truequote:Op woensdag 20 mei 2009 12:28 schreef 68Chevelle het volgende:
Daar heb ik ook een ontzettende respect voor, je komt ze alleen zo weinig tegen.
na, valt wel mee, maar verder ben ik ook een mens, ja.quote:ken ik, en nee, het betekent niet dat je er aan mee moet doen, maar je reageerde wel op mijn uitlatingen alsof je je er beledigd bij zou kunnen voelen, die onderbuik speelt bij jou dus net zo goed mee.
hier heb ik even over nagedacht want je hebt inderdaad volledig gelijk.quote:Oeioeioei......zou jij hun die stempel willen opdrukken?, ik denk dat niet dat het betoogt van een objectieve benadering, hetgeen waar jij zoveel respect voor hebt.
naja, ik snap je punt, je zult inderdaad actie moeten ondernemen om een ideaal om te zetten naar iets concreets. Hoe dan ook, de gebroeders wright droomden van vliegen en hebben die droom waargemaakt. Beetje hetzelfde als een ideaal hebben. Nee ik heb persoonlijk geen idealen behalve zo rijk mogelijk worden (working on it)quote:Ik heb nog nooit een boterham bij elkaar weten te dromen, jij wel?
Prima, komt ie dan:quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah, ok:
*meldt : cheapskate
ja, maar het gaat dus wel om JOUW mening: ooit virgilius gelezen over de gladiotorengevechten? De strekking is dat de massa dom is, het individu is slim. Dus, zelfs de grootste pacifist begon in de massa te roepen om bloed van de gladiatoren, buiten de massa moest ie er niet aan denken.
De algehele opvatting over prius is vergelijkbaar, vraag een groep wat ze denken over een prius en ze roepen lelijk en prutsauto. Vraag 1 persoon het, en hij zegt : ah, ik vind hem niet zo mooi maar wel mooie techniek. Je wordt dus door de massa opgefokt, een mening wordt voor je gevormd, en daar doe je niets aan....dat is gewoon menselijk. (zie tegenwoordig voetbalwedstrijden: mooi voorbeeld van massa hysterie)
ik hoop dat ik het duidelijk uitleg, ik geloof hier wel in. Je persoonlijke mening is dus zeer zeker van belang, juist om duidelijk te maken dat je geen massa nadoet.
cheers!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.autoblog.nl/ar(...)-nieuwe-toyota-prius![]()
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:46 schreef mstr het volgende:
Zo ziet hij er wel een stukkie leuker uit:ietwat wel, toch zou ik in dat geval liever deze afwachten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.autoblog.nl/ar(...)-nieuwe-toyota-prius
[ afbeelding ]
Dit account is permanent uitgeschakeld.
ja!! daar valt op te reageren:quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Prima, komt ie dan:
Ik vind de Toyota Prius een slecht ontworpen voertuig als het om stijl gaat.
Ik heb geen rijervaring met dit voertuig, ik vind het alleen niet echt een voordeel dat er niet voldoende koppel op zit om er gewicht op te kunnen trekken, aangezien ik in mijn rijgeschiedenis niet echt een slechtrijdende auto ben tegengekomen op het gebied van comfortabelheid, zal dat met de prius best mevallen.
De bijtelling is zeer gunstig.
Technisch gezien heb ik ook een negatieve vermelding, naar mijn ervaringen hebben de autoelectronica nog niet dezelfde betrouwbaarheden als op mechanisch niveau, tevens loopt onderhoud op electronisch niveau vaak al snel behoorlijk in de kosten.
Met bovenstaande punten in acht genomen zou ik geen voorkeur geven binnen mijn budget aan de Prius.
zoiets?
Wat een kleine zijruitjesquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:50 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
ietwat wel, toch zou ik in dat geval liever deze afwachten:
[ afbeelding ]
1 op 14 rij ik met mijn carisma ook. En die heeft gewoon ouderwets een 1.8 4 cilinder motortje (ok, wel een GDI dus directe inspuiting) en alleen een accu om de auto mee te startenquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:02 schreef flipp. het volgende:
Ik heb nu een civic hybrid, dit omdat dit voor wat mijn leasetarief kon bieden de enige beetje degelijke auto was. Verder had ik ook nog de keuze uit een Prius en andere hatchbacks.
Ik ben niet voor de Prius gegaan omdat dit gewoon echt een oerlelijke auto is. Er zit wel veel voordeel op de auto (hybrides), geen BPM en lage bijtelling.
Echter is het hele idee dat een hybride milieu vriendelijk is heel achterhaald. Heb er nu een kleine 3.000 km opzitten en mijn gebruik per 100 km is 6,9L (ongeveer 1 op 14). Dat is dus met normaal weggebruik, over het algemeen 100 / 110 rijden en af en toe een stukje 140 / 150. Nu is het opzich wel mogelijk om vele malen zuiniger te rijden met deze auto (de gepresenteerde4,2 op 100 km zal je bij lange na niet halen) maar het zal niet veel zuiniger zijn dan een normaal klein zuinig autotje (ik heb het dan ook puur voor de luxe/prijs verhouding genomen). Het enige voordeel hierbij is dat je een grotere auto hebt met eenzelfde verbruik.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:16 schreef Virus3000 het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in Flipp.
voor de zuinigheid moet je op dit moment echt geen hybride auto halen, dan moet je gewoon een degelijke diesel halen.
bv de bmw 330d kun je 5.5l/100 rijden als je gewoon normaal rijdt, en dat is nog een heel wat luxere/zwaarde/snellere/fijnere/mooiere/... auto als die prius...
Die prius is een goed staaltje techniek daar niet van, maar echt zuinig is die gewoon niet.
En snel zeker niet (bv die bmw trekt in 6s naar de 100 en dan met 1650kg...)
Voordelen aan die prius is natuurlijk zoals al vaker gezegd dat je nogal wat belastingvoordeel hebt. Daar stopt het dan
Uhm, nee, wat ik begreep was dat een diesel heeft gewoon technische problemen om met hybride te rijden. De motor moest snel kunnen reageren (aan/uit), dat kan een diesel (blijkbaar) niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat een hoop mensen vergeten is dat het doel achter een prius niet was : zo zuinig mogelijk, dan hadden ze namelijk wel een dieselmotortje erin gelepeld. Het doel was: zo min mogelijk uitstoot, en het laatste wat je dan wilt is een diesel en de prius scoort op het gebied van uitstoot heel erg goed.
Ik zou niet weten waarom een diesel hybride niet zou kunnen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uhm, nee, wat ik begreep was dat een diesel heeft gewoon technische problemen om met hybride te rijden. De motor moest snel kunnen reageren (aan/uit), dat kan een diesel (blijkbaar) niet.
De benzine motor wel. VW wilde toch ook een diesel hybride bouwen en is daar van terug gekomen?
bron: California Office of Environmental Health Hazard Assessmentquote:What are the health effects of diesel exhaust?
As we breathe, the toxic gases and small particles of diesel exhaust are drawn into the lungs. The microscopic particles in diesel exhaust are less than one-fifth the thickness of a human hair and are small enough to penetrate deep into the lungs, where they contribute to a range of health problems.
Diesel exhaust and many individual substances contained in it (including arsenic, benzene, formaldehyde and nickel) have the potential to contribute to mutations in cells that can lead to cancer. In fact, long-term exposure to diesel exhaust particles poses the highest cancer risk of any toxic air contaminant evaluated by OEHHA. ARB estimates that about 70 percent of the cancer risk that the average Californian faces from breathing toxic air pollutants stems from diesel exhaust particles.
Die 6,9 haal ik van mijn boordcomputer (zoals ik in mijn post al zei heb ik een civic hybrid, volgens de advertenties is een prius een heel klein beetje zuiniger 4,2 waar civic 4,3 ofzo had weet het niet meer precies maar geen groot verschil).quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:29 schreef Pheno het volgende:
Uhm, ik rijd 5.3l op 100 met mijn prius, dus waar je 6.9 vandaan haalt weet ik niet. En van mijn woon/werkverkeer is het 70km snelweg, 5 km binnen de bebouwde kom per rit.
Het is gemiddelde genomen over 22k op de meter.
Debmw 330 zal vast leuker zijn, maar ook een stuk duurder in de lease
Ja, en voor slechts 100 euro daar weer bovenop heb je een BMW 318i.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:35 schreef PeeJay1980 het volgende:
Je hebt een Volvo ingeruild voor een Prius, dus vanuit dat oogpunt gezien heb ik er al geen goed woord voor over
Als ik zie dat die Prius 140 euro per maand kost, dan is het eerste dat ik denk: "Voor maar 100 euro per maand extra, rijd je een veel mooiere auto!".
Als je aan een budget vastzit, dan is het heel begrijpelijk dat je voor deze Prius gekozen hebt ipv een Aygo bijvoorbeeld. Dat zou ik ook doen. Alhoewel ik dan waarschijnlijk voor de Civic Hybride zou gaan, dat is qua vormgeving al een stap voorwaarts
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou persoonlijk proberen die 1200 euro per jaar ergens anders op te besparen. Maargoed, daarvoor ben ik ook een auto en motorgek
Veel plezier met je Prius
Gedoe? Je hebt juist meer gedoe met een eigen auto. Tenminste, als je het met je lease auto goed geregeld hebt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso lijkt mij een lease auto helemaal niks. Gedoe allemaal. Ik wil dat een auto gewoon van mezelf is, niet dat ik 'm leen. En in zo'n Prius, die ook nog eens geleased is, zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
Wat jij wilt. Ik hoef maar een klein bedrag per maand te betalen aan de belasting, heb geen onderhoudskosten, geen brandstofkosten of welke andere dan ook. De een wilt graag goedkoop rijden (en lease is het goedkoopst in the long run), de ander wilt juist een eigen auto met de daarbijbehorende kosten. Ik snap niet wat er mis mee is, maar blijkbaar de anti prius mensen wel. Die zien een persoonlijkheid in een auto of zo. Voor mij is het een noodzakelijk vervoersmiddel van blik. Omdat ik aardig wat kms per jaar rijd wil ik graag met een wat comfortabele auto rijden die ook nog goedkoop in de lease is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso lijkt mij een lease auto helemaal niks. Gedoe allemaal. Ik wil dat een auto gewoon van mezelf is, niet dat ik 'm leen. En in zo'n Prius, die ook nog eens geleased is, zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
naja, da's dus inderdaad deel van het probleem: met het aantal kilometers dat ik rij zit ik al snel over het leasetarief heen. Als ik gewoon een focus 1.6D pak met als optie navigatie dan zit ik al bijna 200 euro over het leasebudget. Uiteindelijk betaal je dan maar weliswaar pakweg de helft hiervan netto, maar toch....De bedragen gaan toch al snel oplopen richting de 350 euro netto. Kijk, dat heb ik dan niet over voor een ford focusje, zeker niet als ie niet van mij is. Vul de bedragen zelf maar in als je een andere auto kiest die net een klasse hoger ligt. Dus we hebben het gewoonweg niet over 1200 euro op jaarbasis, we hebben het toch over het dubbele als ik in deze klasse wil rijden. Dat is het me gewoonweg niet waard.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:35 schreef PeeJay1980 het volgende:
Je hebt een Volvo ingeruild voor een Prius, dus vanuit dat oogpunt gezien heb ik er al geen goed woord voor over
Als ik zie dat die Prius 140 euro per maand kost, dan is het eerste dat ik denk: "Voor maar 100 euro per maand extra, rijd je een veel mooiere auto!".
Als je aan een budget vastzit, dan is het heel begrijpelijk dat je voor deze Prius gekozen hebt ipv een Aygo bijvoorbeeld. Dat zou ik ook doen. Alhoewel ik dan waarschijnlijk voor de Civic Hybride zou gaan, dat is qua vormgeving al een stap voorwaarts
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou persoonlijk proberen die 1200 euro per jaar ergens anders op te besparen. Maargoed, daarvoor ben ik ook een auto en motorgek
Veel plezier met je Prius
Meestal gewoon die laatste twee in één...quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:05 schreef 68Chevelle het volgende:
Dus een Priusrijder is of een boomknuffelaar, een cheapskate, of een smakeloos figuur, daar ontkom je in de meeste gevallen niet tot zeer moeilijk aan.
Wat heeft prijs nu met uiterlijk te maken?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:33 schreef Geqxon het volgende:
Voor een auto van 30k is dit naar mijn opinie een mooi interieur.
Is dat nu intelligent? Een kutauto rijden vanwege de lage bijtelling? Neem dan een 25 jaar oude mercedes, die heeft pas een lachwekkend lage bijtelling. En je rijdt er minder mee voor lul.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef bluebit het volgende:
Verder mis ik optie 4 : een intelligente, knappe carnivoor die een hekel heeft aan de natuur maar zich kapot lacht omdat de overheid hem goedkoop laat autorijden.
Daar heb je gelijk mee, ik vind het persoonlijk mooi. Maar toen ik er laatst 's nachts een tijdje mee moest rijden merkte ik eigenlijk pas hoeveel licht er vanaf komt. Nogmaals ik vind het wel mooi maar ik kan heel mooi begrijpen dat een ander dit niets vind.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:14 schreef bluebit het volgende:
[..]
de civic heb ik overwogen, hoewel mooier, scoort ie op alle punten bij mij slecht :
dashboard : een circus! ik vind het te druk, maar ik kan me voorstellen dat anderen het mooi vinden.
Qua opbergvakjes en dergelijke zit het allemaal wel goed en ook qua ruimte voor passagiers. Stoelen max naar achter en nog genoeg ruimte achter. Maar als je lang bent (ik ben 1.80 en ik moet de stoel max achteruit zetten om naomraal te zitten) kan ik begrijpen dat hij te klein is, en een veel gehoorde klacht van langere mensen is de combinatie knie / handrem. Maar dat was gelukkig voor mij geen probleemquote:interieur : weinig ruimte in vergelijk met de prius
Ik heb puur op het uiterlijk beoordeeld dus ik heb ook geen proefrit in de prius gedaan maar daar zal de prius wel een puntje op voor hebben.quote:Motor : 1.3 tegen de 1.5 van de prius (prettiger om snelweg te rijden naar mijn mening)
quote:techniek : hulpmotortje vs volledig electrisch mogelijk
Volledig met alle opties ( leer en navigatie) was de civic voor mij 27.500 en een klein beetje. De navigatie is heel veel korting op te halen die was volgens de optielijst ¤3.400 maar over het algemeen bouwen de dealers hem in voor de helft van de prijs.quote:de civic is duurder met mijn wensen. Dus toen viel de civic af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |