Als je inziet dat Noren 100 kroon als kleingeld zien, valt 15 kroon wel heel erg mee voor een douche. Dat het voor iemand met een Nederlands inkomen als veel geld gezien wordt, daar kunnen de Noren weinig aan doen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 07:22 schreef Syr het volgende:
...
Wel is de vakantie erg duur uitgevallen, die Noren weten wel hoe ze aan geld moeten komen. Vooral de campings wisten overal een slaatje uit te slaan (15 kroon voor vier minuten douchen, 10 kroon voor de kookplaat, om maar niet te praten over de prijzen van brood en kaas) en wildkamperen was niet altijd een pretje met het slechte weer. En tot overmaat van ramp begaf ons gasstelletje het (en had ik niet zoveel geld voor een nieuwe), waardoor we afhankelijk waren van campingkeukens en koud eten bij het wildkamperen.
Maar niet getreurd, ik heb echt een prachtvakantie achter de rug waar ik met plezier naar terug kijk. En al die vervelende dingen als kou, regen, blessures, wildkamperen in de storm, koken onder een brug en geen eigen vervoer hebben lijken achteraf opeens heel avontuurlijk
Wat betreft die kou; op de dag dat wij de Besseggen liepen, werden er inderdaad Nederlanders per traumahelikopter afgevoerd. Door het zware klimmen krijg je het al snel warm, maar op de top was het zo'n 5 graden en zodra je stilstaat bevries je gewoon. Dus voor mensen die nog gaan; laat je daardoor niet misleiden. Tenzij je zin hebt in een helikoptervlucht...
gezien het verschil maakt die ene maand niet uitquote:Op zondag 2 augustus 2009 11:33 schreef Hyperdude het volgende:
Die grafiekjes had ik ook al gevonden. Staat alleen juli vorig jaar niet bij.
Anyway, ben dit jaar niet naar Noorwegen gegaan omdat we dachten dat het weer alleen maar slechter kon zijn dan in 2008.
Wel geing dat YR motregen of zo betekent![]()
1 zwaluw maakt nog geen zomer hoor. Uitschieters zijn leuk, maar in Bergen valt nog altijd bijna drie keer zoveel regen als in Trondheim.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Trondheim doet een aanval op de reputatie van Bergen als de meest regenachtige stad
Lurker meldt (oerhollands)quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
stormloop in het Noorwegen topic. (het zullen wel Zweden zijn)
Plaats maar een reisverslag als je terugbentquote:
Tussenstand: ook regen in Stavangerquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:21 schreef Fogel het volgende:
Plaats maar een reisverslag als je terugbent
Bijvoorbeeld hoe het in Dyreparken hotell was in Kristiandand
Oke, goeie tip die eerste, gaat zeker gebeuren, want iedere keer stoppen tijdens het rijden heb ik geen zin an!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:33 schreef Fogel het volgende:
Ik kan trouwens sterk aanraden om je bij autopass te registreren, eventueel om bij het eerste tankstation na een tolstation meteen een "tag" te kopen (je krijgt het bedrag terug als je het ding weer inlevert): http://www.autopass.no/Visitors/Visitors%27+Payment Scheelt erg veel moeite, je hoeft niet meer te stoppen bij de tolwegen en naar kleingeld of je credit card te zoeken, gewoon doorkarren en je komt het vanzelf wel een keer op je creditcard afschrift tegen.
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb alles wat ik nodig heb. Naja, kroketten niet, maar om die nou op een 3-daagse reis in een auto te laten liggen vind ik geen aantrekkelijke gedachte, ik laat ze wel per vliegtuig vervoeren door familie of ik eet er een paar extra als weer eens in Nederland ben
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Was een erg mooie vakantieRondreis Rovaniemi (FIN) --> Kiruna (SWE) --> Fauske --> Stamsund --> Andenes --> Trømso --> Alta --> Skårvag --> Enontekiö (FIN) --> Rovaniemi (FIN)
het fototje is een uitzicht op de noordkaap vanaf het puntje vanaf de landtong bij Skåarvag
We gaan die kant op voor een bruiloft. Vrijgezellenfeest doen we wegens tijdgebrek ook in Oslo, toch leuk als je die dagen ook wat kunt drinken (we hebben een appartement gehuurd). Ik ben overigens geen alcoholist o.i.d.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:19 schreef Fogel het volgende:
Wat moet je eigenlijk met zoveel alcohol?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |