Wat een zeikburen zeg, hadden ze dat niet kunnen verzinnen toen ze het zwembad gingen bouwen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:24 schreef kissis4ever het volgende:
vandaag krijg ik een brief van de rechtsbijstandsverzekering van de buren, hierin staat dat onze dennebomen binnen drie weken gekapt moeten worden omdat ze te dicht op hun terrein staan.
Zij hebben vorig jaar een zwembad laten plaatsen en volgens hen staat deze niet meer in de zon. Maar onze bomen staan op het noorden en de zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen.
Toen wij hier kwamen wonen stond de nieuwbouw wijk er nog niet, slechts wat landbouwgrond en een sloot, ook was er nog geen sprake van bouwplannen
Moeten wij die bomen nu zomaar kappen??
alle huizen waar ze hiervoor hebben gewoont hebben ze ook verlaten met burenruzies..quote:Wat een zeikburen zeg, hadden ze dat niet kunnen verzinnen toen ze het zwembad gingen bouwen
Verbaast me niets als ze hier een jaar later pas over beginnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:03 schreef kissis4ever het volgende:
[..]
alle huizen waar ze hiervoor hebben gewoont hebben ze ook verlaten met burenruzies..
in het voor en najaar staat de zon lager waardoor er volgens hen dan geen zon is. De bomen staan er ongeveer 12 jaar....
Bomen worden wel groter en kunnen dus meer licht wegnemen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat een zeikburen zeg, hadden ze dat niet kunnen verzinnen toen ze het zwembad gingen bouwen?
De vetgedrukte zin vind ik ook raar; het zwembad en/of de bomen zijn toch niet ineens verplaatst?
Het is lullig maar als ze te dicht op de schutting staan heb je ze weg te halen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:03 schreef kissis4ever het volgende:
[..]
alle huizen waar ze hiervoor hebben gewoont hebben ze ook verlaten met burenruzies..
in het voor en najaar staat de zon lager waardoor er volgens hen dan geen zon is. De bomen staan er ongeveer 12 jaar....
Dat is ook zo, maar zo verschrikkelijk snel groeien bomen niet in een jaartje.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:08 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Bomen worden wel groter en kunnen dus meer licht wegnemen.
Laatst zag ik een foto van een4-5 jaar geleden waar de lariks van de buren nog ruim aan hun kant van de schutting bleef. Tegenwoordig steekt die er een halve meter over. Dat kan dus hard gaan bij sommige bomen.
Het gaat er toch niet om of het zeikburen zijn die liever geen naaldjes in hun zwembad willen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar zo verschrikkelijk snel groeien bomen niet in een jaartje.
Waarom zeg je dit?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om of het zeikburen zijn die liever geen naaldjes in hun zwembad willen?
Het gaat er om of TS ze weg moet halen.
quote:Ik zou het erop gooien dat die bomen er al iets van 20 jaar staan
Nee wij zijn nooit persoonlijk aangesproken, ik heb ze zelfs nog maar een paar keer gezienquote:Hebben de buren je zelf wel aangesproken over de bomen
Omdat jij hier meteen over zeikburen begon en dat ze er na een jaar pas mee komen en dat bomen niet zo snel groeien etc.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waarom zeg je dit?
Dat snap ik toch zelf ook wel.
het waren al behoorlijke bomen toen zij er kwamen wonen, igg 5 meter.quote:Omdat jij hier meteen over zeikburen begon en dat ze er na een jaar pas mee komen en dat bomen niet zo snel groeien etc.
Staan de bomen binnen die 2 meter van de erfgrens? Zo nee, dan heeft de buurman sowieso al niks te eisen. Verder constateer ik uit het verhaal van TS dat toen de buren er zijn komen wonen, de bomen er al stonden. In het bovenstaande stukje staat dat bomen binnen 2 meter van de erfgrens mogen staan als de buurman daar toestemming voor heeft gegeven. Voor zover ik weet valt een dergelijke toestemming onder een dienstbaarheid die bij verkoop gewoon op de nieuwe eigenaar overgaat. Of dat inderdaad zo is, zul je een jurist moeten vragen.quote:Niet binnen twee meter
De rechter constateert allereerst dat de boom té dicht tegen de grens van het perceel staat. In de wet staat dat het niet toegestaan is binnen een afstand van twee meter van de grenslijn bomen te hebben staan. Die afstand wordt gemeten vanaf de perceelgrens tot het midden van de voet van de boom. Op die regel gelden slechts twee uitzonderingen. Er mogen wél bomen dichter dan twee meter bij de perceelgrens staan als de buurman daarvoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven óf als het perceel grenst aan de openbare weg.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:03 schreef kissis4ever het volgende:
De bomen staan er ongeveer 12 jaar....
Jullie (en dus niet de vorige bewoners) hebben die bomen destijds zelf geplant, begrijp ik?quote:
Ja.quote:Maar eerst was het dus landbouw grond, van nieuwbouw was nog geen sprake. Maakt dat ook wat uit of hadden we daar toen rekening mee moeten houden?
Ja, het zijn toch ook zeikburen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:27 schreef Stali het volgende:
[..]
Omdat jij hier meteen over zeikburen begon en dat ze er na een jaar pas mee komen en dat bomen niet zo snel groeien etc..
Mits TS redelijkerwijs had kunnen weten de grond naast hem binnen afzienbare tijd bebouwd ging worden.quote:
quote:Voor zover ik weet valt een dergelijke toestemming onder een dienstbaarheid die bij verkoop gewoon op de nieuwe eigenaar overgaat. Of dat inderdaad zo is, zul je een jurist moeten vragen
Ik sta er echt van te kijken dat ze je er nooit over hebben aangesproken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:28 schreef kissis4ever het volgende:
[..]
het waren al behoorlijke bomen toen zij er kwamen wonen, igg 5 meter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |