Een of andere kuthippie heeft het in de jaren 60 bedacht: democratisering van het onderwijs. 19-jarige pikkies laten meebeslissen over invulling van onderwijs en hoeveelheid computers in de bibliotheek. Fucking nutteloos, al is het maar omdat het bestuur toch wel dat wat het zelf wil. Dikke vinger voor de student, is het meestal.
Maar goed, mij hoor je niet klagen over de studentenraad. Perfecte gelegenheid voor baantjesjagers en ander nutteloos tuig. Houdt hen uit de werkgroep. Nee, wat irritant is, is dat je nu DRIE KEER PER DAG zo'n mailtje krijg, altijd met de strekking 'stem voor de verkiezingen!!!!' op een of andere tyfuspartij als Lijst VUUR of 'Meer (computers) of werkplaatsen in de UB (ofzo)' (serieus, wat tussen haakjes staat is een partijnaam).
Ook op de faculteit hangen overal posters. Op van die plakmuren kan je normaliter kijken of er nog een mooie lezing of concert komt. Zijn nu volgeplakt met slappe imitaties van 'echte' verkiezingsposters. Inclusief corporale rechtenballetjes die zo graag Alexander Pechtold willen zijn, en fris en fruitige groene sociale wetenschapstudentes in wie er een ware Femke Halsema schuilt.
Val mij niet met je hobby lastig. Stuur mij al helemaal geen mail om aan te sporen tot stemming, rector magnificus Yvonne de Rooy, want als jij een ruft wil laten, doe je het toch.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?