Ik heb een heeeeele nette offerte binnen van WorldWideShipping.nl. Heel informeel (email)contact, het verschepen kost 60 euro per m3 (komen uiteraard nog wel wat kosten bovenop voor douane-inklaring en zo). Alleen zou ik de spullen zelf naar Rotterdam brengen (kost 100 euro) en aan de andere kant weer ophalen. Schip vertrekt 1 maal per week en het duurt 8 dagen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:23 schreef Ebethron het volgende:
Iemand ervaringen met het verschepen of vervoeren via lucht van spullen en de kosten daarvan. Ik zoek al een tijd op internet maar hoor ook graag de ervaringen hiermee. Die van mijn schoonmoeder zijn een beetje out of date zeg maar (70's).
Alvast bedankt!
Uit nieuwsgierigheid, wat ben jij nou zoal kwijt aan heating voor je woning in de maand in deze tijd van het jaar? of stook je hout uit de tuin?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:29 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Nee dat was maar een nacht, extreme harde wind bij een temperatuur van -38. De rest van de week was het 'maar' in de -45 met de windchill.
Op deze dagen zijn de meeste scholen en sommige bedrijven dicht, omdat het niet verantwoord is om langer dan een minuut buiten te zijn. Soort van ijsvrij dus.![]()
De kou viel trouwens wel mee vanochten omdat er niet veel wind was, al starte mijn auto niet meteen (had hem niet in-'geplugged'). Mijn thermometer (die uit de wind hangt) liet -29 zien toen ik de deur uit liep.
Aan verwarming (gas) betaalde ik vorige maand ongeveer 53 euro. Ik heb een hoge rendementsketel (97%) gekocht vorig jaar en daarvoor was het zo'n 10 euro per maand meer. Vergeleken met NL weet ik niet of dit veel of weinig is aangezien ik nooit een huis gekocht heb in NL.quote:Op maandag 21 december 2009 22:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid, wat ben jij nou zoal kwijt aan heating voor je woning in de maand in deze tijd van het jaar? of stook je hout uit de tuin?
Hoe voelt het om terug te zijn?quote:Op donderdag 24 december 2009 19:11 schreef Wackyduck het volgende:
Ja, ze hebben best wel goede isolatie.
Eerste post terug op Nederlandse bodem!
Warm!quote:
Leuk programma, ik heb wel eens met een vrouw die nu in een Nederlandse bejaardehuis woonde en zowel kinderen in Nederland als Canada heeftquote:Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.eo.nl/programm(...)e02?episode=10782032
Gaat over Nederlanders in Canada, onbeschofte presentator trouwens
Ik vraag mij wel eens af hoe het zou voelen om terug naar Nederland te gaan voor een langere periode en weer alles op te bouwen (werk, wonen, etc.)...ik moet er echt niet aan denken...quote:Op donderdag 24 december 2009 19:11 schreef Wackyduck het volgende:
Eerste post terug op Nederlandse bodem!
Presentator is niet onbeschoft, hij is gewoon niet geschikt voor dit werk. Ik vond er niks onbeschofts aan. Beetje saaie uitzending trouwens wel. Geen nieuwe inzichten gekregen, alles was erg oppervlakkig en cliché.quote:Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.eo.nl/programm(...)e02?episode=10782032
Gaat over Nederlanders in Canada, onbeschofte presentator trouwens
Stampede is HET evenement van het jaar in Calgary. Hoe vroeger je kunt boeken hoe beter lijkt mij.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:03 schreef Xhermes het volgende:
Zo nou ben ook weer terug. Was weer geweldig! Dit was voor mij de 3e keer en de 1e keer in de winter. Ben nog naar de Flames vs Oilers geweest wat echt heel cool was.
Wil nu rond de Stampede weer terug. Iemand nog tips qua boeken?
Het voordeel van KLM is dat je meestal rechtstreeks kan vliegen. Je bent dan wel wat duurder uit, maar is wel fijner.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:47 schreef Xhermes het volgende:
Naja ik boek zoiezo een week van te voren dus ik hoop dan niet vol in de Stampede drukte te zitten. Ik wil dan 3,4 dagen Stampede mee pakken voordat ik naar huis ga.
Air Transat is altijd wel betaalbaar, KLM zit op dit moment rond de 850 ook.
Met welke maatschappij vlieg je dan? En waar heb je tussenstops?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:19 schreef tevebe het volgende:
[..]
Het voordeel van KLM is dat je meestal rechtstreeks kan vliegen. Je bent dan wel wat duurder uit, maar is wel fijner.
Als ik volgende maand naar Vancouver vlieg heb ik 2 tussenstops. Eerst was het 1 tussenstop, maar mijn vluchtschema is aangepast. De laatste keer zei ik dat ik niet meer met tussenstops wil vliegen en dat ga ik volgende maand weer zeggen
Ik heb geboekt via United Airlines. Ik zou eerst van Dusseldorf naar Chicago vliegen en vanaf daar naar Vancouver. Dat was ook qua wachten prima te doen. Nu is mijn vluchtschema helaas al een paar keer aangepast. De dienst Dusseldorf - Chicago is niet meer.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:39 schreef james23 het volgende:
[..]
Met welke maatschappij vlieg je dan? En waar heb je tussenstops?
Was het maar zo'n feest nu. Meeste Calgary vluchten kosten echt wel 800+.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:53 schreef Xhermes het volgende:
Ik was met KLM 834 euro pp kwijt naar Calgary. Geboekt rond juli geloof ik. Weet nog wel dat KLM vorig jaar een vlucht naar Calgary aanbood voor 550 euro...
Als ik ga zijn ook de OS dus dan zijn de prijzen sowieso al stukken hoger, maar er zijn inderdaad soms goede deals.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:53 schreef Xhermes het volgende:
Ik was met KLM 834 euro pp kwijt naar Calgary. Geboekt rond juli geloof ik. Weet nog wel dat KLM vorig jaar een vlucht naar Calgary aanbood voor 550 euro...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |