Zie ook de FrontPagequote:Frisdrankconflict bij Albert Heijn
RIJSWIJK - Een aantal frisdrankmerken is binnenkort niet meer verkrijgbaar bij Albert Heijn. Dit komt door een zakelijk conflict tussen producent Vrumona en de supermarktketen.
Vrumona waarschuwde donderdag in een advertentie in landelijke ochtendkranten dat consumenten mogelijk mis zullen grijpen als zij zoeken naar flessen, blikken en pakken van Crystal Clear, Royal Club, Sisi en Sourcy.
Albert Heijn heeft besloten deze producten uit de schappen te halen als gevolg van een zakelijk verschil van mening, aldus de producent.
Nieuw contract
Sinds eind vorige maand neemt Albert Heijn volgens een woordvoerder van Vrumona geen bestellingen meer op, nadat onderhandelingen tussen beide partijen waren vastgelopen. Vrumona levert nog wel literflessen van 7UP en Pepsi, producten die het bedrijf onder licentie produceert.
Albert Heijn en Vrumona praten al enkele maanden over een nieuw inkoopcontract. Beide partijen willen weinig kwijt over de inhoud van het geschil.
Inkoopprijzen
Een woordvoerder van Albert Heijn bevestigde wel dat inkoopprijzen een rol spelen. De zegsman van Vrumona zei dat er geen conflicten spelen met andere supermarktketens.
Supermarkten en leveranciers hebben vaker hoog oplopende conflicten. Albert Heijn voerde bijvoorbeeld in 2007 wekenlang een gevecht met Coca-Cola, dat een hogere prijs wilde voor zijn producten.
Vrumona hoopt binnenkort weer met Albert Heijn om tafel te zitten. De woordvoerder van Albert Heijn zei het positief te vinden dat Vrumona in de advertenties aangeeft er alles aan te doen om zijn merken weer in het schap te krijgen bij de supermarktketen.
Albert Heyn en goedkoop?quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:05 schreef Demon_Hunter het volgende:
Hoe goedkoper hoe beter denk ik dan maar.
quote:
quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:14 schreef BasEnAad het volgende:
AH moet weer voor een dubbeltje op de eerste rang hoor, stelletje afpersers.
Ik kom er niet meer.
Lekkere objectieve post. Dacht je dat die leveranciers alleen maar het beste met de consument voor hebben en de AH de stouterik is?quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Zelf levert ons bedrijf ook aan AH. Niet veel, maar AH is wat dat betreft echt een kutbedrijf vind ik. Betalingen die niet gedaan worden. Afspraken die ze niet nakomen etc etc.
Handig, die hebben sowieso al geen Sisi.quote:
Omdat ze Pepsi en 7UP alleen maar met een licentie mogen maken van PepsiCo zullen ze wel weinig over de prijs te zeggen hebben.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Waarom levert Vrumona 7up en Pepsi nog wel aan AH dan?Daar kan je juist wat mee bereiken, dat lijken me de hardlopers ipv Royalclub en CrystalClear.
Tja..je gelooft maar wat je wilt geloven. Heeft niets met objectiviteit te maken. Ik oordeel op wat ik hier zie.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:15 schreef The_End het volgende:
[..]
Lekkere objectieve post. Dacht je dat die leveranciers alleen maar het beste met de consument voor hebben en de AH de stouterik is?
Komt overgens nogal ongeloofwaardig over dat AH niet zijn leveranciers niet zou betalen...
Ik merk daar niks van. Maar ik geloof meteen dat appies in rijkere wijken beter bevoorraad worden dan appies in mindere rijke wijken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
De prijzen van AH zijn omlaag gegaan, maar de kwaliteit van een hoop winkels (zeker niet alle) staat heden ten dage onder de Lidl of de Aldi.
Staat er los van denk ik. Soms moet je ergens een winkel neergooien om de concurrentie wind uit de zeilen te nemen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:40 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik merk daar niks van. Maar ik geloof meteen dat appies in rijkere wijken beter bevoorraad worden dan appies in mindere rijke wijken.
Mijn pa werkt bij Heineken dus we krijgen zoieso Pepsi, Sisi en 7UP voor een gereduceerde prijs (+ in grootverpakking) Dus maakt niet uit voor mijquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:23 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Handig, die hebben sowieso al geen Sisi.
Zou best kunnen, zou best kunnen...quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Staat er los van denk ik. Soms moet je ergens een winkel neergooien om de concurrentie wind uit de zeilen te nemen.
Vervolgens doet men daar maar wat, het is nog altijd beter dan de concurrentie toe te laten binnen jouw domein.
Mijn papa werkt bij McDonalds!quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:43 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Mijn pa werkt bij Heineken dus we krijgen zoieso Pepsi, Sisi en 7UP voor een gereduceerde prijs (+ in grootverpakking) Dus maakt niet uit voor mij
Lame.quote:
Dat geloof ik best, papkindje.quote:
Gedraag je er dan naar.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:58 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Papkindje! Ben ouder dan jij, KNUL!
Wil niet zeggen dat ik me volwassen voel/gedraagquote:
Waarom haal je dan aan dat je ouder bent?quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:06 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat ik me volwassen voel/gedraagdat kan over 30 jaar ook nog.
In je eerste post zeg je: "Betalingen die niet gedaan worden."quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:38 schreef Frutsel het volgende:
Tja..je gelooft maar wat je wilt geloven. Heeft niets met objectiviteit te maken. Ik oordeel op wat ik hier zie.
Mij zal het geen zak uitmaken, het is het 'probleem' van ons bedrijf en mijn baas, maar ik zie wel dingen die niet kloppen. Betalingsvoorwaarden waaraan niet wordt voldaan, schriftelijk vastgelegde (prijs)afspraken die eenzijdig worden opgeheven etc etc![]()
Lekker belangrijk dat je dat vind. Is dat relevant?quote:Daarbij vind ik de AH in mijn regio nog altijd duurder dan de C1000, de Jumbo of de Nettorama.
Mjah, dat staat er misschien krom, maar je hebt gelijk als je zegt dat idd iedereen wel eens laat betaald. AH stelselmatig, maar okay. Tevens staan er wel 'oude betalingen' open, die niet worden gedaan. Maar goed, dat zal dan wel een wellus nietus spelletje worden. Jij hebt er duidelijk andere ervaringen meequote:Op donderdag 14 mei 2009 15:39 schreef The_End het volgende:
[..]
In je eerste post zeg je: "Betalingen die niet gedaan worden."
Je beweert dus dat AH producten afneemt van jullie en er niet voor betaalt. Daar geloof ik niks van. Dat ze wel eens te laat betalen, wil ik wel geloven; dat doen de meeste bedrijven.
Als jij een schriftelijke afspraak maakt met AH dat ze bijv. 2% betalingskorting mogen hanteren tot 1/1/2010 gaan zij het eenzijdig opheffen en stelselmatig 2,5% van de totaalprijs aftrekken. Als jij schriftelijk vastlegt dat er geleverd moet worden op Europallets wordt ineens besloten om dat maar op andere pallets te doen. Denk je dat AH de kosten gaat betalen voor het veranderen van de reeds door AH bestelde voorraad?quote:Waarom zouden prijsafspraken niet opgeheven mogen worden?
guttegut...quote:Lekker belangrijk dat je dat vind. Is dat relevant?
Mijn papa is tandarts.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:43 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Mijn pa werkt bij Heineken dus we krijgen zoieso Pepsi, Sisi en 7UP voor een gereduceerde prijs (+ in grootverpakking) Dus maakt niet uit voor mij
Hij zit vast lekker vaak aan je mondje of niet?quote:
quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:34 schreef Meki het volgende:
Albert Heijn is een hebzuchtige bedrijf die enkel aan winst denkt
Uitbuiten van personeel uitbuiten van bedrijven
Stop AH in Nederland.
quote:
Valt ook wel mee http://www.supers.nl/quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:11 schreef kawotski het volgende:
AH is echt wel te duur tov veel andere supermarkten, maar t voordeel van de AH is dat ik er altijd wel kan slagen om t zomaar even te noemen.
Helemaal mee eens, en ook met de openingspost.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:34 schreef Meki het volgende:
Albert Heijn is een hebzuchtige bedrijf die enkel aan winst denkt
Uitbuiten van personeel uitbuiten van bedrijven
Handig om te weten, bedankt!quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:16 schreef -Techno- het volgende:
Valt ook wel mee http://www.supers.nl/
[ afbeelding ]
En zet daarbij eens het assortiment tegen over........quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:16 schreef -Techno- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die kwaliteitscijfers kun je echt niet serieus nemen. Veel te weinig metingen, en je ziet dus ook dat ze gigantisch op en neer schieten.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:16 schreef -Techno- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of is het misschien ook zo dat men bij sommige filialen maar wat doet, omdat de klanten toch wel komen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Staat er los van denk ik. Soms moet je ergens een winkel neergooien om de concurrentie wind uit de zeilen te nemen.
Vervolgens doet men daar maar wat, het is nog altijd beter dan de concurrentie toe te laten binnen jouw domein.
beetje selectief. Wordt dat door studenten bijgehouden? Ik zie liever een overzicht van 500 producten , bijna alles wat ik bij AH koop kan ik goedkoper vinden bij de Deka waarmee het verschil wat groter wordt dan 90 cent. Tevens heb ik al een paar keer gezien dat AH producten het predikaat blijvend laag gaf en ze stilzwijgend heeft verhoogd..quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:16 schreef -Techno- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |