Hier een heel lange beschrijving van mijn bezoek aan de Lush in Brussel
Oke, gister was dus de opening van de nieuwe Lus-winkel in Brussel.
Vol goede moed ging ik met vriendje + ander vriendje op weg.
De winkel zat niet op de plek waar ik dacht dat het zat, maar op weg naar die plek werd mijn neus al geprikkelt. Bleek de winkel net bij het metrostation/bibliotheek/groot plein te zitten, bijna tegenover de Body Shop.
Dus Hoera! En ze hadden de winkel zelfs opgeleukt met Alice in Wonderland dingen. Er zat een konijn, een schoenenpoetser, Alice achter de kassa, veel theepotten en overal lagen speelkaarten.
Toen naar binnen gegaan en het was er eng en druk en klein. Ze hadden wel een trap naar boven, dus die maar op gegaan. Boven lagen de cadeuatjes en was er iemand bezig met producten te laten zien. Beneden lag al de rest. Verder stond er Alice-achtige muziek op, dus dat was wel sfeervol.
De overbelichtte winkelIk wilde graag een stuk Miranda kopen en een Joy of Jelly. De Miranda had ik zo gevonden, alleen lagen er bijna grote stukken. Er werd wel gevraagd of alles goed ging, maar dan wel in het Frans. Maar tja alles ging wel goed en ik heb niet het Fransvermogen om te vragen om een kleiner stukje Miranda. Je voudrais une peitie piece de Miranda savon? Ofzoiets. Maar om er dan op te komen.. Dus toen gewoon het kleinste stuk gepakt en op zoek gegaan naar de Jelly. Die ik niet kon vinden..
Verder lag er nog wel hybrid (hybride), maar verder heb ik niet echt meer kunnen kijken. Het was best wel druk en al het Frans zo intimiderend. Al denk ik wel dat ik volgende week een rolletje toners ga halen.
Na bij de kassa's aangeschoven te hebben en mijn voucher voor een gratis testertje ingeleverd te hebben was er een probleempje. Natuurlijk weet ik dat je meestal wel testertjes krijgt, maar als je er een speciaal bonnetje voor gekregen hebt, waarom dan niet nog afgeven? Helaas wisten de Lush mensen niet van deze actie, terwijl een hele hoge school allemaal zo'n kaart gekregen hadden en ze spraken dus amper Nederlands.

Eerst werden we in het Frans geholpen, toen half Nederlands en omdat we iets in het Engels tegen tegen elkaar zeiden, daarna in het Engels.
Uiteindelijk zat er in mijn zakje Miranda een klein stukje Rockstar en een klein stukje Reste Cool Coco, wat dus I should Coco is. Tja, namen had ik al wel een beetje opgezocht. Maar tja, ik ben er wel blij mee (al hou ik niet zo van coco, dus zal ik hem an vriendje geven) En helaas is vriendje allergisch voor Miranda.
De voucherAl om al was het geen leuke ervaring. Oke, er stond wel af en toe een klein regeltje Nederlands op de grote schoolborden, maar niet alleen de taal was een probleem. Het was gewoon niet zo gezellig in bijv. de Lush in Amsterdam. Zelfs vriendje is het daar mee eens, al vindt hij het niet altijd geweldig om mee te gaan.:P Maar tja, mijn teleurstelling kan dus ook komen omdat ik het een beetje gehad heb met al de Franstaligheid. Dus tja, misschien moet ik er maar gewoon aan wennen. Het gaat immers om de producten en niet om de winkel zelf.
(En tja, voor de mensen die zeggen “waarom zit je in Brussel als je geen Frans kent?” Ik ken wel Frans, maar gewoon niet genoeg om echte conversaties te kunnen houden. Nederlands en Frans zouden imo genoeg moeten zijn om je te kunnen redden in een tweetalige touristenstad)