abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69140244
Wij zullen in jullie ogen dan wel ontaarde ouders zijn, maar wij hebben genoten van ons midweekje weg.
En niet voor het eerst, onze kinderen zijn de oudste kleinkinderen en mijn ouders zijn gek op de mannen. Ze gaan dan ook elke vakantie een of meerdere dagen logeren. In de zomer zelfs vaak meer dan een week.
Zo ook de meivakantie : De kids gingen logeren bij opa en oma (ze zijn al ouder, dit voor de niet OUD-ers) en wij hebben een midweekje camping geboekt. Even tijd voor elkaar, even geen gesprekken af hoeven te breken, even werken aan je liefde voor elkaar. Het heeft ons goed gedaan. Zeker na de afgelopen, enerverde, periode.
En de kids ? Die hebben bij opa en oma de week van hun leven, zoals elke keer als ze daar logeren !
  maandag 18 mei 2009 @ 07:28:20 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69140275
quote:
Op maandag 18 mei 2009 07:23 schreef Stout het volgende:
Wij zullen in jullie ogen dan wel ontaarde ouders zijn,
Dat vind ik een beetje vreemde aanname.
Ik heb er iig geen oordeel over hoor.

Rocka, Thies gaat wel leren wat logeren is hoor. Ik zal hem daar tzt als mama er aan toe is ook heus in stimuleren. Alleen nu nog niet, alleen opa en oma zo graag willen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_69140285
quote:
Op maandag 18 mei 2009 07:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje vreemde aanname.
Ik heb er iig geen oordeel over hoor.

Rocka, Thies gaat wel leren wat logeren is hoor. Ik zal hem daar tzt als mama er aan toe is ook heus in stimuleren. Alleen nu nog niet, alleen opa en oma zo graag willen.
Ik doelde op de niet OUD-ers...de OUD-ers snappen het wel
pi_69141679
Ik zou er zelf ook geen problemen mee hebben. Mikael is dan bij zijn papa dus dat is toch al heel anders.
Logeren doet Mikael ook geregeld. Elke maandagavond slaapt ie bij opa en oma!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_69146287
Fons en Elodie gaan binnenkort ook een nachtje uit logeren bij oma en opa!
En ik ga ook mee...
  maandag 18 mei 2009 @ 12:15:51 #106
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_69146519
Ha, toen ik een jaar of 5/6 was hebben m'n ouders me een week gedropt bij opa en oma, en gingen zij lekker op vakantie naar Gran Canaria.. heb de week van m'n leven gehad! Mocht dan ook zelf kiezen wat ik wilde; mee op vakantie of naar opa en oma toe, nou ik wist het wel! Elke avond pannekoeken, verhaaltjes voor het slapen gaan en bekers vol met hagelslag eten. Welk kind wil dat nou niet?

Als wij later kinderen hebben hoop ik het toch zeker ook wel af en toe zo te kunnen doen, je moet af en toe wel wat quality time doorbrengen als stel i.p.v. als papa en mama.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_69146722
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:15 schreef Debsterr het volgende:

Als wij later kinderen hebben hoop ik het toch zeker ook wel af en toe zo te kunnen doen, je moet af en toe wel wat quality time doorbrengen als stel i.p.v. als papa en mama.
Volkomen mee eens, maar ik vind het geen drama om daarmee te wachten tot ze een jaar of drie/vier zijn en er zelf ook iets aan hebben. Wat zijn die paar jaar nu in heel je leven....
pi_69146742
Ik vind het helemaal niet raar.

Wel zou mijn keuze één opvangadres zijn in plaats van drie verschillende (lijkt mij chaotisch en minder goed te begrijpen voor ene 2jarige).

Maar het stukje "even er tussen uit zonder kind(eren)" begrijp ik heel goed.
Ik doe het zelf ook wel eens, dan blijven de kinderen bij opa en oma bijvoorbeeld.

(het is trouwens wel zo dat normaal gesproken de kinderen overal mee naartoe gaan. Ze zijn heel makkelijk op bruiloften e.d., doen leuk mee.. en als ze moe worden kruipen ze in een hoekje op een stoel, sofa of wat dan ook)
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 12:25:10 #109
5428 crew  miss_sly
pi_69146818
Die opmerkingen over die 'chaotiesche opvang' snap ik neit zo goed. TEn eerste vind ik de TS niet erg duidelijk daarin, dus hoe het nou precies gepland is, is mij iig niet helemaal duidelijk.

Als ik het dan probeer te begrijpen, is het volgens mij de bedoeling dat beide grootouderparen een halve week doen en dat de kdv waar het kind normaal naartoe gaat, gewoon doorgaat. Juist heel duidelijk dus voor een kind, niets chaotisch aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69147033
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:25 schreef miss_sly het volgende:
Die opmerkingen over die 'chaotiesche opvang' snap ik neit zo goed. TEn eerste vind ik de TS niet erg duidelijk daarin, dus hoe het nou precies gepland is, is mij iig niet helemaal duidelijk.

Als ik het dan probeer te begrijpen, is het volgens mij de bedoeling dat beide grootouderparen een halve week doen en dat de kdv waar het kind normaal naartoe gaat, gewoon doorgaat. Juist heel duidelijk dus voor een kind, niets chaotisch aan.
hahaa, ik begreep de OP als volgt.

Kind gaat 2 dagen naar een 24 uurs kinderopvang, daarna een paar dagen oma één, daarna een paar dagen oma twee.

Op de manier zoals jij het uitlegt klinkt het inderdaad gewoon oke.
twee bekende betrouwbare mensen die het heerlijk zullen vinden nog wat extra van hun kleinkind te genieten, en de normale dagelijkse dingen die gewoon doorlopen.

Super toch!
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  FOK!fotograaf maandag 18 mei 2009 @ 13:40:46 #111
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_69149305
quote:
Op zondag 17 mei 2009 23:05 schreef Fuente het volgende:
Wij zijn wel eens een weekendje weg geweest met z'n tweeen. En 2 jaar terug samen naar Lowlands (3 nachten) maar op de tweede dag vond ik er niets meer aan zonder m'n meiske.

Ik ben geen type dat een hele week zonder m'n kindjes kan, maar als een ander het wel kan, prima toch?
Mij lukt het beter, ik ga elke zomer een week op zomerkamp met scouting. Het scheelt wel in deze periode dat ze dan bij mama zijn.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  maandag 18 mei 2009 @ 13:57:04 #112
156412 hestria
erg gastvrij
pi_69149893
hier gaan ze beide al regelmatig een weekendje (vrijdagmiddag t/m zondag) logeren. Manlief en ik hebben dan lekker tijd voor elkaar, de kinderen een leuk uitje.
vooral michelle, logeren bij opa en oma betekent standaart, dagje weg en zwemmen.
En dennis maakt het nog niet zo uit.
Ikzelf vind het heerlijk, even gewoon weer onzelf zijn en niet papa en mama. Lekker uit eten, klussen, of idd een weekendje weg.

Denk dat ik ze ook wel een weekje zou laten logeren. Al hoewel ons mies ondertussen in de leeftijd is dat ze makkelijk een x aantal uur kan reizen. Dennis zie ik toch nog echt niet zitten om die mee te nemen op tripjes langer dan 3 uur(heeft nogal de neiging om behoorlijk te gaan krijsen in de auto). Nu gaan wij idd lekker op vakantie in nederland, belgie, duisland.
Pas als dennis een jaar of 10 is gaan we weer terug naar de vakantie's van voor we kinderen hadden.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_69150115
Ik zie niet in wat het probleem is.

Sterker nog, ik denk dat je je kind een groot plezier doet door af en toe ook eens met zijn tweeën op vakantie te gaan. Gewoon even investeren in je relatie en samen genieten van een 'volwassen' vakantie. Je kunt je kind toch geen groter plezier doen dan als ouders goed voor je relatie te zorgen. Waarmee ik overigens niet zeg dat ouders die niet zonder hun kroost op vakantie gaan per definitie een slechte relatie hebben. Maar je ziet wel vaak mensen die zodra ze kinderen krijgen alleen nog maar ouders zijn...en verder niks.

Ik vind het altijd wat vreemd dat mensen zo spastisch kunnen doen over het uitbesteden van de zorg voor hun kind. Ik vind het ietwat arrogant om te denken dat alleen jij als ouder goed voor je kind kan zorgen. Af en toen wat tijd bij andere mensen doorbrengen kan ook verrijkend zijn lijkt me.
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 14:37:18 #114
43556 miss_dynastie
pi_69151282
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:19 schreef Bassfly het volgende:
En je kan niet verwachten, vrij normaal door te kunnen leven na de komst van een kind.
In dit geval kan dat dus wel, omdat ze de opvang rond hebben gekregen. Ik zie echt geen problemen.
pi_69151963
Ik vind het prima kunnen, zelfs met 2 oppasoma's. Mijn zoontje zou zich in ieder geval bij beide oma's fijn voelen, dus ik zie daar geen problemen in. En ik denk dat het voor de oma's niet prettig is om een kind van 2 ruim een week te hebben. Mijn zoontje heeft een keer uit noodzaak 10 dagen bij zijn opa en oma moeten slapen, maar oma was blij dat hij weer naar huis ging want dan kon ze zelf ook weer uitrusten.
Enige reden waarom ik het zelf niet zomaar zal doen, is omdat ik mijn zoontje zelf vreselijk zal missen. 3 of 4 dagen is prima te doen, maar daarna vind ik het te lang worden. En ik zou het lastig vinden om naar het buitenland te gaan, omdat ik dan meteen zo ver weg van hem ben.
pi_69153411
Appelsap! Long time no see

Ik zou echt niet lang zonder mijn dochter op vakantie gaan, dat trek ik echt slecht denk ik
Een weekendje, maximaal!

Maar ik zou iemand er niet om veroordelen als die het wel doet, ook wel lekker toch even er tussenuit!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_69168317
Wat ik trouwens ook wel eens doe is één van allen meenemen en de rest ergens onderbrengen.

Regelmatig samen dingen ondernemen, af en toe iets alleen doen zodat ook "jij" blijft bestaan, maar minstens zo belangrijk vind ik het ook om er af en toe ééntje uit te lichten met wie je wat quality time samen hebt. Even extra bonden, even volledige aandacht.
  † In Memoriam † dinsdag 19 mei 2009 @ 20:49:49 #118
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_69202661
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:58 schreef MaLo het volgende:

[..]

Waar ik wel benieuwd naar ben: ging het initiatief van jullie uit of van opa en oma?
Zeiden jullie: we willen graag een weekje op vakantie, willen jullie Milo of vroegen opa en oma of Milo een weekje mee naar de camping mag en besloten jullie van de nood een deugd te maken en op vakantie te gaan?
Het initatief ging van opa/oma uit. En dat laatste dus, of we dan een weekje zonder Milo thuis zouden zijn of met zijn tweetjes een week in een hotel in het buitenland... tja dan is de keuze voor ons wat makkelijker. Missen doen we ons Bompie toch wel en bij opa/oma is hij zeer gelukkig en ook helemaal thuis!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 21:20:21 #119
593 sjak
Juffie Bloem
pi_69203997
Wij zijn ook al een aantal weekenden weggeweest. De kinderen slapen dan bij opa en oma. Wat een geluk dat dat kan. De kinderen voelen zich er heerlijk thuis, worden een dag of wat enorm verwend en zelfs opa en oma zijn helemaal blij om de kinderen weer wat beter te leren kennen win-win-win situatie Oja, en wij komen ook weer uitgerust en blij thuis, een win-win-win-win situatie...
Lekker douchen!
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:59:17 #120
45621 Suzanna
Mama van...
pi_69216975
Ik vind logeren bij opa en oma, terwijl papa en mama samen weggaan, heel anders klinken dan je kind bij de kinderopvang, en twee oppasmoeders/oma's te laten blijven terwijl jij een week weg bent. Dat zou ik echt nooit doen.

Een weekendje weg, is voor ons ook alweer een hele tijd geleden. Met onze trouwdag hopen we het dit jaar weer te kunnen regelen dat er vrienden in ons huis, op onze kinderen passen een weekend en wij een weekend weggaan. Dat hebben we een tijd geleden ook gedaan en dat ging heel goed. Kinderen niet van slag (want in eigen huis) en heeeeel veel leuke dingen gedaan met onze vrienden, die het ook erg leuk (maar ook wel heel erg vermoeiend, haha!) vonden om een weekend op onze leuke maar zeer handenbinderige meiden te passen. Win-win dus. Zolang het niet te vaak voorkomt en ook niet langer dan een weekend, dat zou ik zelf ook anderen niet ' aan willen doen' ...
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:46:24 #121
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_69236836
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 09:59 schreef Suzanna het volgende:
Ik vind logeren bij opa en oma, terwijl papa en mama samen weggaan, heel anders klinken dan je kind bij de kinderopvang, en twee oppasmoeders/oma's te laten blijven terwijl jij een week weg bent. Dat zou ik echt nooit doen.

. . .

Ik zie het verschil eerlijk gezegd niet zo. Maar dat valt me wel vaker op in dit soort topics. Iedereen vindt zijn eigen manier wel goed en is toch vaak wat kritisch ten opzichte van hoe anderen het aanpakken. Zolang het een manier is waar iedereen wel bij vaart en zich goed bij voelt is het allemaal prima wat mij betreft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_69251808
Ik sluit me aan bij LL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')