SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij mag je er voor wakker maken.
ZIjn ze niet verplicht, maar kan welquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:
Moeten Nederlandse gedetineerden eigenlijk gewoon werken overdag? Heb er geen verstand van.
Zo nee; dan vind ik dat ze wel enige recreatie mogen hebben, de hele dag in een cel zitten is echt geen pretje lijkt me.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:
Moeten Nederlandse gedetineerden eigenlijk gewoon werken overdag? Heb er geen verstand van.
Zo nee; dan vind ik dat ze wel enige recreatie mogen hebben, de hele dag in een cel zitten is echt geen pretje lijkt me.
Dat werken zouden ze sowieso al voor de staat moeten doen, niet meer voor zichzelf.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:56 schreef thewhiteguy het volgende:
Ze betalen gewoon voor die spullen in hun cel hoor, door te werken in de gevangenis.
EN DE HOGE PIEFEN IN DEN HAAG RAPEN HET GELD WEER BIJ ELKAAR!!quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:57 schreef de_boswachter het volgende:
En dan durft de Justitiiele Inrichtingen Nederland nog zo'n onnozel radiospotje te maken waarbij ze proberen te ontkrachten dat NL zulke gevangenissen heeft.
Een grote treurnis! Criminelen worden vertroetelt. En wij als hardwerkende burgers betalen dat soort lamlullen.
Ja natuurlijk, maar van de hele dag alleen in een ruimte zitten zonder afleiding word je knettergek lijkt me. Dat wordt leuk als ze weer vrij zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:04 schreef GioStyle het volgende:
[..]
![]()
Ze zitten toch een straf uit.
Het is geen hotel.
Dat is ook wel zo , maar dan hebben ze ook wel wat gedaan om in sobere omstandigheden te leven . Ik gun mensen echt wel wat recreatiefs en het houden van een huisdier is eigenlijk alleen maar positief in het leven van een gevangene . Maar je kan nu niet roepen dat ze slecht worden behandeld of wel?quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:03 schreef ejvdb het volgende:
Begrijpelijk dit te lezen,
Ik ben zelf werkzaam in een inrichting en ik kan je vertellen dat deze mensen niet in luxe leven, echt waar niet, ook zojuist de uitzending gezien op ned2 maar ook dit geeft niet het complete beeld.
Eens een crimineel, altijd een crimineel. Criminelen zullen in het algemeen terugvallen in hun oude levenspatroon. Dus gewoon keihard straffen! Leren moeten ze!quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:07 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar van de hele dag alleen in een ruimte zitten zonder afleiding word je knettergek lijkt me. Dat wordt leuk als ze weer vrij zijn.![]()
![]()
Ik denk dat veel mensen zich erop verkijken.
Dat kan ik bestrijden , mijn vader is al 20 jaar een eerlijk mannekequote:Op donderdag 14 mei 2009 21:10 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Eens een crimineel, altijd een crimineel. Criminelen zullen in het algemeen terugvallen in hun oude levenspatroon. Dus gewoon keihard straffen! Leren moeten ze!
Uitzonderingen zijn er natuurlijk. Feit is dat 99% van de criminelen terugvallen in hun criminele gewoonten.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:11 schreef brilkikker het volgende:
[..]
Dat kan ik bestrijden , mijn vader is al 20 jaar een eerlijk manneke
Ik ben ook al 10 jaar eerlijk, mag er nog een procentje vanaf?quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:14 schreef Siniti het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er natuurlijk. Feit is dat 99% van de criminelen terugvallen in hun criminele gewoonten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roken is lekker
98.9%, deal?quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:16 schreef libertia het volgende:
[..]
Ik ben ook al 10 jaar eerlijk, mag er nog een procentje vanaf?
een cel zonder tv, internet en een spelcomputer is goedkoper. ook meerdere in 1 cel is vele malen goedkoper. maar helaas in nederland daar te links en soft voor..quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:09 schreef nsfw het volgende:
Daar komt bij dat een "hotelkamercel" ook goedkoper is dan een karige cel.
Zo bedoel ik het ook niet, ik heb meer een beetje hekel aan mensen die het een hotel noemen terwijl ze niet echt weten waar ze over praten. Kan ik ook wel begrijpen als je er geen inzage in heb, maar toch...quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:08 schreef brilkikker het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo , maar dan hebben ze ook wel wat gedaan om in sobere omstandigheden te leven . Ik gun mensen echt wel wat recreatiefs en het houden van een huisdier is eigenlijk alleen maar positief in het leven van een gevangene . Maar je kan nu niet roepen dat ze slecht worden behandeld of wel?
Mijn vader heeft heel lang geleden een poosje in Vught gezeten en ok het was straf maar hij had het er niet slecht .
Je hebt wel een puntje vwb. meerdere mensen in een cel.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:19 schreef onderscheid het volgende:
[..]
een cel zonder tv, internet en een spelcomputer is goedkoper. ook meerdere in 1 cel is vele malen goedkoper. maar helaas in nederland daar te links en soft voor..
INDERDAAD DOE DIE OOCHKLEPPEN AF HET LAND IS BIJNA IN DE AFGRONT WILDERS4PRESIDENT DE GEVANGENISSEN ZIJN EEN HOTEL TERWIJL OMA'S LIGGEN TE ROTTEN IN DE VERZORINGSTEHUIZENENEN!!!!1!quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:05 schreef Siniti het volgende:
[..]
EN DE HOGE PIEFEN IN DEN HAAG RAPEN HET GELD WEER BIJ ELKAAR!!
DE ENIGE DIE HIER WATAAN KAN DOEN IS WILDERS JONGENS OPEN JE OGEN ALLEEN HIJ KAN ONS REDDEN!
De rest van de dag leren ze een vakquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:42 schreef Yozzz het volgende:
Mensen die dit te gek voor woorden zitten zijn binnenzittende nerds. Het lijkt mij echt een drama om een jaar of meer elke dag in datzelfde hok te zitten, met één vaste luchttijd, die 8 van de 10 keer kut is door de regenWat een hersenloze bedoening moet dat zijn
Meerdere op 1 cel is niet goedkoper. En doe nu je aluminium hoedje op en ga je in de hoek staan schamen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:19 schreef onderscheid het volgende:
[..]
een cel zonder tv, internet en een spelcomputer is goedkoper. ook meerdere in 1 cel is vele malen goedkoper. maar helaas in nederland daar te links en soft voor..
quote:veel mensen vergeten dat je een straf moet uitzitten, dat je mensen gek maakt door ze die luxe niet te geven is onzin, verwende rotkinderen zijn het, kijk eens wat ze in 3e wereld landen hebben. en daarbij keren ze toch terug op het oude spoort in 9 v/d 10 gevallen, door ze te vertroetelen heb je er alleen maar meer kans op.
als iemand zijn leven helemaal kapot zou zijn, echt in de put, ook financieel, dan zou het een goed idee zijn om een misdrijf te plegen en zo een gevangenis in te komen, heb je het tenminste beter..
JA MAN TOF EN DAN DOEN WE DE DOODSTRAF VOOR HET STELEN VAN EEN MARSREEP EN DAN MAAKT HET VOOR DE CRIMINEEL DAARNA OOK NIET MEER UIT OF HIJ NOG EEN MARSREEP STEELT OF EEN HELE SCHOOL UITMOORDT DOOD GAAT HIJ DAN TOCH WEL ECHT EEN TOF IDEE GAST WILDERS4PRESIDENT!quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:48 schreef Bredewout92 het volgende:
We kunnen ook elke crimineel de doodstraf geven. Zo maak je gelijk nederland schoon en ga je overbevolking tegen
Het is inderdaad de bedoeling dat als je een misdrijf pleegt je nog pret hebt in een celquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:
Ja ze werken toch overdag en leren een vak , + taalles enzquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:
Ook in een keer van de islamisering van nederland afquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:48 schreef Bredewout92 het volgende:
We kunnen ook elke crimineel de doodstraf geven. Zo maak je gelijk nederland schoon en ga je overbevolking tegen
JA TOF MANquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:53 schreef mirved het volgende:
[..]
Ook in een keer van de islamisering van nederland af
trying too hard.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:50 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
JA MAN TOF EN DAN DOEN WE DE DOODSTRAF VOOR HET STELEN VAN EEN MARSREEP EN DAN MAAKT HET VOOR DE CRIMINEEL DAARNA OOK NIET MEER UIT OF HIJ NOG EEN MARSREEP STEELT OF EEN HELE SCHOOL UITMOORDT DOOD GAAT HIJ DAN TOCH WEL ECHT EEN TOF IDEE GAST WILDERS4PRESIDENT!
Gast.. alsof iemand die 3 maande de bak in moet het verdient om compleet doorgedraaid eruit te komen (stop mij 23 uur per dag in een kamer met alleen een bed (waar je sochtends vroeg uit te getrapt word) en ik denk niet dat ik er geestelijk op vooruit ga)quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:51 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Het is inderdaad de bedoeling dat als je een misdrijf pleegt je nog pret hebt in een cel![]()
wtf?
HEY IK VERSTA ER GEEN ZAK VAN PRAAT EENS NEDERLANDS JA WE ZITTEN IN NEDERLAND!quote:
BangKwang in Thailand, dat is pas een gevangenis!quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:57 schreef Silaz het volgende:
Over 3 minuten Hard Time: Arizona op Discovery. Dat zijn pas prisonss
PAAR JAAR GELEDEN, ABU GHRAIB, DAT ZIJN PAS PRISONSSSquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:57 schreef Silaz het volgende:
ik denk dat jij de binnenzittende nerd bent.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:42 schreef Yozzz het volgende:
Mensen die dit te gek voor woorden zitten zijn binnenzittende nerds. Het lijkt mij echt een drama om een jaar of meer elke dag in datzelfde hok te zitten, met één vaste luchttijd, die 8 van de 10 keer kut is door de regenWat een hersenloze bedoening moet dat zijn
Pleur op met die capsquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:55 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
HEY IK VERSTA ER GEEN ZAK VAN PRAAT EENS NEDERLANDS JA WE ZITTEN IN NEDERLAND!
wilders4president..
Dit is grappig, omdat er echt mensen zijn die zo denkenquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:50 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
JA MAN TOF EN DAN DOEN WE DE DOODSTRAF VOOR HET STELEN VAN EEN MARSREEP EN DAN MAAKT HET VOOR DE CRIMINEEL DAARNA OOK NIET MEER UIT OF HIJ NOG EEN MARSREEP STEELT OF EEN HELE SCHOOL UITMOORDT DOOD GAAT HIJ DAN TOCH WEL ECHT EEN TOF IDEE GAST WILDERS4PRESIDENT!
quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:57 schreef Silaz het volgende:
Sorry mijn beste Boswachter.quote:
Tuurlijk hebben ze geen luxe, geloof die domme OP toch niet, alsof een klein kut tvjtje op je cel luxe is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:48 schreef Liebe het volgende:
Dus gevangenen moeten maar gewoon op water en brood leven in een betonnen hok van 2 bij 2 meter? Het lijkt misschien of deze mensen luxe voorzieningen hebben, maar ze kunnen toch echt niet gaan en staan waar ze willen. Plus dat je constant in de gaten gehouden word. Het is niet zozeer het wegnemen van luxe dingen die het een gevangenisstraf maakt, maar de ontneming van je vrijheid. Persoonlijk zou ik liever vrij zijn en in een betonnen hok moeten slapen (mits met bed), dan een luxe kamer hebben maar geen vrijheid. Je wordt compleet geisoleerd daar hoor.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Maar de meeste mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef libertia het volgende:
Wat een naiviteit, er zijn nog steeds allemaal bijzondere mensen die werkelijk denken dat je internet op je eigen celletje hebt. dat is natuurlijk volstrekte onzin.
Het merendeel van de gevangenen heeft ook geen tv op de kamer.
En degene die wel een tv en spulletjes en een koffiezetapparaat op hun kamer hebben regelen dat via vrienden en famillieleden, maar er zijn ook heel veel die op een kaal celletje zitten met niets.
Het maakt ook niet uit hoeveel luxe je op die cel hebt, al heb je een plasma van 107 cm en de nieuwste spelcompter etc dan is het nog steeds een ramp om op een celletje opgesloten te zitten.
Vrijheid die ontnomen wordt is de ergste menselijke straf die er is, de cel en een lange kale kille hal, daar bestaat je leven uit. en voor een paar eurocent kun je ook 3 uur per dag werken waar je net die tv van kan betalen.
Wat een onzin, de cellen moeten veel luxer als je het mij vraagt, het is al sober genoeg in de gevan gevangenis.
Er plegen dagelijks mensen zelfmoord in de cel, dan hangt er weer een lijk naast je, je zit opgesloten en hebt met niemand contact, af en toe mag je een keer een paar minuten bellen met iemand.
Ja het is luxe daar, tuurlijk!
zal vast een waarheid in zittenquote:Op donderdag 14 mei 2009 22:47 schreef libertia het volgende:
Wat een naiviteit, er zijn nog steeds allemaal bijzondere mensen die werkelijk denken dat je internet op je eigen celletje hebt. dat is natuurlijk volstrekte onzin.
Het merendeel van de gevangenen heeft ook geen tv op de kamer.
En degene die wel een tv en spulletjes en een koffiezetapparaat op hun kamer hebben regelen dat via vrienden en famillieleden, maar er zijn ook heel veel die op een kaal celletje zitten met niets.
Het maakt ook niet uit hoeveel luxe je op die cel hebt, al heb je een plasma van 107 cm en de nieuwste spelcompter etc dan is het nog steeds een ramp om op een celletje opgesloten te zitten.
Vrijheid die ontnomen wordt is de ergste menselijke straf die er is, de cel en een lange kale kille hal, daar bestaat je leven uit. en voor een paar eurocent kun je ook 3 uur per dag werken waar je net die tv van kan betalen.
Wat een onzin, de cellen moeten veel luxer als je het mij vraagt, het is al sober genoeg in de gevan gevangenis.
Er plegen dagelijks mensen zelfmoord in de cel, dan hangt er weer een lijk naast je, je zit opgesloten en hebt met niemand contact, af en toe mag je een keer een paar minuten bellen met iemand.
Ja het is luxe daar, tuurlijk!
Als je echt humaan bent kijk je ook naar de achtergrond van de gedetineerde vooral als deze jong is, hoeveel jonge jongens met een slechte jeugd daar zitten en uiteindelijk het slechte pad op gaan.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:35 schreef Californium het volgende:
[..]
zal vast een waarheid in zittenMaar tis niet dat die mensen daar zonder reden opgesloten zitten ofzo
hadden ze van te voren toch ook kunnen bedenken voordat ze iemand zijn / haar leven afnamen? dan wordt die van jou ook afgenomen
prima hoe het nu is... Tis hun eigen schuld... laat ze het maar voelen
ehm... tis niet dat ik hier tv kan volgen ofzo...quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:45 schreef libertia het volgende:
[..]
Als je echt humaan bent kijk je ook naar de achtergrond van de gedetineerde vooral als deze jong is, hoeveel jonge jongens met een slechte jeugd daar zitten en uiteindelijk het slechte pad op gaan.
Jongens van 18 jaar gaan vaak al niet meer naar de jeugdgevangenis en relatief gezien zijn het ook nog niet echt volwassenen.
De cellen hoeven niet luxer, maar ze mogen wel meer aandacht en begeleiding krijgen.
Pas maar op nu komen weer de voorbeelden van de 0,001% van de mensen die er "onschuldig" zitten/zatenquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:35 schreef Californium het volgende:
[..]
zal vast een waarheid in zittenMaar tis niet dat die mensen daar zonder reden opgesloten zitten ofzo
hadden ze van te voren toch ook kunnen bedenken voordat ze iemand zijn / haar leven afnamen? dan wordt die van jou ook afgenomen
quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:54 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Pas maar op nu komen weer de voorbeelden van de 0,001% van de mensen die er "onschuldig" zitten/zaten
ik zeg ook niet dat het luxer hoeft wilde alleen wat doms zeggen om tegenwicht te bieden aan die overvloed van domme reacties hier.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:50 schreef Californium het volgende:
[..]
ehm... tis niet dat ik hier tv kan volgen ofzo...maar goed als je 18 bent dan ben je ook geen jeugd meer... dus wel terecht jah... En misschien dat ze wel meer aandacht en begeleiding mogen krijgen...maar dan moet je niet zeggen dat het 'nog niet luxe genoeg is'
Luxe heeft niets te maken met begeleiding en aandacht.... dat mogen ze van mij ook wel geven... dan komen ze misschien ooit nog wel op het goede pad
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:04 schreef libertia het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het luxer hoeft wilde alleen wat doms zeggen om tegenwicht te bieden aan die overvloed van domme reacties hier.
Ik betwijfel ten zeerste of iedereen die in de cel zit, vast zit voor moord. Je hoeft iemand die gepakt is met een paar pilletjes toch niet tot op de grond toe af te breken?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:35 schreef Californium het volgende:
[..]
Ja door te zeggen dat het luxer moet, als je dat zo'n domme opmerking vindt ga dan die andere 50 opmerkingen ook gelijk even bij langs die denken dat het geen straf is om liefdeloos in een een celletje van 5 viekante meter het grootste deel van de dag te moeten verblijven.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:07 schreef Californium het volgende:
[..]
Door maar te zeggen dat het luxer moet
klinkt heel logisch... Ik ben het ermee eens dat een gevangenis een gevangenis moet zijn.... Dus beperkte middelen om je 'luxe' te vermaken... Je zit daar met een reden. Voor veel mensen vind ik inderdaad dat er wel wat meer begeleiding moet komen.... Zodat ze iig op het recht pad blijven na hun vrijkomst...
Eerder 10%.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:54 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Pas maar op nu komen weer de voorbeelden van de 0,001% van de mensen die er "onschuldig" zitten/zaten
In Nederland zit je voor wat pilletjes maximaal 3 maanden vast ofzo (geen idee hoelang het echt is... maar lang is het niet volgens mij)quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:13 schreef DeX090 het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste of iedereen die in de cel zit, vast zit voor moord. Je hoeft iemand die gepakt is met een paar pilletjes toch niet tot op de grond toe af te breken?
Eens.... maar zeggen dat we het luxer maken is ook niet de oplossingquote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:18 schreef libertia het volgende:
[..]
Ja door te zeggen dat het luxer moet, als je dat zo'n domme opmerking vindt ga dan die andere 50 opmerkingen ook gelijk even bij langs die denken dat het geen straf is om liefdeloos in een een celletje van 5 viekante meter het grootste deel van de dag te moeten verblijven.
En die opmerkingen over de mensen die denken dat ze een snelle internetverbinding op de cel hebben, dat is helemaal belachelijk.
10 is wel erg veelquote:
Zoals ik zei, eerder 10%. En de grap is, je weet niet wie er onschuldig vastzit. Soms bekennen ook mensen een misdaad uit schaamte, terwijl ze die eigenlijk niet begaan hebben. Dit is vaak het geval bij zedenmisdrijven.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:24 schreef Californium het volgende:
[..]
10 is wel erg veelMoeten we voor die 1 a 2 procent alles maar 'luxer' maken omdat we denken dat ze misschien onschuldig zijn? Tis natuurlijk niet goed dat mensen onterecht worden opgesloten.... maar om nu te zeggen dat we daarom alles maar beter moeten maken
ik vind nog steeds 10% overdreven....quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zoals ik zei, eerder 10%. En de grap is, je weet niet wie er onschuldig vastzit. Soms bekennen ook mensen een misdaad uit schaamte, terwijl ze die eigenlijk niet begaan hebben. Dit is vaak het geval bij zedenmisdrijven.
Ik zeg niet dat het luxe moet, ik zeg wel dat het humaan moet. Het zijn en blijven altijd mensen. De frase 'hunnie hebben andere onrecht aangedaan dus hunnie verliezen ook al hun rechten' gaat mij wat ver. De straf is de ontneming van vrijheid, niet de ontneming van de menswaardigheid.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:14 schreef Siniti het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er natuurlijk. Feit is dat 99% van de criminelen terugvallen in hun criminele gewoonten.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:16 schreef libertia het volgende:
[..]
Ik ben ook al 10 jaar eerlijk, mag er nog een procentje vanaf?
FAILquote:
Noem jij dat gewoon? Ze horen in de gevangenis te werken voor een korst brood en een slok water, verdomme nog an toe. Door dit soort mentaliteit gaat het land kapot!quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:56 schreef thewhiteguy het volgende:
Ze betalen gewoon voor die spullen in hun cel hoor, door te werken in de gevangenis.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:58 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Noem jij dat gewoon? Ze horen in de gevangenis te werken voor een korst brood en een slok water, verdomme nog an toe. Door dit soort mentaliteit gaat het land kapot!
domme reactiequote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:58 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Noem jij dat gewoon? Ze horen in de gevangenis te werken voor een korst brood en een slok water, verdomme nog an toe. Door dit soort mentaliteit gaat het land kapot!
En daarom moeten we ze maar zoet houden?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je ze zulke dingen niet biedt, worden ze alleen maar gevaarlijker. En ooit zullen ze weer vrij komen.
Ja, op die manier wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:21 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
En daarom moeten we ze maar zoet houden?
een slok water en broodquote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:22 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Motiveer je reactie dan eens?
jeugdgevangenis?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:35 schreef AryaMehr het volgende:
Toen ik in de gevangenis zat hadden we ook een Playstation in de groep.
Mensen die over iets oordelen zonder dat ze er weet van hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:04 schreef Siniti het volgende:
[..]
Mensen die in de gevangenis zitten/hebben gezeten
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:04 schreef Siniti het volgende:
[..]
Mensen die in de gevangenis zitten/hebben gezeten
Och, 99% van de mensen in de gevangenis hebben wat gedaan, dus oordeel ik ja.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mensen die over iets oordelen zonder dat ze er weet van hebben.
En hoe kom je aan die prachtige cijfers?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:10 schreef Siniti het volgende:
[..]
Och, 99% van de mensen in de gevangenis hebben wat gedaan, dus oordeel ik ja.
Mijn hoofd, maar jij was dus onschuldig in de gevangenis terecht gekomen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En hoe kom je aan die prachtige cijfers?
en 99% van die mensen wat gedaan hebben zijn kinderen van God.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:10 schreef Siniti het volgende:
[..]
Och, 99% van de mensen in de gevangenis hebben wat gedaan, dus oordeel ik ja.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:16 schreef libertia het volgende:
[..]
en 99% van die mensen wat gedaan hebben zijn kinderen van God.
Je wilt niet weten hoeveel God van hun houdt, het zijn zijn kinderen waar hij dag en nacht over waakt.
Mensen worden onschuldig geboren en zullen onschuldig weer heengaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:13 schreef Siniti het volgende:
[..]
Mijn hoofd, maar jij was dus onschuldig in de gevangenis terecht gekomen?_!
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:16 schreef libertia het volgende:
[..]
en 99% van die mensen wat gedaan hebben zijn kinderen van God.
Je wilt niet weten hoeveel God van hun houdt, het zijn zijn kinderen waar hij dag en nacht over waakt.
Als jij gelukkig van deze gedachte word, doe je best.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:24 schreef libertia het volgende:
[..]
Mensen worden onschuldig geboren en zullen onschuldig weer heengaan.
Niemand is schuldig hier op aarde, als je dat wel vindt wees dan ook zo mans om te bekennen dat je zelf ook schuldig bent, of we zijn allemaal schuldig of niemand is het.
Hokjes denken doen we niet aan, we zijn allemaal mensen en hebben allemaal schuld.
Dan oordeel ik niet over jouwquote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:31 schreef AryaMehr het volgende:
Natuurlijk heb ik niet vastgezeten en natuurlijk houdt god niet van mij. Ik ben immers een ongelovige hond.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dan oordeel ik niet over jouw
En ik ga ook naar de hel denk ik, een Amerikaanse toerist zei dat laatst tegen mij en vrienden toen we Hendrix iets te hard zeiden
Eens! als we het hebben over Amerika.... Daar is dat hele systeem een zooitje en dat is een heel ander verhaal.... we hebben het hier over Nederland.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:45 schreef libertia het volgende:
Daar moet idd ook rekening mee gehouden worden, er zijn boeken vol over geschreven van mensen die jarenlang onschuldig vast zitten.
In amerika is dat echt heel erg, zodra je vast zit wordt de zaak in 99% van de gevallen niet heropent, case closed!
De zaak heropenen kost handen vol geld en daar hebben ze geen belang bij.
Zelfs was onlangs aantetoont dat iemand die veroordeeld was voor verkrachting in amerika niet schuldig bleek te zijn aan de hand van DNA onderzoek, het sperma was niet van degene die vast zat.
Maar ze vertikten het op de zaak te heropenen, ze erkenden: het sperma is niet van hem. Maar deze zaak wordt niet heropent, hij kan het nog steeds gedaan hebben. En daar bleef het bij.
ook zitten er veel mensen voor boetes in de cel, zoals zwartrijden, deurwaarderskosten, door rood rijden. wanneer je deze boetes niet betaald mag je gaan zitten.
Ook mensen die onterecht uitkering ontvangen hebben zitten in de cel, wanneer ze meer dan 3 dagen bij hun partener verbleven en niet op hun eigen woonadres plegen ze al uitkeringsfraude. Hier zitten ook verscheidende mensen voor in de cel.
Heel veel gedetineerde zeggen dat ze onschuldig zijn, ik heb wel eens van een bwaker gehoord die in de gevangenis werkt, soms lachen we wel dat we eigenlijk een hele toko runnen vol met onschuldige mensen.
Maar veel mensen zijn natuurlijk niet onschuldig, maar uiteraard zitten er el onschuldige mensen vast.
Soms is het bijna onmogelijk je onschuld te bewijzen, terwijl je het toch niet gedaan hebt.
Alleen hier al om moeten de cellen niet soberder worden dan dat ze al zijn.
Er zitten ook veel mensen in de cel tijdens een vooronderzoek. Ik heb zelf de gastvrijheid van Vught mogen ondervinden gedurende 17 dagen. Zo lang hadden die falers nodig op mijn getuigenissen, telefoongegevens en alibi te controleren. Toen dat eenmaal gebeurt was stond ik wel dezelfde dag buiten, dat ging gelukkig snel.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:13 schreef Siniti het volgende:
[..]
Mijn hoofd, maar jij was dus onschuldig in de gevangenis terecht gekomen?_!
Je wordt veel crimineler als je eruit gaat dan wanneer je erin komt, dat is algemeen bekent.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:12 schreef Florian_ het volgende:
Mensen worden in de gevangenis gegooid omdat ze dan geen schade meer kunnen toebrengen aan de maatschappij. Oftewel: ze lopen niet meer vrij op straat rond. Dat is het doel van gevangenisstraf. Beetje onzinnig dat mensen gaan roepen dat ze "op water en brood" moeten leven, en "in een kleine cel zonder enige luxe" moeten worden gezet. Het doel is dat ze na gevangenisstraf weer kunnen terugkeren in de maatschappij. Je krijgt een gevangene niet op het rechte pad door diegene keihard aan te pakken in de gevangenis. Je ziet in Amerika hoe dat daar uitpakt.
waar word jij happy van?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:28 schreef Siniti het volgende:
[..]
Als jij gelukkig van deze gedachte word, doe je best.
En iemand die meer dan 3 dagen per week bij zijn vriendin wilde slapen omdat deze een thuisloze uitkering heeft en hiervoor gevangenisstraf krijgt, en zijn uitkering die hij 2 jaar lang ontving was dus onterecht omdat hij niet in het leger des heils wilde slapen of ergens onder een brug. Moet deze persoon ook keihard gestraft worden?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:49 schreef onderscheid het volgende:
gek worden in 17 dagen? dan moet je wel erg zwak in je schoenen staan. oke in jou geval is het missschien anders maar een schuldig iemand wordt echt neit gek in 2/3 weken![]()
het gaat om mensen die schuldig zijn. stel je voor dat iemand je dochter verkracht/vermoord, dan wil je toch ook niet dat diegene iedere dag tv kan kijken, internetten en warm eten krijgt? als je zulke dingen flikt verdien je het gewoon om flink gestraft te worden, jammer dan als hij gek wordt, het slachtoffer heeft levenslang.
Een of ander wijf beschuldigde mij van verkrachting en bedreiging in Eindhoven Noord, terwijl op het tijdstip van de vermeende verkrachting op 5 km afstand bij het voetballen was.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:44 schreef de_boswachter het volgende:
WTF beschuldigden ze je dan van ?!?
Niet van een fietsendiefstal neem ik aan.
En hoe de fuck raak je in zoiets ?!?
Ik vind je smiley een beetje misplaatst. Je wordt echt gek als je naar het politiebureau gaat zonder te weten waarom, je vriendin zet je af, je komt binnen en je wordt gearresteerd wegens bovenstaande. Vervolgens mag je met niemand meer praten en je kunt niemand iets laten weten. Gelukkig heeft mijn relatie het overleefd, maar het was wel moeilijk. Mijn contract is niet verlengd omdat ik een afspraak bij controlerend arts heb gemist en ze niet het resultaat van de rechtszaak wilde afwachten. Ik heb me 17 dagen lang zitten afvragen hoe mijn omgeving zou reageren.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:49 schreef onderscheid het volgende:
gek worden in 17 dagen? dan moet je wel erg zwak in je schoenen staan. oke in jou geval is het missschien anders maar een schuldig iemand wordt echt neit gek in 2/3 weken![]()
jaquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:46 schreef libertia het volgende:
[..]
En iemand die meer dan 3 dagen per week bij zijn vriendin wilde slapen omdat deze een thuisloze uitkering heeft en hiervoor gevangenisstraf krijgt, en zijn uitkering die hij 2 jaar lang ontving was dus onterecht omdat hij niet in het leger des heils wilde slapen of ergens onder een brug. Moet deze persoon ook keihard gestraft worden?
ja tuurlijk zegt een gedetineerde dat..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:41 schreef libertia het volgende:
[..]
Je wordt veel crimineler als je eruit gaat dan wanneer je erin komt, dat is algemeen bekent.
En daar zijn bijna alle gedetineerde het over eens.
Wat een onzin! jij weet niet hoe het is om in een celletje opgesloten te zitten onder sobere omstandigheden zoals dat in alle gevangenissen in Nederland is.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:18 schreef onderscheid het volgende:
[..]
ja
[..]
ja tuurlijk zegt een gedetineerde dat..![]()
en als je ze vertroetelt, en ze op hun gemak stelt komen ze er als een nieuw herboren persoon uit en zijn ze niet meer crimineel?
stel jij wordt opgepakt omdat je met 200 door een woonwijk scheurt, je moet 6 maanden de cel in waar je een kuttijd hebt, zonder luxe etc. dan denk ik dat jij voortaan niet meer zulke dingen flikt en een stuk rustiger gaat rijden. het schrikt je immers af. als je iemand 14 dagen laat tv kijken zal dat niet echt afschrikken.
daarbij moet bepaald tuig gewoon hard aangepakt worden, allochtoons straattuig bijvoorbeeld en verkrachters, pedofielen en andere gekken. sommige mensen verdienen gewoon geen rechten meer. als je je gewoon normaal gedraagd in een land als nederland heb je niks te vrezen.
Nee mij veulste rechts!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Laten we vooral GL en PVDA blijven stemmen
En daarom de gevaarlijke mensen preventief ruimen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:41 schreef libertia het volgende:
[..]
Je wordt veel crimineler als je eruit gaat dan wanneer je erin komt, dat is algemeen bekent.
En daar zijn bijna alle gedetineerde het over eens.
Een straf is ook niet leukquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:51 schreef libertia het volgende:
[..]
Wat een onzin! jij weet niet hoe het is om in een celletje opgesloten te zitten onder sobere omstandigheden zoals dat in alle gevangenissen in Nederland is.
Jij zou na 2 uur al helemaal flippen als je niet op internet kan en op een kamertje zit van een paar vierkante meter waarvan de deur op slot gaat.
Een tv op je celletje geeft geen enkele meerwaarde, behalve een beetje afleiding van de dagelijkse sleur.
Zelfs in de thaise cellen hebben ze vaak een tv op hun cel en daar kunnen ze ook porno kijken, 1 maal per maand wordt alles wel weer opgeruimd wat maar een beetje op luxe lijkt, maar na 2 dagen staat het alweer op hun cel.
Alsof die tv het opeens maakt dat een gedetineerde geen straf heeft, ik denk dat je iets over het hoofd ziet vriend, ze zitten daar O-P-G-E-S-L-O-T-E-N! hello!!!! wake up friend!!! Dat is de straf! en een tv is wel het minimale aan afleiding wat je nodig hebt om geen zelfmoord te plegen als je het daar vol wilt houden.
VVD stemmen is hetzelfde als genocide plegen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:55 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Is inderdaad een terechte klacht.
Maar weet je wat ik veel frustrerender vind?
De klootzakjes die over de grootste bekken hebben dat de gevangenissen veel te luxe zijn, stemmen iedere keer weer lekker braaf CDA, SP en PVDA...
ja in de politiecel kan dat op een touchscreen, dat kan volgens mij in Rotterdam en Drachten.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:51 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ik heb hele topic niet gelezen maar om even op de OP te reageren
Ik heb nooit een playstation gehad![]()
En ik had alleen van die skirre zenders als national geografic channel en discovery![]()
Maar ik kon wel mooie puzzels maken en schaken
Ja klopt ik heb ook alleen maar gewonnen van de computer maar ik win altijd dus daar had ik nog niet bij nagedachtquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:21 schreef libertia het volgende:
[..]
ja in de politiecel kan dat op een touchscreen, dat kan volgens mij in Rotterdam en Drachten.
Maar dat schaakniveau is veelste laag, op het moeilijkste level versla je de computer met gemak. Ze denken echt dat er alleen mensen komen met een iq van -80 ofzo.
Omdat ik veel tijd had om over onzinnge dingen na te denken begreep ik ook waarom je alleen deze zenders te zien krijgt. op deze zenders komen namelijk geen journaal en het kan je informatie geven uit de buitenwereld wat voor het onderzoek belemmerend kan werken.
Ook TMF etc is niet handig om te ontvangen in de cel want vrienden van de arrestant kunnen tekstberichtjes sturen naar TMF bijv en in de cel kan je die tekstberichten lezen.
Vandaar dat je in de arrestantencellen alleen deze 3 zenders kan ontvangen.
Ik heb brazilliaans beachtvoetbal gekeken, en heb op national geographic een programma over sidderalen en nijlpaarden gekeken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:28 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ja klopt ik heb ook alleen maar gewonnen van de computer maar ik win altijd dus daar had ik nog niet bij nagedacht![]()
Maar wat je verder zegt over die zenders klikt wel heel logies ja alleen daardoor heb ik dus wel een of andere langlaufkampioenschappen vanaf de voorrondes tot en met de finale heren EN vrouwen gekeken.. De hele tijd etzelfde rondje van 50 m![]()
Van het leven en me niet druk te hoeven maken over een fictionele pipo die mij zogenaamd overal in de gate houdt.quote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:40 schreef Siniti het volgende:
[..]
Van het leven en me niet druk te hoeven maken over een fictionele pipo die mij zogenaamd overal in de gate houdt.
Bij mij was er een gare tjap die van 2uur sochtends tot 4 uur sochtends bleef schreeuwen : "MOORDENAARSSSSS VUILE KANKERLEYERS MOORDENAARS KANKERLEYERS!~!!~" en veel meer kwam er niet uitquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:36 schreef libertia het volgende:
[..]
Ik heb brazilliaans beachtvoetbal gekeken, en heb op national geographic een programma over sidderalen en nijlpaarden gekeken.
En het hoogtepunt waren amerikaanse gevangenen die bij somalische guerilliastrijders schijnexecuties ondergingen. Ik voelde mij erg verbonden met die amerikanen die schijnexecuties ondergingen, ik voelde mij ook de hele dag door zo door al die verhoren van de politie.
ja daarnaast heb ik nog veel andere leuke dingen gedaan in de cel, het foldertje van de advocate doorgelezen over hechtenis. ik had er 1 in het portugees en 1 in het engels, de nederlandse was ze al doorheen.
Problems have to be solved, was een van de eerste zinnen.
En heb zoveel mogelijk proberen te slapen de gehele dag want als ik wakker werd kreeg ik last van claustrobie en raakte ik bijna in paniek.
En die junks die er allemaal opgesloten zitten en last hebben van een cold turkey, hallo HALLO, IK WIL ER UIT! MAG IK ER UIT!?? en vervolgens hoor je weer andere arrestanten; BEK HOUWE!!! BEK HOUWEEEE!!!
Wat een trieste zooi daar....
Inderdaad want als iemand een vriend van jou vermoord heeft en dus in de gevangenis komt zou het absurd zijn als het daar geen pretje is.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:
de hele dag in een cel zitten is echt geen pretje lijkt me.
slecht voorbeeld gezien 98% van de gedetineerde geen moordenaar is.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:37 schreef Droomert het volgende:
[..]
Inderdaad want als iemand een vriend van jou vermoord heeft en dus in de gevangenis komt zou het absurd zijn als het daar geen pretje is.
Geloof mij maar, dat hou je een dag misschien 2 dagen vol en dan heb je et echt wel gehad hoor.. Met 2 sigaretten per dag die binnen 10 seconde op zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:59 schreef mirved het volgende:
Alle reacties van libertia kunnen we dus gewoon negeren. Hij is gewoon een crimineel
Als je mij een TV geeft en wat boeken. Dan vermaak ik me wel. Je zou mij op die manier echt niet straffen. Ik krijg de tijd wel om.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:59 schreef mirved het volgende:
Alle reacties van libertia kunnen we dus gewoon negeren. Hij is gewoon een crimineel
Als je mij een TV geeft en wat boeken. Dan vermaak ik me wel. Je zou mij op die manier echt niet straffen. Ik krijg de tijd wel om.
bullshit! ik wil een weddenschap met je aangaan dat je nu 3 maanden op vrijwillige basis je op laat sluiten!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:59 schreef mirved het volgende:
Hij heeft niks gedaan, jij wel.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:18 schreef libertia het volgende:
[..]
bullshit! ik wil een weddenschap met je aangaan dat je nu 3 maanden op vrijwillige basis je op laat sluiten!
En daar een verslag van bij houdt. Als je dat niet doet zijn ook al jouw reacties waardeloos en kunnen we die verder negeren.
*proest*quote:Op zondag 17 mei 2009 00:26 schreef libertia het volgende:
[..]
Nee hoor, ben onschuldig tot het tegendeel bewezen is en dat is niet bewezen.
Ik vind wel dat hij gelijk heeft, hij heeft zon grote mond dat et toch niks voorstelt nou als et toch niks voorstelt kan ie ook wel een tijdje zitten, anders moet ie maar niet zon grote mond hebbenquote:
Ik gaf die gare chimi takkie takkie en ik bosste dr op dr hoofd, toen heb ik dr lijkt gedumpt in me box en ben en met een paar hommies nog paar x overheengegaanquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:04 schreef Florian_ het volgende:
Buffalo-Soldier waarvoor heb jij gezeten dan?
Wat stelt het dan voor?quote:Op zondag 17 mei 2009 13:01 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ik vind wel dat hij gelijk heeft, hij heeft zon grote mond dat et toch niks voorstelt nou als et toch niks voorstelt kan ie ook wel een tijdje zitten, anders moet ie maar niet zon grote mond hebben
Dat heb ik ook nooit gehadquote:Op zondag 17 mei 2009 13:34 schreef Siniti het volgende:
[..]
Wat stelt het dan voor?
Als het echt een gevangenis zou zijn zou je geen tv/playstation en weet ik veel wat je daar allemaal hebt hebben.
Wat krijg ik van jou als ik het wel volhoud? Ergens volgend jaar kan ik deze weddenschap wel aangaan. Moet nu een scriptie schrijven dus het is op het moment niet mogelijk.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:18 schreef libertia het volgende:
[..]
bullshit! ik wil een weddenschap met je aangaan dat je nu 3 maanden op vrijwillige basis je op laat sluiten!
En daar een verslag van bij houdt. Als je dat niet doet zijn ook al jouw reacties waardeloos en kunnen we die verder negeren.
Ik heb het vermoeden dat het onderwerp van die scriptie niet veel van doen heeft met het onderwerp detentierecht en penologie. Overigens vind ik het wel een beetje makkelijk om iets te roepen dat toch bijna niet uit te voeren is zonder daadwerkelijk een misdrijf te plegen. Ik mag wel aannemen dat je zaterdag naar de open dag van een justitiële inrichting bent geweest of ooit zelf een Huis van Bewaring of andere penitentaire inrichtingen van binnen hebt mogen aanschouwen (al dan niet in een bezoekende capaciteit)?quote:Op zondag 17 mei 2009 14:19 schreef mirved het volgende:
[..]
Wat krijg ik van jou als ik het wel volhoud? Ergens volgend jaar kan ik deze weddenschap wel aangaan. Moet nu een scriptie schrijven dus het is op het moment niet mogelijk.
Ik moet al je vragen met nee beantwoorden. Maar ik geloof in mij zelf. In mijn gedachte ben ik altijd vrij en dus kan ik er mee omgaan. Die 3 maanden zouden perfect zijn om aan mijn yoga en meditatie vaardigheden te werken. Het zou me ook de tijd geven om een boek te schrijven waar ik al een tijd aan wil beginnen maar de tijd en toewijding nog niet voor heb. Daarnaast lijkt het me een perfecte manier om tot rust te komen weg van het hectische leven dat ik nu heb. Geen deadlines, geen zorgen en geen verplichtingen.quote:Op zondag 17 mei 2009 15:17 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat het onderwerp van die scriptie niet veel van doen heeft met het onderwerp detentierecht en penologie. Overigens vind ik het wel een beetje makkelijk om iets te roepen dat toch bijna niet uit te voeren is zonder daadwerkelijk een misdrijf te plegen. Ik mag wel aannemen dat je zaterdag naar de open dag van een justitiële inrichting bent geweest of ooit zelf een Huis van Bewaring of andere penitentaire inrichtingen van binnen hebt mogen aanschouwen (al dan niet in een bezoekende capaciteit)?
Die lui masturberen zich suf volgens mijquote:Op donderdag 14 mei 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:
quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:54 schreef onderscheid het volgende:
net op netwerk op nl2. een kneusje in de gevangenis met tv, playstation en een fucking parkiet ook nog. het zag er meer uit als een doorsnee slaapkamer van een puber dan op een gevangenis. en dan zit ie te janken dat ze geen filmnet meer hebben![]()
zo een stuk stuk straatvuil zou je toch zo met zijn kop tegen die celdeur rammen![]()
andere landen lachen ons uit vanwege het softe knuffelbeleid hier.
klacht: wij betalen om gevangene een leuke tijd geven in de tijd dat ze er zitten.
verdomme steek dat geld in ouderenzorg ipv onkruid te onderhouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |