Tja, als je 16/17 bent (ben nu wat jaartjes ouder), dan is dat wel spannend. Zo'n gast die 7/8 jaar ouder is, knap, maar ook inhoudelijk erg interessant (zelfde interesses - alleen waren zij jaren verder).quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:26 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Dat zegt wel wat over je denk ik.![]()
Het is waarschijnlijker dat B iets over A zegt dan andersom.
Mooi verhaalquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:18 schreef DeVrouw het volgende:
Tuurlijk zal je op datingssites de resten van single Nederland aantreffen. Maar er zitten ook nog genoeg leuke, interessante en intelligente mensen bij.
Mijn ervaring is dat de mannen die ik in de kroeg leerde kennen vaak op ' one night stands' uit waren. In aangeschoten toestand is er ook bijna geen gesprek mogelijk. Wel leuk hoor, die lachen gieren brullen avondjes, maar echt verder dan een kusje bij de garderobe kwam het niet.
Ik dacht: Ik breid met zoekgebied uit, ik schrijf me in op Relatieplanet. Natuurlijk, de eerste paar dagen meer dan 200 berichten van oude mannen, behaarde moslimse slagers en dunne puisterige dichters in spe...maar als je zelf op zoek gaat en je bent wat actief op de site merk je snel dat er ook wat leukere exemplaren op zitten.
Na 3 maanden RP, had ik een aantal dates gehad en sommigen waren leuk, maar nooit leuk genoeg. Ik was al 2 maanden geen full member meer toen ik ook de 3-dagen-gratis aanbieding kreeg. Ik dacht: nog 1 keer kijken en daar vond ik eigenlijk mijn ideale man...tenminste...zijn schrijfstijl/interesses spraken me aan en we begonnen te mailen. Na 2 weken afgesproken en het was echt geweldig...totaal geen loser, een leuke spontane jongen die er leuk uitziet en vooral ontzettend grappig is. De redenen voor mensen om op een datingsite te staan zijn verschillend, voor hem was het het feit dat hij in de gamewereld werkt met bijna alleen maar mannen en veel van zijn vrienden een relatie hebben waardoor ie weinig in contact kwam met leuke singles.
Mijn reden was dat ik iets meer diepgang zocht in de dates en een breder zoekgebied dan de kroeg...
Ik zie mezelf dan ook niet als triest of restproduct maar meer als een moderne meid die graag in contact komt met mannen op zoveel mogelijk verschillende manieren.
misschien een beetje...maar wat boeit het:) Zoek dan gewoon een leuke meid ergens anders. Fok misschien?quote:Op zondag 17 mei 2009 20:07 schreef Houdnini het volgende:
[..]
Ik neem de dingen op internet ook niet al te serieus hoor. Serieus begint pas buiten internet, niet erop
Maar geef je me nu (met een mooie omweg) niet toch een beetje gelijk?
Dat is exact hetzelfde ''afvoerputje''quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:26 schreef heksehiel het volgende:
[..]
misschien een beetje...maar wat boeit het:) Zoek dan gewoon een leuke meid ergens anders. Fok misschien?
Maar het is voor sommige mensen best lastig om mensen in de echte wereld zomaar aan te spreken. In dat opzicht is zo'n datingsite wel iets laagdrempeliger.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:36 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Dat is exact hetzelfde ''afvoerputje''
Think about it. Er wordt hier een kunstmatig wij/zij gecreerd. Wij van fokforum vinden zij van datingsites zus of zo. Feit is dat de doelgroep redelijk overeenkomt en ook hier mensen van 'datingsites' posten.
Kortom het afvoerputje vormt zich een mening over zij van het afvoerputje.
Ik zou zeggen, ga eens van dat forum of die datingsite af en trek de echte wereld in. Het is veel leuker daar.![]()
Vroeger moest je dat ontwikkelen, nu kun je verschuilen achter je MSN-identiteit. Dat is een beetje waar het over gaat. Situaties creeren waarin mensen in steeds mindere mate capabel zijn tot sociale interactie en zich dan kunnen verschuilen achter irreele angsten en onzekerheden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:42 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Maar het is voor sommige mensen best lastig om mensen in de echte wereld zomaar aan te spreken. In dat opzicht is zo'n datingsite wel iets laagdrempeliger.
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te denken dat mensen die op het internet actief zoekende zijn naar een partner allemaal onderontwikkeld zijn...quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:47 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Vroeger moest je dat ontwikkelen, nu kun je verschuilen achter je MSN-identiteit. Dat is een beetje waar het over gaat. Situaties creeren waarin mensen in steeds mindere mate capabel zijn tot sociale interactie en zich dan kunnen verschuilen achter irreele angsten en onzekerheden.
Een breed netwerk creeren is zoveel slimmer om aan een partner te komen en daarnaast ontwikkel je ook nog vaardigheden waar je in de rest van je leven iets mee kunt. Je zou zeggen, wat een winst.
Nee, blijf dan maar veilig achter de pc met je complexen/angsten en zelfgediagnosticeerde problemen. Nee, blijf dan maar op zoek naar die geweldig leuke, charmante, spontane vrouw met maatje 36. Alsof die op zo'n sociaal onderontwikkelde droeftoeter zit te wachten die op MSN of op een forum het mannetje is. Alsof zo'n vrouw uberhaupt op MSN of een forum veel te spreken is en niets beters te doen heeft.
Mijn tip: Zorg dat je je zaakjes in orde hebt in de echte wereld, dan heb je vrijwel zeker geen datingsites nodig om aan een vrouw te komen.
Overigens is dit mijn werktijd en ter vermaeck en afleiding.quote:Jij zit nu toch ook op een forum? De tijd die jij op fok doorbrengt brengt een ander op lexa of relatieplanet door...hoeft niet meteen te betekenen dat ze in real life nog geen patatje durven te bestellen...
Je kan je zaakjes in real life op orde hebben, maar tegenwoordig is het internet zo verworven met het echte leven waardoor internetdaten daar prima bij past...je kan om 20:00 even je favoriete date op internet berichten en om 22:00 in de kroeg staan...beiden gaan prima samen...
En dan gaat nog steeds hetzelfde op, jij kiest er voor om tijdens je werk op fok te zitten wie weet zit je collega wel zijn potentiele partner te zoeken terwijl jullie straks beiden de kroeg in duiken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:41 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Overigens is dit mijn werktijd en ter vermaeck en afleiding.![]()
Blijkbaar hebben ze toch de capaciteiten niet ontwikkelt om een leven rondom hun sociale leven te creeren waarin een mogelijke partner zit. En natuurlijk zijn er uitzonderingen en situaties waardoor je een beperkt sociaal netwerk hebt. Maar er zitten veel te veel mensen op die sites e.d. om te spreken van uitzonderingen.
Ik ben van mening dat internet en het échte leven minder verweven (en ook minder 'gelijk') zijn dan jij schetst. Mensen die veel op datingsites zitten, die missen in de regel gewoon capaciteiten die contacten IRL te hebben. Dat kun je mooi brengen of slecht brengen en daarbij kun je kijken naar zielige gevallen, maar het lijkt mij een klare zaak. Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening. Voel je vrij om het daar oiok mee oneens te zijn.
Helemaal eens, zo zie ik mijn eigen situatie ook. Verloren-onschuld gaat veels te kort door de bocht met stereotypes.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:54 schreef DeVrouw het volgende:
[..]
En dan gaat nog steeds hetzelfde op, jij kiest er voor om tijdens je werk op fok te zitten wie weet zit je collega wel zijn potentiele partner te zoeken terwijl jullie straks beiden de kroeg in duiken.
En mensen kunnen best een groot sociaal netwerk hebben maar gewoon net niet op de juiste stuitten. Ik neem mezelf als voorbeeld: Hele leuke studie gedaan, veel mensen leren kennen, ging 2 keer per week stappen, had een leuke bijbaan maar mijn type man kon ik niet vinden in mijn sociale netwerk. Dus volgens jou heb ik niet de capaciteiten die nodig zijn om in het ' echie' een partner te vinden?
Verder denk ik wel dat internet en het echte leven enorm met elkaar zijn verweven. Kijk alleen maar al naar instanties en de overheid, msn, email het bestellen van eten etc. etc.
Hier op aansluitend, want ik ben het er geheel mee eens, is het ook nog een keer zo dat als je je continu in je eigen sociale kring(etje) beweegt, je ook sneller geneigd bent altijd dezelfde soort mensen tegen te komen. Niet iedereen heeft de capaciteiten om de wijde wereld in te trekken om allemaal verschillende soorten mensen te ontmoeten. Hoe vast geroest zit je in je eigen patronen en wereldje, als je alleen maar werkt, naar de sportclub gaat, elke week naar dezelfde kroeg, met vrienden naar het stadion om je voetbacluppie aan te moedigen, etc, etc. Hoe groot is dan de kans idd dat je die ene leuke tegenkomt?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:54 schreef DeVrouw het volgende:
[..]
En dan gaat nog steeds hetzelfde op, jij kiest er voor om tijdens je werk op fok te zitten wie weet zit je collega wel zijn potentiele partner te zoeken terwijl jullie straks beiden de kroeg in duiken.
En mensen kunnen best een groot sociaal netwerk hebben maar gewoon net niet op de juiste stuitten. Ik neem mezelf als voorbeeld: Hele leuke studie gedaan, veel mensen leren kennen, ging 2 keer per week stappen, had een leuke bijbaan maar mijn type man kon ik niet vinden in mijn sociale netwerk. Dus volgens jou heb ik niet de capaciteiten die nodig zijn om in het ' echie' een partner te vinden?
Verder denk ik wel dat internet en het echte leven enorm met elkaar zijn verweven. Kijk alleen maar al naar instanties en de overheid, msn, email het bestellen van eten etc. etc.
Veel veiliger dus om ff 25 berichtjes naar dames op een datingsite te sturen toch? En gaat nog sneller ook en je vrienden zien niet dat je wordt afgewezenquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:23 schreef picardmike het volgende:
Zijn er dan tegenwoordig nog veel mannen trouwens die zomaar op een dame af durven te stappen? Je hoort het wel altijd, maar meestal zit er een addertje onder het gras. Meestal is diegene al bekent in bepaalde kringen zomaar op een vreemde dame afstappen hebben vele mannen al afgeleerd of bijgesteld. Sterker nog als je het doet, word je altijd een paar keer afgewezen. Hoe vaker je het doet, hoe meer je kansen dalen en dat is voor veel mannen al een excuus om erover optescheppen of de feiten te verdraaien.
Maakt het wat uit dan als je vrienden zien dat je word afgewezen? Ik vind van niet. En veiliger ook niet vrouwen zonder sociale druk zijn kritischer dan als ze onder enige druk staan.quote:Veel veiliger dus om ff 25 berichtjes naar dames op een datingsite te sturen toch? En gaat nog sneller ook en je vrienden zien niet dat je wordt afgewezen
Je lijkt zowaar op een manquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:01 schreef picardmike het volgende:
[..]
Maakt het wat uit dan als je vrienden zien dat je word afgewezen? Ik vind van niet. En veiliger ook niet vrouwen zonder sociale druk zijn kritischer als ze onder druk staan.
En zo is het maar net als op ieder potje past een dekseltje of het via dating site gaat of de kroeg maakt niet uitquote:
Maar wat schandalig om je op datingsites te zetten zonder je medeweten. Heb je stappen ondernomen tegen degene die je dat geflikt heeft?quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:27 schreef joeyonfire het volgende:
Heb zelf heel erg gemengde gevoelens over datingsites.
Aantal jaar geleden heeft een zeer vervelend persoon mij op een aantal site's gezet. Allemaal gratis sites, en wat dan opvalt is dat er toch heel veel mooie dames bij zitten die alleen sex blijken te willen.
Heb vorig jaar als een bijbaantje gehad waarbij je de hele avond fot's van mooie dames opzocht en er een profieletje bij verzon en die je dan op zoveel mogelijk gratis dating site's plaatste.
Maar zelf vind ik toch dat over het algemeen de wat minder zelfverzekerde vrouwen op zulke site's staan. En ook de wat minder aantrekkelijke.
Want denk eens na. een ''populair(e)'' vrouw/meisje hoeft volgens mij niet op zo'n site te staan.
Overigens heb ik mijn vriendin wel via een hyves-vergelijkbare site gevonden(waar daten niet de intentie van de site was). En daar woon ik nu al bijna 1 jaar mee samen en hebben we een heel schattig zoontje.
Er zullen heus wel leuke visjes te vangen zijn op datingsites.
Het ligt er maar net aan waar iemand tevreden mee is
Maar wat nou als het bij mannen juist precies andersom werk en mannen zonder sociale druk juist minder kritisch worden en met sociale druk juist kritischer, zegt dat dan wat over de man zelf?quote:Je lijkt zowaar op een man
Ja, dat is eigenlijk ook weer zo. Maar ja, toen was het zijn 'werk' he?quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:13 schreef Registratiedienst het volgende:Ik vind het absurd. Hij wordt genaaid door een ander
, en later wordt hij betaald om weer anderen te naaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |