Even vooraf, generaliseren is de bom. Daarom schrijf ik nu "vrouwen" in plaats van "dat ene domme blondje van gister". Goed, we gaan door.
Gistermiddag, een aardige lentedag, dus ik ging met een vriend van me naar een terras om daar even een biertje te drinken en een potje te schaken, jeweets

. Nou goed, nadat ik hem even 3 potjes achter elkaar van het bord had gerampeneerd (HBO'ers

) kwamen er op het tafeltje achter ons een meisje en een marokkaan zitten. Zij pakten het dambord erbij, om even een potje te spelen. Goede zaak, dacht ik, de aanname makend hier met intellectuelen van doen te hebben. Helaas was niks minder waar.
Omdat het meisje niet kon dammen ging de marokkaan, die overigens zeer eloquent was, het wel even uitleggen. Het meisje snapte er geen flikker van. "Ja, maar als ik dan hier sta, hoe kan ik dan op die witte vlakken komen!!!!!" . Al mijn spidersenses gingen af, ik voelde mijn IQ naar beneden trekken. Maar, omdat ik net een herdersmatje aan het ownen was, bleef ik toch zitten. De marokkaan deed nog maar een poging. Dit keer waren de damstenen kleine pacmannetjes, die de andere stukken heel graag wilden opeten, maar door een voetafwijking konden ze alleen schuin lopen. Let op, ik verzin dit niet, dit is een 100% waargebeurd verhaal. Nadat het blondje begrijpend had geknikt begon ze een kort verhaaltje over hoe erg het wel niet is om gehandicapt te zijn. Uiteindelijk bleef de uitleg plakken en begonnen zij een potje te spelen. Nu heb ik over dit verhaal een paar klachten.
1. 2,40 voor een biertje

.
2. Het principe van dammen niet kunnen bevatten.
3. Niet alle potjes schaak gewonnen.
4. Toch maar op het terras eten omdat de AH wel erg ver is

.
5. Het was niet eens een lekker wijf.
6. Marokkaan bevestigt stereotype niet.
7. Niet geneukt