abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69222584
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:28 schreef 68Chevelle het volgende:

Daar heb ik ook een ontzettende respect voor, je komt ze alleen zo weinig tegen.
true
quote:
ken ik, en nee, het betekent niet dat je er aan mee moet doen, maar je reageerde wel op mijn uitlatingen alsof je je er beledigd bij zou kunnen voelen, die onderbuik speelt bij jou dus net zo goed mee.
na, valt wel mee, maar verder ben ik ook een mens, ja.
quote:
Oeioeioei......zou jij hun die stempel willen opdrukken?, ik denk dat niet dat het betoogt van een objectieve benadering, hetgeen waar jij zoveel respect voor hebt.
hier heb ik even over nagedacht want je hebt inderdaad volledig gelijk.
en ja, na even nagedacht te hebben, blijf ik bij mijn standpunt. Ik geloof dat ik fietsers nog meer haat dan de natuur.
quote:
Ik heb nog nooit een boterham bij elkaar weten te dromen, jij wel?
naja, ik snap je punt, je zult inderdaad actie moeten ondernemen om een ideaal om te zetten naar iets concreets. Hoe dan ook, de gebroeders wright droomden van vliegen en hebben die droom waargemaakt. Beetje hetzelfde als een ideaal hebben. Nee ik heb persoonlijk geen idealen behalve zo rijk mogelijk worden (working on it)
pi_69222757
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef bluebit het volgende:

[..]

ah, ok:
*meldt : cheapskate


ja, maar het gaat dus wel om JOUW mening: ooit virgilius gelezen over de gladiotorengevechten? De strekking is dat de massa dom is, het individu is slim. Dus, zelfs de grootste pacifist begon in de massa te roepen om bloed van de gladiatoren, buiten de massa moest ie er niet aan denken.
De algehele opvatting over prius is vergelijkbaar, vraag een groep wat ze denken over een prius en ze roepen lelijk en prutsauto. Vraag 1 persoon het, en hij zegt : ah, ik vind hem niet zo mooi maar wel mooie techniek. Je wordt dus door de massa opgefokt, een mening wordt voor je gevormd, en daar doe je niets aan....dat is gewoon menselijk. (zie tegenwoordig voetbalwedstrijden: mooi voorbeeld van massa hysterie)

ik hoop dat ik het duidelijk uitleg, ik geloof hier wel in. Je persoonlijke mening is dus zeer zeker van belang, juist om duidelijk te maken dat je geen massa nadoet.

cheers!
Prima, komt ie dan:

Ik vind de Toyota Prius een slecht ontworpen voertuig als het om stijl gaat.

Ik heb geen rijervaring met dit voertuig, ik vind het alleen niet echt een voordeel dat er niet voldoende koppel op zit om er gewicht op te kunnen trekken, aangezien ik in mijn rijgeschiedenis niet echt een slechtrijdende auto ben tegengekomen op het gebied van comfortabelheid, zal dat met de prius best mevallen.

De bijtelling is zeer gunstig.

Technisch gezien heb ik ook een negatieve vermelding, naar mijn ervaringen hebben de autoelectronica nog niet dezelfde betrouwbaarheden als op mechanisch niveau, tevens loopt onderhoud op electronisch niveau vaak al snel behoorlijk in de kosten.


Met bovenstaande punten in acht genomen zou ik geen voorkeur geven binnen mijn budget aan de Prius.


zoiets?
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69222839
Oh ja, goed dat je het zegt, ik moet nog naar de garage bellen voor de eerste checkup. Betaald door de leasemaatschappij, dus je laatste minpunt zal voor leaserijders niet gelden
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:46:39 #79
98259 mstr
Een jonge God!
pi_69222846
Zo ziet hij er wel een stukkie leuker uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.autoblog.nl/ar(...)-nieuwe-toyota-prius

pi_69222986
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:46 schreef mstr het volgende:
Zo ziet hij er wel een stukkie leuker uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.autoblog.nl/ar(...)-nieuwe-toyota-prius

[ afbeelding ]
ietwat wel, toch zou ik in dat geval liever deze afwachten:


Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69223047
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Prima, komt ie dan:

Ik vind de Toyota Prius een slecht ontworpen voertuig als het om stijl gaat.

Ik heb geen rijervaring met dit voertuig, ik vind het alleen niet echt een voordeel dat er niet voldoende koppel op zit om er gewicht op te kunnen trekken, aangezien ik in mijn rijgeschiedenis niet echt een slechtrijdende auto ben tegengekomen op het gebied van comfortabelheid, zal dat met de prius best mevallen.

De bijtelling is zeer gunstig.

Technisch gezien heb ik ook een negatieve vermelding, naar mijn ervaringen hebben de autoelectronica nog niet dezelfde betrouwbaarheden als op mechanisch niveau, tevens loopt onderhoud op electronisch niveau vaak al snel behoorlijk in de kosten.


Met bovenstaande punten in acht genomen zou ik geen voorkeur geven binnen mijn budget aan de Prius.

zoiets?
ja!! daar valt op te reageren:
ik ben het namelijk volledig met je samenvatting eens! koppel is overigens wel voldoende (gecombineerd 480 Nm of zo), maar eigenlijk zou er een optie moeten zijn om de electromotor uit te schakelen, want daar ligt die beperking. Maar goed, persoonlijk leen ik wel een auto van pa, zusje of schoonbroer als ik iets moet trekken (die rijden namelijk allemaal dikke SUVs, prachtige auto's alleen schrik ik me de tering als ik hoor dat ze 1200 betalen voor 4 nieuwe bandjes)

op het gebied van techniek, ja hoe meer er electrisch is, hoe meer er kapot kan gaan. Dan moet ik er maar op vertrouwen dat deze techniek in de afgelopen 10 jaar dat toyota het al op de markt zet, zeker gelijkwaardig is aan andere merken. Toyota staat op dat gebied verder wel goed aangeschreven (zijn natuurlijk geen garanties).

thanks!
pi_69223331
Ik heb nu een civic hybrid, dit omdat dit voor wat mijn leasetarief kon bieden de enige beetje degelijke auto was. Verder had ik ook nog de keuze uit een Prius en andere hatchbacks.
Ik ben niet voor de Prius gegaan omdat dit gewoon echt een oerlelijke auto is. Er zit wel veel voordeel op de auto (hybrides), geen BPM en lage bijtelling.

Echter is het hele idee dat een hybride milieu vriendelijk is heel achterhaald. Heb er nu een kleine 3.000 km opzitten en mijn gebruik per 100 km is 6,9L (ongeveer 1 op 14). Dat is dus met normaal weggebruik, over het algemeen 100 / 110 rijden en af en toe een stukje 140 / 150. Nu is het opzich wel mogelijk om vele malen zuiniger te rijden met deze auto (de gepresenteerde4,2 op 100 km zal je bij lange na niet halen) maar het zal niet veel zuiniger zijn dan een normaal klein zuinig autotje (ik heb het dan ook puur voor de luxe/prijs verhouding genomen). Het enige voordeel hierbij is dat je een grotere auto hebt met eenzelfde verbruik.

Ik vind het allemaal best wat de overheid doet met het minder belasten van hybride rijders maar als je er een beetje naar kijkt is het niets meer geweest dan een regel ingevoerd door boomknuffelaars wie niet verder dan de reclames hebben gekeken.

O ja, moraal van het verhaal. Mensen zijn naief als ze puur voor de zuinigheid deze auto (prius civic 450h) halen. Als je het geld hebt zijn er mooiere auto's te halen.
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:16:03 #83
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69223756
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:50 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

ietwat wel, toch zou ik in dat geval liever deze afwachten:
[ afbeelding ]

Wat een kleine zijruitjes

@ 68Chevelle, Als ik een cheapskate ben volgens sommigen omdat ik elke dag naar mijn werk fiets ipv met de auto ga dan is dat maar zo, en als ik geen persoonlijkheid zou hebben omdat ik een standaard mitsubishi carisma rij ipv een gave klassieker ofzo dan is dat maar zo. Ik vind andere dingen belangrijker in het leven dan een de status van een auto en dat heeft helemaal niets met mijn uitstraling of karakter te maken. Hoogstens zegt het dat ik een dikke drol draai op wat anderen van me vinden

Dat je een auto koopt met je hart kan ik 100% begrijpen, ben zelf ook best autogek en dat je een auto koopt omdat die bij je past (interessante techniek, of lekker bruut of whatever) snap ik ook helemaal. Dat je echter je persoonlijkheid ervan af laat hangen vind ik echt bijna op het idiote af.

Zo van : Nou ik heb nu een BMW dus nu heb ik een sterkere persoonlijkheid of ben ik ineens meer dan de buurman in zijn Kia.

quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:02 schreef flipp. het volgende:
Ik heb nu een civic hybrid, dit omdat dit voor wat mijn leasetarief kon bieden de enige beetje degelijke auto was. Verder had ik ook nog de keuze uit een Prius en andere hatchbacks.
Ik ben niet voor de Prius gegaan omdat dit gewoon echt een oerlelijke auto is. Er zit wel veel voordeel op de auto (hybrides), geen BPM en lage bijtelling.

Echter is het hele idee dat een hybride milieu vriendelijk is heel achterhaald. Heb er nu een kleine 3.000 km opzitten en mijn gebruik per 100 km is 6,9L (ongeveer 1 op 14). Dat is dus met normaal weggebruik, over het algemeen 100 / 110 rijden en af en toe een stukje 140 / 150. Nu is het opzich wel mogelijk om vele malen zuiniger te rijden met deze auto (de gepresenteerde4,2 op 100 km zal je bij lange na niet halen) maar het zal niet veel zuiniger zijn dan een normaal klein zuinig autotje (ik heb het dan ook puur voor de luxe/prijs verhouding genomen). Het enige voordeel hierbij is dat je een grotere auto hebt met eenzelfde verbruik.
1 op 14 rij ik met mijn carisma ook. En die heeft gewoon ouderwets een 1.8 4 cilinder motortje (ok, wel een GDI dus directe inspuiting) en alleen een accu om de auto mee te starten
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69223797
Daar heb je helemaal gelijk in Flipp.
voor de zuinigheid moet je op dit moment echt geen hybride auto halen, dan moet je gewoon een degelijke diesel halen.
bv de bmw 330d kun je 5.5l/100 rijden als je gewoon normaal rijdt, en dat is nog een heel wat luxere/zwaarde/snellere/fijnere/mooiere/... auto als die prius...

Die prius is een goed staaltje techniek daar niet van, maar echt zuinig is die gewoon niet.
En snel zeker niet (bv die bmw trekt in 6s naar de 100 en dan met 1650kg...)

Voordelen aan die prius is natuurlijk zoals al vaker gezegd dat je nogal wat belastingvoordeel hebt. Daar stopt het dan
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_69224211
Uhm, ik rijd 5.3l op 100 met mijn prius, dus waar je 6.9 vandaan haalt weet ik niet. En van mijn woon/werkverkeer is het 70km snelweg, 5 km binnen de bebouwde kom per rit.
Het is gemiddelde genomen over 22k op de meter.

Debmw 330 zal vast leuker zijn, maar ook een stuk duurder in de lease
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:30:37 #86
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69224266
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:16 schreef Virus3000 het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in Flipp.
voor de zuinigheid moet je op dit moment echt geen hybride auto halen, dan moet je gewoon een degelijke diesel halen.
bv de bmw 330d kun je 5.5l/100 rijden als je gewoon normaal rijdt, en dat is nog een heel wat luxere/zwaarde/snellere/fijnere/mooiere/... auto als die prius...

Die prius is een goed staaltje techniek daar niet van, maar echt zuinig is die gewoon niet.
En snel zeker niet (bv die bmw trekt in 6s naar de 100 en dan met 1650kg...)

Voordelen aan die prius is natuurlijk zoals al vaker gezegd dat je nogal wat belastingvoordeel hebt. Daar stopt het dan

Wat een hoop mensen vergeten is dat het doel achter een prius niet was : zo zuinig mogelijk, dan hadden ze namelijk wel een dieselmotortje erin gelepeld. Het doel was: zo min mogelijk uitstoot, en het laatste wat je dan wilt is een diesel en de prius scoort op het gebied van uitstoot heel erg goed.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69224357
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat een hoop mensen vergeten is dat het doel achter een prius niet was : zo zuinig mogelijk, dan hadden ze namelijk wel een dieselmotortje erin gelepeld. Het doel was: zo min mogelijk uitstoot, en het laatste wat je dan wilt is een diesel en de prius scoort op het gebied van uitstoot heel erg goed.
Uhm, nee, wat ik begreep was dat een diesel heeft gewoon technische problemen om met hybride te rijden. De motor moest snel kunnen reageren (aan/uit), dat kan een diesel (blijkbaar) niet.
De benzine motor wel. VW wilde toch ook een diesel hybride bouwen en is daar van terug gekomen?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:44:11 #88
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69224731
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:33 schreef Pheno het volgende:

[..]

Uhm, nee, wat ik begreep was dat een diesel heeft gewoon technische problemen om met hybride te rijden. De motor moest snel kunnen reageren (aan/uit), dat kan een diesel (blijkbaar) niet.
De benzine motor wel. VW wilde toch ook een diesel hybride bouwen en is daar van terug gekomen?
Ik zou niet weten waarom een diesel hybride niet zou kunnen.

trouwens misschien interessant leesvoer over de uitstoot van diesel walmen:
quote:
What are the health effects of diesel exhaust?
As we breathe, the toxic gases and small particles of diesel exhaust are drawn into the lungs. The microscopic particles in diesel exhaust are less than one-fifth the thickness of a human hair and are small enough to penetrate deep into the lungs, where they contribute to a range of health problems.

Diesel exhaust and many individual substances contained in it (including arsenic, benzene, formaldehyde and nickel) have the potential to contribute to mutations in cells that can lead to cancer. In fact, long-term exposure to diesel exhaust particles poses the highest cancer risk of any toxic air contaminant evaluated by OEHHA. ARB estimates that about 70 percent of the cancer risk that the average Californian faces from breathing toxic air pollutants stems from diesel exhaust particles.
bron: California Office of Environmental Health Hazard Assessment
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69228444
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:29 schreef Pheno het volgende:
Uhm, ik rijd 5.3l op 100 met mijn prius, dus waar je 6.9 vandaan haalt weet ik niet. En van mijn woon/werkverkeer is het 70km snelweg, 5 km binnen de bebouwde kom per rit.
Het is gemiddelde genomen over 22k op de meter.

Debmw 330 zal vast leuker zijn, maar ook een stuk duurder in de lease
Die 6,9 haal ik van mijn boordcomputer (zoals ik in mijn post al zei heb ik een civic hybrid, volgens de advertenties is een prius een heel klein beetje zuiniger 4,2 waar civic 4,3 ofzo had weet het niet meer precies maar geen groot verschil).

Maar wat ik daar ook mee probeer te zeggen is dat het meer aan jezelf ligt hoe zuinig zo'n ding is. Als je er echt zuinig mee rijd zal die ook wel zuinig zijn, maar dat kan je ook met een andere auto halen zoals hier al eerder is gezegd.
pi_69232446
Je hebt een Volvo ingeruild voor een Prius, dus vanuit dat oogpunt gezien heb ik er al geen goed woord voor over

Als ik zie dat die Prius 140 euro per maand kost, dan is het eerste dat ik denk: "Voor maar 100 euro per maand extra, rijd je een veel mooiere auto!".
Als je aan een budget vastzit, dan is het heel begrijpelijk dat je voor deze Prius gekozen hebt ipv een Aygo bijvoorbeeld. Dat zou ik ook doen. Alhoewel ik dan waarschijnlijk voor de Civic Hybride zou gaan, dat is qua vormgeving al een stap voorwaarts
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou persoonlijk proberen die 1200 euro per jaar ergens anders op te besparen. Maargoed, daarvoor ben ik ook een auto en motorgek

Veel plezier met je Prius
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_69234431
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:35 schreef PeeJay1980 het volgende:
Je hebt een Volvo ingeruild voor een Prius, dus vanuit dat oogpunt gezien heb ik er al geen goed woord voor over

Als ik zie dat die Prius 140 euro per maand kost, dan is het eerste dat ik denk: "Voor maar 100 euro per maand extra, rijd je een veel mooiere auto!".
Als je aan een budget vastzit, dan is het heel begrijpelijk dat je voor deze Prius gekozen hebt ipv een Aygo bijvoorbeeld. Dat zou ik ook doen. Alhoewel ik dan waarschijnlijk voor de Civic Hybride zou gaan, dat is qua vormgeving al een stap voorwaarts
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou persoonlijk proberen die 1200 euro per jaar ergens anders op te besparen. Maargoed, daarvoor ben ik ook een auto en motorgek

Veel plezier met je Prius
Ja, en voor slechts 100 euro daar weer bovenop heb je een BMW 318i.
pi_69234763
Sowieso lijkt mij een lease auto helemaal niks. Gedoe allemaal. Ik wil dat een auto gewoon van mezelf is, niet dat ik 'm leen. En in zo'n Prius, die ook nog eens geleased is, zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
pi_69235101
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso lijkt mij een lease auto helemaal niks. Gedoe allemaal. Ik wil dat een auto gewoon van mezelf is, niet dat ik 'm leen. En in zo'n Prius, die ook nog eens geleased is, zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
Gedoe? Je hebt juist meer gedoe met een eigen auto. Tenminste, als je het met je lease auto goed geregeld hebt.

Tanken? >> Tankpasje door de machine en tanken maar. Kost je niets.
Doet iets het niet? >> Naar de garage en je krijgt een leen auto. Kost je niets.
Je contract is voorbij >> Geen moeite hoeven te doen voor de verkoop en je kiest weer een nieuw modelletje.
pi_69235270
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso lijkt mij een lease auto helemaal niks. Gedoe allemaal. Ik wil dat een auto gewoon van mezelf is, niet dat ik 'm leen. En in zo'n Prius, die ook nog eens geleased is, zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
Wat jij wilt. Ik hoef maar een klein bedrag per maand te betalen aan de belasting, heb geen onderhoudskosten, geen brandstofkosten of welke andere dan ook. De een wilt graag goedkoop rijden (en lease is het goedkoopst in the long run), de ander wilt juist een eigen auto met de daarbijbehorende kosten. Ik snap niet wat er mis mee is, maar blijkbaar de anti prius mensen wel. Die zien een persoonlijkheid in een auto of zo. Voor mij is het een noodzakelijk vervoersmiddel van blik. Omdat ik aardig wat kms per jaar rijd wil ik graag met een wat comfortabele auto rijden die ook nog goedkoop in de lease is.

Automaat, ruimte zat voor en achter voor medepassagiers, voor mij dus prima om uitgerust bij mijn klanten of kantoor te komen. Of thuis.

Mensen en hun keuzes in hun waarde laten is lastig. alsof je eigen smaak of visie de enige is, een nutteloze discussie die elke keer weer voorbij komt als het over een Prius gaat.. TS deelt zijn ervaring met een Prius, meer niet. Dat het geen auto is voor de "echte" liefhebber weet men al lang, dat hoeft echt niet elke keer terug te komen door de mensen die graag hun geld in een auto steken. In de lease kun je geen gelijke vinden qua opties voor die prijs. Live with it. Je mag ook 200 euro per maand op mijn rekening storten en dan lease ik een diesel met soortgelijke opties.
Maar ik heb het geld er zelf niet voor over.

En als ik en mijn medeweggebruikers normaal rijden word ik er ook niet dood in gevonden, lijkt me een prima idee.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69238045
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:35 schreef PeeJay1980 het volgende:
Je hebt een Volvo ingeruild voor een Prius, dus vanuit dat oogpunt gezien heb ik er al geen goed woord voor over

Als ik zie dat die Prius 140 euro per maand kost, dan is het eerste dat ik denk: "Voor maar 100 euro per maand extra, rijd je een veel mooiere auto!".
Als je aan een budget vastzit, dan is het heel begrijpelijk dat je voor deze Prius gekozen hebt ipv een Aygo bijvoorbeeld. Dat zou ik ook doen. Alhoewel ik dan waarschijnlijk voor de Civic Hybride zou gaan, dat is qua vormgeving al een stap voorwaarts
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou persoonlijk proberen die 1200 euro per jaar ergens anders op te besparen. Maargoed, daarvoor ben ik ook een auto en motorgek

Veel plezier met je Prius
naja, da's dus inderdaad deel van het probleem: met het aantal kilometers dat ik rij zit ik al snel over het leasetarief heen. Als ik gewoon een focus 1.6D pak met als optie navigatie dan zit ik al bijna 200 euro over het leasebudget. Uiteindelijk betaal je dan maar weliswaar pakweg de helft hiervan netto, maar toch....De bedragen gaan toch al snel oplopen richting de 350 euro netto. Kijk, dat heb ik dan niet over voor een ford focusje, zeker niet als ie niet van mij is. Vul de bedragen zelf maar in als je een andere auto kiest die net een klasse hoger ligt. Dus we hebben het gewoonweg niet over 1200 euro op jaarbasis, we hebben het toch over het dubbele als ik in deze klasse wil rijden. Dat is het me gewoonweg niet waard.

de civic heb ik overwogen, hoewel mooier, scoort ie op alle punten bij mij slecht :
dashboard : een circus! ik vind het te druk, maar ik kan me voorstellen dat anderen het mooi vinden.
interieur : weinig ruimte in vergelijk met de prius
Motor : 1.3 tegen de 1.5 van de prius (prettiger om snelweg te rijden naar mijn mening)
techniek : hulpmotortje vs volledig electrisch mogelijk
de civic is duurder met mijn wensen. Dus toen viel de civic af.
pi_69239358
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:05 schreef 68Chevelle het volgende:

Dus een Priusrijder is of een boomknuffelaar, een cheapskate, of een smakeloos figuur, daar ontkom je in de meeste gevallen niet tot zeer moeilijk aan.
Meestal gewoon die laatste twee in één...

Vaak ook nog van die irritante figuren die links op de snelweg blijven hangen onder de zinspreuk: je mag toch niet harder (jawel, grafmongool, je snelheidsmeter geeft gewoon te weinig aan).

Voor het milieu rij je geen prius, daar zijn betere opties voor. Nog beter is een leuke auto, maar dat terzijde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69239457
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:33 schreef Geqxon het volgende:

Voor een auto van 30k is dit naar mijn opinie een mooi interieur.
Wat heeft prijs nu met uiterlijk te maken?

En verder: neen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69239532
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef bluebit het volgende:

Verder mis ik optie 4 : een intelligente, knappe carnivoor die een hekel heeft aan de natuur maar zich kapot lacht omdat de overheid hem goedkoop laat autorijden.
Is dat nu intelligent? Een kutauto rijden vanwege de lage bijtelling? Neem dan een 25 jaar oude mercedes, die heeft pas een lachwekkend lage bijtelling. En je rijdt er minder mee voor lul.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69239713
Och jeetje, een puberaal gedragend ventje dat denkt heel stoer te zijn. Kom, doe je petje maar weer op en ga lekker op het middenconsole leunen. Je moet tenminste nog wat compenseren.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69240934
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:14 schreef bluebit het volgende:

[..]
de civic heb ik overwogen, hoewel mooier, scoort ie op alle punten bij mij slecht :
dashboard : een circus! ik vind het te druk, maar ik kan me voorstellen dat anderen het mooi vinden.
Daar heb je gelijk mee, ik vind het persoonlijk mooi. Maar toen ik er laatst 's nachts een tijdje mee moest rijden merkte ik eigenlijk pas hoeveel licht er vanaf komt. Nogmaals ik vind het wel mooi maar ik kan heel mooi begrijpen dat een ander dit niets vind.
quote:
interieur : weinig ruimte in vergelijk met de prius
Qua opbergvakjes en dergelijke zit het allemaal wel goed en ook qua ruimte voor passagiers. Stoelen max naar achter en nog genoeg ruimte achter. Maar als je lang bent (ik ben 1.80 en ik moet de stoel max achteruit zetten om naomraal te zitten) kan ik begrijpen dat hij te klein is, en een veel gehoorde klacht van langere mensen is de combinatie knie / handrem. Maar dat was gelukkig voor mij geen probleem
quote:
Motor : 1.3 tegen de 1.5 van de prius (prettiger om snelweg te rijden naar mijn mening)
Ik heb puur op het uiterlijk beoordeeld dus ik heb ook geen proefrit in de prius gedaan maar daar zal de prius wel een puntje op voor hebben.
quote:
techniek : hulpmotortje vs volledig electrisch mogelijk
dat is zo. Dat is iets waar ik achterkwam toen ik hem had, het maakt mij verder niet uit, maar hij rijd inderdaad nooit volledig electrisch het is altijd ondersteunend.
quote:
de civic is duurder met mijn wensen. Dus toen viel de civic af.
Volledig met alle opties ( leer en navigatie) was de civic voor mij 27.500 en een klein beetje. De navigatie is heel veel korting op te halen die was volgens de optielijst ¤3.400 maar over het algemeen bouwen de dealers hem in voor de helft van de prijs.


Maar ja dit gaat een prius / civic discussie worden een beetje en dat lijkt mij niet de doelstelling van dit topic.

Zoals al gezegd is ben ik de laatste om er commentaar op te hebben als iemand zich prettig voelt in een auto. Dus gefeliciteerd met je aankoop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')