Ja, want oma's zijn supervreemd!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:04 schreef appelsjap het volgende:
Als het mijn dochter was had ik het nooit gedaan, echt nooit. Als ze nou bij familie bleef, oke, dan zou het nog kunnen. Maar bij allemaal vreemde mensen? No way.
Jij liep pas toen je 2 was?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:05 schreef Cherrytomaatje het volgende:
Deden mijn ouders ook toen ik ongeveer zo oud was...mijn zus ging wel mee trouwens...
Hield toen niet zo van reizen en liet dat ook duidelijk blijken.![]()
Mocht 2 weken bij mijn oppastante blijven, geen punt hoor...Gevolg was wel dat mijn ouders niet bij mijn eerste stapjes waren lol!
vrij normaalquote:een weekje naar de zon op vakantie te gaan, waarbij hun eigen kind van 2 jr niet mee mag
Erg vreemd :/quote:Die moet 2 dagen naar de kinderopvang en 5 dagen naar 2 verschillende opvangoma's.
opvangoma's? Lijken me niet de echte oma's?quote:
ik kon toen al lezen.quote:
Omdat je als je een kind 'neemt' naast lusten ook lasten zal hebben. En je kan niet verwachten, vrij normaal door te kunnen leven na de komst van een kind. Plus dat een kind zo'n vakantie naar de zon ook hardstikke leuk zal vinden en dat ontneem je zo'n kind dan als egoistische ouders zijnde.quote:
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:04 schreef Biancavia het volgende:
En tof dat ze aan andere mensen denken om het kind niet mee in het vliegtuig te nemen.
Wat herinner jij je precies van toen je twee jaar oud was?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:19 schreef Bassfly het volgende:
[..]
Omdat je als je een kind 'neemt' naast lusten ook lasten zal hebben. En je kan niet verwachten, vrij normaal door te kunnen leven na de komst van een kind. Plus dat een kind zo'n vakantie naar de zon ook hardstikke leuk zal vinden en dat ontneem je zo'n kind dan als egoistische ouders zijnde.
Kind naar de kinderopvang vind ik idd vreemd, maar een weekje weg zonder je kind, moet toch kunnen, gewoon lekker bij opa en oma of andere toffe familie.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:19 schreef Bassfly het volgende:
[..]
Omdat je als je een kind 'neemt' naast lusten ook lasten zal hebben. En je kan niet verwachten, vrij normaal door te kunnen leven na de komst van een kind. Plus dat een kind zo'n vakantie naar de zon ook hardstikke leuk zal vinden en dat ontneem je zo'n kind dan als egoistische ouders zijnde.
Het kind zit normaal ook al 2 dagen per week bij de kinderopvang en 1 dag bij een oma. Momenteel is moeder trouwens werkeloos en ze is nu aan het solliciteren naar een baan van 4 dgn per week, waarbij het kind dus nog 1 extra dag bij een oma zal moeten blijven.
Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het een vreemde gang van zaken.
+ 1 ...Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:52 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik heb het nooit gedaan, en pijns er niet over om het nu te doen.... voor zover ik me kon herinneren heb ik zelf een jaar of 6 geleden gekozen voor kids en zijn ze nu ook mijn verantwoordelijkheid. Gek genoeg zelfs in de vakantie en voor minimaal 21 jaar, dus nog zeker 16 jaar te gaan.....
Dus na over de halve aardbol gezworven te hebben gaan wij nu netjes op vakantie naar Ootmarsum, Vlieland, Texel, Apeldoorn, de Belgische ardennen en vorig jaar: heel dapper: noord Frankrijk... ja ja we komen er wel weer..... De kids horen er gewoon bij, dus daar pas je je vakantie op aan.
Een avondje weg: tuurlijk, een weekendje weg: bedenkelijk, een hele vakantie: uitgesloten.
Maar goed: dat is mijn persoonlijke keus, mijn omgeving doet dat ook anders, dat is dan weer hun persoonlijke keus
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:52 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik heb het nooit gedaan, en pijns er niet over om het nu te doen.... voor zover ik me kon herinneren heb ik zelf een jaar of 6 geleden gekozen voor kids en zijn ze nu ook mijn verantwoordelijkheid. Gek genoeg zelfs in de vakantie en voor minimaal 21 jaar, dus nog zeker 16 jaar te gaan.....
Dus na over de halve aardbol gezworven te hebben gaan wij nu netjes op vakantie naar Ootmarsum, Vlieland, Texel, Apeldoorn, de Belgische ardennen en vorig jaar: heel dapper: noord Frankrijk... ja ja we komen er wel weer..... De kids horen er gewoon bij, dus daar pas je je vakantie op aan.
Een avondje weg: tuurlijk, een weekendje weg: bedenkelijk, een hele vakantie: uitgesloten.
Maar goed: dat is mijn persoonlijke keus, mijn omgeving doet dat ook anders, dat is dan weer hun persoonlijke keus
Dan zou dat nog geen ramp zijn , het is immers slechts huilen . Stinkende mensen vind ik persoonlijk vervelender.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Sowieso... goh stel je voor dat er een kind huilt als je anderhalf uur onderweg ben naar mallorca.
En zo is het. Als kind had ik ook helemaal geen problemen met een weekend naar oma.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:20 schreef Kaar68 het volgende:
Niet op de tijd hoeven letten, gewoon je ogen dicht kunnen doen bakkend op het strand, 's avonds om 23 uur spontaan kunnen besluiten nog ergens wat te gaan drinken enz.
Heerlijke vakantie gehad, zo kun je er weer even tegen als het thuis weer druk is met kinderen en werk.
Er zijn maar weinig dingen zo vervelend als van die kutkoters in het vliegtuig.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Sowieso... goh stel je voor dat er een kind huilt als je anderhalf uur onderweg ben naar mallorca.
Mensen die hun reis zo plannen dat ze in het vliegtuig 'moeten' slapen. Dan weet je zeker dat het niet lukt.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:41 schreef Isdatzo het volgende:
Slapen zit er dan echt niet meer in hoor. En anderhalf uur gaat nog wel (nouja, eigenlijk ook niet), maar het wordt pas echt leuk als je 10 uur in 't vliegtuig zit en het ieder kwartier weer raak is.
Voor grote vakanties deden mijn ouders dat ook zo, maar af en toe, ik weet niet precies hoe vaak, nog niet eens één keer per jaar geloof ik, dan gingen ze ook samen op vakantie. Meestal, in hun geval, een wandelvakantie, waarbij ze stukken wandelden die ik niet zou willen. Dan zat ik bij opa & oma, en dat vond ik ook leuk: die hadden ook allerlei uitstapjes in petto. En verwenden altijd een beetje. Ik had daar helemaal geen moeite mee. Ik weet niet of het een week duurde, maar wel een lang weekeinde.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:52 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nee hoor, zonder jankende koters kan ik over 't algemeen prima slapen in vliegtuigen. En als je wat langere reizen maakt is het tijdzone-technisch soms ook handig om je slaap in het vliegtuig te pakken.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mensen die hun reis zo plannen dat ze in het vliegtuig 'moeten' slapen. Dan weet je zeker dat het niet lukt.
Als je lange vluchten maakt heb je toch wel oordopjes bij je.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor, zonder jankende koters kan ik over 't algemeen prima slapen in vliegtuigen. En als je wat langere reizen maakt is het tijdzone-technisch soms ook handig om je slaap in het vliegtuig te pakken.
Maar goed, daar heeft Sjonnie natuurlijk geen ervaring mee. Als je ieder jaar naar de camping bij Kootwijkerbroek gaat hoef je dan ook niet met het vliegtuig.
Ik zit regelmatig 10+ uur in het vliegtuig, en jankende koters is wel het laatste wat mijn comfort verneuktquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig dingen zo vervelend als van die kutkoters in het vliegtuig.
![]()
!
Slapen zit er dan echt niet meer in hoor. En anderhalf uur gaat nog wel (nouja, eigenlijk ook niet), maar het wordt pas echt leuk als je 10 uur in 't vliegtuig zit en het ieder kwartier weer raak is.
Gedurfd hoor, een lang weekend de kinderen aan papa overlatenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:56 schreef es70 het volgende:
Ik zou de kinderen geen week aan de opvang (in welke vorm dan ook) overlaten.
Een lang weekend aan de zorg van papa? Zeker wel.
Hij blij om wat meer tijd met de kinderen door te brengen (normaal gesproken is 'ie 's ochtends om 8 uur de deur uit en 's avonds rond die tijd weer terug), kinderen blij omdat ze van papa nou eenmaal meer mogen dan van mama en ik blij omdat ik een paar dagen met niemand anders dan mezelf rekening hoef te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |