Zolang je maar 1 intersect punt hebt, kan je gewoon 3x op enter drukken hoor.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:46 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dat left bound doe ik trouwens nooit, en heb er nooit min punten op gekregen. Denk je dat ik nu tijdens het CE dat wel zal krijgen?
Waarom dan ineens eqn:0=15a-(4a-20) - 5(a-7) ? Het gaat dan om die '20'quote:Op maandag 18 mei 2009 21:39 schreef FastFox91 het volgende:
Je kan zelfs een groeifactor uitrekenen. Y = AG^T + B, Weet je YAT en B, dan kan je G solven.
Maar een voorbeeldje.
Los op: 5(a-7) = 15a - (4a-2)
Math -> solver
eqn:0=y2-y1
dus
eqn:0=15a-(4a-20) - 5(a-7)
a = ? -> solve geeft ongeveer -9.2
(je kan A invullen, alpha math, krijg je a, maar je kan ook X invullen.)
Ik zou dit gebruiken als hulpmiddel, ter controle, dus niet mij de schuld geven als het niet werkt tijdens je examen.Ik ga het iig wel gebruiken, en heb ook toestemming van mijn leraar en ik zie ook in waarom het niet gebruikt mag worden. Maar als je dit de dag van te voren pas kent, lijkt mij onverstandig om te gaan gebruiken. Daarnaast was het ook een vraag aan anderen die dit gebruiken, hoe noteren ze dit officieel?
Staat wel in Samengevat.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:02 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Kan iemand aangeven of je een boxplot moet kunnen tekenen (bijvoorbeeld met 1-var stats)?
hangt er vanaf of je de oude stijl doet of de vernieuwende tweede fase.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:04 schreef Blocko het volgende:
boxplot komt volgens mij leraar er niet in voor.
ik wil morgen weleens zien of er een verschil zit in de moeilijkheidsgraad van de oude stijl examen en de nieuwe stijl examen...quote:Op maandag 18 mei 2009 22:20 schreef 0100 het volgende:
Volgens samengevat (tweede fase/nieuwe stijl) krijgen we dit:
- Algebraïsche vaardigheden.
- Tabellen, grafieken, veranderingen.
- Formules met twee of meer variabelen.
- Lineaire verbanden.
- Exponentiële verbanden.
- Tellen en kansen.
- Normale verdeling.
- Binomiale verdeling.
Geen boxplot dus.
Als je gewoon de vernieuwde tweede fase doet hoef je dit niet te doen. Waar een * staat is alleen bestemd voor het schoolexamen en niet het centraal examen (landelijk).quote:
Met de vernieuwde tweede fase niet. De oude wel. Waarschijnlijk heb jij nieuwe stijl. Niet dusquote:Op maandag 18 mei 2009 22:35 schreef morningstorm het volgende:
hey mensen,
ik had ff een kort vraagje over de stof voor morgen, komtie:
Moet je wel of niet een afgeleide kunnen opstellen van een formule of niet? ik hoorde uit verschillende hoeken komen van niet en ik zag het ook niet op me blad staan. Het zou mooi uitkomen, want ik snap er geen ruk van xD.
Kan iemand gaarne voor mij bevestigen? dank alvast
p.s. succes degenen die dit lezen ofcourse
Ik kwam zo een vraag tegen in een voorgaande examen en die hoefte we niet te makenquote:Op maandag 18 mei 2009 22:35 schreef morningstorm het volgende:
hey mensen,
ik had ff een kort vraagje over de stof voor morgen, komtie:
Moet je wel of niet een afgeleide kunnen opstellen van een formule of niet? ik hoorde uit verschillende hoeken komen van niet en ik zag het ook niet op me blad staan. Het zou mooi uitkomen, want ik snap er geen ruk van xD.
Kan iemand gaarne voor mij bevestigen? dank alvast
p.s. succes degenen die dit lezen ofcourse
Die 0 kan je niet aanpassen, dus moet je de vergelijking aanpassen.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:58 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Waarom dan ineens eqn:0=15a-(4a-20) - 5(a-7) ? Het gaat dan om die '20'
Bedoel je bj een groeigrafiek?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:20 schreef raaavi het volgende:
Hoe moest je, als je 2 punten had, in een exponentieel verband, hier een formule van maken?
( N.eind / N.begin ) ^ ( 1 / ( T.eind - T.begin ) )quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:34 schreef raaavi het volgende:
[..]
![]()
Bij Linear is het makkelijker.
Delta Y, Delta X, maar hoe is dat bij exponentieel?
Okay, sorry.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:36 schreef raaavi het volgende:
[..]
Niet met solver doendat lees ik sinds gister voor het eerst!
Als het goed is staat hetgene wat je bedoelt nu in mn vorige post.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:34 schreef raaavi het volgende:
[..]
![]()
Bij Linear is het makkelijker.
Delta Y, Delta X, maar hoe is dat bij exponentieel?
Niet met solver doenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:35 schreef FastFox91 het volgende:
"Een hoeveelheid neemt exponentieel toe.
Op t = 3 is N = 1600 en op t = 10 is N = 4100.
Stel de formule op van N. Rond de groeifactor af op twee decimalen."
Math -> solver
eqn:0=AG^T-N
A = ? -> solve geeft ongeveer 1070
G = (4100/1600)^(1/(10-3)) = ongeveer 1.1438
T = 10
N = 4100
Dus N = 1070 * 1.14 ^ T.
(De solver doet soms wel vaag met afronden, of hebben ze juist een getal met veel decimalen terwijl het getal maar zou moeten eindigen met één decimaal. Dat is dan wel weer een nadeel.)
Heb je iets aan die van mij, of is dat niet wat je bedoelde?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:36 schreef raaavi het volgende:
[..]
Niet met solver doendat lees ik sinds gister voor het eerst!
Wel, alleen het ging iets te vlugquote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:39 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Heb je iets aan die van mij, of is dat niet wat je bedoelde?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |