haha slimquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:04 schreef Heroinjunk het volgende:
Wilde ik de OP wegklikken, klikte ik mijn nieuwe topic weg.
Neen, ben er nog niet uit wat ik wil doneren enzulks.quote:
Blond hè.quote:
Ja, dat vind ik ook.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:06 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Neen, ben er nog niet uit wat ik wil doneren enzulks.
Ik vind trouwens dat ze die regel die ze in België (?) hebben moeten invoeren in Nederland. Dat als je geen nee hebt gezegd, dat je dan automatisch donor bent.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:06 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Blond hè.
[..]
Ja, dat vind ik ook.
Veel succes.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:07 schreef Bakakame het volgende:
Ha, nog maar even een tvp in het topic dat, tegen de tijd dat ik terugkom, toch alweer dicht is
Het weer zegt dat 't tijd is om buiten te leren. Dus ik ben wat examens printen en dan peer ik 'm!
Tot snel, want lang houd ik het toch niet vol
Nou sorry hoor, maar ik vind niet dat de staat zo random kan zeggen dat ze je organen eruit halen. Baas over eigen lichaam.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:06 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Ik vind trouwens dat ze die regel die ze in België (?) hebben moeten invoeren in Nederland. Dat als je geen nee hebt gezegd, dat je dan automatisch donor bent.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:07 schreef DownPoison het volgende:
[..]
ik ben niet echt blond , meer donkerblond/bruin achtig. Maar ik heb ook altijd dat soort acties hoor.
Blond van binnen denk ik
Ik ben je heel dankbaar voor deze geweldige mededeling.quote:
Succes!quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:07 schreef Bakakame het volgende:
Ha, nog maar even een tvp in het topic dat, tegen de tijd dat ik terugkom, toch alweer dicht is
Het weer zegt dat 't tijd is om buiten te leren. Dus ik ben wat examens printen en dan peer ik 'm!
Tot snel, want lang houd ik het toch niet vol
Mee eens, er zijn zat mensen die best donor willen worden maar te lui zijn om naar de apotheek te gaan en niet weten dat 't via internet ook kan..quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:06 schreef Noortje. het volgende:
[..]
ja maar als je dus geen nee hebt gezegd ...quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar ik vind niet dat de staat zo random kan zeggen dat ze je organen eruit halen. Baas over eigen lichaam.
You're welcomequote:Op woensdag 13 mei 2009 16:08 schreef xalo het volgende:
[..]
Ik ben je heel dankbaar voor deze geweldige mededeling.
Alles behalve mijn huid en hoornvlies.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:08 schreef Noortje. het volgende:
Jij bent wel donor dus HJ? Zo ja, van wat allemaal?
Dat ben je ook, want je kan aangeven dat je het niet wil. Het is gewoon een feit dat er zoveel tekorten zijn aan donoren terwijl er zoveel mensen mee gered kunnen worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar ik vind niet dat de staat zo random kan zeggen dat ze je organen eruit halen. Baas over eigen lichaam.
Dan moet je een formuliertje invullen dat je dat niet wilt en ze blijven van je af. Zo'n groot probleem is dat toch niet?quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik vond huid en hoornvlies erg eng.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:10 schreef xalo het volgende:
Ik doneer gewoon alles. Wat bomt mij het ook? Ik ben toch dood en zo help ik nog mensen.
Daar zit ik inderdaad ook aan te denken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:09 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Alles behalve mijn huid en hoornvlies.
Maar ja, zoals nu. Ik zou bij god niet weten waar dat formulier is. Ik kan het wel weer aanvragen, maar dat vergeet ik toch alleen maar.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:09 schreef DownPoison het volgende:
[..]
ja maar als je dus geen nee hebt gezegd ...
Als je echt baas over je eigen lichaam wilt zijn enzo moet je dan maar nee zeggen![]()
ik vind het wel een goede regel.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:11 schreef Hyman het volgende:
krijg je daar nou nog een vergoeding voor als dank?
Zulks een toffe snowie knuffelbeer?
Ik pas vanaf mijn 18.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:11 schreef xalo het volgende:
Ben ook al vanaf m'n 12de donor. Komt ook omdat m'n ouders, en ondertussen ook m'n broertje donor zijn en 't belangrijk vinden dat je dat formulier invult.
I understand, 't zijn toch wel de zichtbare dingen die je doneert. Ik zat er in het begin aan te denken geen hoornvlies te doen, gewoon omdat ik het een eng idee vond, maar m'n nicht heeft zelf een transplantatie gehad en die was er zo blij mee dat ik zoiets had zovan, tja, eng of niet, ik ben toch dood.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik vond huid en hoornvlies erg eng.
dan doe je het dus even via het internet bijvoorbeeld ...quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:11 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar ja, zoals nu. Ik zou bij god niet weten waar dat formulier is. Ik kan het wel weer aanvragen, maar dat vergeet ik toch alleen maar.
Kan datquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:12 schreef DownPoison het volgende:
[..]
dan doe je het dus even via het internet bijvoorbeeld ...
Vanaf je 12de mag je er zelf over beslissen en heb je geen toestemming van je ouders meer nodig.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:12 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik pas vanaf mijn 18.Ik dacht dat je er 18 voor moest zijn.
Je zult uiteindelijk 't formulier uit moeten printen en opsturen, maar het kan inderdaad via internet.quote:
Ja, ik las het net ook.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:13 schreef xalo het volgende:
[..]
Vanaf je 12de mag je er zelf over beslissen en heb je geen toestemming van je ouders meer nodig.
www.donorregister.nlquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:13 schreef DownPoison het volgende:
[..]
vast wel, volgens mij zeiden ze zoiets hier net.
Maar het duurt toch geen dagen om die organen eruit te halen?quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:14 schreef Noortje. het volgende:
Mijn mams is geen donor, omdat het dan als ze plotseling overlijdt de organen heel snel eruit gehaald moeten worden ed dus dan duurt het langer voor de nabestaanden afscheid kunnen nemen etc. Op zich best een goede reden tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |