quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:19 schreef BobbyB het volgende:[..]
Ach man, lul niet zo. Bij 9 van de 10 wervingbureaus en jobboards
moet je het gewoon als een Word bestand inleveren en accepteren ze geen pdf of ander exotisch formaat. Daarbij is het een ontzettend knullig bedrijf als ze er niet eens een Word bestand fatsoenlijk kunnen openen.

Het enige wat eventueel anders kan zijn is het lettertype.
Maar goed, je kan natuurlijk ook altijd nog (ingescande) CV's die met de hand zijn geschreven opsturen
Ik heb bij mijn baan al veel sollicitatiegesprekken gevoerd met (mogelijke) kandidaten en geloof me, bedrijven vinden een CV in PDF veel professioneler overkomen dan in .doc. Natuurlijk kan (bijna) elk bedrijf een bestand in .doc zonder problemen openen en lezen.
De reden dat wervingsbureaus en jobboards je CV in .doc willlen is omdat zij er zelf vaak mee gaan knippen en plakken. Zo halen ze er o.a. vaak adres gegevens en soms zelfs de achternaam uit, zodat bedrijven lastiger de sollicitant zelf kunnen benaderen. Ook willen ze nog weleens eigen gegevens zoals sollicitant-nummer aan een CV hangen.
Het is trouwens wel handig als je via zo'n wervingsbureau solliciteert je (aangepaste) CV nog eens na te kijken. We hebben weleens CV's gezien die duidelijk door wervingsbureau-medewerkers waren aangepast. Deze medewerkers zetten er soms onzin bij die duidelijk door iemand was toegevoegd die echt geen verstand had van zowel de beschikbare baan als de opleiding van de sollicitant.

Gelukkig konden wij die onzin er nog enigszins uitfilteren doordat ze zo slim waren dit met een ander lettertype te doen.