Het is niet van Team Cyclops, anders zouden ze er nog een sectie op hun forum van hebben, niet?quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:01 schreef PieterFo het volgende:
[..]
Dit is lariekoek.
Edge is het budget kaartje van de makers van CycloDS, daarom lijkt het menu ook sprekend op die van de CycloDS. Je hebt alleen wat minder minder functies zoals realtime save en ebook reader.
Je kan het zien aan de changelogs op beide websites
Ik denk inderdaad dat het hetzelfde is als de jam van de Hero en de jam van de Lidl. Komen allebei uit dezelfde fabriek (een economieleraar van mij heeft er wel eens een rondleiding gehad) maar toch zullen ze het gescheiden houden.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:56 schreef PieterFo het volgende:
Te bewijzen is het niet nee maar het is natuurlijk wel voldomde toevallig dat;
1. de updates altijd op hetzelfde tijdstip komen
2. er maar één kloon is van de CycloDS, terwijl er van de R4 wel tientallen zijn
3. iemand de cyclods software heeft gekraakt maar precies de functies zoals realtime save eruit laat, als je het dan toch gekraakt hebt waarom laat je dan niet alle functies erin zitten?
Het CycloDS team zal het nooit toegeven, maar ik weet waar ik mijn CycloDS/Edge inkoop en dat één adres.
Ten eerste heb ik het geld er niet voor, en ten tweede is de homebrew-compatibaliteit van een Acekard bijna 100%. Oh, en de text reader plugin werkt heer-lijk, ik kan echt niet meer zonderquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:34 schreef Xuerio het volgende:
[..]
Als je je kaart zo intensief gebruikt waarom koop je dan geen duurdere? Die hebben nog meer opties en werken soepeler! de interface van acekard is niet bepaald de mooiste
FocalPrice, gatver. Voor zo ver ik weet, is de service daar echt baggerquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:08 schreef e-wok het volgende:
[..]
jawel, ze hebben de software gejat en naar eigen hand gezet. Alle kaarten zijn hetzelfde, anders passen ze namelijk niet in de ds
DX is het slachtoffer van een DDOS, je kunt ook prima bij focalprice bestellen.
Deze is onderweg:
http://www.focalprice.com(...)der_GN102X_2309.html
Ok, jij hebt ook recht op je mening, maar ik blijf toch liever bij mijn CycloDS.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:56 schreef PieterFo het volgende:
Te bewijzen is het niet nee maar het is natuurlijk wel voldomde toevallig dat;
1. de updates altijd op hetzelfde tijdstip komen
2. er maar één kloon is van de CycloDS, terwijl er van de R4 wel tientallen zijn
3. iemand de cyclods software heeft gekraakt maar precies de functies zoals realtime save eruit laat, als je het dan toch gekraakt hebt waarom laat je dan niet alle functies erin zitten?
Het CycloDS team zal het nooit toegeven, maar ik weet waar ik mijn CycloDS/Edge inkoop en dat één adres.
CycloDS blijft gewoon de beste kaart, maar ik vind het gewoon te duur voor een student als ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:59 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Ok, jij hebt ook recht op je mening, maar ik blijf toch liever bij mijn CycloDS.
Niet 100%, maar toch zeker 99,5%quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:24 schreef Fatihtjuh het volgende:
[..]
CycloDS blijft gewoon de beste kaart, maar ik vind het gewoon te duur voor een student als ik.
Daarom ga ik ook voor AceKard2 (of EDGE), Acekard2 heeft 100% game comptability hoor ik overal.
Niet altijd... maar goed, ik ben zeer tevreden met mijn Acekardquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:59 schreef Fatihtjuh het volgende:
[..]
De rest krijg je toch werkend met een patch ofzo.
AceKard2 vind ik ook de beste budgetkaart.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:24 schreef Fatihtjuh het volgende:
[..]
CycloDS blijft gewoon de beste kaart, maar ik vind het gewoon te duur voor een student als ik.
Daarom ga ik ook voor AceKard2 (of EDGE), Acekard2 heeft 100% game comptability hoor ik overal.
Vergeet het maar met die skin. Daar zitten geen scharnieren bij. Je moet even zoeken op "hinge", ik weet niet of DX ze ook heeft, maar anders moet je gewoon even googlen. Er zijn wel meer sites die die dingen verkopen.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:06 schreef Neraice het volgende:
Ik kan heel goedkoop een DS Lite met een gebroken scharnier overnemen van een vriend. Die ga ik dan proberen te repareren met deze skin: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20059
Mocht dat lukken, wil ik natuurlijk graag een flashcard op m'n DS. Ik heb dit topic doorgelezen en denk dat ik het beste af ben met een Acekard2.
Wat denken jullie?
Enne, kan ik met een Acekard2 ook MicroSDHC draaien (dus 8gig enzo)?
www.gbatemp.net > Skinsquote:Op maandag 29 juni 2009 06:40 schreef Twinky het volgende:
waar kan ik een ander plaatje voor het menu vinden? ik heb een flashcard van R4new.
Deze heb ik ook ontvangen, precies zoals joep omschrijft. Wel merk ik dat het kaartje wat geluid maakt als ik een rom laadt of een softreset doe. Is dit normaal, of komt het doordat ik mijn ds op externe speakers aangesloten heb. Hij 'kraakt' soms een beetje. ?? De kaart is versie 2.1, misschien dat daarom de verpakking (doos en card) wat beter is.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:40 schreef joepie91 het volgende:
De vervangende Acekard is inmiddels binnen (oftewel binnen 4 of 5 dagen na verzending binnengekomen, of zo iets) en hij werkt prima. Het doosje was een beetje gesmasht (as in: behoorlijk plat) maar verder is het prima. Overigens voor de flashcardfanaten die het flashcardtopic niet in de gaten houden: er is nu een nieuwere uitvoering van de Acekard in omloop. Bij de oude bestond de verpakking uit een kartonnen doosje met daarin een gevouwen stuk karten om hem op zijn plaats te houden, bij de nieuwe is dit gevormd plastic waar je hem in "klikt". Verder is ook de bouwkwaliteit verbeterd, de Acekard voelt nu stevig aan, en kraakt/piept niet meer als je op de voorkant drukt. De clipjes zijn nog steeds net zo brak, maar als je daar gewoon afblijft is er niets aan de hand
Heb er nu 3 dingen besteld en deze kwamen netjes op tijd binnen. Flashcard idem.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:40 schreef joepie91 het volgende:FocalPrice, gatver. Voor zo ver ik weet, is de service daar echt bagger
Ennuh met https kom je wel op DX hoor, en soms zelfs met http
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:52 schreef e-wok het volgende:
mijn acekard is binnen, besteld via focalprice.
17/06 besteld, 30/06 aangekomen, lijkt me redelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:36 schreef LockonStratos het volgende:
Waar haalt men zoal hun spelletjes vandaan?Ja hoor,... Amazon, Bart Smit, FRS,... DS spellen zijn bijna overal te koopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
Hmm dat was bij deze niet hoor. Ik zou even contact opnemen met waar je hem vandaan hebt (FocalPrice dus?). Is iig niet de bedoeling, kan een teken zijn dat er intern iets niet goed zit. Overigens is mijn eigen kaartje (kutbouwkwaliteit en kartonnen binnenkant van verpakking) ook een 2.1, dus ik denk dat ze gewoon zonder aan te kondigen hun QC hebben verbeterdquote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:08 schreef e-wok het volgende:
even een cp uit het nieuwe dx topic:
[..]
Deze heb ik ook ontvangen, precies zoals joep omschrijft. Wel merk ik dat het kaartje wat geluid maakt als ik een rom laadt of een softreset doe. Is dit normaal, of komt het doordat ik mijn ds op externe speakers aangesloten heb. Hij 'kraakt' soms een beetje. ?? De kaart is versie 2.1, misschien dat daarom de verpakking (doos en card) wat beter is.
[..]
Heb er nu 3 dingen besteld en deze kwamen netjes op tijd binnen. Flashcard idem.
[..]
Er zijn geen commerciele woordenboeken voor zover ik weet, dus PM is helemaal niet nodig. Ik zou het even op GBATemp.net vragen in de Homebrew forums, daar kunnen ze je vast wel verder helpen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:00 schreef Twinky het volgende:
ik ben op zoek naar een woordenboek op mijn dslite, maar ik kan 'm echt nergens vindeniemand een idee, desnoods PM? Het hardst nodig heb ik Engels-Chinees en andersom
ja, focalprice..ook steekt ie een beetje uit en gaat ie er moeilijk inquote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:08 schreef joepie91 het volgende:
Hmm dat was bij deze niet hoor. Ik zou even contact opnemen met waar je hem vandaan hebt (FocalPrice dus?). Is iig niet de bedoeling, kan een teken zijn dat er intern iets niet goed zit. Overigens is mijn eigen kaartje (kutbouwkwaliteit en kartonnen binnenkant van verpakking) ook een 2.1, dus ik denk dat ze gewoon zonder aan te kondigen hun QC hebben verbeterd
Acekard 2i is perfect voor een DSi.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:30 schreef GreatThomas het volgende:
hallo ik zit hier met een probleempje.
ik zoek een goedkope flashkaart voor gewoon normaal gebruik, ik heb de dsi.
maar welke is het beste? Op dealextreme staan er zoveel.
Wie kan mij helpen?
Ik zou voor een DSTTi of een Acekard2i gaan. DSTTi is goedkoper, maar heeft iets slechtere compatibaliteit en vooral het menu is gewoon zwaar ruk. Mocht je firmware upgrades gaan uitvoeren, dan raad ik de EZFlash/Supercard aan (ik weet niet meer precies welke, moet je even voor kijken), hierbij kun je met een aparte reader de loader van je kaartje bijwerken en zo om de blokkeringen in firmwareupdates heen werken.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:30 schreef GreatThomas het volgende:
hallo ik zit hier met een probleempje.
ik zoek een goedkope flashkaart voor gewoon normaal gebruik, ik heb de dsi.
maar welke is het beste? Op dealextreme staan er zoveel.
Wie kan mij helpen?
Je kunt gaan voor de DS browser, die werkt erg goed, maar kost zo'n 40 euro in de winkel. Mocht je het gratis willen doen, dan moet je even DSOrganize downloaden (homebrew, dus gratis) en een EZFlash 3-in-1 kopen voor je DS (anders kun je nauwelijks afbeeldingen laden). Als je de DS Browser koopt, zit hier al een geheugenuitbreiding bij.quote:Op maandag 6 juli 2009 07:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik wil weleens proberen te internetten met mijn DS Light. Is er een browser die jullie kunnen aanraden en is internetten een beetje te doen met zo'n ding?
Het plastic zelf is niet zoveel slechter, het probleem is hoe het in elkaar is gezet. Als je een R4 ernaast houdt (en dan bedoel ik een originele) zie je dat een R4 als het ware met de twee delen in elkaar "gehaakt" is, net als bij orignele DS cartridges. Bij een Acekard2 zijn de delen echter op elkaar geklikt. Verder houdt een Acekard het prima uit hoor, maar het is toch jammer (hij gaat hier al enkele maanden mee met intensief gebruik en vaak erin en eruit).quote:Op maandag 6 juli 2009 19:14 schreef e-wok het volgende:
[..]
ja, focalprice..ook steekt ie een beetje uit en gaat ie er moeilijk inHij werkt verder wel gewoon. Het geluid komt omdat ik hem op mijn subwoofer aangesloten heb, daar ben ik inmiddels achter... Verder vind ik de kwaliteit van het plastic minder als die van mijn r4ds(sdhc)
De GUI vernieuwd? Volgens mij niet hoor :|quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:38 schreef Patrickfovic het volgende:
Ik heb een Acekard2i besteld voor me DS Lite, gaat dit werken? Ik las dat de GUI van de vernieuwd was, vandaar dat ik deze besteld heb.
Uiteraard. Wel bij alle Slot-1 cards in ieder geval (de kaartjes die op DS-spellen lijken), bij Slot-2 (kaartjes die op GBA-spellen lijken) weet ik het niet zeker.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:23 schreef flashcard het volgende:
Hallo,
Ik wil een DS Lite kopen, maar werkt bij alle flashcards het touchscreen ook bij de spellen?
Ik heb deze inmiddels besteld bij bol.com (had nog wat cadeaubonnen van zequote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef joepie91 het volgende:
Je kunt gaan voor de DS browser, die werkt erg goed, maar kost zo'n 40 euro in de winkel. Mocht je het gratis willen doen, dan moet je even DSOrganize downloaden (homebrew, dus gratis) en een EZFlash 3-in-1 kopen voor je DS (anders kun je nauwelijks afbeeldingen laden). Als je de DS Browser koopt, zit hier al een geheugenuitbreiding bij.
Beide zijn goedkoper bij DealPerfect: http://www.dealperfect.comquote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:21 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Uiteraard. Wel bij alle Slot-1 cards in ieder geval (de kaartjes die op DS-spellen lijken), bij Slot-2 (kaartjes die op GBA-spellen lijken) weet ik het niet zeker.
Maar koop ALSJEBLIEFT geen R4, N5, of weet ik hoe al die klonen heten. Ik zou als beginner gewoon voor een DSTT of een Acekard zijn, dat zijn betrouwbare (en goedkope) kaartjes. Dan kun je later altijd nog overstappen op een Supercard, EZFlash, of CycloDS.
DSTT is zo'n 6 dollar (~4,50 euro) en Acekard is zo'n 11 dollar (~8 euro) op www.dealextreme.com.
Klopt. Was ik even vergetenquote:Op zondag 12 juli 2009 16:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Beide zijn goedkoper bij DealPerfect: http://www.dealperfect.com
je data moet toch ergens op dus ik zou zeggen jaquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:59 schreef rosey het volgende:
Maar nou vraag ik me nog één ding af. Als ik de AceKard bestel op dealextreme dan moet ik toch ook nog een microSD geheugenkaartje apart bestellen om alles werkend te krijgen?
En bij DX is hij 4.98 :pquote:Op maandag 13 juli 2009 12:41 schreef Patrickfovic het volgende:
Heren, Dealperfect heeft de DSTT in de aanbieding voor $4,99
Bij de acekard moet je sowieso versie 2.1 hebben en niet de DSI versie, ik heb deze:quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:01 schreef joepie91 het volgende:
Wat betreft de Acekard2i, die is voor de DSi gemaakt. Je kunt beter gewoon de normale Acekard2 kopen (en dan de Compact Edition zonder reader, die is toch van baggerkwaliteit) en http://dealextreme.com/details.dx/sku.11294 erbij. Maak wel even een ticket aan dat je van die MicroSD-reader de witte versie wilt hebben (oranje schijnt vaak DOA te zijn). Ik heb zelf dezelfde combinatie gekocht, en ben er erg tevreden mee
Verzending zelf ligt meestal tussen de 5 dagen en 3 weken. Maar je moet niet vergeten dat het misschien al lang onderweg is, maar gewoon de status nu pas is bijgewerkt. Kan dus net zo goed over 2 dagen aankomen
Uhm, ten eerste... blijf uit de buurt van R4 klonen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:56 schreef Noelle06 het volgende:
Zeker wel.
Me spellen doen het goed.
Moonshell 2 erop gezet speciaal voor dsi, die ik van fabrikant/leverancier erbij had mee gekregen.
edit... OPGELOST
Had zelf een film in dpg omgezet en was te groot namelijk 393kb.
Nu een kleinere film erop gezet van onder de 300 kb en doet het wel![]()
Grootste nadeel van de DSTT is dat je geen mappenstructuur kunt hebben. Je flikkert gewoon alles op je kaartje, en bij het opstarten van je DSTT maakt hij er één lijst van, van alle roms en homebrew op je MicroSD-kaartje. Totaal geen overzicht dus. Verder werkt de DSTT voor zover ik weet prima (behalve dat het menu er verschrikkelijk lelijk uitziet, maar daar koop je geen flashcard voorquote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:34 schreef CherryLips het volgende:
Dank je.
Ik zie gewoon het verschil niet tussen Acekards en DSTT en weet ik veel wat, alleen dat er iets was met de R4. Micro-SD reader heb ik nog, of tenminste, zo'n dingetje waar ik een micro-SD in kan doen en die vervolgens in de kaartlezer van de PC kan.
Ik zou even checken of je een fake hebt (eentje van m3adaptes ofzo).quote:Op zondag 19 juli 2009 15:54 schreef mickeyD het volgende:
ehmm.. kun je geen multiplayer games doen met een M3 kaartje in je DS lite?
krijg hier steeds connection error op de DS die probeert te connecten.
met een originele braintraning cassete dr in gaat t wel.
Wat voor kaart gebruik je?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:24 schreef Twinky het volgende:
hmmm... hij slaat heel veel van mijn spelletjes helemaal niet op! Dan ben ik aan het spelen en kan ik de volgende keer gewoon weer bij nul beginnen...
Oei, dank jequote:Op zaterdag 12 september 2009 17:36 schreef seventhseagulll het volgende:
@Jesse_
Er is een fix voor de DSTTi uit.
Welke mediaspeler gebruik je?quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:52 schreef Gtaboy107 het volgende:
Zeg, ik had een filmpje op mijn M3 gezet, maar die hapert nog wel eens, hebben jullie dat ook wel of?
Mocht er verder nog iets opstaan, kopieer dit dan naar je computer, formatteer de MicroSD-kaart, en zet het weer terug. Als er verder niets opstaat, hoef je alleen maar te formatteren, en dan zou het moeten werken. Je hebt dat vreemde bestand in ieder geval niet nodig.quote:Op zondag 13 september 2009 00:14 schreef nazarian12 het volgende:
Hoi iedereen ik heb een probleem met me r4 ik weet niet hoe het is gebeurd ik deed paar dingen maar nu is er zo een bestand in die sd kaart het heet : USBCfê (kheb het precies gekopieerd zoals het er staat)
En voor de rest staat er niks op me sd kaart die 2gig groot is dus als ik de firmware bestanden erop wil zetten zegt ie dat er niet genoeg plaats is terwijl er staat dat dat onbekend bestand 0 kb is en als ik het probeer te verdwijderen komt er dit te staan :
De opgegeven bestandsnaam is ongeldig of te lang.
Probeer het opnieuw met een andere naam.
Opnieuw proberen. Annuleren
Het is erg iritant ik hoop dat iemand me kan helpen![]()
want ik word er egt gek van![]()
groetjes Richard
Die SD formatter is allemaal leuk en aardig, maar je kunt dus mooi met Windows niet meer op je kaartje als je die gebruikt hebt, tot je hem opnieuw formatteert met Windows.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:13 schreef e-wok het volgende:
Probeer het eens met de Panasonic SD Formatter Version, wordt aangeraden op gbatemp.
http://gbatemp.net/index.php?download=4003 (dit is geen warez...)
Wel ff backupen zoals de post hierboven zegt.
Onzinquote:Op donderdag 17 september 2009 22:13 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Die SD formatter is allemaal leuk en aardig, maar je kunt dus mooi met Windows niet meer op je kaartje als je die gebruikt hebt, tot je hem opnieuw formatteert met Windows.
Ik vind gbatemp wel betrouwbaar, dus als ze daar zeggen dat het werkt zal het wel zo zijn. Ik heb het zelf niet gebruiktquote:Op donderdag 17 september 2009 22:13 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Die SD formatter is allemaal leuk en aardig, maar je kunt dus mooi met Windows niet meer op je kaartje als je die gebruikt hebt, tot je hem opnieuw formatteert met Windows.
Getestquote:
Je doet het dan verkeerd.quote:
Ik raad de Acekard2i in ieder geval niet aan, aangezien hier naar mijn weten de loader niet te updaten is. Je kunt beter kijken naar de SuperCard DSOnei. Deze heeft een speciale reader om de loader bij te werken.quote:Op zondag 20 september 2009 15:57 schreef Klonk het volgende:
ik ben de weg ff kwjit weer, heb nu een ds lite, ding is langzaam dood aan het gaan en daar zit nu een M3 kaartje in, doet de DSi daar niet moeilijk over (lees links en rechts iets over firmwareupdates van de DSi waarbij de een geen problemen heeft en de andere wel.)
kortom, nieuwe DSi, nieuw kaartje kopen, zo ja welke
Helaas is typen nogal kneuzig op de DSquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:00 schreef Rewimo het volgende:
De DS-browser werkt prima trouwens. Was even klooien voor ik het netwerk had ingesteld maar daarna kon ik er prima mee Fok!ken
quote:Op woensdag 23 september 2009 21:16 schreef Dreamer-29 het volgende:
Gelul, de Acekard 2i is juist een van de weinige flashcards die wel met de update om kan gaan.
En dat verhaal over die panasonic formatter is ook niet waar, werkt zonder problemen. Ligt toch echt aan jou.
Mwoa, in DSOrganize typt het best lekker hoor.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:30 schreef Honky het volgende:
[..]
Helaas is typen nogal kneuzig op de DS
Al komt de C64 emulator aardig in de buurt.
Maar jij typt met de stylus letter voor letter neem ik aan?quote:Op woensdag 23 september 2009 22:03 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Mwoa, in DSOrganize typt het best lekker hoor.
Ja, hoe anders? De enige andere inputmethode die ik ken (en in DSOrganize ook aanwezig is) is het systeem met die negen vakjes, werkt heel snel als je er aan gewend bent.quote:Op donderdag 24 september 2009 15:51 schreef Honky het volgende:
[..]
Maar jij typt met de stylus letter voor letter neem ik aan?
De Acekard2i schijnt upgradeable te zijn (de loader dus) maar ik weet niet precies hoe. Je kunt het beste kijken voor de Supercard DSOnei, die heeft een bijgeleverde bootloader-updater. Tenzij iemand hier weet of je de Acekard2i wel of niet kunt upgraden (dus niet de firmware, maar de bootloader/header!)quote:Op maandag 28 september 2009 21:26 schreef Skiet het volgende:
Me nichtje heeft een DSi, ze had vroeger een gewone en daar had ik de DSTT voor gekocht. Maar nu lees ik nogal veel over update problemen. Heeft de Acekard 2i daar nou wel of niet last van? En waarom zou je je DSi updaten?
De acekard2i is te upgraden, moet je alleen wel met een phat, DSL of DSi die niet 1.4 is doen.quote:Op maandag 28 september 2009 21:49 schreef joepie91 het volgende:
De Acekard2i schijnt upgradeable te zijn (de loader dus) maar ik weet niet precies hoe. Je kunt het beste kijken voor de Supercard DSOnei, die heeft een bijgeleverde bootloader-updater. Tenzij iemand hier weet of je de Acekard2i wel of niet kunt upgraden (dus niet de firmware, maar de bootloader/header!)
En mensen updaten hun DSi omdat je meer mogelijkheden krijgt.
De Acekard is het kaartje wat je in je DS stopt (en is inderdaad een aanrader, zorg alleen dat je niet de DSi-versie hebt, deze willen nog wel eens problemen geven met de DS en DS Lite), en de MicroSD-kaart is het geheugenkaartje wat je in je Acekard stopt, en waar de daadwerkelijke bestanden opstaan. De Acekard is niet veel anders dan een dingetje wat een geheugenkaart uitleest (om het even simpel te houden).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:56 schreef Bokita het volgende:
Vraagje van iemand met ongeveer 0,0 ervaring met Flashcards. Ik wil er een kopen om spellen op te zetten en te spelen op mijn DS Lite. Ik was van plan een AceKard 2 te kopen, maar ik lees ook veel voor Micro SD kaartjes. Wat is het verschil (of is het niet gewoon hetzelfde) en wat heb ik nodig?
Draai je AKAIO?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:43 schreef seventhseagulll het volgende:
Hebben hier meer mensen last met een acekard 2 dat die niet helemaal lekker opstart? Ik heb automatisch opstarten van kaartje aanstaan in de ds opties, maar vaak genoeg herkent hij hem niet en start hij iets uit het gba slot op of gewoon helemaal niets. (Dan kom je dus in het standaard ds hoofdmenu)
Ik hoop een 2.1 voor hem/haar. De 2.0 zat vol met bugsquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:37 schreef e-wok het volgende:
Ik heb automatisch opstarten uitgezet, ik weet niet eens hoe het aan moet eigenlijkIk heb nergens problemen mee. Heb je een 2.0 of 2.1?
Kan je eens een foto maken van de binnenkant? Van allebei de kanten van het kaartje... ben wel benieuwd wat er los zat, en wat voor effect dat heeft op die dingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:46 schreef seventhseagulll het volgende:
2.1. Na nog wat uitgebreider gegoogle vermoed ik zelf dat die acekard niet meer helemaal goed is, ik merkte net ook dat er wat los zit. Ze staan ook niet echt bekend om hun duurzaamheid. Maar ja, een nieuwe kost toch geen drol.
Mja, dat zou in principe niet uit moeten maken. Ik heb eens gekeken wat er gebeurd als je alleen de printplaat erin doet, en tegen de pinnetje aanhoudt (uiteraard papiertje aan allebei de kanten van de printplaat om kortsluiting enzo te voorkomen) en zelfs dan werkt ie. Behuizing is niets meer dan een dingetje om hem op zijn plaats te houden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:14 schreef seventhseagulll het volgende:
Er zit niks los op het kaartje zelf, maar de behuizing zit los en het printplaatje zelf zit niet goed vast in de behuizing.
Ja.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:28 schreef Klonk het volgende:
ondanks alles verrekt mijn net aangekomen acekard te werken met de 1.4 software die standaard aanwezig was op mijn DSi op mijn ouwe DS lite doet het prima
is hier al een workaround voor ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |