De mijne ook niet. Ik vind het echt een afschuwelijke auto.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:01 schreef bluebit het volgende:
Exterieur
Tsja, mijn hart gaat er niet sneller van kloppen
Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.quote:Ook een minpuntje voor de prius. Hoewel hij een lucht weerstands coefficient heeft van 0.25 (een lamborghini diablo heeft bijvoorbeeld een coefficient van 0.42)
What the fuck is jou probleem idioot.. Ik hoop dat jou fiets in fik vliegt..quote:Op zondag 17 mei 2009 11:45 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.
Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
Als ik Prius hoor/lees... Denk ik gelijk aan Jeff Dunham.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?
Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
wannabe boomknuffelaar? ik rij voor 140 euro per maand een splinternieuwe auto itt mijn vorige tweedehands prive auto die al snel 600 euro per maand kostte. En wat doe jij met het geld waar je elke dag voor moet werken?quote:Op zondag 17 mei 2009 11:45 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.
Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
quote:Op zondag 17 mei 2009 20:33 schreef Heib het volgende:
Het is toch gewoon helemaal niks zo'n Toyota Prius.
Het uiterlijk:
Kijk nou eens goed. Het is een rijdend ei.
Het milieuvoordeel:
Een grote leugen, want de auto heeft alleen een lage CO2 uitstoot bij stadsverkeer. Maar de meeste automobilsten rijden veruit de meeste kilometers op de snelweg. In die situatie moet een Prius een accupakket van 300 kg meetorsen. Meer gewicht = meer brandstofverbruik = hogere CO2 uitstoot.
Belastingvoordeel voor lease rijders in de bijtelling:
Het is er niet! 14% bijtelling over ¤ 36000 (Prijs van een aangeklede Prius) = ¤ 5040
Een vergelijkbaar uitgevoerde Toyota Auris, Kia cee'd of iets anders Aziatisch kost ¤ 20000 x 25% = jawel ¤ 5000.
tsja, ik zie het inmiddels meer als een voordeel, ze horen je niet aankomen totdat ze op de motorkap liggen,en vervolgens horen ze niet welke kant je oprijdt dus je ontsnappingskans wordt vergroot.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:20 schreef Swindler het volgende:
Het lijkt mij met een prius moeilijk rijden op parkeerplaatsen ,stel je wil van een parkeerplaats afrijden maar voor je staan 2 mensen te praten, normaal stappen ze weg omdat ze je aan horen komen, maar een prius hoor je niet dus zal je moeten toeterenook lijkt mij dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren voor kinderen etc.
Dat vind ik dus wel stom aan zo'n prius. Het is nauwelijks zuiniger dan mijn BMW E46 uit 2001 (nog geen common rail, wel een diesel natuurlijk) die 1/19 haalt als je voornamelijk snelweg rijdt. En dan zitten er stukken bij waar je harder rijdt dan 150+...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:53 schreef bluebit het volgende:
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.
Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.
Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
Je hebt autoliefhebbers en Prius rijders, duidelijk ben je het laatste. Mooi dat je geld bespaart, jammer dat je daarvoor in een bejaarden bak met een kut image moet rondtuffen, maar als jou dat niet boeit veel plezier ermeequote:Op zondag 17 mei 2009 20:14 schreef bluebit het volgende:
[..]
wannabe boomknuffelaar? ik rij voor 140 euro per maand een splinternieuwe auto itt mijn vorige tweedehands prive auto die al snel 600 euro per maand kostte. En wat doe jij met het geld waar je elke dag voor moet werken?
And when it idles it goes: homohomohomohomohomohomoquote:Op zondag 17 mei 2009 21:20 schreef Braddie het volgende:
Every time a prius is passing by, You hear....
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM GAY!!.
Jefafah dunham - Sparks of insanity...
Do I Care?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:32 schreef Ultralaser het volgende:
Mijn Golf Vi TSI doet ook 1:19 als ik gewoon normaal rij. Begrijp echt heel dat hybride gelul niet echt maar goed. Weet je wat voor druk die fokking accu op het miliue maakt als die kapot ?
true, het is een keuze, zoals ik al aangeef, het uiterlijk van die prius vind ik drie keer niks. Maar de techniek is fantastisch. Ik kan niet wachten totdat er echte volledige elektrische auto's zijn. Dan betaal ik nog maar 100 euro per maand en je rijdt er 4.2 liter turbo bakken er bij de stoplichten volledig mee zoek.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:49 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Je hebt autoliefhebbers en Prius rijders, duidelijk ben je het laatste. Mooi dat je geld bespaart, jammer dat je daarvoor in een bejaarden bak met een kut image moet rondtuffen, maar als jou dat niet boeit veel plezier ermee
mocht het ooit zover koen dat electrisch de enige optie is komt de overheid wel met iets anders om het zaakje te belasten, misschien dan een dikke premie als een V8 6.4 liter koopt om de olie industrie te supportenquote:Op maandag 18 mei 2009 09:32 schreef bluebit het volgende:
[..]
true, het is een keuze, zoals ik al aangeef, het uiterlijk van die prius vind ik drie keer niks. Maar de techniek is fantastisch. Ik kan niet wachten totdat er echte volledige elektrische auto's zijn. Dan betaal ik nog maar 100 euro per maand en je rijdt er 4.2 liter turbo bakken er bij de stoplichten volledig mee zoek.
even voor de techneuten : de electromotor van de prius levert 400 Nm koppel bij 0 toeren...daar wordt ik als voormalig dieselrijder zeer gelukkig van.
ach, de overheid zal zich sowieso nog eens gaan bezinnen als de massa overstapt op hybride of electrisch.......vermoedelijk introduceren ze dan WATT98, stroom voor auto's. slechts 10 cent duurder per kW maar beter voor de auto en het milieuquote:Op maandag 18 mei 2009 10:29 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
mocht het ooit zover koen dat electrisch de enige optie is komt de overheid wel met iets anders om het zaakje te belasten, misschien dan een dikke premie als een V8 6.4 liter koopt om de olie industrie te supporten
Zolang hybride autos geen trekkracht hebben voor aanhangers en zo, zal er in dit land van sleurhutten weinig animo zijn om hybride of electrisch te gaan rijden. Ik wil best een Civic Hybride gaan rijden, maar dan kan ik de sleurhut niet trekken en dus gebeurt dat voorlopig niet.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:49 schreef bluebit het volgende:
[..]
ach, de overheid zal zich sowieso nog eens gaan bezinnen als de massa overstapt op hybride of electrisch.......vermoedelijk introduceren ze dan WATT98, stroom voor auto's. slechts 10 cent duurder per kW maar beter voor de auto en het milieu
waarom zou je een hyundai coupe willen, ook niet mijn smaakquote:Op maandag 18 mei 2009 23:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom zou je ooit een Prius willen?
Hij ziet er gewoon ECHT niet uit. Zo zuinig istie nou ook weer niet. De prestaties zijn niet boeiend. Hij rijdt als een dweil. Echt niks voor mij.
Ja haha grappig manquote:Op zondag 17 mei 2009 12:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?
Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
IPA is leuk om eens mee te showen, zelf inparkeren gaat tig keer sneller. Het cameraatje is dan wel weer handig imho.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:53 schreef bluebit het volgende:
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.
Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.
Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
Bron: California Office of Environmental Health Hazard Assessmentquote:What is diesel exhaust?
Diesel exhaust is produced when an engine burns diesel fuel. It is a complex mixture of thousands of gases and fine particles (commonly known as soot) that contains more than 40 toxic air contaminants. These include many known or suspected cancer-causing substances, such as benzene, arsenic and formaldehyde. It also contains other harmful pollutants, including nitrogen oxides (a component of urban smog).
How are people exposed to diesel exhaust?
Diesel exhaust particles and gases are suspended in the air, so exposure to this pollutant occurs whenever a person breathes air that contains these substances. The prevalence of diesel-powered engines makes it almost impossible to avoid exposure to diesel exhaust or its byproducts, regardless of whether you live in a rural or urban setting. However, people living and working in urban and industrial areas are more likely to be exposed to this pollutant. Those spending time on or near roads and freeways, truck loading and unloading operations, operating diesel-powered machinery or working near diesel equipment face exposure to higher levels of diesel exhaust and face higher health risks.
What are the health effects of diesel exhaust?
As we breathe, the toxic gases and small particles of diesel exhaust are drawn into the lungs. The microscopic particles in diesel exhaust are less than one-fifth the thickness of a human hair and are small enough to penetrate deep into the lungs, where they contribute to a range of health problems.
[i]
Diesel exhaust and many individual substances contained in it (including arsenic, benzene, formaldehyde and nickel) have the potential to contribute to mutations in cells that can lead to cancer. In fact, long-term exposure to diesel exhaust particles poses the highest cancer risk of any toxic air contaminant evaluated by OEHHA. ARB estimates that about 70 percent of the cancer risk that the average Californian faces from breathing toxic air pollutants stems from diesel exhaust particles.[i]
geen idee. was niet mijn auto. stond gewoon in drive dus..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:22 schreef Pheno het volgende:
Als jij een trekker er niet uit kan "trekken" dan moet je die auto eens laten nakijken, waarschijnlijk stond je op EV mode.
Dat je hier durft aan te geven dat je geeneens een traktor in kan halen met een Prius waar je in reed, dat is namelijk toch wel heel erg triest. Je weet welk pedaal voor het gasgeven is ?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:41 schreef Den_Haag het volgende:
geen idee. was niet mijn auto. stond gewoon in drive dus..
benzine-motor deed gewoon mee. ben waarschijnlijk gewoon een auto gewend met echt vermogen (waar ik normaal dus in rij)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:42 schreef Pheno het volgende:
EV is ook drive, maar dan alleen op electroTe zien aan een EV lichtje op het dashboard.
Maar het ding rijdt op zich niet sloom, dan is er echt iets mis. Snel is anders, maar he, ik rijd niet als een randdebiel met petje al leunend op mijn middenconsole, dus dat scheelt
Uit geen enkele olie, stroom wordt in NL opgewekt met gas en kolen in centrales die voorzien van filters.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:13 schreef Den_Haag het volgende:
uit wat voor olie dacht je dat je stroom werd opgewekt? Diesel is superschoon in vergelijking daarmee.
Verder, Priuslelijk en verschrikkelijk sloom. een trekker is nog sneller (en ja, dat heb ik getest toen ik een keer ging inhalen met een Prius).
Dan liever meer geld neerleggen en een fatsoenlijke auto rijden.
Heeft ook écht zin als er 100 km verderop een dampende kolencentrale staat.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Uit geen enkele olie, stroom wordt in NL opgewekt met gas en kolen in centrales die voorzien van filters.
Als ik naar m'n verbruiksmeter kijk in m'n Coupe en ik rij een laffe 130 op de snelwegen dan zit voor mij 1 op 14 er wel in als ik heel rustig doe. Neem een lichter autootje en een 1.6 dan kom je al aardig in de buurt van die 1 op 20. Een Prius is eigenlijk helemaal niet zuinig. Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 07:49 schreef bluebit het volgende:
[..]
waarom zou je een hyundai coupe willen, ook niet mijn smaak. een prius ook niet niet, overigens.
smaken verschillen nou eenmaal, en ik heb gewoonweg het financiele plaatje de keuze laten maken (de enige eis was dat ik geen koekblikje wilde gaan rijden). Door het voordeel van de overheid rij je gewoon een auto met een luxe niveau van 35K, hoe je het ook wendt of keert, daar kan geen yaris oid van 20k tegen op.
Qua zuinigheid: tsja, persoonlijk ben ik echt wel onder de indruk van een gemiddelde van 1 op 20 voor een benzine auto van 1300 kg met alle shit erop en eraan. Ik had hiervoor ook mijn bedenkingen omdat ik juist veel snelweg rij en geen heikneuterig 100 maar gewoon 130 cruise control.
Maar overigens, ik heb het nog niet eerder gezegd, maar ik heb hem wel in de mooiste kleur gepakt: zwart (dan zie je de auto dus wat minder goed).
Zowel de TS als ikzelf rijden de prius niet uit milieu overwegingen maar gewoon omdat je een redelijk luxe en auto kan rijden voor weinig bijtelling. Voor ¤140 per maand rij je een auto met luxe en ruimte. Voor diezelfde ¤140 per maand kan je ook een Corsa/208/Yaris/Clio rijden. Dan zit je met de Prius een stuk beter. Een Golf is niet alleen kleiner maar valt ook nog duurder uit per maand.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.
Zijn we het er iig over eens dat je wel een enorme lul moet zijn om in een prius te gaan rijdenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:30 schreef thatsme het volgende:
[..]
En uiterlijk: ja hij is niet mooi (weinig Toyota's zijn mooi overgens).Voor sommige mensen is een auto gewoon functioneel en geen verlengstuk van de penis.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:49 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Zijn we het er iig over eens dat je wel een enorme lul moet zijn hebben om in een prius te gaan rijden
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als ik naar m'n verbruiksmeter kijk in m'n Coupe en ik rij een laffe 130 op de snelwegen dan zit voor mij 1 op 14 er wel in als ik heel rustig doe. Neem een lichter autootje en een 1.6 dan kom je al aardig in de buurt van die 1 op 20. Een Prius is eigenlijk helemaal niet zuinig. Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.
Ennuh, jij bent maar een van de weinigen die een Hyundai Coupe niet mooi vindt.
[ afbeelding ]
Het is ook geen echte sportwagen. Who the fuck cares? Ik vind 'm gewoon erg mooi.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:06 schreef bluebit het volgende:
[..]
nee, niet mooi, te klein, niet breed genoeg om zich als echte sportwagen te profileren, maar da's een smaak.
Ik heb een week in dat ding gereden.quote:best knap dat mensen die geen prius rijden, heel erg goed weten dat een prius eigenlijk niet zuinig is, vervolgens gaan ze het met een diesel vergelijken.....
Vollediger uitgerust? Wil je dat verder uitleggen? Een achteruitrij camera is wel grappig, heb ik ook voor een eurootje of 100 en automatisch parkeren vind ik puur overbodig.quote:en als dat niet lukt dan maar vergelijken met een fiat panda. Vergelijk het eens even met je hyundai:
gewicht van de autos is vrijwel gelijk, prijs is zowat gelijk, de prius is wat vollediger uitgerust maar dat maakt weinig uit.
>90% rij ik op de snelweg, en de prestaties boeien mij niet zo, het gaat om het rijgenot, en de Prius... Tja, ik vind dat toch een beetje een dweil.quote:aantal pk's is ongeveer gelijk (pakweg 140), jouw hyundai is volgens fabrieksopgaaf 1.8 seconden sneller dan de prius. In ruil daarvoor verbruikt jouw auto volgens fabrieksopgaaf het dubbele.
(dan heb ik het over gecombineerd verbruik, tenminste ik neem aan dat je niet op de snelweg woont?)
Alles is superieur aan een Prius.quote:ik snap niet waarom jij denkt dat jouw auto superieur is?
prima, fijn dat je er blij mee bent, maar da's nu ook wat ik van die auto's minder vindt : het pretendeert sportwagen te zijn maar is het niet. Maar goed, da's een mening.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:40 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is ook geen echte sportwagen. Who the fuck cares? Ik vind 'm gewoon erg mooi.
tof, je zult er wel zonder vooroordelen in ingestapt zijn en vermoedelijk heb je toen uitsluitend naar rij prestaties gekeken, en dus niet het complete plaatje.quote:Ik heb een week in dat ding gereden.
tuurlijk, ik weet natuurlijk niet welke uitvoering je precies rijdt, maar standaard zit er op een prius natuurlijk wel wat meer behalve nutteloze zaken zoal IPA. Bijvoorbeeld geintegreerde navigatie, bluetooth, keyless entry en start, hoofd en gordijn airbags, stability control, braking assistance, stuurwielbediening, audio met mp3 en de prius is een automaat. dat zijn zo ongeveer de verschillen die ik zie als ik een standaard coupe uit 2006 (2.0) met een tech uitvoering van de prius vergelijk. Nogmaals, ik weet niet welke uitvoering jij hebt, maar dat model kwam qua gewicht en prijs bij de prius in de buurt.quote:Vollediger uitgerust? Wil je dat verder uitleggen? Een achteruitrij camera is wel grappig, heb ik ook voor een eurootje of 100 en automatisch parkeren vind ik puur overbodig.
prima, ik kan me voorstellen dat die lage auto van jou inderdaad minder zijwind gevoelig is, ben ik het mee eens. Persoonlijk haal ik het rijgenot echter uit het uitgerust ergens aankomen en dat lukt eigenlijk prima in de prius. Overigens rij ik 15 km per dag door de stad en 120 km op de snelweg. Vreemd genoeg duren die 15 km door de stad even lang als de 120 km op de snelweg. Dus ik rij ook 90% snelweg, maar als ik naar de tijd kijk, dan rij ik pakweg 50% van de tijd snelweg.quote:>90% rij ik op de snelweg, en de prestaties boeien mij niet zo, het gaat om het rijgenot, en de Prius... Tja, ik vind dat toch een beetje een dweil.
da's onzin en dat weet je (twee hints):quote:Alles is superieur aan een Prius.
Waaruit concludeer jij dat de Hyundai Coupe dat pretendeert?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:14 schreef bluebit het volgende:
[..]
prima, fijn dat je er blij mee bent, maar da's nu ook wat ik van die auto's minder vindt : het pretendeert sportwagen te zijn maar is het niet. Maar goed, da's een mening.
[..]
Over het algemeen vind ik rij prestaties wel behoorlijk belangrijk voor een apparaat dat je gebruikt om mee te rijden. Verder vind ik 'm binnen en buiten bijzonder lelijk.quote:tof, je zult er wel zonder vooroordelen in ingestapt zijn en vermoedelijk heb je toen uitsluitend naar rij prestaties gekeken, en dus niet het complete plaatje.
[..]
quote:overigens zag ik vandaag een BMW X6 en die auto schreeuwt gewoon "KIJK, IK BEN EEN MEGALUL"
uhm, klein, plat, tweezitter......maar verlicht me: wat voor auto is het dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:25 schreef Lightning_NL het volgende:
Waaruit concludeer jij dat de Hyundai Coupe dat pretendeert?
helemaal mee eens, en als je normaal rijdt is bijna elke moderne auto prima. Ga je het vergelijken met een ander type auto, dan zal het inderdaad anders zijn. De prius kan ik inderdaad niet zo door de bochten gooien als mijn volvo, da's dan namelijk niet meer comfortabel. En aangezien ik comfortabel wil reizen pas ik dan de rijstijl aan.quote:Over het algemeen vind ik rij prestaties wel behoorlijk belangrijk voor een apparaat dat je gebruikt om mee te rijden. Verder vind ik 'm binnen en buiten bijzonder lelijk.
nope, gewoon VVD. ik hou namelijk bakken geld over door een prius te rijdenquote:Stem jij soms GroenLinks?
Wat een onzin opmerking.
Het is een coupe, gewoon een vlot uitziende auto waar je heerlijk mee kunt rijden en ook wat sneller mee door de bochtjes gaat. Het is overigens ook geen tweezitter want er zijn achterin ook gewoon zitplaatsen. Ook spreek je jezelf tegen als je zegt dat de Coupe zich profileert door o.a. klein te zijn, terwijl je een paar posts terug nog zei dat je de Coupe juist niet een sportauto vindt omdat ie klein is.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
uhm, klein, plat, tweezitter......maar verlicht me: wat voor auto is het dan?
[..]
A-HA! Dus omdat de Prius wat dat betreft inferieur is, moet jij je gebruikersgedrag aanpassen om het toch nog comfortabel te houden!quote:helemaal mee eens, en als je normaal rijdt is bijna elke moderne auto prima. Ga je het vergelijken met een ander type auto, dan zal het inderdaad anders zijn. De prius kan ik inderdaad niet zo door de bochten gooien als mijn volvo, da's dan namelijk niet meer comfortabel. En aangezien ik comfortabel wil reizen pas ik dan de rijstijl aan.
Goedkopere auto's hebben al een mooiere dashboard dan die van de Prius.quote:En de rest is weer kwestie van smaak. Persoonlijk zit ik meestal in de auto en ik wil geen 150+ euro per maand betalen om een wijzertje op een andere plek te hebben.
[..]
Ik vind Duitse auto's sowieso meestal lelijk, maar om iemand nou zo te beoordelen alleen maar omdat ie een grote auto heeft (niks rijdt overigens zo lekker als een dikke SUV. Er is niks comfortabeler dan een SUV), vind ik onzin.quote:nope, gewoon VVD. ik hou namelijk bakken geld over door een prius te rijdenik kijk nog liever naar een X5 en die vind ik al lelijk. Neem dan iets met enige stijl zoals een Q7 of XC90. Maar goed, kwestie van smaak.
indien je 1 meter 50 bent, ja, dan zijn er zitplaatsen.En A: ik zeg dat je auto klein is, net als veel sportautos. en B ik zeg dat je dat auto wel TE klein is om echt een sportauto te zijn. dus nee, ik spreek mezelf niet tegen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het is een coupe, gewoon een vlot uitziende auto waar je heerlijk mee kunt rijden en ook wat sneller mee door de bochtjes gaat. Het is overigens ook geen tweezitter want er zijn achterin ook gewoon zitplaatsen. Ook spreek je jezelf tegen als je zegt dat de Coupe zich profileert door o.a. klein te zijn, terwijl je een paar posts terug nog zei dat je de Coupe juist niet een sportauto vindt omdat ie klein is.
ja, zo zul je in verschillende autos je rijstijl moeten aanpassen, en door het aanpassen van rijstijl rij ik zeer comfortabel.In een SUV met automaat zul je ook je rijstijl moeten aanpassen. Dus nee, hij is niet inferieur, het is een andere auto.quote:A-HA! Dus omdat de Prius wat dat betreft inferieur is, moet jij je gebruikersgedrag aanpassen om het toch nog comfortabel te houden!
ja, ok, dat van je hyundai zal inderdaad heel veel beter qua kwaliteit zijn...quote:Goedkopere auto's hebben al een mooiere dashboard dan die van de Prius.
Waar zeg ik dat ik hem beoordeel omdat ie een grote auto heeft? Nee, ik beoordeel hem omdat ie een BMW X6 koopt. Als je een auto wilt rijden waarin je uitgelachen wilt worden vanwege protserigheid en je doelgroep "breezersletjes" is, dan moet je inderdaad een X6 nemen.quote:Ik vind Duitse auto's sowieso meestal lelijk, maar om iemand nou zo te beoordelen alleen maar omdat ie een grote auto heeft (niks rijdt overigens zo lekker als een dikke SUV. Er is niks comfortabeler dan een SUV), vind ik onzin.
Dit soort vrouwen krijgen t juist extra warm van zo'n ecomobielquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef Heib het volgende:
Je kan er lang en kort over praten, een ding is zeker:
Als je echt geen sex wil, rij dan in een Prius.
Mensen die dat nog geloven van een tabloidquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:31 schreef Poekel het volgende:
Pathetic Retarded Irritating Ugly Slow?
Dat vat het wel samen.
Nee zonder te trollen; ik heb regelmatig in zo'n ding gereden. En het rijdt, en daar is ook alles mee gezegd. Ik vind hem niet goed, niet slecht. Maar zeker niet overtuigend. En al helemaal niet als je ziet dat het ding in het fabricatieproces meer energie kost dan een gemiddelde V8 gedurende zn hele levensduur. Ik vind het een hype, die hybrides. Maar als mensen er via bijtelling financiëel beter uitkomen, be my guest.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef Heib het volgende:
Je kan er lang en kort over praten, een ding is zeker:
Als je echt geen sex wil, rij dan in een Prius.
lol ja dat valt me vaak ook op.. Zit ik te zeuren over de auto krijg ik commentaar van de vrouwtjes "het is toch een mooie auto" of "goh laten we met de auto van thatsme gaan, dan hebben we ruimte".quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:32 schreef bluebit het volgende:
[..], ja, als je doelgroep het gemiddelde breezersletje is. Merkwaardig genoeg zijn er meer vrouwen dan mannen die een prius een goede stap vinden. En daarnaast zijn de meeste vrouwen waar ik op val toch iets minder oppervlakkig op het gebied van autos, zolang je maar geld, goeie baan en enige intelligentie hebt.
X6, X5, Q7quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
uhm, klein, plat, tweezitter......maar verlicht me: wat voor auto is het dan?
[..]
helemaal mee eens, en als je normaal rijdt is bijna elke moderne auto prima. Ga je het vergelijken met een ander type auto, dan zal het inderdaad anders zijn. De prius kan ik inderdaad niet zo door de bochten gooien als mijn volvo, da's dan namelijk niet meer comfortabel. En aangezien ik comfortabel wil reizen pas ik dan de rijstijl aan.
En de rest is weer kwestie van smaak. Persoonlijk zit ik meestal in de auto en ik wil geen 150+ euro per maand betalen om een wijzertje op een andere plek te hebben.
[..]
nope, gewoon VVD. ik hou namelijk bakken geld over door een prius te rijdenik kijk nog liever naar een X5 en die vind ik al lelijk. Neem dan iets met enige stijl zoals een Q7 of XC90. Maar goed, kwestie van smaak.
Sowieso je auto gebruiken als statussymbool om vrouwen mee aan te trekken. Dat is echt behoorlijk sneuquote:Op woensdag 20 mei 2009 08:32 schreef bluebit het volgende:
[..], ja, als je doelgroep het gemiddelde breezersletje is. Merkwaardig genoeg zijn er meer vrouwen dan mannen die een prius een goede stap vinden. En daarnaast zijn de meeste vrouwen waar ik op val toch iets minder oppervlakkig op het gebied van autos, zolang je maar geld, goeie baan en enige intelligentie hebt.
eensch, maar blijkbaar denken veel mannen dat nog ......niet dat het werkt overigens. De meeste vrouwen vinden een kleur mooi, en of dat nu een suzuki alto is of een mercedes AMG (bij wijze van spreken dan, he).quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
Sowieso je auto gebruiken als statussymbool om vrouwen mee aan te trekken. Dat is echt behoorlijk sneu
Tja, statussymbool of niet, ik vind wel absoluut dat de keuze van een Prius niet bepaald op smaak gebaseerd is, en als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die hun eigen uitstraling inruilen om maar overal goedkoper bij af te wezen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:51 schreef bluebit het volgende:
[..]
eensch, maar blijkbaar denken veel mannen dat nog ......niet dat het werkt overigens. De meeste vrouwen vinden een kleur mooi, en of dat nu een suzuki alto is of een mercedes AMG (bij wijze van spreken dan, he).
Uitstraling door je auto? Sorry hoor maar dan laat je je wel heel erg beinvloeden. Een auto is een vervoersmiddel voor veel mensen, geen methode om hun uitstraling te verhogen of status af te dwingen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:05 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Tja, statussymbool of niet, ik vind wel absoluut dat de keuze van een Prius niet bepaald op smaak gebaseerd is, en als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die hun eigen uitstraling inruilen om maar overal goedkoper bij af te wezen.
Ik vind carierre, hobbies, kleding, auto's allemaal een deel uitmaken van de uitstraling van een persoon, dus al mocht het dan nks met status te maken hebben, is het nog altijd bepalend voor de uitstraling.
Dus een Priusrijder is of een boomknuffelaar, een cheapskate, of een smakeloos figuur, daar ontkom je in de meeste gevallen niet tot zeer moeilijk aan.
Nu ben ik gewoon eerlijk over mijn denken, en leg je dat keurig netjes uit, veel mensen doen dat ook maar dan minder bewust of wat minder uitgesproken, het feit dat jij je daar maar moeilijk voor kunt openstellen, kan ik ook niks aan doen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Uitstraling door je auto? Sorry hoor maar dan laat je je wel heel erg beinvloeden. Een auto is een vervoersmiddel voor veel mensen, geen methode om hun uitstraling te verhogen of status af te dwingen.
Het is inderdaad erg makkelijk om mensen met andere opvattingen te riduculiseren als je het er zelf niet mee eens bent, maar ontken het feit niet dat het gewoon speelt.quote:Als je dat niet snapt dan moet je inderdaad maar gewoon een Q7 kopen als je je daardoor beter voelt.
Het is behoorlijk triest om je status of uitstraling af te laten hangen van je auto. Dat moet vanuit jezelf komen (gedrag, charisma) of hoogstens vanuit je kleding maar je auto....![]()
![]()
Geen vergelijking, Als je een Batavus Damesfiets en een Giant Mountainbike naast elkaar zet, wordt het al een stukje makkelijker.quote:Maar in jouw mening hebben mensen die geen auto hebben dus helemaal geen uitstraling ofzo?
Of fietsers en voetgangers? Die laten hun uitstraling op de parkeerplaats thuis staan?
Idealisme is een slechte vorm van denken, het zorgt voor veel discussiestof en weinig effectiviteit.quote:kom toch op.
Het gaat er niet om wat je hebt, het gaat erom hoe je BENT.
mwoah, vind ik een standpunt waar ik pakweg twintig jaar geleden overheen ben gegroeid (zeg maar toen ik dertien was en om er bij te horen moest je Nike air of reebok pump schoenen hebben). Aangezien ik jou reeds vaker tegen ben gekomen op dit forum, denk ik dat je dit niet meentquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:05 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Tja, statussymbool of niet, ik vind wel absoluut dat de keuze van een Prius niet bepaald op smaak gebaseerd is, en als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die hun eigen uitstraling inruilen om maar overal goedkoper bij af te wezen.
Ik vind carierre, hobbies, kleding, auto's allemaal een deel uitmaken van de uitstraling van een persoon, dus al mocht het dan nks met status te maken hebben, is het nog altijd bepalend voor de uitstraling.
Dus een Priusrijder is of een boomknuffelaar, een cheapskate, of een smakeloos figuur, daar ontkom je in de meeste gevallen niet tot zeer moeilijk aan.
Cheapskate stond er toch al bij?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef bluebit het volgende:
[..]
mwoah, vind ik een standpunt waar ik pakweg twintig jaar geleden overheen ben gegroeid (zeg maar toen ik dertien was en om er bij te horen moest je Nike air of reebok pump schoenen hebben). Aangezien ik jou reeds vaker tegen ben gekomen op dit forum, denk ik dat je dit niet meent
Verder mis ik optie 4 : een intelligente, knappe carnivoor die een hekel heeft aan de natuur maar zich kapot lacht omdat de overheid hem goedkoop laat autorijden.
ach, dat snap ik en ben ik het mee eens. Daarom koos ik voor een prius en geen aygo of fiat panda. ik wil wel een auto onder mijn kont hebben en geen koekblik. Daarnaast valt een prius wel op (positief, negatief, maakt geen flikker uit) en blijkbaar hebben mensen plotseling de behoefte om tegen je te praten en te vertellen dat een prius niet zuinig is. In feite is een prius dus super sociaal.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:37 schreef 68Chevelle het volgende:
Nu ben ik gewoon eerlijk over mijn denken, en leg je dat keurig netjes uit, veel mensen doen dat ook maar dan minder bewust of wat minder uitgesproken, het feit dat jij je daar maar moeilijk voor kunt openstellen, kan ik ook niks aan doen.
Ja, het speelt. Betekent niet dat je er dus maar aan mee moet doen....je kent de uitdrukking wel : als iedereen in de sloot sprint, spring je er dan achteraan?quote:Het is inderdaad erg makkelijk om mensen met andere opvattingen te riduculiseren als je het er zelf niet mee eens bent, maar ontken het feit niet dat het gewoon speelt.
Fietsers, dat zijn pas cheapskates die niet kunnen riijden.quote:Geen vergelijking, Als je een Batavus Damesfiets en een Giant Mountainbike naast elkaar zet, wordt het al een stukje makkelijker.
idealisme is een noodzaak om vooruitgang te boeken, anders zaten we nu nog in grotten en elkaar fysiek de hoofden in te slaan ipv dat lekker veilig digitaal te doen.quote:Idealisme is een slechte vorm van denken, het zorgt voor veel discussiestof en weinig effectiviteit.
ah, ok:quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:04 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Cheapskate stond er toch al bij?, het is wat groffer okay.......zo denken mensen vaak
Ik meende het wel, dat het niet 100% mijn persoonlijke opvatting is is denk ik niet relevant voor het algehele denken van de Prius.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:14 schreef bluebit het volgende:
Daar heb ik ook een ontzettende respect voor, je komt ze alleen zo weinig tegen.quote:ach, dat snap ik en ben ik het mee eens. Daarom koos ik voor een prius en geen aygo of fiat panda. ik wil wel een auto onder mijn kont hebben en geen koekblik. Daarnaast valt een prius wel op (positief, negatief, maakt geen flikker uit) en blijkbaar hebben mensen plotseling de behoefte om tegen je te praten en te vertellen dat een prius niet zuinig is. In feite is een prius dus super sociaal.
Verder heb ik doorgaans wel respect voor mensen die zich niet laten beinvloeden door oppervlakkige meningen van andere mensen maar gewoon hun eigen mening hebben.
ken ik, en nee, het betekent niet dat je er aan mee moet doen, maar je reageerde wel op mijn uitlatingen alsof je je er beledigd bij zou kunnen voelen, die onderbuik speelt bij jou dus net zo goed mee.quote:Ja, het speelt. Betekent niet dat je er dus maar aan mee moet doen....je kent de uitdrukking wel : als iedereen in de sloot sprint, spring je er dan achteraan?
Oeioeioei......zou jij hun die stempel willen opdrukken?, ik denk dat niet dat het betoogt van een objectieve benadering, hetgeen waar jij zoveel respect voor hebt.quote:Fietsers, dat zijn pas cheapskates die niet kunnen riijden.
Ik heb nog nooit een boterham bij elkaar weten te dromen, jij wel?quote:idealisme is een noodzaak om vooruitgang te boeken, anders zaten we nu nog in grotten en elkaar fysiek de hoofden in te slaan ipv dat lekker veilig digitaal te doen.
truequote:Op woensdag 20 mei 2009 12:28 schreef 68Chevelle het volgende:
Daar heb ik ook een ontzettende respect voor, je komt ze alleen zo weinig tegen.
na, valt wel mee, maar verder ben ik ook een mens, ja.quote:ken ik, en nee, het betekent niet dat je er aan mee moet doen, maar je reageerde wel op mijn uitlatingen alsof je je er beledigd bij zou kunnen voelen, die onderbuik speelt bij jou dus net zo goed mee.
hier heb ik even over nagedacht want je hebt inderdaad volledig gelijk.quote:Oeioeioei......zou jij hun die stempel willen opdrukken?, ik denk dat niet dat het betoogt van een objectieve benadering, hetgeen waar jij zoveel respect voor hebt.
naja, ik snap je punt, je zult inderdaad actie moeten ondernemen om een ideaal om te zetten naar iets concreets. Hoe dan ook, de gebroeders wright droomden van vliegen en hebben die droom waargemaakt. Beetje hetzelfde als een ideaal hebben. Nee ik heb persoonlijk geen idealen behalve zo rijk mogelijk worden (working on it)quote:Ik heb nog nooit een boterham bij elkaar weten te dromen, jij wel?
Prima, komt ie dan:quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:24 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah, ok:
*meldt : cheapskate
ja, maar het gaat dus wel om JOUW mening: ooit virgilius gelezen over de gladiotorengevechten? De strekking is dat de massa dom is, het individu is slim. Dus, zelfs de grootste pacifist begon in de massa te roepen om bloed van de gladiatoren, buiten de massa moest ie er niet aan denken.
De algehele opvatting over prius is vergelijkbaar, vraag een groep wat ze denken over een prius en ze roepen lelijk en prutsauto. Vraag 1 persoon het, en hij zegt : ah, ik vind hem niet zo mooi maar wel mooie techniek. Je wordt dus door de massa opgefokt, een mening wordt voor je gevormd, en daar doe je niets aan....dat is gewoon menselijk. (zie tegenwoordig voetbalwedstrijden: mooi voorbeeld van massa hysterie)
ik hoop dat ik het duidelijk uitleg, ik geloof hier wel in. Je persoonlijke mening is dus zeer zeker van belang, juist om duidelijk te maken dat je geen massa nadoet.
cheers!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.autoblog.nl/ar(...)-nieuwe-toyota-prius![]()
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:46 schreef mstr het volgende:
Zo ziet hij er wel een stukkie leuker uit:ietwat wel, toch zou ik in dat geval liever deze afwachten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.autoblog.nl/ar(...)-nieuwe-toyota-prius
[ afbeelding ]
Dit account is permanent uitgeschakeld.
ja!! daar valt op te reageren:quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Prima, komt ie dan:
Ik vind de Toyota Prius een slecht ontworpen voertuig als het om stijl gaat.
Ik heb geen rijervaring met dit voertuig, ik vind het alleen niet echt een voordeel dat er niet voldoende koppel op zit om er gewicht op te kunnen trekken, aangezien ik in mijn rijgeschiedenis niet echt een slechtrijdende auto ben tegengekomen op het gebied van comfortabelheid, zal dat met de prius best mevallen.
De bijtelling is zeer gunstig.
Technisch gezien heb ik ook een negatieve vermelding, naar mijn ervaringen hebben de autoelectronica nog niet dezelfde betrouwbaarheden als op mechanisch niveau, tevens loopt onderhoud op electronisch niveau vaak al snel behoorlijk in de kosten.
Met bovenstaande punten in acht genomen zou ik geen voorkeur geven binnen mijn budget aan de Prius.
zoiets?
Wat een kleine zijruitjesquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:50 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
ietwat wel, toch zou ik in dat geval liever deze afwachten:
[ afbeelding ]
1 op 14 rij ik met mijn carisma ook. En die heeft gewoon ouderwets een 1.8 4 cilinder motortje (ok, wel een GDI dus directe inspuiting) en alleen een accu om de auto mee te startenquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:02 schreef flipp. het volgende:
Ik heb nu een civic hybrid, dit omdat dit voor wat mijn leasetarief kon bieden de enige beetje degelijke auto was. Verder had ik ook nog de keuze uit een Prius en andere hatchbacks.
Ik ben niet voor de Prius gegaan omdat dit gewoon echt een oerlelijke auto is. Er zit wel veel voordeel op de auto (hybrides), geen BPM en lage bijtelling.
Echter is het hele idee dat een hybride milieu vriendelijk is heel achterhaald. Heb er nu een kleine 3.000 km opzitten en mijn gebruik per 100 km is 6,9L (ongeveer 1 op 14). Dat is dus met normaal weggebruik, over het algemeen 100 / 110 rijden en af en toe een stukje 140 / 150. Nu is het opzich wel mogelijk om vele malen zuiniger te rijden met deze auto (de gepresenteerde4,2 op 100 km zal je bij lange na niet halen) maar het zal niet veel zuiniger zijn dan een normaal klein zuinig autotje (ik heb het dan ook puur voor de luxe/prijs verhouding genomen). Het enige voordeel hierbij is dat je een grotere auto hebt met eenzelfde verbruik.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:16 schreef Virus3000 het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in Flipp.
voor de zuinigheid moet je op dit moment echt geen hybride auto halen, dan moet je gewoon een degelijke diesel halen.
bv de bmw 330d kun je 5.5l/100 rijden als je gewoon normaal rijdt, en dat is nog een heel wat luxere/zwaarde/snellere/fijnere/mooiere/... auto als die prius...
Die prius is een goed staaltje techniek daar niet van, maar echt zuinig is die gewoon niet.
En snel zeker niet (bv die bmw trekt in 6s naar de 100 en dan met 1650kg...)
Voordelen aan die prius is natuurlijk zoals al vaker gezegd dat je nogal wat belastingvoordeel hebt. Daar stopt het dan
Uhm, nee, wat ik begreep was dat een diesel heeft gewoon technische problemen om met hybride te rijden. De motor moest snel kunnen reageren (aan/uit), dat kan een diesel (blijkbaar) niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat een hoop mensen vergeten is dat het doel achter een prius niet was : zo zuinig mogelijk, dan hadden ze namelijk wel een dieselmotortje erin gelepeld. Het doel was: zo min mogelijk uitstoot, en het laatste wat je dan wilt is een diesel en de prius scoort op het gebied van uitstoot heel erg goed.
Ik zou niet weten waarom een diesel hybride niet zou kunnen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uhm, nee, wat ik begreep was dat een diesel heeft gewoon technische problemen om met hybride te rijden. De motor moest snel kunnen reageren (aan/uit), dat kan een diesel (blijkbaar) niet.
De benzine motor wel. VW wilde toch ook een diesel hybride bouwen en is daar van terug gekomen?
bron: California Office of Environmental Health Hazard Assessmentquote:What are the health effects of diesel exhaust?
As we breathe, the toxic gases and small particles of diesel exhaust are drawn into the lungs. The microscopic particles in diesel exhaust are less than one-fifth the thickness of a human hair and are small enough to penetrate deep into the lungs, where they contribute to a range of health problems.
Diesel exhaust and many individual substances contained in it (including arsenic, benzene, formaldehyde and nickel) have the potential to contribute to mutations in cells that can lead to cancer. In fact, long-term exposure to diesel exhaust particles poses the highest cancer risk of any toxic air contaminant evaluated by OEHHA. ARB estimates that about 70 percent of the cancer risk that the average Californian faces from breathing toxic air pollutants stems from diesel exhaust particles.
Die 6,9 haal ik van mijn boordcomputer (zoals ik in mijn post al zei heb ik een civic hybrid, volgens de advertenties is een prius een heel klein beetje zuiniger 4,2 waar civic 4,3 ofzo had weet het niet meer precies maar geen groot verschil).quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:29 schreef Pheno het volgende:
Uhm, ik rijd 5.3l op 100 met mijn prius, dus waar je 6.9 vandaan haalt weet ik niet. En van mijn woon/werkverkeer is het 70km snelweg, 5 km binnen de bebouwde kom per rit.
Het is gemiddelde genomen over 22k op de meter.
Debmw 330 zal vast leuker zijn, maar ook een stuk duurder in de lease
Ja, en voor slechts 100 euro daar weer bovenop heb je een BMW 318i.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:35 schreef PeeJay1980 het volgende:
Je hebt een Volvo ingeruild voor een Prius, dus vanuit dat oogpunt gezien heb ik er al geen goed woord voor over
Als ik zie dat die Prius 140 euro per maand kost, dan is het eerste dat ik denk: "Voor maar 100 euro per maand extra, rijd je een veel mooiere auto!".
Als je aan een budget vastzit, dan is het heel begrijpelijk dat je voor deze Prius gekozen hebt ipv een Aygo bijvoorbeeld. Dat zou ik ook doen. Alhoewel ik dan waarschijnlijk voor de Civic Hybride zou gaan, dat is qua vormgeving al een stap voorwaarts
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou persoonlijk proberen die 1200 euro per jaar ergens anders op te besparen. Maargoed, daarvoor ben ik ook een auto en motorgek
Veel plezier met je Prius
Gedoe? Je hebt juist meer gedoe met een eigen auto. Tenminste, als je het met je lease auto goed geregeld hebt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso lijkt mij een lease auto helemaal niks. Gedoe allemaal. Ik wil dat een auto gewoon van mezelf is, niet dat ik 'm leen. En in zo'n Prius, die ook nog eens geleased is, zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
Wat jij wilt. Ik hoef maar een klein bedrag per maand te betalen aan de belasting, heb geen onderhoudskosten, geen brandstofkosten of welke andere dan ook. De een wilt graag goedkoop rijden (en lease is het goedkoopst in the long run), de ander wilt juist een eigen auto met de daarbijbehorende kosten. Ik snap niet wat er mis mee is, maar blijkbaar de anti prius mensen wel. Die zien een persoonlijkheid in een auto of zo. Voor mij is het een noodzakelijk vervoersmiddel van blik. Omdat ik aardig wat kms per jaar rijd wil ik graag met een wat comfortabele auto rijden die ook nog goedkoop in de lease is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso lijkt mij een lease auto helemaal niks. Gedoe allemaal. Ik wil dat een auto gewoon van mezelf is, niet dat ik 'm leen. En in zo'n Prius, die ook nog eens geleased is, zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
naja, da's dus inderdaad deel van het probleem: met het aantal kilometers dat ik rij zit ik al snel over het leasetarief heen. Als ik gewoon een focus 1.6D pak met als optie navigatie dan zit ik al bijna 200 euro over het leasebudget. Uiteindelijk betaal je dan maar weliswaar pakweg de helft hiervan netto, maar toch....De bedragen gaan toch al snel oplopen richting de 350 euro netto. Kijk, dat heb ik dan niet over voor een ford focusje, zeker niet als ie niet van mij is. Vul de bedragen zelf maar in als je een andere auto kiest die net een klasse hoger ligt. Dus we hebben het gewoonweg niet over 1200 euro op jaarbasis, we hebben het toch over het dubbele als ik in deze klasse wil rijden. Dat is het me gewoonweg niet waard.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:35 schreef PeeJay1980 het volgende:
Je hebt een Volvo ingeruild voor een Prius, dus vanuit dat oogpunt gezien heb ik er al geen goed woord voor over
Als ik zie dat die Prius 140 euro per maand kost, dan is het eerste dat ik denk: "Voor maar 100 euro per maand extra, rijd je een veel mooiere auto!".
Als je aan een budget vastzit, dan is het heel begrijpelijk dat je voor deze Prius gekozen hebt ipv een Aygo bijvoorbeeld. Dat zou ik ook doen. Alhoewel ik dan waarschijnlijk voor de Civic Hybride zou gaan, dat is qua vormgeving al een stap voorwaarts
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou persoonlijk proberen die 1200 euro per jaar ergens anders op te besparen. Maargoed, daarvoor ben ik ook een auto en motorgek
Veel plezier met je Prius
Meestal gewoon die laatste twee in één...quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:05 schreef 68Chevelle het volgende:
Dus een Priusrijder is of een boomknuffelaar, een cheapskate, of een smakeloos figuur, daar ontkom je in de meeste gevallen niet tot zeer moeilijk aan.
Wat heeft prijs nu met uiterlijk te maken?quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:33 schreef Geqxon het volgende:
Voor een auto van 30k is dit naar mijn opinie een mooi interieur.
Is dat nu intelligent? Een kutauto rijden vanwege de lage bijtelling? Neem dan een 25 jaar oude mercedes, die heeft pas een lachwekkend lage bijtelling. En je rijdt er minder mee voor lul.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef bluebit het volgende:
Verder mis ik optie 4 : een intelligente, knappe carnivoor die een hekel heeft aan de natuur maar zich kapot lacht omdat de overheid hem goedkoop laat autorijden.
Daar heb je gelijk mee, ik vind het persoonlijk mooi. Maar toen ik er laatst 's nachts een tijdje mee moest rijden merkte ik eigenlijk pas hoeveel licht er vanaf komt. Nogmaals ik vind het wel mooi maar ik kan heel mooi begrijpen dat een ander dit niets vind.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:14 schreef bluebit het volgende:
[..]
de civic heb ik overwogen, hoewel mooier, scoort ie op alle punten bij mij slecht :
dashboard : een circus! ik vind het te druk, maar ik kan me voorstellen dat anderen het mooi vinden.
Qua opbergvakjes en dergelijke zit het allemaal wel goed en ook qua ruimte voor passagiers. Stoelen max naar achter en nog genoeg ruimte achter. Maar als je lang bent (ik ben 1.80 en ik moet de stoel max achteruit zetten om naomraal te zitten) kan ik begrijpen dat hij te klein is, en een veel gehoorde klacht van langere mensen is de combinatie knie / handrem. Maar dat was gelukkig voor mij geen probleemquote:interieur : weinig ruimte in vergelijk met de prius
Ik heb puur op het uiterlijk beoordeeld dus ik heb ook geen proefrit in de prius gedaan maar daar zal de prius wel een puntje op voor hebben.quote:Motor : 1.3 tegen de 1.5 van de prius (prettiger om snelweg te rijden naar mijn mening)
quote:techniek : hulpmotortje vs volledig electrisch mogelijk
Volledig met alle opties ( leer en navigatie) was de civic voor mij 27.500 en een klein beetje. De navigatie is heel veel korting op te halen die was volgens de optielijst ¤3.400 maar over het algemeen bouwen de dealers hem in voor de helft van de prijs.quote:de civic is duurder met mijn wensen. Dus toen viel de civic af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |