lol ja dat valt me vaak ook op.. Zit ik te zeuren over de auto krijg ik commentaar van de vrouwtjes "het is toch een mooie auto" of "goh laten we met de auto van thatsme gaan, dan hebben we ruimte".quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:32 schreef bluebit het volgende:
[..], ja, als je doelgroep het gemiddelde breezersletje is. Merkwaardig genoeg zijn er meer vrouwen dan mannen die een prius een goede stap vinden. En daarnaast zijn de meeste vrouwen waar ik op val toch iets minder oppervlakkig op het gebied van autos, zolang je maar geld, goeie baan en enige intelligentie hebt.
X6, X5, Q7quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
uhm, klein, plat, tweezitter......maar verlicht me: wat voor auto is het dan?
[..]
helemaal mee eens, en als je normaal rijdt is bijna elke moderne auto prima. Ga je het vergelijken met een ander type auto, dan zal het inderdaad anders zijn. De prius kan ik inderdaad niet zo door de bochten gooien als mijn volvo, da's dan namelijk niet meer comfortabel. En aangezien ik comfortabel wil reizen pas ik dan de rijstijl aan.
En de rest is weer kwestie van smaak. Persoonlijk zit ik meestal in de auto en ik wil geen 150+ euro per maand betalen om een wijzertje op een andere plek te hebben.
[..]
nope, gewoon VVD. ik hou namelijk bakken geld over door een prius te rijdenik kijk nog liever naar een X5 en die vind ik al lelijk. Neem dan iets met enige stijl zoals een Q7 of XC90. Maar goed, kwestie van smaak.
Sowieso je auto gebruiken als statussymbool om vrouwen mee aan te trekken. Dat is echt behoorlijk sneuquote:Op woensdag 20 mei 2009 08:32 schreef bluebit het volgende:
[..], ja, als je doelgroep het gemiddelde breezersletje is. Merkwaardig genoeg zijn er meer vrouwen dan mannen die een prius een goede stap vinden. En daarnaast zijn de meeste vrouwen waar ik op val toch iets minder oppervlakkig op het gebied van autos, zolang je maar geld, goeie baan en enige intelligentie hebt.
eensch, maar blijkbaar denken veel mannen dat nog ......niet dat het werkt overigens. De meeste vrouwen vinden een kleur mooi, en of dat nu een suzuki alto is of een mercedes AMG (bij wijze van spreken dan, he).quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
Sowieso je auto gebruiken als statussymbool om vrouwen mee aan te trekken. Dat is echt behoorlijk sneu
Tja, statussymbool of niet, ik vind wel absoluut dat de keuze van een Prius niet bepaald op smaak gebaseerd is, en als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die hun eigen uitstraling inruilen om maar overal goedkoper bij af te wezen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:51 schreef bluebit het volgende:
[..]
eensch, maar blijkbaar denken veel mannen dat nog ......niet dat het werkt overigens. De meeste vrouwen vinden een kleur mooi, en of dat nu een suzuki alto is of een mercedes AMG (bij wijze van spreken dan, he).
Uitstraling door je auto? Sorry hoor maar dan laat je je wel heel erg beinvloeden. Een auto is een vervoersmiddel voor veel mensen, geen methode om hun uitstraling te verhogen of status af te dwingen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:05 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Tja, statussymbool of niet, ik vind wel absoluut dat de keuze van een Prius niet bepaald op smaak gebaseerd is, en als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die hun eigen uitstraling inruilen om maar overal goedkoper bij af te wezen.
Ik vind carierre, hobbies, kleding, auto's allemaal een deel uitmaken van de uitstraling van een persoon, dus al mocht het dan nks met status te maken hebben, is het nog altijd bepalend voor de uitstraling.
Dus een Priusrijder is of een boomknuffelaar, een cheapskate, of een smakeloos figuur, daar ontkom je in de meeste gevallen niet tot zeer moeilijk aan.
Nu ben ik gewoon eerlijk over mijn denken, en leg je dat keurig netjes uit, veel mensen doen dat ook maar dan minder bewust of wat minder uitgesproken, het feit dat jij je daar maar moeilijk voor kunt openstellen, kan ik ook niks aan doen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Uitstraling door je auto? Sorry hoor maar dan laat je je wel heel erg beinvloeden. Een auto is een vervoersmiddel voor veel mensen, geen methode om hun uitstraling te verhogen of status af te dwingen.
Het is inderdaad erg makkelijk om mensen met andere opvattingen te riduculiseren als je het er zelf niet mee eens bent, maar ontken het feit niet dat het gewoon speelt.quote:Als je dat niet snapt dan moet je inderdaad maar gewoon een Q7 kopen als je je daardoor beter voelt.
Het is behoorlijk triest om je status of uitstraling af te laten hangen van je auto. Dat moet vanuit jezelf komen (gedrag, charisma) of hoogstens vanuit je kleding maar je auto....![]()
![]()
Geen vergelijking, Als je een Batavus Damesfiets en een Giant Mountainbike naast elkaar zet, wordt het al een stukje makkelijker.quote:Maar in jouw mening hebben mensen die geen auto hebben dus helemaal geen uitstraling ofzo?
Of fietsers en voetgangers? Die laten hun uitstraling op de parkeerplaats thuis staan?
Idealisme is een slechte vorm van denken, het zorgt voor veel discussiestof en weinig effectiviteit.quote:kom toch op.
Het gaat er niet om wat je hebt, het gaat erom hoe je BENT.
mwoah, vind ik een standpunt waar ik pakweg twintig jaar geleden overheen ben gegroeid (zeg maar toen ik dertien was en om er bij te horen moest je Nike air of reebok pump schoenen hebben). Aangezien ik jou reeds vaker tegen ben gekomen op dit forum, denk ik dat je dit niet meentquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:05 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Tja, statussymbool of niet, ik vind wel absoluut dat de keuze van een Prius niet bepaald op smaak gebaseerd is, en als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die hun eigen uitstraling inruilen om maar overal goedkoper bij af te wezen.
Ik vind carierre, hobbies, kleding, auto's allemaal een deel uitmaken van de uitstraling van een persoon, dus al mocht het dan nks met status te maken hebben, is het nog altijd bepalend voor de uitstraling.
Dus een Priusrijder is of een boomknuffelaar, een cheapskate, of een smakeloos figuur, daar ontkom je in de meeste gevallen niet tot zeer moeilijk aan.
Cheapskate stond er toch al bij?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef bluebit het volgende:
[..]
mwoah, vind ik een standpunt waar ik pakweg twintig jaar geleden overheen ben gegroeid (zeg maar toen ik dertien was en om er bij te horen moest je Nike air of reebok pump schoenen hebben). Aangezien ik jou reeds vaker tegen ben gekomen op dit forum, denk ik dat je dit niet meent
Verder mis ik optie 4 : een intelligente, knappe carnivoor die een hekel heeft aan de natuur maar zich kapot lacht omdat de overheid hem goedkoop laat autorijden.
ach, dat snap ik en ben ik het mee eens. Daarom koos ik voor een prius en geen aygo of fiat panda. ik wil wel een auto onder mijn kont hebben en geen koekblik. Daarnaast valt een prius wel op (positief, negatief, maakt geen flikker uit) en blijkbaar hebben mensen plotseling de behoefte om tegen je te praten en te vertellen dat een prius niet zuinig is. In feite is een prius dus super sociaal.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:37 schreef 68Chevelle het volgende:
Nu ben ik gewoon eerlijk over mijn denken, en leg je dat keurig netjes uit, veel mensen doen dat ook maar dan minder bewust of wat minder uitgesproken, het feit dat jij je daar maar moeilijk voor kunt openstellen, kan ik ook niks aan doen.
Ja, het speelt. Betekent niet dat je er dus maar aan mee moet doen....je kent de uitdrukking wel : als iedereen in de sloot sprint, spring je er dan achteraan?quote:Het is inderdaad erg makkelijk om mensen met andere opvattingen te riduculiseren als je het er zelf niet mee eens bent, maar ontken het feit niet dat het gewoon speelt.
Fietsers, dat zijn pas cheapskates die niet kunnen riijden.quote:Geen vergelijking, Als je een Batavus Damesfiets en een Giant Mountainbike naast elkaar zet, wordt het al een stukje makkelijker.
idealisme is een noodzaak om vooruitgang te boeken, anders zaten we nu nog in grotten en elkaar fysiek de hoofden in te slaan ipv dat lekker veilig digitaal te doen.quote:Idealisme is een slechte vorm van denken, het zorgt voor veel discussiestof en weinig effectiviteit.
ah, ok:quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:04 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Cheapskate stond er toch al bij?, het is wat groffer okay.......zo denken mensen vaak
Ik meende het wel, dat het niet 100% mijn persoonlijke opvatting is is denk ik niet relevant voor het algehele denken van de Prius.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:14 schreef bluebit het volgende:
Daar heb ik ook een ontzettende respect voor, je komt ze alleen zo weinig tegen.quote:ach, dat snap ik en ben ik het mee eens. Daarom koos ik voor een prius en geen aygo of fiat panda. ik wil wel een auto onder mijn kont hebben en geen koekblik. Daarnaast valt een prius wel op (positief, negatief, maakt geen flikker uit) en blijkbaar hebben mensen plotseling de behoefte om tegen je te praten en te vertellen dat een prius niet zuinig is. In feite is een prius dus super sociaal.
Verder heb ik doorgaans wel respect voor mensen die zich niet laten beinvloeden door oppervlakkige meningen van andere mensen maar gewoon hun eigen mening hebben.
ken ik, en nee, het betekent niet dat je er aan mee moet doen, maar je reageerde wel op mijn uitlatingen alsof je je er beledigd bij zou kunnen voelen, die onderbuik speelt bij jou dus net zo goed mee.quote:Ja, het speelt. Betekent niet dat je er dus maar aan mee moet doen....je kent de uitdrukking wel : als iedereen in de sloot sprint, spring je er dan achteraan?
Oeioeioei......zou jij hun die stempel willen opdrukken?, ik denk dat niet dat het betoogt van een objectieve benadering, hetgeen waar jij zoveel respect voor hebt.quote:Fietsers, dat zijn pas cheapskates die niet kunnen riijden.
Ik heb nog nooit een boterham bij elkaar weten te dromen, jij wel?quote:idealisme is een noodzaak om vooruitgang te boeken, anders zaten we nu nog in grotten en elkaar fysiek de hoofden in te slaan ipv dat lekker veilig digitaal te doen.
truequote:Op woensdag 20 mei 2009 12:28 schreef 68Chevelle het volgende:
Daar heb ik ook een ontzettende respect voor, je komt ze alleen zo weinig tegen.
na, valt wel mee, maar verder ben ik ook een mens, ja.quote:ken ik, en nee, het betekent niet dat je er aan mee moet doen, maar je reageerde wel op mijn uitlatingen alsof je je er beledigd bij zou kunnen voelen, die onderbuik speelt bij jou dus net zo goed mee.
hier heb ik even over nagedacht want je hebt inderdaad volledig gelijk.quote:Oeioeioei......zou jij hun die stempel willen opdrukken?, ik denk dat niet dat het betoogt van een objectieve benadering, hetgeen waar jij zoveel respect voor hebt.
naja, ik snap je punt, je zult inderdaad actie moeten ondernemen om een ideaal om te zetten naar iets concreets. Hoe dan ook, de gebroeders wright droomden van vliegen en hebben die droom waargemaakt. Beetje hetzelfde als een ideaal hebben. Nee ik heb persoonlijk geen idealen behalve zo rijk mogelijk worden (working on it)quote:Ik heb nog nooit een boterham bij elkaar weten te dromen, jij wel?
Prima, komt ie dan:quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah, ok:
*meldt : cheapskate
ja, maar het gaat dus wel om JOUW mening: ooit virgilius gelezen over de gladiotorengevechten? De strekking is dat de massa dom is, het individu is slim. Dus, zelfs de grootste pacifist begon in de massa te roepen om bloed van de gladiatoren, buiten de massa moest ie er niet aan denken.
De algehele opvatting over prius is vergelijkbaar, vraag een groep wat ze denken over een prius en ze roepen lelijk en prutsauto. Vraag 1 persoon het, en hij zegt : ah, ik vind hem niet zo mooi maar wel mooie techniek. Je wordt dus door de massa opgefokt, een mening wordt voor je gevormd, en daar doe je niets aan....dat is gewoon menselijk. (zie tegenwoordig voetbalwedstrijden: mooi voorbeeld van massa hysterie)
ik hoop dat ik het duidelijk uitleg, ik geloof hier wel in. Je persoonlijke mening is dus zeer zeker van belang, juist om duidelijk te maken dat je geen massa nadoet.
cheers!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.autoblog.nl/ar(...)-nieuwe-toyota-prius![]()
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:46 schreef mstr het volgende:
Zo ziet hij er wel een stukkie leuker uit:ietwat wel, toch zou ik in dat geval liever deze afwachten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.autoblog.nl/ar(...)-nieuwe-toyota-prius
[ afbeelding ]
Dit account is permanent uitgeschakeld.
ja!! daar valt op te reageren:quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Prima, komt ie dan:
Ik vind de Toyota Prius een slecht ontworpen voertuig als het om stijl gaat.
Ik heb geen rijervaring met dit voertuig, ik vind het alleen niet echt een voordeel dat er niet voldoende koppel op zit om er gewicht op te kunnen trekken, aangezien ik in mijn rijgeschiedenis niet echt een slechtrijdende auto ben tegengekomen op het gebied van comfortabelheid, zal dat met de prius best mevallen.
De bijtelling is zeer gunstig.
Technisch gezien heb ik ook een negatieve vermelding, naar mijn ervaringen hebben de autoelectronica nog niet dezelfde betrouwbaarheden als op mechanisch niveau, tevens loopt onderhoud op electronisch niveau vaak al snel behoorlijk in de kosten.
Met bovenstaande punten in acht genomen zou ik geen voorkeur geven binnen mijn budget aan de Prius.
zoiets?
Wat een kleine zijruitjesquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:50 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
ietwat wel, toch zou ik in dat geval liever deze afwachten:
[ afbeelding ]
1 op 14 rij ik met mijn carisma ook. En die heeft gewoon ouderwets een 1.8 4 cilinder motortje (ok, wel een GDI dus directe inspuiting) en alleen een accu om de auto mee te startenquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:02 schreef flipp. het volgende:
Ik heb nu een civic hybrid, dit omdat dit voor wat mijn leasetarief kon bieden de enige beetje degelijke auto was. Verder had ik ook nog de keuze uit een Prius en andere hatchbacks.
Ik ben niet voor de Prius gegaan omdat dit gewoon echt een oerlelijke auto is. Er zit wel veel voordeel op de auto (hybrides), geen BPM en lage bijtelling.
Echter is het hele idee dat een hybride milieu vriendelijk is heel achterhaald. Heb er nu een kleine 3.000 km opzitten en mijn gebruik per 100 km is 6,9L (ongeveer 1 op 14). Dat is dus met normaal weggebruik, over het algemeen 100 / 110 rijden en af en toe een stukje 140 / 150. Nu is het opzich wel mogelijk om vele malen zuiniger te rijden met deze auto (de gepresenteerde4,2 op 100 km zal je bij lange na niet halen) maar het zal niet veel zuiniger zijn dan een normaal klein zuinig autotje (ik heb het dan ook puur voor de luxe/prijs verhouding genomen). Het enige voordeel hierbij is dat je een grotere auto hebt met eenzelfde verbruik.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:16 schreef Virus3000 het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in Flipp.
voor de zuinigheid moet je op dit moment echt geen hybride auto halen, dan moet je gewoon een degelijke diesel halen.
bv de bmw 330d kun je 5.5l/100 rijden als je gewoon normaal rijdt, en dat is nog een heel wat luxere/zwaarde/snellere/fijnere/mooiere/... auto als die prius...
Die prius is een goed staaltje techniek daar niet van, maar echt zuinig is die gewoon niet.
En snel zeker niet (bv die bmw trekt in 6s naar de 100 en dan met 1650kg...)
Voordelen aan die prius is natuurlijk zoals al vaker gezegd dat je nogal wat belastingvoordeel hebt. Daar stopt het dan
Uhm, nee, wat ik begreep was dat een diesel heeft gewoon technische problemen om met hybride te rijden. De motor moest snel kunnen reageren (aan/uit), dat kan een diesel (blijkbaar) niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat een hoop mensen vergeten is dat het doel achter een prius niet was : zo zuinig mogelijk, dan hadden ze namelijk wel een dieselmotortje erin gelepeld. Het doel was: zo min mogelijk uitstoot, en het laatste wat je dan wilt is een diesel en de prius scoort op het gebied van uitstoot heel erg goed.
Ik zou niet weten waarom een diesel hybride niet zou kunnen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uhm, nee, wat ik begreep was dat een diesel heeft gewoon technische problemen om met hybride te rijden. De motor moest snel kunnen reageren (aan/uit), dat kan een diesel (blijkbaar) niet.
De benzine motor wel. VW wilde toch ook een diesel hybride bouwen en is daar van terug gekomen?
bron: California Office of Environmental Health Hazard Assessmentquote:What are the health effects of diesel exhaust?
As we breathe, the toxic gases and small particles of diesel exhaust are drawn into the lungs. The microscopic particles in diesel exhaust are less than one-fifth the thickness of a human hair and are small enough to penetrate deep into the lungs, where they contribute to a range of health problems.
Diesel exhaust and many individual substances contained in it (including arsenic, benzene, formaldehyde and nickel) have the potential to contribute to mutations in cells that can lead to cancer. In fact, long-term exposure to diesel exhaust particles poses the highest cancer risk of any toxic air contaminant evaluated by OEHHA. ARB estimates that about 70 percent of the cancer risk that the average Californian faces from breathing toxic air pollutants stems from diesel exhaust particles.
Die 6,9 haal ik van mijn boordcomputer (zoals ik in mijn post al zei heb ik een civic hybrid, volgens de advertenties is een prius een heel klein beetje zuiniger 4,2 waar civic 4,3 ofzo had weet het niet meer precies maar geen groot verschil).quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:29 schreef Pheno het volgende:
Uhm, ik rijd 5.3l op 100 met mijn prius, dus waar je 6.9 vandaan haalt weet ik niet. En van mijn woon/werkverkeer is het 70km snelweg, 5 km binnen de bebouwde kom per rit.
Het is gemiddelde genomen over 22k op de meter.
Debmw 330 zal vast leuker zijn, maar ook een stuk duurder in de lease
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |