Nee alleen de Normale Verdeling van het onderdeel Statistiek komt voor in het CE. Bevestigd door mijn samengevat boekje en diverse mensen in dit topicquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:23 schreef -SG- het volgende:
[..]
boxplot kwam toch ook bij nieuwe stijl voor?
Die onderstequote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:46 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Wat is dat voor antwoord
En deze
[..]
quote:voor de zesde keer, dit is heel belangrijk voor mij, wat doe ik met (X'X)^(-1)*X'y?
quote:heleenvanlier: [Privébericht aan GM] Je vragen komen door, geduld. Margot beantwoordt ze 1 voor 1 (Reply Privately)
en dan zo een aardige reactie terug.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:49 schreef GlowMouse het volgende:
[Opmerking van Fip]
Margot is een beunhaas
KAN ZE NIET BETALENquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:54 schreef GlowMouse het volgende:
Mensen, margot heeft zoals gezegd zelf geen grafische rekenmachine. Dus inhoudelijke vragen daarover kan ze niet beantwoorden.
dat is fout volgens mij??quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:13 schreef TC_Artemis het volgende:
b. P( r,r,r,w) = 4 NCR 1 * (5/8)^3 * 3/8
Ziet er wel logisch uitquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:13 schreef TC_Artemis het volgende:
Incorrect. Bij P(r,w,r,w) krijg je geen factor 4 nCr 2, dus ik snap niet waarom je dat erbij zet.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:13 schreef TC_Artemis het volgende:
ooh had ik em bijna zelf goed maar hoe kom je op 3/5 bij de laatste?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Incorrect. Bij P(r,w,r,w) krijg je geen factor 4 nCr 2, dus ik snap niet waarom je dat erbij zet.
Maar je hebt geen terugleggen, dus het is 5/8 * 4/7 * 3/6 * 3/5.
Er zijn nog 5 ballen waarvan 3 wit.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:17 schreef Bapesta het volgende:
[..]
ooh had ik em bijna zelf goed maar hoe kom je op 3/5 bij de laatste?
B. P(4x wit) = P(r,r,r,w)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:11 schreef Bapesta het volgende:
Vraagje:
In een vaas zitten vijf rode en drie witte knikkers.
Jan-Willem pakt één voor één knikkers uit de vaas.
Hij gaat daarmee door totdat hij een witte knikker heeft.
Bereken de kans dat Jan-Willem
a. twee knikkers pakt
b. vier keer een knikker pakt.
wie kan deze voor mij oplossen??
a. P( r,w) = 5/8 * 3/7
b. P( r,r,r,w) = ??
a heb ik al opgelost
wie weet b goed uit te leggen??
ow ksnap em.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:19 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Er zijn nog 5 ballen waarvan 3 wit.
4 nCr 2 zou je alleen krijgen als de volgorde niet van belang zou zijn.
er zijn nog 5 knikkers over, en er zijn 3 witte?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:17 schreef Bapesta het volgende:
[..]
ooh had ik em bijna zelf goed maar hoe kom je op 3/5 bij de laatste?
sommeren over [uitkomst]*[kans op uitkomst]quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:26 schreef Bapesta het volgende:
Verwachtingswaarde = kans * uitbetaling of kans * X ??
ok thnq again...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:27 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
sommeren over [uitkomst]*[kans op uitkomst]
Wat bij een binomiale verdeling gelijk is aan n*p.
Bij mij precies andersom, een van m'n zwakste vakken en ik denk een 4 of een 5quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:52 schreef Sieps het volgende:
Vond het erg makkelijk, 2 vragen wist ik niet maar de rest kon ik achter elkaar invullen![]()
Denk dat ik rond een 7~8 heb. Maar wiskunde is dan ook één van mijn sterkste vakken
Best goed dan nog! [vind ik persoonlijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:12 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Bij mij precies andersom, een van m'n zwakste vakken en ik denk een 4 of een 5
quote:kolere... hoogte band moest maal 2
Veel van mijn klasgenoten wisten 18 ook niet, ik heb er zelf wel wat ingevuld Maar verwacht dat het fout is. Waar zou ik erover kunnen klagen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Silverstone het volgende:
Sjonge jonge dat was SIMPEL zeg![]()
Wist alleen vraag 18 niet
nieuwe stijl!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:09 schreef Ranselaar het volgende:
[..]
Dus jij deed ook oude stijl![]()
Ging wel lekker.
Helaas was ik vergeten hoe je de standaarddeviatie moest uitrekenen
Waar kan je dit doen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:20 schreef Blocko het volgende:
heb met alleen de antwoorden een 5,1. moet een 5,6 halen :/
Vraag 18, was abnormaal moeilijk. Niet ingevult en ga zeker klagen.
Moet je http://www.nvvw.nl/page.php?id=7826 in de gaten houdenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:26 schreef Bapesta het volgende:
wat gaat de normering worden jongens??
ik hoop op een 1.4 offcourse
ja dat zowiezo maar khoop echt op N = 1.4quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:35 schreef -SG- het volgende:
Net even gekeken wat de N term de afgelopen jaren waren. Allemaal 1 of hoger.
Zelfde gedachte. Niet dat 18 moeilijk was, maar 'k begreep gewoon niet wat ze van mij wilde.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Silverstone het volgende:
Sjonge jonge dat was SIMPEL zeg![]()
Wist alleen vraag 18 niet
hoe kom jij op een 4.6??quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:37 schreef Rnie het volgende:
Belachelijk moeilijk vond ik het...kheb denk ik rond de 30 punten gehaalt. dit houd dus een 4.6 in mijn met de norm op 1.
mijn se cijfers waren allemaal voldoende..ik sta een 7.4 dus mag een 3.6 halen....
Je hebt inderdaad gelijk..het is een 4.2quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:42 schreef Bapesta het volgende:
[..]
hoe kom jij op een 4.6??
30 / 85 * 9 = 3.2
+ 1 = 4.2
Is het erg als ik bij deze sommen inklemmen heb gebruikt? met andere woorden: gwn gokken dat aan 1 decimaal?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:53 schreef Bapesta het volgende:
mensen ik heb dit ingevuld bij vraag 20:
y1= 6^3*(b-0.5/ 3.142*6-0.159)
y2=52
Zoomfit
intersect en dan fout antwoord
in controlevoorschrift staat er
vergelijking 6^3*(b-0.5/ 3.142*6-0.159)= 52 moet worden opgelost 1 punt
Beschrijven hoe deze vergelijking met de GR moet worden opgelost. 1 punt
maar krijg ik dan ook nog 1 punt voor de beschrijving hoe ik het heb gedaan in de GR ook al is het uiteindelijke antwoord fout??
Als je het erbij hebt gezet hoe je het gedaan hebt zou ik zeggen dat het kan.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is het erg als ik bij deze sommen inklemmen heb gebruikt? met andere woorden: gwn gokken dat aan 1 decimaal?
Dat punt krijg je vrij zeker wel jaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:53 schreef Bapesta het volgende:
mensen ik heb dit ingevuld bij vraag 20:
y1= 6^3*(b-0.5/ 3.142*6-0.159)
y2=52
Zoomfit
intersect en dan fout antwoord
in controlevoorschrift staat er
vergelijking 6^3*(b-0.5/ 3.142*6-0.159)= 52 moet worden opgelost 1 punt
Beschrijven hoe deze vergelijking met de GR moet worden opgelost. 1 punt
maar krijg ik dan ook nog 1 punt voor de beschrijving hoe ik het heb gedaan in de GR ook al is het uiteindelijke antwoord fout??
2008: 1quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk..het is een 4.2
wat waren de normeringen van afgelopen jaren?
omg dan ga ik het wel misschien halen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je het erbij hebt gezet hoe je het gedaan hebt zou ik zeggen dat het kan.
[..]
Dat punt krijg je vrij zeker wel ja
Hoe kon je na intersect dan het foute antwoord hebbenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:12 schreef Bapesta het volgende:
[..]
omg dan ga ik het wel misschien halen.
want ik heb dat bij meerdere vragen maar niet met een goed antwoord![]()
Ben nu al wat geruststellender door jouw GlowMouse![]()
thnq
nou ik deed dus intersect van y1 en y2 en toen kwam er x = 1.35 uit :squote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hoe kon je na intersect dan het foute antwoord hebben
Dat vraag ik mij ook afquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hoe kon je na intersect dan het foute antwoord hebben
vul die formule maar is in in y1 en y2 = 52quote:
Je krijgt als het goed is 2 van de 4 punten ; 1 voor het geven van de vergelijking, de andere voor beschrijven hoe je het met de GR hebt gedaanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:30 schreef Bapesta het volgende:
[..]
nou ik deed dus intersect van y1 en y2 en toen kwam er x = 1.35 uit :s
dus ik dacht toen 1.35 dm
terwijl het antwoord 8 dm is
geen idee hoe ik op 1.35 dm kom.
maar ik krijg wel die ene punt toch voor de beschrijving alleen?
Je hebt waarschijnlijk te weinig haakjes gezetquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:30 schreef Bapesta het volgende:
[..]
nou ik deed dus intersect van y1 en y2 en toen kwam er x = 1.35 uit :s
dus ik dacht toen 1.35 dm
terwijl het antwoord 8 dm is
geen idee hoe ik op 1.35 dm kom.
maar ik krijg wel die ene punt toch voor de beschrijving alleen?
*datingquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:39 schreef MischaDeGrote het volgende:
k heb heel de laatste vraag fout over die spelshow....
Hahah ik dus wel. Ik ben echt kenkerrrr domquote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:12 schreef raaavi het volgende:
Wie is trouwens vergeten dat je die bandhoogten x 2 moest doen?
Niemand toch?
zoals hier:
http://www.nvvw.nl/page.php?id=7809&rid=7826&topicID=1199&view=list_posts
Hoe hadden jullie 18 uiteindelijk gedaan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:30 schreef svenengels het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel goed te doen, bij vraag 18 was de vraagstelling een beetje onduidelijk, ik had ff 3 minuten nodig om door te hebben wat ze bedoelden, want de p en q variabelen waren nog niet eerder aan bod gekomen.
Hij is me uiteindelijk wel gelukt.
Als je hem gewoon invulde zoals ik hierboven zei bij Y1, en dan de lengte van die sluiting als X.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:37 schreef lisettebooy het volgende:
Ik snapte niks van vraag 18.
heb volgens mij ook niks ingevuld O_o
Weet niet precies hoe je formule er dan uitziet, maar volgens mij was de opdracht juist om de formule te herleiden naar V=P*X+Q oh en over die bandbreedte, leek me vrij duidelijk. Was ook goed op het plaatje te zien.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:41 schreef raaavi het volgende:
[..]
Als je hem gewoon invulde zoals ik hierboven zei bij Y1, en dan de lengte van die sluiting als X.
dan kreeg je een rechte lijn, die omlaag gaat.
Dat kan je ook zien als een lineaire formule.
Daar pak je 2 punten uit, en reken je de richtingscoëfficiënt met Delta Y, Delta X.
Begin waarde is X = 0
En richtingscoëfficiënt was iets van -7 (TOCH?!)
V = -7*X+32.8 ofso?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:47 schreef Thorolas het volgende:
[..]
Weet niet precies hoe je formule er dan uitziet, maar volgens mij was de opdracht juist om de formule te herleiden naar V=P*X+Q oh en over die bandbreedte, leek me vrij duidelijk. Was ook goed op het plaatje te zien.
quote:Stap 4/4
Je klacht heeft referentienummer ***** gekregen.
LAKS EindexamenklachtenlijnJe ontvangt per e-mail een link waarmee je je klacht definitief naar het LAKS kan sturen. Klik op de link of kopieer de link naar de browser.
Als de link op meerdere regels staat, dan moet je de link in de browser weer aan elkaar plakken.
Geen afronding was irritant, maar het maakte het examen er niet moeilijker op. Verder vond ik dat er bij vraag 18 wel een wat duidelijkere uitleg mocht, maar over het algemeen vond ik het examen zéker niet te moeilijk. Het is gewoon basis kennis die je hoort te weten, als je gewoon goed had opgelet in de les lukt het zeker. Ik heb zelf mijn boek niet open gehad maar alleen even wat oude examens doorgekeken om alles even op te frissen, en het was ruim voldoende.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:28 schreef SuperSSam het volgende:
Ik vond het echt een rot examen.. moest een 4.5 halen om voldoende te blijven staan, mja denk dat ik rond de 37 punten heb. Vond vraag 18 raar en ik vond het raar dat er niets werd verteld over de afronding. Mja we zien wel..
snap je het met mijn uitleg wel?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:40 schreef FastFox91 het volgende:
Ik begreep bij vraag 18 helemaal niet dat je de formule die daarvoor is gegeven moest gebruiken.Ik dacht we krijgen een nieuwe formule en hier moet je een aantal variabelen uitrekenen om een nieuwe formule te krijgen. Ik had uiteindelijk y = 37,5 (5*7,5) * x * q.
ik snapte hem pas nadat ik ; naar de wc had geweest, erachter was gekomen waarom die hond zo stil bleef zitten in de flat tegenover ons (het was een standbeeld), en ik de vraag 6keer had over gelezenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:43 schreef Blocko het volgende:
Vraagstelling van 18 was ook gewoon onduidelijk, moeten ze imo nooit meer zo doen.
Je hebt volkomen gelijk, als je gewoon oplet in de les en af en toe je huiswerk maakt is het waarschijnlijk ook gewoon een examen die te doen is, maar als jij weet welke leraar ik heb voor wiskunde..(zeer matig) Ik wil hem niet de schuld geven dat ik het moeilijk vond maar het heeft er in zekere zin wel mee te makenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:33 schreef svenengels het volgende:
[..]
Geen afronding was irritant, maar het maakte het examen er niet moeilijker op. Verder vond ik dat er bij vraag 18 wel een wat duidelijkere uitleg mocht, maar over het algemeen vond ik het examen zéker niet te moeilijk. Het is gewoon basis kennis die je hoort te weten, als je gewoon goed had opgelet in de les lukt het zeker. Ik heb zelf mijn boek niet open gehad maar alleen even wat oude examens doorgekeken om alles even op te frissen, en het was ruim voldoende.
Ja inderdaad maarja bij de eerste vraag moest je op ongeveer 60 cm komen, toen bleef ik maar door piekeren tot ik het juiste antwoord had. Toen sprong er opeens in me op dat die band eigenlijk ook een soort van onderkant heeftquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:41 schreef MischaDeGrote het volgende:
18 suckte inderdaad, en de band vind ik ook gewoon naaierig dat ze hoogte band alleen boven gezet hebben. dat is met opzet zodat mensen niet zouden zien dat je die *2 moest nemen...
Ben ik met je eens, dat je argumenten moet bedenken heeft toch niks met wiskunde te maken?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |