abonnement Unibet Coolblue
pi_70333563
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:34 schreef Ziewoarut het volgende:
Wat zijn jullie sugesties zodat er wat meer verhouding in komt?
Lekker knippen en clipping proberen. http://curllove.blogspot.com/2008/03/styling-videos.html video nummer 2.

Of zo:
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:15:10 #152
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70333835
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:12 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb heel vervelend onrustig haar bovenop. Tis ook veel minder gezond dan onderaan en achterop. Veel pluiziger, dunner, droger etc M'n krullen zijn aan de zijkanten en onderin ook mooier dan bovenop. Bovenop zijn ze stommig.
Ja ik heb 1 miljoen krullen aan de zijkant en minder bovenop
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_70525450
Ff snel een account aangemaakt, volg dit topic al een tijdje en kwam zo ook op je blog direct evil-cherry! ik was benieuwd of je manier zou werken (heb zelf ook krullen) dus ben vandaag maar eens aan de slag gegaan, alles op een blaadje geschreven en gehaald alleen weet niet zeker of een aantal dingen kloppen.

Wat ik heb gehaald:
- Nivea Beauty Care Pure Souplesse voor beschadigd haar zonder glans (zover ik heb begrepen; EEN keer gebruiken aan t begin van t hele proces als normale shampoo om alle sulfaten etc. uit je haren te krijgen) hiervan weet ik zeker dat het klopt.

- Palmolive roze, dit is het enige product waarover ik twijfel, ik heb geen palmolive naturals roze kunnen vinden dus ik heb maar een roze palmolive fles gepakt, er staat op Palmolive basics, voedende creme spoeling (normaal-droog haar), Bij de ingredienten staan: Aqua, Behentrimonium, Chloride, Cetearyl Alcohol, Hydroxyethylcellulose, isopropyl Alcohol, Parfum, Citric Acid, Benzyl Alcohol, Methylchloroisofthiazolinone, Methylisothiazolinone, Tocopherol, Linoleic Acid, PABA, Butylphenyl Methylpropional, Limonene, Linalool
-> geen sulfaten/siliconen gevonden, alleen paar dingen die eindigen op alcohol, is dit erg? zo ja welke lichte conditioner kan ik dan gebruiken en waar kan ik die halen, en zover ik heb begrepen gebruik je 2 conditioners, een lichte en sterke, deze lichte gebruik je alleen om je haren te wassen dus bij iedere douchebeurt en de zware conditioner bij t kammen (2x per week bijv) toch?

- L'Oreal Elvive nutrigloss glansmasker voor lang haar" in de roze pot -> zware conditioner, lees verhaal hierboven, hiervan weet ik vrijwel zeker dat het de goede is

- L'Oreal studioline invisiFX gel , de rode en L'Oreal Studioline Curl Power Krullen mousse voor futloze krullen (L'Oreal Mousse) (voor in de zomer)

- Zo'n soort kam: http://www.selfline.nl/shop/contents/media/t_Kam35.jpg

Heb atm alleen de shampoo + palmolive binnen, rest krijg ik morgen als t goed is, hoop dat je snel reageert evilcherry!
x
pi_70526699
Ik was mijn haar nu iets langer dan een week met conditioner, sulfaten/siliconen vrij.

Ik merk dat mijn haar zachter is. geen shampoo's meer, walgelijk, ik haat shampoo. mijn haar heeft altijd als 3 stukken touw gevoeld onder de douche. maar nu piept mijn haar niet, voelt het zacht en vettig aan, zelfs onder de douche. en het glanst meer. het stinkt niet naar vet, (laat ik regelmatig nachecken door m'n ma )
MAAR,
het krult minder

gebruik na de douche nivea curl flesje en voor de rest niks. (heel makkelijk uit te wassen)

volgens mij ben ik doorgeslagen met de conditioner.
logischer lijkt mij dat ik conditioners gebruik met proteinen. zie nu pas waar je het aan kan herkennen op de etiketten, evil-cherry wat ben ik toch zonder jou.

ga maar weer eens op zoek naar conditioners zonder siliconen sulfaten én proteinen.

nog een pluspunt btw is dat ik niet zoveel haar meer verlies onder de douche. voorheen waren het dikke plukken. nu enkele haartjes.

al mijn haarproducten heb ik nu gemarkeerd met een stift. de siliconenvrije producten zijn voorzien van een 'VRIJ'.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:44:53 #155
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_70529833
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:58 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Lees je etiketten, staat er iets op als "amino acids", "hydrolyzed", "protein", "starch", "cellulose" of iets in die richting erop?
Zo ja; probeer dat eens een keertje te vermijden en gebruik iets zonder proteinen.
Ik dacht dat je met dun haar JUIST proteinen moest gebruiken?
quote:
Wat je ook nog even kan proberen; pluk een haar uit je hoofd, liefst daar waar je problemen hebt. Trek hem uit elkaar (even beiden uiteindes om je wijsvingers draaien, anders glijdt hij uit je handen ). Rekt hij ongeveer 30%? Breekt hij eerder of later? Als hij meer uitrekt dan 30%, komt hij dan ook weer terug in zijn orginele staat?
Rekken?
Mijn haar rekt niet hoor
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_70533722
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:44 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik dacht dat je met dun haar JUIST proteinen moest gebruiken?
[..]

Rekken?
Mijn haar rekt niet hoor
wel onder de douche. moet je maar eens proberen. kwam ik laatst ook pas achter.
  woensdag 1 juli 2009 @ 02:56:54 #157
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70535457
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:28 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Ik was mijn haar nu iets langer dan een week met conditioner, sulfaten/siliconen vrij.

Ik merk dat mijn haar zachter is. geen shampoo's meer, walgelijk, ik haat shampoo. mijn haar heeft altijd als 3 stukken touw gevoeld onder de douche. maar nu piept mijn haar niet, voelt het zacht en vettig aan, zelfs onder de douche. en het glanst meer. het stinkt niet naar vet, (laat ik regelmatig nachecken door m'n ma )
MAAR,
het krult minder

gebruik na de douche nivea curl flesje en voor de rest niks. (heel makkelijk uit te wassen)

volgens mij ben ik doorgeslagen met de conditioner.
logischer lijkt mij dat ik conditioners gebruik met proteinen. zie nu pas waar je het aan kan herkennen op de etiketten, evil-cherry wat ben ik toch zonder jou.

ga maar weer eens op zoek naar conditioners zonder siliconen sulfaten én proteinen.

nog een pluspunt btw is dat ik niet zoveel haar meer verlies onder de douche. voorheen waren het dikke plukken. nu enkele haartjes.

al mijn haarproducten heb ik nu gemarkeerd met een stift. de siliconenvrije producten zijn voorzien van een 'VRIJ'.
Weet jij voor mij toevallig een shampoo zonder silliconen maar met SLS?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_70540378
Heel veel shampoos zijn zonder siliconen maar met SLS. De enige shampoos die het allebei hebben (althans die ik heb gezien) zijn van die 2-in-1 shampoos.

Als je dan perse een naam wilt: ik heb een tijdje mn haar gewassen met Inecto pure coconut oil shampoo, die vond ik wel fijn. Kan je kopen bij De Tuinen.
pi_70556076
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:44 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik dacht dat je met dun haar JUIST proteinen moest gebruiken?
[..]

Rekken?
Mijn haar rekt niet hoor
Ja, ach, en met coarse haar hoor je het te haten en I proteine.

Je haar moet echt wel rekken hoor, 30% is optimaal voordat het breekt. Rekt het minder, dan is het of beschadigt tot de dood erop volgt of heb je te veel proteinen. Rekt het meer, dan ben je aan het fucken geweest met chemicalien of gebruik je te weinig proteine.
Niet testen als je haar nat is, enkel als het droog is.
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 02:56 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Weet jij voor mij toevallig een shampoo zonder silliconen maar met SLS?
Probeer nivea eens, volgens mijn is ook de nieuwe shampoolijn zonder siliconen en met SLS. Fructis heeft ook een siliconen-vrije lijn, maar daar zit wel SLS in. Of L'Oreal... Het zijn er heel veel.

@Mezmyster: die palmolive is goed hoor en alle alcohol's waar iets met "Tryl" of "tyl" voor staat is uitstekend. Enkel alcohol in zijn eentje of "den. alcohol" is slecht. Die vind je bijna niet in conditioners, enkel in dingen die in je haar horen te blijven (leave-in conditioners, styling producten).

@TheHolyTiamat: ik ben even in de war? Waarom wil je per se zonder proteinen? Als je denkt doorgeslagen te zijn met de conditioner, dan is de enige remedie; minder gebruiken. Als je aan de andere kant ook nog proteinen mist, dan moet je die toevoegen. Het een hangt niet 100% samen met het ander.
Welke producten gebruik je nu? Enkel conditioner en die nivea curl creme?

[ Bericht 13% gewijzigd door Evil-Cherry op 01-07-2009 19:17:56 ]
pi_70557087
evil-cherry, dat dacht ik omdat ik voel dat me haar minder krult en meer van die individuele golvende plukken vormt die beneden willen krullen. voelt wel dik,zacht aan maar goed dat zal mijn authentieke structuur van mijn haar wel zijn

inderdaad alleen conditioner en nivea flexible curls. wat het zacht houdt maar niet echt stevig of zo. soms kreeg ik wel dat effect van stevige/meer krullen maar da's alleen als ik Mousse gebruik. maar dat vind ik rotspul want je krijgt het er moeilijk uit en het voelt onnatuurlijk aan.

ik heb net mijn haar gerekt in droge conditie. 30 procent is het wel ongeveer maar bij de 30 breekt het ook meteen af. dus nu: teveel of te weinig proteinen, voordat ik weer conclusies ga trekken die niet waar zijn


@ Seafood ... idd van Nivea. denk dat die diamond gloss die je hebt dat die ook wel goed is hoor. en anders care souplesse. nog een goeie tip voor een goedkope siliconen vrije shampoo is van Olive Line en dat kan je in de action(!!!) kopen. 1.70 euro ongeveer voor een fles. oranje inhoud dacht ik naja en anders lees je de etiket want je hebt ook een groene.

succes
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:45:39 #161
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_70557188
Weet je zeker dat het geen 31 is, want dan zit je nog goed hoor
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_70557767
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:42 schreef TheHolyTiamat het volgende:
evil-cherry, dat dacht ik omdat ik voel dat me haar minder krult en meer van die individuele golvende plukken vormt die beneden willen krullen. voelt wel dik,zacht aan maar goed dat zal mijn authentieke structuur van mijn haar wel zijn

inderdaad alleen conditioner en nivea flexible curls. wat het zacht houdt maar niet echt stevig of zo. soms kreeg ik wel dat effect van stevige/meer krullen maar da's alleen als ik Mousse gebruik. maar dat vind ik rotspul want je krijgt het er moeilijk uit en het voelt onnatuurlijk aan.

ik heb net mijn haar gerekt in droge conditie. 30 procent is het wel ongeveer maar bij de 30 breekt het ook meteen af. dus nu: teveel of te weinig proteinen, voordat ik weer conclusies ga trekken die niet waar zijn
Minder krullen kan echt duizend redenen hebben. Enkel door te weten wat je nu gebruikt, hoe je haar nu voelt en er verder uitziet en hoeveel het wil rekken kun je een inschatting maken. Zelfs dan nog is het experimenteren
Hoe lang zit je haar al zo? Die nivea heeft HEEL VEEL glycerine en dat is echt een NO-NO met het huidige weer.

Welke mousse gebruik je? Veel mousses (?) hebben PVP. Ik vind dat echt kutspul. Net plastic barbiehaar wat je ervan krijgt. De hold is geweldig, maar het voelt echt vreselijk aan. Enkel Junior heeft een sterke mousse zonder PVP en alcohol (Got to be heeft ook een mousse zonder PVP en siliconen, maar met alcohol, dus liever niet), voor zover ik in de lokale drogisterij kon vonden. Idee?

30% is goed, krimpt het ook weer zoals het hoort? Dan zit je precies goed en ligt het niet aan de proteinen (waarschijnlijk!! je kunt allicht nog een beetje experimenteren if you feel like it).
pi_70560058
Ah mooi dat je reageert! ben er erg blij om haha, heb nog 1 vraagje! wat bedoel je nou met de wasconditioner en zware conditioner? ik heb dus die roze palmolive en die andere roze pot van nivea wat je zei, moet ik ze allebei achter elkaar gebruiken, of eentje alleen om te kammen? en wat bedoel je met een grove kam; zoiets -> http://www.selfline.nl/shop/contents/media/t_Kam35.jpg ? en wat is het beste om nu in de zomer te gebruiken, de l'oreal gel of toch de mousse van loreal? heeeel erg bedank alvast!
pi_70562023
Mijn haar rekt niet..
en ik had vroeger krullen, die zijn nu weg, weet iemand waardoor dit gebeurd kan zijn?
Ik ben een pure Turk.
pi_70569178
Weet iemand nog een leuk kapsel voor lang haar voor een feestelijke gebeurtenis? Dat niet kan mislukken ?
  donderdag 2 juli 2009 @ 02:29:48 #166
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70569243
Mijn haartje rekte prachtig!

Zet je haar vast met schuifjes, leuk!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 2 juli 2009 @ 02:31:30 #167
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70569252


Zoiets, simpel.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_70579765
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 02:31 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]

Zoiets, simpel.
Dat is heul niet simpel ik doe er wel gewoon een clip in !
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:36:15 #169
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70580070
Gewoon een pluk, vouw m dubbel, schuifje. Nieuwe pluk, vouw m dubbel, schuifje.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:37:21 #170
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70580106
Vanuit een staart, niet te hoog, beginnen is misschien iets makkelijker
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_70585148
tvp

ik was al tijden mijn haar niet meer met shampoo maar met conditioner. Ben begonnen met de roze palmolive fles en was 't nu sinds een week met de nivea gloss shampoo.

Echter blijft 't bij mijn hoofdhuid 'vettig' en mijn punten zijn normaal. Ik overweeg om weer over te stappen naar iets anders :/

Ik gebruik op dit moment ook ff geen schuimgel of andere producten.

Iemand een idee?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_70587536
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:04 schreef Mezmyster het volgende:
Ah mooi dat je reageert! ben er erg blij om haha, heb nog 1 vraagje! wat bedoel je nou met de wasconditioner en zware conditioner? ik heb dus die roze palmolive en die andere roze pot van nivea wat je zei, moet ik ze allebei achter elkaar gebruiken, of eentje alleen om te kammen? en wat bedoel je met een grove kam; zoiets -> http://www.selfline.nl/shop/contents/media/t_Kam35.jpg ? en wat is het beste om nu in de zomer te gebruiken, de l'oreal gel of toch de mousse van loreal? heeeel erg bedank alvast!
Met de wasconditioner was je en met de "zware" conditioner condition je en kam je meteen je haar door. En een grove kam is elke kam waarbij de tanden ruim van elkaar afstaan.

Gel, mousse, als je maar 1 ding wilt kopen zou ik voor de gel gaan. Anders neem je ze allebei. Het is nog maar 1 dag zo benauwd en vochtig, dus daar zou ik geen moeite meer voor doen.
pi_70588464
aah ik ben zo blij evil-cherry! heb net je manier geprobeerd met alle producten en heb een supermooie, zachte, glanzende bos krullen! geen pluis niks! zeker een aanrader voor iedereen, enige nadeel is (maar dat ligt niet aan jou) dat ik nu allemaal pijpekrulletjes heb maar dat vind ik zelf niet zo mooi, maar dat heb ik altijd nadat ik ze gekamd heb, dus na een weekje zit t weer normaalkrullend zoals ik wil.

trouwens ik gebruik als leave-in de cremevoeding mild van kruidvat (wit/gele fles) , ingredienten zijn: aqua, cetyl alcohol, behentrimonium chloride, isopropyl alcohol, niacinamide, luteum ovi powder, triethylene glycol, propylene glycol, benzyl alcohol, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazolinone, magnnesium nitrate, magnesium chloride, panthenol, parfum, benzyl benzoate, butylphenyl methylproional, citronellol, geraniol, hexyl cinnamal, hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde, alpha-isomethyl ionone,, lactic acid, polyquaternium-37, PPG-1 Trideceth-6, Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Sorbitan Oleate ( waar ben ik aan begonnen)

hier zitten geen slechte dingen in tochh? en enig idee of het kwaad kan om een beetje l'oreal studio out of bed wax te gebruiken? en hoeveel keer per week is t beste om je haren te kammen, en is t erg om te slapen met de invisifx gel erin of moet je het eerst uitwassen?
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:19:49 #174
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70591890
Gaan er hier meer mensen als ze hun haar met shampoo wassen met hun vingers door het haar (als een kam zeg maar)?

Ik doe dit meestal om al mijn losse haren uit mijn haar (lekkere zin..) te krijgen, maar vraag me af of ik hier niet alleen maar meer haren mee uittrek..
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  donderdag 2 juli 2009 @ 21:33:36 #175
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_70592382
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 02:31 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]

Zoiets, simpel.
Maar da's toch ook niet pluisloos?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')