Is er een argument nodig om de stelling dat Poetin onbetrouwbaar is te onderbouwen dan?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:24 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon een nietszeggende opmerking zonder enige onderbouwing. Vandaar de
Enige onderbouwing is altijd wel gewenst als je serieus genomen wilt worden, ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Is er een argument nodig om de stelling dat Poetin onbetrouwbaar is te onderbouwen dan?
Als je het niet erg vind, zet ik nu even de 'quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:25 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Enige onderbouwing is altijd wel gewenst als je serieus genomen wilt worden, ja.
Ja, had die gast in London maar geen thee-met-Polonium moeten bestellen hoor. Eigen schuld. Moet ie achteraf ook niet boe-hoo gaan doen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Betreffende dit onderwerp, een politicus (ik weet niet meer welke) had Poetin een tijdje geleden al aangesproken over de rechten van homo's en hij was not amused dat Rusland werd aangesproken op mensenrechten.
En verder vind ik het gewoon een vage vent, en vraag ik me af of hij Rusland echt dichter bij de rest van de wereld wil brengen. Gezien incidenten die gebeuren in dat land, zoals journalisten die tegen de regering zijn die uit de weg worden geruimd etc.
Omdat hij niet zo vrolijk uit z'n ogen kijkt als Obama? Poetin regeert met een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen, dat geef ik toe, maar zijn langetermijnbeleid is wel degelijk gericht op een verbeterde welvaart (hoe hoger de welvaart, hoe dichter je bij democratie komt als voormalige bananenrepubliek) en een sterkere internationale positie van Rusland. Als je van de ene op de andere dag 'onze' normen en waarden aan de inwoners van Rusland op zou proberen te leggen, zou er een enorme oorlog uitbreken waarna er totale anarchie zou heersen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die Poetin vertrouw ik voor geen meter.
Exact. Maar volgens de Nederlandse moraalriddertjes hier werkt dat niet zo.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:29 schreef cultheld het volgende:
Als je van de ene op de andere dag 'onze' normen en waarden aan de inwoners van Rusland op zou proberen te leggen, zou er een enorme oorlog uitbreken waarna er totale anarchie zou heersen.
Klopt. Welvaart lijkt inderdaad een voorwaarde voor democratie te zijn, net zoals inkomen voor de overheid uit grondstoffen ervoor lijkt te zorgen een democratie over het algemeen tegen te werken. Maar dat is niet zo heel relevant verder. Poetin (officieel tegenwoordig al een jaartje Medvedev) zou inderdaad niet van de 1 op de andere dag gelijke rechten voor homo's in kunnen voeren. Dat betekend echter niet dat andere landen maar hun mond moeten houden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Omdat hij niet zo vrolijk uit z'n ogen kijkt als Obama? Poetin regeert met een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen, dat geef ik toe, maar zijn langetermijnbeleid is wel degelijk gericht op een verbeterde welvaart (hoe hoger de welvaart, hoe dichter je bij democratie komt als voormalige bananenrepubliek) en een sterkere internationale positie van Rusland. Als je van de ene op de andere dag 'onze' normen en waarden aan de inwoners van Rusland op zou proberen te leggen, zou er een enorme oorlog uitbreken waarna er totale anarchie zou heersen.
Waar hoor je mij dat zeggen?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:31 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Exact. Maar volgens de Nederlandse moraalriddertjes hier werkt dat niet zo.
Russische dissidenten, mensen die van binnenuit verandering willen brengen eindigen verrassend vaak voortijdig onder de groene zoden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Omdat hij niet zo vrolijk uit z'n ogen kijkt als Obama? Poetin regeert met een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen, dat geef ik toe, maar zijn langetermijnbeleid is wel degelijk gericht op een verbeterde welvaart (hoe hoger de welvaart, hoe dichter je bij democratie komt als voormalige bananenrepubliek) en een sterkere internationale positie van Rusland. Als je van de ene op de andere dag 'onze' normen en waarden aan de inwoners van Rusland op zou proberen te leggen, zou er een enorme oorlog uitbreken waarna er totale anarchie zou heersen.
Maar we zouden nooit zover zijn gekomen als we nu zijn als er niet mensen waren opgestaan die tegen de regering in voor gelijke rechten hadden geknokt.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:31 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Exact. Maar volgens de Nederlandse moraalriddertjes hier werkt dat niet zo.
Wij zijn per definitie beter dan een land onder leiding van een dictatoriaal regime.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:01 schreef Kopbal het volgende:
[..]
In Rusland gelden nou eenmaal andere normen en waarden dan hier. Wie ben jij om daarover te oordelen?
Niet alle demonstraties heur. We hebben allemaal kunnen zien hoe de Poetin-Jügend de bezigheden van Kasparov probeert te dwarsbomen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Alle demonstraties in Rusland worden hard neergeslagen. Alleen de homo's janken wat harder als geslagen worden. Maar dat mag nauwelijks een verrassing heten.
Precies. Die demonstratie dat waren Russen en geen buitenlandse ' moraalriddertjes'.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar we zouden nooit zover zijn gekomen als we nu zijn als er niet mensen waren opgestaan die tegen de regering in voor gelijke rechten hadden geknokt.
Als niemand iets doet, blijft een corrupte regering gewoon zitten. Die verandert niet zomaar vanzelf.
Wel apart ja, maar het is de afkorting voor Отряд Милиции Особого Назначения. Een of andere speciale politie-eenheid. Geen idee wat precies want ze hebben zoveel verschillende milities dat ik het niet meer uit elkaar kan houden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:01 schreef Bowlingbal het volgende:
Weet iemand al wat de Russische politie op zijn rug draagt?
[ afbeelding ]
Dat is nou net omdat die onrust veroorzaken.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:34 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Russische dissidenten, mensen die van binnenuit verandering willen brengen eindigen verrassend vaak voortijdig onder de groene zoden.
Hoezo van buiten iets opleggen? Soms heb ik het idee dat verandering actief tegen wordt gegaan, maar ik kan er niet zo mijn vinger op leggen.
Poetin kan in het de de media hier ook niet echt goed doen.
Dus Russen worden boos als ze niet onderdrukt en gecensureerd worden? Rare jongens..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is nou net omdat die onrust veroorzaken.
Stel je voor dat de Russische overheid die dissidenten niet aan zou pakken.. Wat denk je dat er kan gebeuren als de Russische burgers zien dat hun overheid verslapt? In tegenstelling tot bijvoorbeeld Tsjechië, in het tijdperk van de communistische overheersing een voormalige democratie, zouden Russische dissidenten alleen maar schade berokkenen aan hun moederland met hun subversieve gedrag.
Grootte is natuurlijk irrelevant voor het benodigde optreden. De US is ook groot (en heeft een factor x meer inwoners) en is lang niet zo gewelddadig naar zijn eigen burgers toe.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:47 schreef Aanvoerder het volgende:
Een land zo groot als Rusland kan je nou eenmaal niet handhaven als je niet hard optreedt.
Heeft dat met de grootheid van het land te maken of met de incompetentie van de machtsgeile corrupte kliek in het Kremlin?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:47 schreef Aanvoerder het volgende:
Een land zo groot als Rusland kan je nou eenmaal niet handhaven als je niet hard optreedt.
Dat is, met alle respect, mijns inziens nogal kort door de bocht geredeneerd. Je moet je verplaatsen in de historie, de al eeuwenlang aanhoudende bestuursproblematiek die Rusland nog steeds teistert en in de ontzettend verschillende culturen in de Russische regio's. Ik durf zelfs te stellen dat een Tsjech en een Nederlander meer met elkaar gemeen hebben dan een Rus uit Vladivostok met een Rus uit Sint Petersburg.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dus Russen worden boos als ze niet onderdrukt en gecensureerd worden? Rare jongens..
Rusland kan je niet met Amerika vergelijken met al zijn republieken en verschillende volkeren die ook nog eens meer dan 100 verschillende talen en dialecten spreken. Juist door met harde hand op te treden heeft Rusland door de eeuwen heen alles bij elkaar weten te houden. Amerika bestaat pas een paar honderd jaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Grootte is natuurlijk irrelevant voor het benodigde optreden. De US is ook groot (en heeft een factor x meer inwoners) en is lang niet zo gewelddadig naar zijn eigen burgers toe.
En waarom ze die niet geven ipv het nu met geweld bij elkaar houden?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Rusland kan geen democratie worden. Want dan bestaat het niet meer. Het houdt allemaal volkeren bij elkaar die dan zsm onafhankelijkheid willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |