Klinkt ook echt als een idioot blok jaquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:01 schreef dotKoen het volgende:
Nou, mijn mentorgesprek gehad. Mijn mentor is bezorgd dat ik te weinig om 'care' (i.t.t. tot 'cure') geef omdat ik de praktijkoriëntatie verpleeghuisgeneeskunde niet leuk vond. Ach, zijn handtekening ook weer binnen en ik ga een polispreekuur met hem meelopen omdat hij denkt dat hij me moet laten zien dat langdurige, chronische zorg ook leuk is, iets wat ik nooit heb ontkent, maar goed. Altijd leuk om weer wat echte patiënten te zien.
Verder heb ik echt een hekel aan nieren gekregen door het blok water- en zouthuishouding 2. Nog 2 weken en dan ben ik er vanaf.
Nieren zijn tofquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:01 schreef dotKoen het volgende:
Nou, mijn mentorgesprek gehad. Mijn mentor is bezorgd dat ik te weinig om 'care' (i.t.t. tot 'cure') geef omdat ik de praktijkoriëntatie verpleeghuisgeneeskunde niet leuk vond. Ach, zijn handtekening ook weer binnen en ik ga een polispreekuur met hem meelopen omdat hij denkt dat hij me moet laten zien dat langdurige, chronische zorg ook leuk is, iets wat ik nooit heb ontkent, maar goed. Altijd leuk om weer wat echte patiënten te zien.
Verder heb ik echt een hekel aan nieren gekregen door het blok water- en zouthuishouding 2. Nog 2 weken en dan ben ik er vanaf.
Is helemaal niet zo idioot hoor, de water- en zoutbalans is 1 van de moeilijke dingen in de fysiologiequote:Op donderdag 11 juni 2009 23:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Klinkt ook echt als een idioot blok ja
Voortaan dan maar even wat Reactine halen dan in plaats van 'prikweg'quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:30 schreef intoxicated het volgende:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12028119
Mooi! Hoe ging je toets? Ik vond de multiplechoice wel makkelijk, open vragen een beetje shit omdat ik geen idee had hoeveel je op moest schrijven. (bijv. endocriene functies pancreas, ik wist alleen insuline en glucagon.)quote:
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:11 schreef June. het volgende:
prikweg
Ik vond juist andersom eigenlijk. Multiple choice beetje matig. Veel dingen konden dubbel en zo imhoquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:56 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Mooi! Hoe ging je toets? Ik vond de multiplechoice wel makkelijk, open vragen een beetje shit omdat ik geen idee had hoeveel je op moest schrijven. (bijv. endocriene functies pancreas, ik wist alleen insuline en glucagon.)
Stroes heette 'ie geloof ik, erg toffe kerelquote:
Bij multiple choice heb ik max 1-2 fout ofzo. Open ietsje meer fout denk ik. Vond het wel een beetje een 'middelbare-school' toets, heel erg anders opgezet dan die biomedische toets uit de eerste ronde ook.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:13 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ik vond juist andersom eigenlijk. Multiple choice beetje matig. Veel dingen konden dubbel en zo imho. Maar ging overall wel OK
. 1 juli is de dag!
errorquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:10 schreef Repeat het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1356121/last
quote:Dokter raadpleegd Wikipedia voor info
Gisteren moest ik voor de zoveelste keer in de afgelopen weken naar de dokter voor mogelijk Pfeiffer. Er was een beetje onduidelijk over de bloed uitslag maar uiteindelijk (helaas) was deze positief dus ik heb Pfeiffer.
Ik had een afspraak gemaakt om over de uitslag te praten en over de gevolgen er van. Wat je wel kan/mag en juist niet moet doen. Op m'n eerste vraag wat ik nu eigelijk niet mocht doen kwam er eigelijk een kort antwoord dat ik eigelijk alles mocht doen. Ik vroeg of m'n vriendin zoenen wel zo verstandig was ivm met besmetting en het antwoord daarop was dat het geen dodelijke ziekte was en dat ik gewoon lekker kan zoenen. Nou gun ik m'n vriendin veel maar niet dat ze het komende half jaar misschien leuk thuis kan zitten dus dat vond ik al een beetje vreemd.
Daarna de vraag hoelang het besmettelijk is en hoelang het kan duren voordat ik er weer van af ben. Opent ze doodleuk wikipedia en begint daar de pagina over pfeiffer op te lezen en daar moest ik het mee doen.
Nu kijk ik even naar de voorwaarde van wikipedia en zie ik dit staan:
http://nl.wikipedia.org/w...d_bij_medische_informatie
Dan vind ik het toch wel 'grappig' dat m'n dokter d'r info daar vandaan haalt. Ik voel me nu niet echt serieus genomen en zal volgende week een afspraak maken bij een andere dokter.
Veel mensen gebruiken wikipedia als bron voor vele artikelen maar dat een dokter dat gaat doen gaat me weer iets te ver. Ik ga er inderdaad niet dood aan maar de gevolgen voor mij zijn klote en ik voel me gewoon k*t en dan wil ik wel goed voorgelicht worden.
Wat vinden jullie hiervan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |