gegaan, maar ik kan er niet zo mijn vinger op leggen.

Poetin kan in het de de media hier ook niet echt goed doen.
pi_69087958
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:31 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Maar we zouden nooit zover zijn gekomen als we nu zijn als er niet mensen waren opgestaan die tegen de regering in voor gelijke rechten hadden geknokt.
Als niemand iets doet, blijft een corrupte regering gewoon zitten. Die verandert niet zomaar vanzelf.
pi_69087994
Alle demonstraties in Rusland worden hard neergeslagen. Alleen de homo's janken wat harder als geslagen worden. Maar dat mag nauwelijks een verrassing heten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_69088003
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:01 schreef Kopbal het volgende:

[..]

In Rusland gelden nou eenmaal andere normen en waarden dan hier. Wie ben jij om daarover te oordelen?
Wij zijn per definitie beter dan een land onder leiding van een dictatoriaal regime.
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Alle demonstraties in Rusland worden hard neergeslagen. Alleen de homo's janken wat harder als geslagen worden. Maar dat mag nauwelijks een verrassing heten.
Niet alle demonstraties heur. We hebben allemaal kunnen zien hoe de Poetin-Jügend de bezigheden van Kasparov probeert te dwarsbomen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:39:10 #65
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69088029
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar we zouden nooit zover zijn gekomen als we nu zijn als er niet mensen waren opgestaan die tegen de regering in voor gelijke rechten hadden geknokt.
Als niemand iets doet, blijft een corrupte regering gewoon zitten. Die verandert niet zomaar vanzelf.
Precies. Die demonstratie dat waren Russen en geen buitenlandse ' moraalriddertjes'.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:40:39 #66
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_69088062
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:01 schreef Bowlingbal het volgende:
Weet iemand al wat de Russische politie op zijn rug draagt?
[ afbeelding ]
Wel apart ja, maar het is de afkorting voor Отряд Милиции Особого Назначения. Een of andere speciale politie-eenheid. Geen idee wat precies want ze hebben zoveel verschillende milities dat ik het niet meer uit elkaar kan houden.

-edit- je had er al een wiki-linkje bijstaan. Over het hoofd gezien.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_69088148
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:34 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Russische dissidenten, mensen die van binnenuit verandering willen brengen eindigen verrassend vaak voortijdig onder de groene zoden.

Hoezo van buiten iets opleggen? Soms heb ik het idee dat verandering actief tegen wordt gegaan, maar ik kan er niet zo mijn vinger op leggen.

Poetin kan in het de de media hier ook niet echt goed doen.
Dat is nou net omdat die onrust veroorzaken.

Stel je voor dat de Russische overheid die dissidenten niet aan zou pakken.. Wat denk je dat er kan gebeuren als de Russische burgers zien dat hun overheid verslapt? In tegenstelling tot bijvoorbeeld Tsjechië, in het tijdperk van de communistische overheersing een voormalige democratie, zouden Russische dissidenten alleen maar schade berokkenen aan hun moederland met hun subversieve gedrag.

Dat is het tragische aan Rusland: bestuur het maar eens ordentelijk als het volk boos wordt .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:47:11 #68
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69088214
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is nou net omdat die onrust veroorzaken.

Stel je voor dat de Russische overheid die dissidenten niet aan zou pakken.. Wat denk je dat er kan gebeuren als de Russische burgers zien dat hun overheid verslapt? In tegenstelling tot bijvoorbeeld Tsjechië, in het tijdperk van de communistische overheersing een voormalige democratie, zouden Russische dissidenten alleen maar schade berokkenen aan hun moederland met hun subversieve gedrag.
Dus Russen worden boos als ze niet onderdrukt en gecensureerd worden? Rare jongens..
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:47:53 #69
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_69088229
Een land zo groot als Rusland kan je nou eenmaal niet handhaven als je niet hard optreedt.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:49:13 #70
248844 Bowlingbal
pi_69088258
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:47 schreef Aanvoerder het volgende:
Een land zo groot als Rusland kan je nou eenmaal niet handhaven als je niet hard optreedt.
Grootte is natuurlijk irrelevant voor het benodigde optreden. De US is ook groot (en heeft een factor x meer inwoners) en is lang niet zo gewelddadig naar zijn eigen burgers toe.
(Rusland: 140miljoen, Europa 497miljoen, US 304miljoen, bron: wiki)
- Donald Love
pi_69088298
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:47 schreef Aanvoerder het volgende:
Heeft dat met de grootheid van het land te maken of met de incompetentie van de machtsgeile corrupte kliek in het Kremlin?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_69088389
Rusland kan geen democratie worden. Want dan bestaat het niet meer. Het houdt allemaal volkeren bij elkaar die dan zsm onafhankelijkheid willen.
pi_69088391
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dus Russen worden boos als ze niet onderdrukt en gecensureerd worden? Rare jongens..
Dat is, met alle respect, mijns inziens nogal kort door de bocht geredeneerd. Je moet je verplaatsen in de historie, de al eeuwenlang aanhoudende bestuursproblematiek die Rusland nog steeds teistert en in de ontzettend verschillende culturen in de Russische regio's. Ik durf zelfs te stellen dat een Tsjech en een Nederlander meer met elkaar gemeen hebben dan een Rus uit Vladivostok met een Rus uit Sint Petersburg.

De Russen worden dus niet zo zeer boos als de dissidenten vrijuit kunnen spreken, maar meer vanwege de verschillende boodschappen die ze daardoor te verwerken zullen krijgen. Een te snelle vooruitgang is achteruitgang en dat geldt zeker voor Rusland.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:54:36 #74
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_69088394
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:49 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Grootte is natuurlijk irrelevant voor het benodigde optreden. De US is ook groot (en heeft een factor x meer inwoners) en is lang niet zo gewelddadig naar zijn eigen burgers toe.
Rusland kan je niet met Amerika vergelijken met al zijn republieken en verschillende volkeren die ook nog eens meer dan 100 verschillende talen en dialecten spreken. Juist door met harde hand op te treden heeft Rusland door de eeuwen heen alles bij elkaar weten te houden. Amerika bestaat pas een paar honderd jaar.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:55:53 #75
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69088430
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Rusland kan geen democratie worden. Want dan bestaat het niet meer. Het houdt allemaal volkeren bij elkaar die dan zsm onafhankelijkheid willen.
En waarom ze die niet geven ipv het nu met geweld bij elkaar houden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')