quote:De politie heeft donderdagmorgen een reporter van Radio Veronica aangehouden. De verslaggever is donderdag naar Gouda gegaan om te onderzoeken of hij ook alleen een bekeuring zou krijgen voor vernieling.
In zijn live radioverslag voor MogguhRick werd de suggestie gewekt alsof Erik-Jan Rosendahl over een hek bij een politiebureau klom en vervolgens een ruit van een politieauto ingooide. In werkelijkheid had hij uit een container een portier van een sloopauto gehaald en vernield.
De verslaggever rende hierna weg en wekte in de uitzending de indruk dat agenten gelaten toekeken. De agenten hebben direct de achtervolging ingezet en hem aangehouden op verdenking van vernieling en opruing.
Van de vernieling van het portier is door de eigenaar aangifte gedaan.
Op dit moment wordt de verslaggever nog verhoord. Justitie en politie onderzoeken in hoeverre de kosten van de politie-inzet verhaald kunnen worden.
Ja dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:20 schreef isogram het volgende:
Ik keur het gedrag van Radio Veronica beslist af, maar het is wel opvallend hoe kordaat de politie nu ineens wél weet op te treden...
Als Erik-Jan echt invloed heeft met zijn voorbeeldfunctie, dan komt het niet goedquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:22 schreef waterkip het volgende:
Erik-Jan Rosendahl heeft natuurlijk een voorbeeldfunctie en kan dus diep bukken (financieel)
Heb je er al aan gedacht dat er misschien agenten in de buurt waren met Radio Veronica op de autoradio aan?quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja dat bedoel ik dus.
EJ, voorbeeldfunctie?quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Als Erik-Jan echt invloed heeft met zijn voorbeeldfunctie, dan komt het niet goed![]()
Hopen dat dat met zo'n actie eens aangepakt wordtquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:33 schreef Repeat het volgende:
Bekend verhaal, de echte klootzakjes pakken ze niet, maar mensen die simpele geintjes maken kunnen ze wel hebben.
Ja en wat dan nog?quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je er al aan gedacht dat er misschien agenten in de buurt waren met Radio Veronica op de autoradio aan?
er word hier een verkeerd beeld door de media geschetstquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Als Erik-Jan echt invloed heeft met zijn voorbeeldfunctie, dan komt het niet goed![]()
Nou, uit het stukje uit de OP haal ik dat de agenten "gelaten toekeken" en toen die knakker wegrende de achtervolging inzetten. De agenten konden hem dus op heterdaad betrappen, daarna wegrennen is natuurlijk niet slim.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja en wat dan nog?
Door wie werd dat gezegd?quote:Vanmorgen werd nog gezegd dat het baldadigheid was en dat je er daarom niet voor op werd gepakt maar alleen die boete kreeg van ¤90.
Als ze gewoon consequent mensen aanpakken dan zou het een stuk beter zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:41 schreef Meh7 het volgende:
Dan doet de politie een keer iets, is het weer niet goed.
Je moet ergens beginnen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Als ze gewoon consequent mensen aanpakken dan zou het een stuk beter zijn.
Ik word al consequent genoeg geflitst.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als ze gewoon consequent mensen aanpakken dan zou het een stuk beter zijn.
Korps Gouda windt zich niet meer op...'Politie bekogelen? Ach... baldadigheid'quote:
Oh, dat had ik niet meegekregen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Korps Gouda windt zich niet meer op...'Politie bekogelen? Ach... baldadigheid'
GOUDA, donderdag - De politie van Hollands Midden laat jongeren die in Gouda een politieauto met stenen hebben bekogeld, lopen omdat dit geen misdaad is maar baldadigheid.
"Stenen gooien naar de politie is niet zo bijzonder, dat gebeurt overal", zegt politiewoordvoerder Chris van Egmond. "Wij kunnen hen daar niet voor aanhouden, maar wel een bekeuring van 90 euro geven voor baldadigheid. En die hebben ze gekregen."
"Opruiing".quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
GOUDA, donderdag - De politie van Hollands Midden laat jongeren die in Gouda een politieauto met stenen hebben bekogeld, lopen omdat dit geen misdaad is maar baldadigheid.
"Stenen gooien naar de politie is niet zo bijzonder, dat gebeurt overal", zegt politiewoordvoerder Chris van Egmond. "Wij kunnen hen daar niet voor aanhouden, maar wel een bekeuring van 90 euro geven voor baldadigheid. En die hebben ze gekregen."
Die 90 euro was een fout.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Leg uit dan!quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:14 schreef Meki het volgende:
Ik snap een ding niet
Jullie trappen allemaal in deze smerige propoganda
Leer eerst maar hoe je het moet spellen, en hoezo propaganda Meki?quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:14 schreef Meki het volgende:
Ik snap een ding niet
Jullie trappen allemaal in deze smerige propoganda
Vanavond koopavond in Gouda .quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:25 schreef Colnago het volgende:
Op dit moment wordt de verslaggever nog verhoord. Justitie en politie onderzoeken in hoeverre de kosten van de politie-inzet verhaald kunnen worden.
Ze doen er alles aan om het volk onder de duim te houden.
Waag het niet om kritiek te hebben op het beleid.
¤ 90 is een koopje ja.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:43 schreef waterkip het volgende:
[..]
Vanavond koopavond in Gouda .
Ik heb erg veel zin om met twee briefjes van 50 en een baksteen naar een politieauto te lopen.
pardon,ik durf het haast niet te vragen,maar mag ik even
Jij bent geen Marokkaan?quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:43 schreef waterkip het volgende:
Vanavond koopavond in Gouda .
Ik heb erg veel zin om met twee briefjes van 50 en een baksteen naar een politieauto te lopen.
pardon,ik durf het haast niet te vragen,maar mag ik even
En vergeet de taakstraf niet hequote:Op donderdag 14 mei 2009 17:49 schreef Colnago het volgende:
[..]
Jij bent geen Marokkaan?
Dan kost het 5000 euro.
Helaas is het voor een groot deel wel waar.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:00 schreef Meh7 het volgende:
Ohhh, wat zijn Nederlanders zielig, ohhh wat worden Nederlanders gediscrimineerd in Nederland, ohhh wat hebben allochtonen het toch goed in Nederland.
[ afbeelding ]
(Ik heb de laatste 4-5 posts even samengevat.)
De politie meet absoluut met twee maten, in deze instantie kan men absoluut geen vertrouwen hebben. De politie moet gewoon zijn werk gaan doen en niet zo zeiken, het feit dat ze geen respect krijgen van de burger hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken. Ga maar eens aangifte doen, die lui zijn nog te lui om op te staan en je fatsoenlijk te woord te staan. 'Ach meneer u bent met een mes bedreigt, waar praten we over meneer het is maar een vlindermesje', en dan raar opkijken als de burger aan eigen richting doetquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:20 schreef isogram het volgende:
Ik keur het gedrag van Radio Veronica beslist af, maar het is wel opvallend hoe kordaat de politie nu ineens wél weet op te treden...
quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Helaas is het voor een groot deel wel waar.
Het wordt steeds erger..quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De politie meet absoluut met twee maten, in deze instantie kan men absoluut geen vertrouwen hebben. De politie moet gewoon zijn werk gaan doen en niet zo zeiken, het feit dat ze geen respect krijgen van de burger hebben ze voornamelijk aan zichzelf te danken. Ga maar eens aangifte doen, die lui zijn nog te lui om op te staan en je fatsoenlijk te woord te staan. 'Ach meneer u bent met een mes bedreigt, waar praten we over meneer het is maar een vlindermesje', en dan raar opkijken als de burger aan eigen richting doet![]()
De Nederlandse politie is een instituut om je rot voor te schamen
Ik weet het, er is iets ernstig mis bij de politie leiding de rigor mortis heeft 20 jaar geleden al zijn intreden gedaan en het kadaver stinkt nog steeds naar verrotting. Ik ben benieuwd of en wanneer de feniks uit zijn as zal herrijzen om het tuig in NL eens flink aan te gaan passen. Het is nu voornamelijk brave burgertjes pesten en de echte criminelen te laten lopen, stel je voor dat je als diender bedreigt wordquote:
Omdat de politie bij de ene groep vaak geen ene reet doet en als de andere groep dan hetzelfde doet kunnen ze ineens wel ingrijpen. En ja dat is al meerdere keren voorgekomen.quote:
Ik heb ook de indruk dat ze allochtonen veel harder aanpakken inderdaad. Is niet zo netjes maar het verrast me dat jij dat ook als een probleem zietquote:Op donderdag 14 mei 2009 18:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Omdat de politie bij de ene groep vaak geen ene reet doet en als de andere groep dan hetzelfde doet kunnen ze ineens wel ingrijpen. En ja dat is al meerdere keren voorgekomen.
Dus allochtonen worden nooit opgepakt in dit land? Je hoort de ene keer dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen en dan opeens weer dat ze niet worden aangepakt door de politie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Omdat de politie bij de ene groep vaak geen ene reet doet en als de andere groep dan hetzelfde doet kunnen ze ineens wel ingrijpen. En ja dat is al meerdere keren voorgekomen.
Kun je nagaan dat maakt het helemaal een knappe prestatie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dus allochtonen worden nooit opgepakt in dit land? Je hoort de ene keer dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen en dan opeens weer dat ze niet worden aangepakt door de politie.
Ben je weer aan het draaien? Hoe komen al die allochtonen in de bak als de politie niet tegen allochtonen optreedt?quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Kun je nagaan dat maakt het helemaal een knappe prestatie.
Vertel jij dan maar eens waarom de politie zich/hun auto in Utrecht met stenen laat bekogelen zonder ook maar iemand op te pakken en nu ook weer in Gouda hetzelfde verhaal.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dus allochtonen worden nooit opgepakt in dit land? Je hoort de ene keer dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen en dan opeens weer dat ze niet worden aangepakt door de politie.
Ik woon in Gouda, en het is toch wel een soort van waar.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:00 schreef Meh7 het volgende:
Ohhh, wat zijn Nederlanders zielig, ohhh wat worden Nederlanders gediscrimineerd in Nederland, ohhh wat hebben allochtonen het toch goed in Nederland.
[ afbeelding ]
(Ik heb de laatste 4-5 posts even samengevat.)
Een soort van waar?quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:32 schreef cheese. het volgende:
[..]
Ik woon in Gouda, en het is toch wel een soort van waar.
Als je met een paar Marokkanen / allochtonen door de stad loopt, ben je gewoon helemaal veilig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:01 schreef Meh7 het volgende:
Tuurlijk jongens, allochtonen genieten immuniteit in dit land. Nederlanders hebben het zwaar, henk en rita betalen voor achmed en fatima, Wilders for president.
Slappe trol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je durft niet eens antwoord te geven op feiten.
Audaces fortuna juvat
En bijbehorende Kamervragenquote:VVD verbaasd over uitlatingen politiekorps Gouda
De VVD is zeer verbaasd over de wijze waarop het politiekorps Gouda het gooien van stenen door jongeren richting de politie kwalificeert en afdoet.
De Telegraaf van 14 mei 2009 meldt dat de politie van Hollands Midden jongeren die in Gouda een politieauto met stenen hebben bekogeld laat lopen, omdat dit geen misdaad is maar baldadigheid.
VVD-Kamerlid Griffith: "het gooien van stenen naar de politie mag nooit als baldadigheid worden bestempeld. Door deze kwalificatie ondermijnt de politie zijn eigen gezag. Ook geeft de politie geweldplegers hiermee een vrijbrief."
De VVD vindt deze opstelling ongewenst en wil weten hoe het Kabinet hierin staat. VVD Kamerlid Laetitia Griffith heeft minister ter Horst dan ook schriftelijk om opheldering gevraagd. Ze wil ondermeer weten of de Polarisrichtlijn ten aanzien van de strafeis bij geweldpleging tegen gezagsdragers op deze manier wel voldoende wordt nageleefd. Ook wil ze weten of de afspraak dat bij geweld tegen gezagdragers een dubbele straf wordt geëist is nageleefd.
"Bij geweld tegen gezagsdragers moet een eenduidig signaal worden afgegeven dat geweld tegen onze helpers niet wordt geaccepteerd. De slogan luidt niet voor niets "handen af van onze helpers", aldus Griffith.
Oh, ze moeten hem maar laten gaan dus? Wat is dat voor links geknuffel? Voor wie straf verdient: straf!quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:20 schreef isogram het volgende:
Correctie: een selectieve weergave van feiten. "Cherry picking". Bepaalde incidenten uitkiezen en aangrijpen om een algemeen punt te maken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:03 schreef Colnago het volgende:
[..]
Slappe trol.
Je durft niet eens antwoord te geven op feiten.
Nee stenengooien naar de politie is normaalquote:Op donderdag 14 mei 2009 20:24 schreef SCH het volgende:
Oh ja, laten we er weer kamervragen over gaan stellen
quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee stenengooien naar de politie is normaal
Eeeeeeh.....is dat dan goedgepraat?quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:59 schreef Meki het volgende:
Nederlanders zijn blijkbaar vergeten wie de aanslag op de Koningendag heeft gepleegd
Maar dat maakt niet uit het is immers een extreem rechtse autochtoon
Nee maar wat als het een allochtoon was, was de hele land in rep en roerquote:
Natuurlijk Meki.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:59 schreef Meki het volgende:
Nederlanders zijn blijkbaar vergeten wie de aanslag op de Koningendag heeft gepleegd
Maar dat maakt niet uit het is immers een extreem rechtse autochtoon
Het hele land was ook in rep en roer, zo'n beetje alle festiviteiten zijn overal aangepast of afgelast.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee maar wat als het een allochtoon was, was de hele land in rep en roer
Maar nu is het een autochtoon en maakt het niet uit en wordt het verzwegen. en iedereen slaapt weer door en nu bij een propogandische wildersnieuws is iedereen wakker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |