abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68938333
De competitie zit erop, dus brand maar los. Welk cijfer geef jij de spelers van jouw favoriete club? En waarom? Dat lijkt me ook leuk om te lezen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Blawh op 12-05-2009 14:21:57 ]
pi_68938418
Heracles Almelo

Martin Pieckenhagen
Wat een sportman, wat een karakter. Alleen daarom begint hij al met een 6. Keepte een grotendeels foutloos seizoen, maar had ook duidelijk een mindere fase met wat foutjes. Overall gezien een krappe 7.

Emanuel Boakye
Waar is de echte Boakye? Een constante, betrouwbare verdediger waarop je kunt bouwen. Dit seizoen hebben we hem niet gezien. De ene week een 7, de week erop een 4. Kwakkelde regelmatig met blessures, maar dat mag niet de reden zijn. 7+4 = 11, gemiddeld een 5,5. Toch wordt het een 5, hij kan veel beter.

Birger Maertens
Werd vorig seizoen al in verband gebracht met FC Utrecht, Roda JC, Sparta en FC Twente. Wat zullen ze daar balen dat deze man nu in Almelo speelt. De beste aanwinst van afgelopen seizoen. Een ervaren verdediger die het spel perfect leest en zo bijna overal tussenzit. Opbouwend maakte hij nog een paar kleine foutjes voor de winterstop, maar de laatste maanden zijn ook die verdwenen. Dit leverde hem in zijn eerste seizoen de titel ‘Heraclied van het jaar’ op, ik geef hem een dikke 8.

Jan Wuytens
Voor mij de speler van het jaar bij Heracles. Zie hier waarom. Had voor zichzelf kunnen kiezen door zijn contract niet te verlengen, dan had hij gratis kunnen vertrekken. Gelukkig besloot hij zijn contract te verlengen, waardoor hij deze zomer aardig wat geld gaat opleveren, want dat hij gaat vertrekken lijkt me zo goed als zeker. 8,5

Mark Looms
Aan inzet ontbreekt het hem niet, chapeau daarvoor. Het ziet er alleen zo onbeholpen uit, voor mijn gevoel komt 80% van de doelpunten via zijn flank. De ene keer zit hij er te strak bovenop, de andere keer geeft hij teveel ruimte en regelmatig loopt hij veel te ver achteruit. Wel een echte Heraclied, maar op basis daarvan krijg je geen voldoende. Een 4

Tim Breukers
of waren in het begin de meest voorkomende uitdrukkingen in combinatie met de naam Breukers. Kan daarom nog steeds niet begrijpen hoe hij de afgelopen maanden speelde, zelden tot nooit een speler gezien die zich in een korte periode zo sterk ontwikkelde. 7

Kwame Quansah
Wat een held. Een genot om naar te kijken. Hij verovert ballen, is rustig aan de bal en heeft overzicht. Het verbaast me dat de hij geen stapje hoger speelt. Ook hem mogen we dankbaar zijn dat hij een nieuw contract tekende, want ook hij kon deze zomer gratis vertrekken uit Almelo. Hopelijk blijven andere clubs nog een tijdje slapen, want wat zou ik het jammer vinden als mijn favoriete speler vertrekt. Smetje was de domme rode kaart tegen Heerenveen, dat kost hem een half puntje. Een 8 voor Kwame, zonde dat hij langdurig geblesseerd raakte tijdens zijn debuut voor Ghana, anders was Heracles al weken veilig geweest.

Mark-Jan Fledderus
Begon met een schorsing van 3 wedstrijden, raakte vervolgens zwaar geblesseerd. Na de winterstop stond hij er eindelijk, al duurde het een hele tijd voordat hij op niveau speelde. Op basis van zijn eerste (10?) wedstrijden een 5, de laatste weken laat hij eindelijk zien van grote waarde te kunnen zijn. Ik ben er dan ook van overtuigd dat hij volgend seizoen een hoger cijfer scoort. Dit seizoen een (10*5 + 5*8) = 6. Volgend seizoen ook wat minder kaarten pakken s.v.p.

Remon de Vries
Degelijke speler voor de breedte. Voegt opbouwend weinig toe, maar staat er wel altijd als hij er moet staan. Controlerend op het middenveld een nuttige stand-in voor Quansah. Kan me maar 1 echte fout herinneren, uit in de ArenA. 6

Ricky van den Bergh
De aanval van Heracles was vaak onzichtbaar, gelukkig had Ricky regelmatig een goede dag. Scoorde belangrijke doelpunten, met een beetje minder pech waren het er nog een paar meer geweest. Toch ook nog veel wedstrijden waarin ook hij onzichtbaar was, dan zie je overigens ook direct zijn zwakke punt. Nog veels te vaak gaat hij voor eigen glorie terwijl medespelers in veel betere positie staan. Toch een 7 voor deze aanjager, ben benieuwd hoe hij bij ‘zijn’ club gaat presteren.

Darl Douglas
Begon hoopgevend, maar na 2 maanden bleef er weinig over van ‘Bijlmer’. Geen goals, geen voorzetten en zelfs geen dreiging. Kwam niks en niemand meer voorbij, erg pijnlijk om te zien. Heeft erg lang het vertrouwen gekregen van de trainers, uiteindelijk verloor hij toch zijn plaats. Een 4 voor Darl, de eerste weken redden hem van een nog lager cijfer.

Willie Overtoom
Tjah. Willie, kan er ook weinig aan doen dat hij zoveel werd opgesteld. In eerste instantie gehaald voor de beloften, maar speelde dankzij de blessure van Steur en het falen van Douglas toch zo’n beetje iedere week in het eerste elftal. De overgang van de amateurs naar de eredivisie is groot, maar het zag er vele wedstrijden wel heel erg apathisch uit. De laatste weken waren dreigender, eindelijk speelde hij met een beetje lef. Over het hele seizoen genomen toch een onvoldoende, een nipte 5

Juha Hakola
In de winterstop overgekomen uit Estland. Pingelde er in het begin aardig op los, bleek echter al snel moeite te hebben met de grote overstap op fysiek gebied. De laatste wedstrijden leek de vermoeidheid verdwenen, want hij speelde erg lekker. Leuk pingeldoosje met een actie en goede voorzet met 2 benen. Gaan we nog veel plezier aan beleven, voor nu een 7.

Vojtech Schulmeister
Als derde spits gehaald en weinig wedstrijden als basisspeler gespeeld. Begon moeizaam aan het seizoen, taalproblemen maakte de communicatie lastig. Toch regelmatig belangrijk geweest en aardig wat goals gemaakt, een neusje voor de goal heeft hij zeker. Een 6+

Everton Ramos Da Silva
Grootverdiener, maar helaas nog altijd niet belangrijk. Past niet in het systeem dat Heracles speelt, vandaar dat hij maar niet uit de verf komt. Zet hem in een 4-4-2 systeem neer en hij scoort 15 keer, daar ben ik van overtuigd. Vind het dan ook niet fair om een onvoldoende te geven. 6

Bas Dost
Ik ben eigenlijk wel fan. Goed voetballende spits, een aanspeelpunt met oog voor de spelers om zich heen. Ik verwacht dan dat Heracles bij lange na niet zijn plafond zal zijn. Toch een punt van kritiek, schiet die bal er eens een… Het missen van vele kansen kost hem een vol punt, geen 7,5 maar een 6,5. Ik zie hem na volgend seizoen een mooie stap maken in zijn carrière, maar dan zal hij eerst doeltreffender moeten worden.

De rest heeft te weinig gespeeld om een seizoenscijfer te krijgen. Moet wel zeggen dat de minuten van Shayesteh en Paddy John hoopvol waren, kunnen nog weleens belangrijke spelers worden in de toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 12-05-2009 16:53:16 ]
pi_68938560
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:00 schreef Blawh het volgende:
Heracles Almelo
Mark Looms
Aan inzet ontbreekt het hem niet, chapeau voor zijn inzet. Het ziet er alleen zo onbeholpen uit, voor mijn gevoel komt 80% van de doelpunten via zijn flank. De ene keer zit hij er te strak bovenop, de andere keer geeft hij teveel ruimte en regelmatig loopt hij veel te ver achteruit. Wel een echte Heraclied, maar op basis daarvan krijg je geen voldoende. Een 4

[
Nou, dat is ook wel een beetje karig, een 5.5 zou hem beter staan!
pi_68938849
Willem II

Maikel Aerts: Goede keeper die dit seizoen eens vol heeft kunnen maken, 8.5

Arjan Swinkels: Centrale verdediger die het vooral van zijn inzet moet hebben, verdedigend nog een hoop bij te leren, 7
Jens Janse: Betere aanvaller dan verdediger, toch rechtsback, 6
Nuelson Wau: Beter verdediger dan aanvaller, toch rechtsback, 6
Martha: 2 wedstrijden, 1x rood, 5
Veloso: Te onbevangen, nog wel erg jong, kan nog veel leren, 6+
Bart Biemans: Talent van het jaar hier, erg jonge verdediger, stond er meteen vanuit de jeugd, 7-
Danny Schenkel: sinds zijn blessure een hoop puntverlies geleden, belangrijke speler dus, 7-

Boutahar: Goede middenvelder, aardig seizoen, 7.5
Mesosudi: Grote fan van deze zaalvoetballer met goede techniek, 7
Kargbo: minder dan vorig seizoen, zich toch goed herpakt, 6.5
Mathijssen: niet kunnen brengen wat nodig was helaas, 6
Steef Nieuwendaal: erg slecht seizoen, mi slechtse speler van het seizoen, 3
Niels Vorthoren: jonge speler, helaas echt niet goed genoeg, 5
Kiki Musampa: niet veel gespeeld, dijk ervaring, 6.5

Demouge: alleen al door zijn inzet een geweldige toevoeging, helaas te scherp gedekt na de winter, 9
Zijler: brengt te weinig, 6
Muhamadu: brengt te weinig, 6
Ronnie Reniers: Jeugdspeler, aardig talentvol, 6.5
Sidney Smeltz: aardige plaag voor de verdediging van PSV, daaraom al, 7
Mourad: Stond er wanneer het nodig was, 7
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:12:25 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68938886
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:03 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Nou, dat is ook wel een beetje karig, een 5.5 zou hem beter staan!
Maar Looms is zo'n eikel dat hij sowieso anderhalf strafpunt verdient.

Als de Serie B erop zit, zal ik Parma beoordelen. Al heb ik maar ~15 wedstrijden volledig kunnen zien.
pi_68939057
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar Looms is zo'n eikel dat hij sowieso anderhalf strafpunt verdient.

Als de Serie B erop zit, zal ik Parma beoordelen. Al heb ik maar ~15 wedstrijden volledig kunnen zien.
Hoezo een eikel? Als persoon of voetballer?
pi_68939237
Mooi stukje Blawh, alleen ga ik cijfers geven zonder uitleg

Aissati 6
Alderweireld 5,5
Anita 5
Bakircioglu 4,5
Blind 4
Cvitanich 6
De Jong 5,5
Emanuelson 6
Enoh 6
Gabri 7
Huntelaar 6
Leonardo 4,5
Lindgren 4
Oleguer 5,5
Sarpong 4
Schilder 5
Sno 3
Stekelenburg 5,5
Suarez 7
Sulejmani 5,5
Van der Wiel 6,5
Vermaelen 6,5
Vermeer 5
Vertonghen 6
Wielaert 5

Cijfers genomen over het hele seizoen 08/09 met spelers die meer dan 5 wedstrijden hebben gespeeld.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:47:35 #8
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_68940294
Maarten Stekelenburg
Keepte tot zijn blessure een prima seizoen. Na zijn blessure te vroeg weer voor de leeuwen gegooid waardoor zijn vroegere onzekerheid hem weer parten ging spelen.
Hoort natuurlijk gewoon eerste keeper te zijn. Cijfer op basis van zijn wedstrijden voor zijn blessure.

Cijfer: 8

Kenneth Vermeer
Werd eerste keeper en deed dit in eerste instantie met verve. Heeft ons met name Europees op de been gehouden. Geweldige lijnkeeper en schitterende reflexen. Komt toch nog wat tekort als eerste keeper. Zijn spelhervattingen zijn nog niet best, één tegen één, zijn timing en hoge ballen kunnen absoluut verbeterd worden.

Cijfer: 7

Oleguer
Na een dramatische start heeft hij zich redelijk hersteld. Blijkt in de groep ook bekend te staan als enige leider in deze groep. Blijkt zowaar ook nog af en toe (per ongeluk) een man vrij voor goal te kunnen zetten. Komt toch snelheid en killersinstinct tekort.

Cijfer: 6

Thomas Vermaelen
Heeft zich m.i. te weinig ontwikkeld dit seizoen. Wel één van de weinig met echt winnaarsmentaliteit en strijd dit seizoen. Zeer sterke wedstrijden afgewisseld met knullig balverlies.
Moet naar mijn idee toch echt terug naar het centrum en zal daar weer uitblinken.

Jan Vertonghen
Ook te weinig progressie geboekt dit seizoen. Heeft in het centrum goede wedstrijden gespeeld, maar lijkt te moeten werken aan zijn handelingsnelheid. Is blijkbaar mentaal toch niet echt stabiel, want leek zich na een onzekere periode niet echt 100% op te kunnen laden.

Cijfer: 6,5

Gregory van der Wiel
Op rechtsback goede wedstrijden gespeeld en gepromoveerd tot international. Ik vind persoonlijk dat zijn persoon iets teveel gehyped is dit seizoen, want is toch nog niet echt constant. Aantal mooie goals gemaakt.

Vurnon Anita
volgend seizoen zal blijken welke Vurnon de echte is. Heeft een aantal goede wedstrijden gespeeld, maar ook wedstrijden waarin hij onzichtbaar was. Wisselt wedstrijden waarin enkel balletjes breed of terug worden gegeven af met meer diepgang en goede verleggingen van het spel.

Toby Alderweireld
Veelbelovend. Hopen dat hij zich volgend seizoen wat meer kan profileren.

Robbie Wielaert
Niet in staat gebleken in een half jaar uit te groeien tot de leider van dit elftal. Veel onopvallende wedstrijden.

Rasmus Lindgren
Dit seizoen pure middelmaat. Traag, maar positioneel sterk. Kan mits goed gebruikt en met de juiste personen om zich heen van absolute meerwaarde zijn, maar dit seizoen niet in staat om een dragende speler te zijn.

Kennedy Bakircioglu
Komt kwaliteit (en/of vertrouwen) tekort. Heeft toch voor een onvergetelijke trip naar Italië gezorgd en alleen daarvoor zou hij al een 10 verdienen

Cijfer: 5

Urby Emanuelson
Tja, Urby........
Zwakke start, geweldig midden en toch weer een zwakker eind van de competitie. Kan geweldig voetballen, maar blijft te laks en nonchalant. Wat is nou 'zijn' positie?

Ismaïl Aissati
Kwaliteit druipt er vanaf, maar kwam in dit elftal absoluut niet tot zijn recht. Hopelijk is hij er volgend seizoen vanaf het begin bij en wordt het team om hem heen gebouwd.

Gabri
Helaas veel blessures gekend dit seizoen. Blijft voor mij gewoon een heerlijke stofzuiger die daarnaast ook nog aanvallend zijn steentje bijdraagt. Hoort indien fit gewoon altijd te spelen.

Siem de Jong
Geen progressie dit seizoen. Ik begin bang te worden dat hij kwaliteit tekort komt. Er zijn te weinig momenten waarin hij laat zien wat hij in huis heeft.

Cijfer: 5,5

Evander Sno

Cijfer: 4

Eyong Enoh
Te enthousiast en onberekenbaar. Als deze leeuw getemd kan worden en leert om effectief te voetballen kan hij uitgroeien tot een geweldenaar. Draait bijna altijd de goede kant op en heeft een aardig schot in de benen, maar is te onbesuisd.

Miralem Sulejmani
De 16 miljoen drukken heel zwaar op zijn lichaam, waardoor hij wat zwaarlijvig lijkt.
Je ziet dat hij het kan, maar heeft nog geen moment vrij kunnen voetballen. Hierdoor een zeer teleurstellend seizoen. Heeft toch nog een aardig gemiddelde.

Luis Suarez
Dé man van Ajax. Meeste doelpunten, meeste assists en meeste gele kaarten. Onnavolgbaar en onvoorspelbaar. Zonder Suarez was dit seizoen pas echt een drama geweest.
Ondanks dat hij heel hard aan zichzelf heeft gewerkt blijft het een grillig mannetje. Altijd strijdvaardig, maar het is jammer dat hij de bal moet veroveren, de actie moet maken en vervolgens ook nog moet afmaken.

Cijfer: 9

Dario Cvitanich
Ik ben bang dat Cvitanich tekort komt om echt van betekenis te zijn. Heeft een aantal fraaie doelpunten gemaakt, maar is helaas niet bepalend geweest. Hopelijk is het een kwestie van wennen, vetrouwen en vorm, maar hij heeft mij (nog) niet overtuigd en ik vrees dat hij niet bij Ajax past. Persoonlijk verwacht ik een Rosenberg/Sonck verhaal.

Klaas-Jan Huntelaas
Blijft een topspits, jammer van zijn blessure. Doelpunten waren een zekerheid.

Cijfer: 7,5

Leonardo
Ook hij verdient een 10 voor de twee onvergetelijke avonden die hij me heeft bezorgd.
Kan zich helaas niet motiveren als hij in de basis staat en draaft door in zijn acties. Ik word kotsmisselijk van zijn verantwoordigde houding en de handjes in de zij na weer een mislukte actie.

Cijfer: 5

[ Bericht 1% gewijzigd door BoNi op 12-05-2009 14:49:17 (Huntelaar toegevoegd.) ]
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:12:47 #9
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68941198
Feyenoord:

Henk Timmer
Echte lijnkeeper, onze Henkie vertikt het dan ook om een meter van die lijn af te komen. Grabbelde er dit jaar vrolijk op los. Een 1,5.

Theo Lucius
Deze vuurwerkverkoper cq. sportvisser heeft een zeer groot aandeel gehad in het lekken naar de pers/ het ontslag van Verbeek. Is duidelijk niet van het niveau wat Feyenoord na moet streven al vond ik wel dat hij onder Vlemmings een paar hele goede wedstrijden heeft gespeeld centraal achterin. Een 3,5.

Kevin Hofland
De man die maar met 1 been verdedigen kan. Toch heb ik ook hem na het vertrek van Verbeek hele goede wedstrijden zien spelen. Een beetje het verhaal Lucius, bij gebrek aan beter. Een 4.

André Bahia
De rots van Rio. Bahia is een echte baas: staat er altijd en zeurt nooit. We vergeten wel eens dat hij eigenlijk nog heel jong is voor een centrale verdediger. Alhoewel ik nooit een fan ben geweest van Bahia (en dan druk ik me nog zachtjes uit) bewijst hij zich vooral de laatste maanden als een stabiele kracht. Ik zou graag volgend jaar een goed voetballende verdediger naast hem willen zien zodat onze Dré zich kan bezighouden met mannetje uitschakelen en bal inleveren. Een 7.

Tim de Cler
De keren dat hij er in stond ging hij regelmatig over de scheef, liep hij te vloeken en te tieren op alles wat bewoog én speelde hij zelf ook nog eens enorm klote. Vormcrisis? Ik hoop het, want De Cler heeft vorig seizoen toch wel bewezen de beste linksback op de Nederlandse velden te zijn. Een 2,5.

Karim El Ahmadi
5 miljoen. V-I-J-F miljoen en dat voor een speler die eigenlijk niet zo heel erg nodig was. Foutje van Bosz natuurlijk maar het is wel een goede voetballer. Helaas wordt de El Achmaad ook meegetrokken in het abominabele niveau van Feyenoord. Viel vooral op door dom balverlies te lijden op enorm gevaarlijke plekken. Toch heb ik wel vertrouwen in El Ahmadi. Een 3,5

Denny Landzaat
Jood, overbodig. Een 1. Omdat hij waarschijnlijk wel z'n naam kan spellen. Een -1 voor z'n middelvinger naar het uitvak tegen Volendam. Hou je een 0 over. Optyfen

Giovanni van Bronckhorst
Geen slecht woord over Van Bronckhorst. Feyenoorder pur sang en gaat altijd voorop in de strijd.
Een 7,5

Roy Makaay
Heeft zijn draai gevonden, scoort er weer lustig op los. Toch ben ik die eerste seizoenshelft niet vergeten.
Een 6,5

Luigi Bruins
Enorm lui, enorme vormcrisis. Ik hoop van harte dat hij daar uit gaat komen. Een jaartje verhuren is misschien wel een optie. Een 2

Jon Dahl Tomasson
Dé man die Feyenoord eigenlijk het hele seizoen mist. Hij trekt, hij sleurt, hij jaagt aan, hij scoort.
Hij is enorm belangrijk, maar ook enorm blessuregevoelig. Een 7,5 en 10 kudos voor de goals tegen Duivendrecht.

Michael Mols
Oud en versleten maar het nog niet verleerd. Een 6,5 voor de moeite.

Serginho Greene
Prutser eerste klas, gaat daarom ook weg. En terecht. een 1,5

Andwelé Slory
De meest overschatte buitenspeler ooit. Hij is eigenlijk ook helemaal niet zo snel.
Mag van mij liever vandaag weg dan morgen. Een 2

Georginio Wijnaldum
De revelatie van het seizoen, weet zich prima staande te houden ondanks de tegenslagen die Feyenoord dit jaar heeft gekend. Met Wijnaldum hebben we een potentiele wereldtopper in huis, zoveel is wel duidelijk. Maar Wijnaldum is geen mannetje die naast z'n schoenen gaat lopen, lekker speels en heerlijk down to earth. Een 8,8

Leroy Fer
Zelfde verhaal als Wijnaldum, maar Fer valt minder op. Is af en toe wat traag maar speelde vooral tegen PSV een wereldpartij. Fer is een klasse speler die ik graag nog lang bij Feyenoord zie. Een 8

Dwight Tiendalli
Mag weg, hele matige rechtsback. Tactisch onbenul, oogt heel onzeker. Een 3,5

Rob van Dijk
Beter dan Timmer, we wonnen bijna altijd met Van Dijk in het doel. Die bal die hij nog pakte tegen ADO Een 7

Diego Biseswar
Van leuk buitenspelertje met weinig rendement (begin seizoen) naar onnavolgbare buitenspeler met een hoog rendement (nu). Ik ben heel erg benieuwd hoe Biseswar zich gaat ontwikkelen volgend seizoen, ik zie hem namelijk elke week beter worden. Wijnaldum, Fer en Biseswar zijn toekomstige goudmijntjes. Geweldig ook dat hij z'n contract heeft verlengd, heeft daardoor ook wat meer krediet gekregen bij mij.
Een 8,5

Gemiddeld cijfer: een 4,8

[ Bericht 0% gewijzigd door Kopbal op 12-05-2009 15:23:37 ]
pi_68941434
Isaksson 6
Begon niet al te overtuigend aan het seizoen maar heeft zich langzaam aan wel wat verbeterd.
33 tegengoals is niet eens zo slecht, Gomes opvolgen is gewoon voor elke keeper erg moeilijk.

Salcido 4.5
Speelde de eerste seizoenshelft voor een 3 en de tweede voor een 6. 9 gedeelt door 2 is 4.5 om het maar eens in De Mos termen uit te drukken. Wat was hij extreem slecht zeg aan het begin van het seizoen, ongelooflijk want hij heeft eerder wel laten zien over kwaliteit te beschikken.

Brechet 6.5
Begon het seizoen uitstekend maar had daarna wat moeilijk wedstrijden, oa tegen Atletico, waarna een hele hoop mensen hem afschreven. Persoonlijk vond ik hem technisch goed en uitstekend aan de bal, hij moet het alleen niet van zijn snelheid hebben.

Marcellis 8
Begon het seizoen net als de meeste verdedigers wat minder, maar herpakte zich goed tijdens de rest van het seizoen. Hopelijk blijft het nog lekker lang bij PSV.

Culina 7.5
Is op 1/3 van het seizoen ofzo op de rechtsback positie belandt en heeft het daar sindsdien uitstekend gedaan. Hij deed het vorig seizoen al erg goed op het middenveld voordat hij geblesseerd raakte maar had daarna wat moeite weer op niveau te komen. Ik ben hem toch erg gaan waarderen de laatste anderhalf jaar. Had nog makkelijk een seizoen meegekund maar helaas.

Pieters 4
Is aan het begin van het seizoen gewogen en veel te licht bevonden. Kon zich alleen staande houden met lompe overtredingen, echt voetballende oplossingen had hij zelden. Hopelijk heeft hij wat geleerd dit seizoen want hij heeft wel laten zien fysiek sterk te zijn .

Maza 4.5
Heeft de verwachtingen niet echt ingelost. Al moet ik zeggen dat mij verwachtingen niet al te hoog gespannen waren. Hij lijkt wat onbehouwen, mss dat het nog wat wordt maar hij heeft weinig gespeeld en daarom heb ik ook niet echt een heel duidelijk oordeel over hem.

Kromkamp 6
Is teveel geblesseerd. Als hij eenmaal een paar wedstrijden heeft gespeeld is het gewoon een degelijke back maar telkens als hij weer op niveau komt dan raakt hij weer geblesseerd. Jammer.

Simons 7
Degelijk maar niet zo degelijk als voorgaande seizoenen. Vond hem bij vlagen slap voetballen. Verder vrij onopvallend.

Afellay 9
Ibi heeft een grote stap gezet dit seizoen door dertien goals te maken en wat minder vaak geblesseerd te zijn, al ging het op het einde nog ff mis. Goed overzicht, balvast, goede actie en dit seizoen ook nog eens een goede afronding. Ik hoop vurig dat hij er nog een seizoen aanplakt.

Mendez 7.5
Was vaak een van de weinige PSV'ers die erin invloog als het wat minder ging. Er was dit seizoen een tweedeling onder de fans leek het. Ik vond hem iig nuttig huishouden op het middenveld.

Bakkal 6
Ik ben wel fan van Bakkal maar hij is niet echt constant geweest dit seizoen. Ik heb niet echt een duidelijk beeld van hem, hij is me niet echt negatief opgevallen maar ook niet echt positief. Mss dat hij met de komst van Rutten wat meer in the picture komt.

Dzsudzsak 5.5
In de winterstop had ik geld bij willen geven om hem te zien vertrekken. Wat een drama was het. Leek zichzelf consequent te overschatten. Na de winterstop ging hij scoren en groeide het zelfvertrouwen, zijn voorzetten zijn helaas nog steeds voor 80% dramatisch.

Koevermans 6
Heeft het niet heel slecht gedaan als je bekijkt hoe dramatisch PSV heeft gespeeld dit seizoen en hoe vaak hij in de basis mocht beginnen. Heeft zich Europees nog een beetje kunnen manifesteren zodat we daar niet compleet zijn afgegaan. Natuurlijk is het niet de veelscorende spits die PSV nodig had maar ik vind hem een nuttige aanvaller.

Lazovic 3
Dramatisch slecht. Lachwekkend bijna, de kansen die hij heeft gemist dit seizoen. Hij heeft er toch genoeg gehad om zichzelf te bewijzen. Hij beschikt niet over de juiste killer instinct. Ik heb in mijn eigen elftal precies eenzelfde type voetballer lopen. Te heet gebakerd en elke kans met 150km/u in de kruising willen schieten ipv gewoon een hoek uit te kiezen. Teveel incidentjes en ik ben blij als we van hem af zijn.

Toivonen 6.5
Ola "Dwergendoder" Toivonen. Heeft zich alleen laten gelden tegen de kleintjes. Heeft slechte wedstrijden afgewisseld met goede. Al met al mag ik hem wel en zie ik best potentie. Hij kwam natuurlijk niet op het gunstigste moment binnen of in het best draaiende elftal. Ik ben benieuwd wat Rutten er volgend seizoen van kan maken.

Amrabat 6
In eerste instantie was het de bedoeling dat hij langzaam gebracht werd bij PSV maar door omstandigheden werd hij dit seizoen toch wel min of meer in het diepe gegooid. Het ene moment leek hij als Van den Hoogenband zo op zijn gemak, het andere moment verzoop hij in zijn eigen gepingel en gekloot. Kortom veel te wisselvallig. In potentie natuurlijk een geweldenaar.

Nijland 4
Net als Pieters dit seizoen gewogen en veel te licht bevonden. In zijn geval letterlijk. Wat een fragiel mannetje is dit. Laat hem deze zomer maar in het krachthonk doorbrengen en dan volgend seizoen maar terugkomen want zo gaat hij het natuurlijk niet redden. 4 miljoen , hopelijk komt het nog eruit. We hebben dit seizoen mss één glimps mogen opvangen.
Money won is twice as sweet as money earned.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:38:17 #11
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_68942179
Feyenoord

Ik kan sommige namen vergeten zijn.

Henk Timmert
pff, was een zeer seizoen vol grabbelen en blunderen. Elke hoge bal was je ogen dicht doen. Ondanks had die soms wel eens een paar aardige dagen. Maar het belangrijkste blijft; het is geen keeper die punten voor je pakt. Auf Wiedersehen 5,5

Rob van Dijk
Wat een rust op doel vergeleken met Timmert. Doet geen gekke dingen en deed wat ie moest doen. 7

Tiendalli
Leefde op onder Verbeek, maar sinds Ajax uit lijkt ie de weg kwijt met als hoogtepunt de blunder(s) tegen Roda. Mag terecht weg 5

Greene
Adieu Bijlmerboy . 1 (een goede speler in PES maak je nog geen goede spelert in het echt)

Leerdam
Is geen rechtsback. Moet nog veel leren voordat ie echt de stap kan maken naar Feyenoord 1. Lijk me geen vaste kracht voor het nieuwe Feyenoord. 5,5

Hofland
Geblesseerd door z'n hond, krop sla, tafelpoot, bed, douche. Wanneer die speelde meer rode kaarten dan voltooide wedstrijden. Stak een mes in de rug van Verbeek. Snel wegdoen! 3

Bahia
De rots uit Rio. Goede mandekker, maar blijft een sterk iemand naast zich nodig te hebben. Des ondanks een redelijk seizoen van hem, met soms wat kleine foutjes. 6,5

Vlaar
Terugkomen aub.

De Cler
Zat met z'n hoofd meer bij z'n buitenvrouwen, dan dat ie met voetbal bezig was. Wat een drama de eerste seizoenshelft. Lange tijd geblesseerd, leek daarna weer wat vorm te krijgen, maar lijkt zo traag als een slak te zijn geworden. 4,5

Lucius
Je wordt zo moe van die man. Denk dat ie goed kan voetballen terwijl die het niet kan. Rollator nodig om zich voort te bewegen. Blij dat ie weg gaat.4

Gio
De leider van Feyenoord, maar is gewoon geen leiderstype. Redelijk constant seizoen, maar voegt weinig toe op het middenveld. Lekker voortaan als linksback opstellen. 6,5

El-Ahmadi
Kon hem niet betrappen op een uitmuntende wedstrijd en dat voor 5 miljoen. Moet meer rond de 16 gaan spelen en heeft iemand achter zich nodig voor eventueel balverlies. Ondanks dat blijf ik vertrouwen houden. 5,5

Fer
Body op het middenveld, nog jong en nu al bepalend op sommige momenten . Moet soms nog wat feller worden, maar komt helemaal goed met de nieuwe Viera! 7

Landzaat
Heel het seizoen geblesseerd. Deed laatste paar wedstrijdjes mee en viel niet op. Is ook geen verdediger. Z'n salaris verantwoordt iig niet z'n waarde, lekker wegdoen dus. 5

Guzman
Enige wat ik me kan herinneren voordat geblesseerd raakte is dat ie een rode kaart kreeg voor een oerstomme overtreding. Maar goed, valt niet te beoordelen. Verkopen, want gaat toch niet z'n contract verlengen.

Bruins
Waar moet ik beginnen bij deze jongen? Traag, ongeinteresseerd, te flegmatisch, geen strijd. Jammer dat ie werd uitgefloten paar keer, want doet z'n zelfvertrouwen geen goed. Lekker verhuren aan NEC ofzo. Waar is de luigi van Excelsior? 3

Wijnaldum
Als een schaapje in de wei, dartelend, vrolijk, fris. Ging soms wat te ver door met z'n acties, maar voor Wijnaldum ga je naar het stadion . Gaat grote toekomst tegemoet. 7,5

Slory
Weinig gespeeld, maar lijkt sinds de gemiste kans tegen ajax vorig seizoen niet meer de killer te zijn, die hij ooit bij Excelsior was. Blijft nuttige invaller voor countervoetbal en om het veld breed te houden. 6

Biseswar
De revelatie van het seizoen. Sterk aan de bal, goed schot, trekt verdedigers naar zich toe en gevaarlijk. Bedankje voor Verbeek om hem in genade aan te nemen. En bijgetekend . 7,5

Tomasson
De speler waar het om draait bij Feyenoord, maar zo vaak geblesseerd . Je ziet gewoon het team beter draaien met hem in de basis. Z'n botten en spieren maar vervangen door syntetisch materiaal, want deze man hebben we elke wedstrijd nodig! 8

Makaay
Niet de spits voor Feyenoord (geen meevoetballend type), maar schiet er toch weer aardig wat erin. Heeft iemand naast zich nodig. Voor hem een aardig seizoen 7

Mols
Invalbeurten voor hem, maar deed altijd wel iets goed (schwalbe tegen ajax, assists). Gaan hem toch stiekem missen! 6.5

Vincken
Was bijna toe aan z'n eerste invalbeurt voor Feyenoord 1, maar net net net niet!!!11111 Goed seizoen dat wel, want zo dicht tegen een invalbeurt aanzitten is toch wel knap. 6,5

Gertjan Verbeek
Martelaar van Feyenoord geworden. Door de oudjes tegen en eruit gewerkt, want elke dag trainen is toch best zwaar. Maar nu de verhalen naar boven drijven, blijkt hij ook niet echt een fijn persoon te zijn geweest. 5

Vlemmings
Heeft het team redelijk aan de praat gekregen. Veerkrachtiger, maar juist tegen zwakkere concurrenten onvoldoende gepresteerd (Volendam, Roda). 6

Gehele teamcijfer: 5

[ Bericht 0% gewijzigd door gitaarsnaar op 12-05-2009 15:51:40 (Tomasson erbij) ]
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:41:42 #12
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68942321
Luciano Da Silva

9. Doet het echt geweldig. 17x de nul gehouden, en gewoon punten gepakt voor Groningen.
Mag bovendien de zilveren schoen in ontvangst nemen.
Onbegrijpelijk dat V Loo vorig seizoen onder de lat stond.

Sepp De Roover

6. Begon echt enorm goed aan de competitie, maar kreeg daarna te maken met een langdurige blessure.
Is nu terug aan het komen, maar heeft nog net niet de vorm als toen de compettitie begon. Wel een hele goede back.

Gibril Sankoh
7.5. Goed seizoen gedraaid, haast geen Sankoh'tjes gezien. Gewoon een belangrijke speler voor Groningen.

Fredrik Stenman

7. Degelijke back, heeft wel wat blessureproblemen gehad maar is gewoon een nuttige back voor de FC.

Ondrej Svejdik

7. Een speler die nooit zeikt terwijl hij altijd of op de bank zit, of op verschillende posities moet spelen als er weer eens een blessuregolf is. Doet gewoon goed zijn werk. Zou het jammer vinden als hij zou vertrekken.

Tom Hiariej

6. Kwam niet veel in actie, deels blessure problemen, en gewoon soms buiten de basis gelaten.
Vorig seizoen was hij erg goed, maar hij moet nu gewoon de basisplaats aan Sepp afstaan.

Andreas Granqvist

9. Absolute topaankoop van de FC. Ijzersterke verdediger die de FC gewoon beter heeft gemaakt na het vertrek van Kruiswijk. Heeft ook geweldige goals gemaakt en er staat gewoon een baas achterin. Granqvist kon het wel eens ver gaan schoppen.

Jeroen Veldmate

6 weinig van gezien, wel een goede invalbeurt gemaakt.

Paul Matthijs

4.5. Gewoon niet meer goed genoeg voor het huidige niveau van FC Groningen. Hij vertraagt het spel, is vaak net te laat en heeft gewoon teveel overtredingen nodig

Goran Lovre

5. Goran heeft mijn inziens gewoon een zeer, zeer matig seizoen achter de rug. Hij werkt wel hard, maar zijn rendement is gewoon veel te laag dit siezoen, hij kan veel beter. Veel foute passes gaf hij, veel verkeerde keuzes, balverlies op momente dat je dat niet wil etc.. Gewoon geen goed seizoen van Goran.

Evgeniy Levchenko

7. Veel geblesseerd geweest (begint gewoonte te worden bij hem), maar als hij speelde was hij wel erg belangrijk voor het team. Heerlijke goal tegen Vitesse gemaakt natuurlijk. Vind het best jammer dat hij gaat vertrekken.

Koen van de Laak

7. Ook veel blessure problemen gehad. Maar Koen verzaakt nooit, en ik ben fan.
Dus hij krijgt gewoon een ruime voldoende.

Martijn Meerdink

3. Dikke onvoldoende omdat meneer even weigert in te vallen.
Als hij speelt werkt hij wel hard, maar zijn rendement is 0.0

Danny Holla

8.5 Ontwikkelt zich echt geweldig. Is gewoon erg belangrijk voor de FC en is bovendien speler van het jaar geworden bij Groningen. Hij begint te strooien met fantastische passes en wordt positioneel ook steeds beter. Ook wat leuke goals gemaakt, vooral die tegen Ajax natuurlijk.

Shkodran Metaj

5.5. Eigenlijk te weinig van gezien om een goed oordeel te geven.

Oluwafemi Ajilore

5.5 Heeft niet erg veel gespeeld, en had er eigenlijk meer van verwacht. Toch denk ik dat hij nog erg belangrijk gaat worden voor de FC, want hij heeft gewoon veel potentie. Gelukkig krijgt hij bij Groningen wel de tijd. Maar het moet beter volgend jaar. Dit jaar geef ik hem geen voldoende, ook gezien zijn prijs.

Marcus Berg

8. Marcus is gewoon een topspits. Ondanks dat hij amper fantsoelijke aanvoer kreeg dit seizoen (deels ook door blessureleed) heeft hij er toch 17 gemaakt en is daardoor 3e geworden achter El-Ham en Suarez. Prima prestatie, als hij gewoon goede aanvoer heeft ben ik ervan overtuigd dat hij 25+ maakt in een seizoen.

Berry Powel

5. Kon gewoon het niveau niet aan, maar werkte wel hard en verzaakte niet, hoewel... Op het laatst...

Tim Matavz

7. Uitegeend aan Emmen, kwam in de winter terug vanwege een blessure.
Viel een aantal keer belangrijk in. Heeft het dus prima gedaan.

Gonzalo Garcia

6.5 Er is veel kritiek op Garcia. Hij zou te weinig rendement hebben, pingelt te vaak etc etc. Maar ik geniet van een speler als Garcia met zijn heerlijke steekballetjes. Als hij wat dodelijker en effectiever wordt is het gewoon een hele goede speler. Maar of dat er ooit allemaal uitkomt?? Ik hoop het.

Petter Andersson

8. Speelde echt super aan het begin van het seizoen, was meteen belangrijk en heeft een geweldige instelling. Speler naar mijn hart. Dood en doodzonder van die zware blesuure. Desondanks toch een 8.

Nicklas Pedersen

5.5 Blessures, blessures, blessures, blessures en nog eens blessures. Heb nog totaal geen indruk van hem,

[ Bericht 0% gewijzigd door venomsnake op 12-05-2009 15:46:58 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:59:56 #13
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68943013
Ik kom nog met een AZ overzicht!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:11:08 #14
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68943459
Luciano
beschijft zijn kwaliteiten en seizoen. beschrijft hoe ik mij voel sinds hij onder de lat staat. Winnaar van de zilveren schoen, 17 wedstrijden geen goal tegen en slechts 36 goals tegen. Dat laatste is een nieuw record. Katachtige reflexen en snelle spelhervattingen, een op een met een spits erg sterk. Zelfs bij corners en vrije trappen ben ik niet zenuwachtig meer. Nog altijd onbegrijpelijk dat van Loo de voorkeur kreeg vorig seizoen. een 9
We hebben weer een keeper!!

Sepp de Roover
Helaas langdurig afwezig wegens een rare hardnekkige bovenbeen blessure. Maar zonder hem staat er op rechts toch een iets mindere speler. (Hiariej 6, of Svejdik)
Verdedigend sterk en aanvallend goed gedoseerd. Puike voorzet. Helaas lang afwezig, dus een 7.

Gibril Sankoh
Wat is er gebeurd met Sankoh? Rost ineens de ballen de tribune in, in plaats van toch proberen die spits uit te kappen. Soberder gaan spelen, geconcentreerder en het komt hem ten goede. Sankoohtjes zijn er nog wel, maar meestal ongevaarlijk. Erg slecht uit tegen Willem II, verder kan ik me geen echt slechte pot herinneren. Nog wel altijd minimaal 1x per wedstrijd een kunstje, heerlijk. 7,5
Half punt extra vanwege het zwarte pieten pak en het racen met Sinterklaas

Andreas Granqvist
Geweldenaar, bleek direct de natuurlijke leider in de defensie. Scoorde 2x op magistrale wijze, Maradona zou er een open doekje voor hebben gegeven. Staat er altijd en heeft een winnaarsmentaliteit, kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Sankoh dankzij hem soberder is gaan spelen. Samen met Luciano verantwoordelijk voor de over het algemeen puike defensie. 8,5

Fredrik Stenman
Flets seizoen, sterke beginperiode, matig erna. Verdedigend doet hij zijn werk, maar aanvallend is het regelmatig echt janken met de pet op. We hebben ook geen backup die hem kan prikkelen extra zijn best te doen. 6

Ondrej Svejdik
De hoer van de defensie, links, rechts, centraal.. hij heeft er dit seizoen gestaan en meestal gewoon naar behoren. Helaas heeft hij ook bewezen dat hij niet langdurig een bepaalde positie in kan vullen, dan komen toch zijn zwakheden naar boven. Ideale backup voor de defensie. 6

Femi
tja.. de kwaliteiten zijn er duidelijk wel, voetballen kan hij, overzicht heeft hij, bal vasthouden kan hij.. maar ja, waarom komt het er dan allemaal zo geforceerd en slapjes uit. Denk dat met name de communicatie hem parten heeft gespeeld en uiteraard de opkomst van Holla.
5 Je mag meer verwachten van iemand die 3 miljoen heeft gekost. Heb er nog altijd wel vertrouwen in.

Evgeny Levchenko
Het vertrek van Victoria was geweldig voor de Groningen supporter, "Lev" speelde als herboren, het middenveld werd duidelijk beter als hij er in stond. Doodzonde dat hij weg gaat, maar gezien zijn vele en lange blessures ook wel logisch. Hopelijk kan Veldmate een waardig alternatief aandragen. Mensen onderschatten de belangrijkheid van Levchenko op het middenveld bij Groningen denk ik.
7 (wegens de lange blessure)

Goran Lovre
Koning van de tussenlinie. Alleen dit seizoen even niet. Het komt er totaal niet uit. Wilde het ook op moeilijke momenten toch allemaal te mooi doen. Het zit er echt wel. Wil bijtekenen, gewoon doen, hij kan echt wel voetballen en bezit normaal gesproken ook dat stukje creativiteit dat nodig is op het middenveld. Dit seizoen ook eindelijk in staat een wedstrijd uit te spelen. Moet voorkomen dat hij te vaak zelf de bal op eigen helft moet ophalen.
6

Koen van de Laak
Weer vaak geblesseerd, op het middenveld niet onze beste kracht, type Danny Buijs, maar dan iets beter. Kan echt wel voetballen, maar ik heb het gevoel dat het beter zou kunnen. Als groot talent gekomen, maar ergens halverwege blijven steken, ook goed, daar niet van. Het is geen spits, maar eigenlijk ook geen rechtshalf. "Normaal seizoen"
6,5

Danny Holla
Razendsnelle ontwikkeling, wat gaat het hard met die jongen. Corners goed, vrije trappen goed, snoeihard schot en een geweldige straatjongens mentaliteit. Jammer van die schwalbe tegen Roda, maar als je op die leeftijd als een vedette op het middenveld staat te spelen, doe je het geweldig. Erg blij dat hij bijtekende.
8,5

Petter Andersson
Zou eigenlijk pas in de winterstop komen, maar wegens het afhaken van andere spelers toch eerder gekomen. Vrij snel duidelijk dat het een speler is waar we veel plezier aan gaan beleven. Snel, doelgericht, goede passing en ook weer een mentaliteit die we node mistten sinds het vertrek van een Nevland en Buijs.
Helaas zwaar geblesseerd geraakt tijdens FC Groningen - Ajax. In de loop van komend seizoen pas weer beschikbaar door complicaties.
7

Gonzalo Garcia
Moeilijk begin, ook nog eens gezeik met Jans. Fout, fout.. knokte zich echter terug in het elftal. Scoorde tegen NEC uit stand echt een gruwelijk mooie goal. Schold daarna Jans uit, maar die vond het maar al te mooi dat we met 2-2 naar huis gingen. Lijkt inmiddels te leren dat wanneer hij niet de kantjes eraf loopt en gewoon werkt voor zijn centen, dat hij de kansen echt wel krijgt. Blijkt dat ook nog eens goed te kunnen voetballen en is minder egoistisch dan eerst. Creatiever dan Lovre en dat was voorin absoluut nodig. Laatst ergens gelezen hoeveel goals er eigenlijk dankzij zijn voorwerk gemaakt zijn, stuk of 12 en dat is nog zonder echte assists.
Zijn spel wordt niet door elke Groningenfan gewaardeerd, omdat hij ook erg veel ballen verliest.. maar we krijgen er een hoop voor terug. Zijn voorbereiding van de goal van Matavz tegen Volendam en de goal van Berg tegen PSV waren voorbeelden van wat hij kan.
Nu nog iets constanter en leren dat je onderdeel bent van een team.
7+

Markus Berg
17 goals. Er wordt op hem gelet en toch is de defensie hem regelmatig kwijt. Liep de laatste maanden behoorlijk gefrustreerd rond op het veld. Samen met Suarez de meest gestrafte aanvaller, erg dom. Frustratie ook omdat het middenveld half geblesseerd was, Lovre uit vorm en regelmatig moest Berg het dan alleen doen. Kan niet scoren en 90 minuten lang van links naar rechts sleuren. Indien hij juist aangespeeld was zoals aan het begin van het seizoen, had hij meer goals gemaakt. Zonder Berg is de aanval echter flink verzwakt.
Veel interesse, hopelijk nog 1 jaartje Berg.
Wegens de domme kaarten en het oliedomme rood tegen Willem II, een 7,5

Ron Jans
Weigerde een miljoenencontract van Spartak Moskou in januari omdat hij een week eerder net trouw had beloofd aan Nijland.
Opstelling en met name wissels kunnen vaak beter, maar toch zijn we weer gewoon 6e geworden, ondanks weer een langdurige gruwelijke blessuregolf. Ben benieuwd wie er in 2010/2011 als vervanger gaat komen, wat Jans laat zien met Groningen is gewoon knap. Smetje is dat we op de thuiswinst tegen Ajax na, van geen enkele ploeg boven ons gewonnen hebben.
Raar was ook de ruzie met Powel en Meerdink, terwijl andere (ex)spelers altijd met hem weglopen. Jans liet dit seizoen zelfs emotie zien en kwam regelmatig in aanvaring met de erg slechte scheidsrechters. Terecht over het algemeen. Het middelvingertje in de thuiswedstrijd tegen Heerenveen was in principe onwaardig, on-Jans, maar geniaal.
7,5

Matavz: kwam goed uit dat Timmiiiiieeeej niet meer door Emmen gewenst was. 6
Meerdink: zeiksnor en vergaande glorie 4
Powel: laat ook bij ADO zien dat hij terecht weg is 4
Matthijs: kan het echt niet meer bijbenen 5
Metaj: moet snel doorontwikkelen, anders wordt het uiteindelijk toch niks 5
Hiariej: als vervanger van de Roover niet onaardig, maar minder dan afgelopen seizoen. 6
van Loo: tja.. de keren dat hij Luciano verving was het wel oké geloof ik6
Veldmate: viel een paar keer uitstekend in, verhuur is nu noodzakelijk om de nieuwe Granqvist te worden. 6
Koopmans: -
Pedersen: geblesseerd aangekomen, paniekaankoop leek het welhaast. Kan vast wel voetballen. Geen cijfer, te kort in actie geweest. -

Medische staf:
een dikke vette 1 voor de moeite. Man man man, maandenlang geen idee wat er met de Roover is, onduidelijke communicatie. Simpele blessures duren ineens wekenlang. Dieptepunt van dit seizoen is toch wel het richting Lovre uitspreken dat zijn seizoen voorbij is, mogelijk zijn carriere, maar als meneer naar een alternatieve arts in Belgrado gaat, kan hij 3 dagen later weer spelen.
En hij speelt nog steeds.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:13:03 #15
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68943537
^^^ Eensch over de medische staf. Wat een drama.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:20:05 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:22:28 #17
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68943898
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:20 schreef pfaf het volgende:
Dokter Meins is weg hè.
en bij Twente zijn ze ineens continue fit danwel snel weer speelklaar.

ra ra hoe kan dat.
pi_68944163
feyenoord

timmer: 5. heeft geen punten gepakt, voornamelijk verloren. met van dijk in het doel hadden we, denk ik, minimaal 6 punten meer ofzo. zeer beperkte keeper. maakt af en toe goede reddingen, maar hij mag er nu wel mee ophouden. WAAROM VAL JE ACHTEROVER BIJ 1-OP-1 SITUATIES?! WAAROM LIG JE AL IN DE HOEK VOORDAT DE PINGEL IS GENOMEN?!
van dijk: 7. in alle wedstrijden die hij heeft gekeept--6-7 wedstrijden?--heeft hij het goed gedaan. straalt rust uit. goede tweede keeper.

greene: 0. hij kan dus echt niks. drama.
tiendalli: 5.5. is verdedigend redelijk, maar hij komt gewoon te kort voor dit niveau. en kan totaal niet opbouwen. levert de bal zeer makkelijk is.
de cler: 4. wat een kutseizoen. veel geblesseerd geweest en daarna is ie ook een aantal kilo's aangekomen en dat zie je aan alles--die tweede kin, zijn ''snelheid''... waar is de tim van een seizoen geleden?!
hofland: 5. grote bek, maar presteren ho maar. heeft na verbeek een aantal goede wedstrijden gespeeld, maar is klungelig. ook te blessuregevoelig.
lucius: 4. blij dat hij weggaat. paardenbek.
bahia: 6.5. maakt soms zooo opzichtig een fout (overtredingen etc.), maar hij heeft het dit seizoen wel aardig gedaan. redelijke mandekker.
leerdam: 5. stond een paar keer goed te verdedigen, maar ik zie weinig potentie in hem. opbouwend ook echt drie keer niks.

gio: 7. brengt toch wat extra's alleen en laat het team beter spelen. al is het jammer dat hij geen echte aanjager is, zoals tomasson. houd wel op met die kut lange ballen.
landzaad: 3. weggegooid geld. voegt echt helemaal niks toe aan dit elftal. opbouwend en verdedigend zwak. hij verdient meer dan een miljoen, maar heeft in 2 seizoenen maar 18 wedstrijden gespeeld.
el ahmadi: 5.5. draaide niet een goed seizoen, maar hij brengt wel wat meer voetbal in de ploeg en volgend seizoen als er wat meer wordt gevoetbald onder mario is zo'n speler gewenst. volgend seizoen zal hij het wel veel beter doen, denk ik.
fer: 7. een van de doorgebroken talenten. fysiek sterke middenvelder die veel duels wint en af en toe heel makkelijk langs 2-3 man gaat. is pas 19, dus hier zit veel rek in.
bruins: 4. je ziet dat hij kan ballen, maar dit is een dramatisch seizoen voor hem. wel een groot talent, vind ik.
tomasson: 7+. heeft veel wedstrijden gemist, maar heeft desondanks een aardig doelgemiddelde. is een aanjager die anderen scherp houdt. met hem verliezen we dit seizoen niet als ik het goed heb. voetballend wel zwak.

makaay: 7.5. mooie spits. moet niet meeverdedigen. laat hem gewoon voorin staan en de ballen erin werken. loopt 1 op 2, maar in een aanvallender ingesteld team maakt hij er best meer dan 20.
wijnaldum: 7. leuke speler om te zien. heeft een paar goede acties in huis, maar moet in een hoger tempo spelen. de aanname en de actie--daar zit te veel tijd tussen. maar het is een groot talent dus.
biseswar: 8. is in de loop van het seizoen veel beter geworden. was het eerst de man van het afstandsschot en af en toe een actie; nu passeert hij zijn tegenstander veel vaker, speelt ook in een hoger tempo en zijn voortzetting is ook veel beter--hij behoudt nu veel meer het overzicht en kan nu zowaar voorzetten geven die aankomen. de meest dreigende feyenoorder. gaan we nog veel van horen.
slory: 3. heeft een doelpuntje gemaakt tegen willem ii, maar kan dus verder vrij weinig. of hij neemt de bal niet goed aan of hij blesseert zichzelf. misschien dat mario hem kan reanimeren.
mols: 6. is een aardige targetman, heeft een paar belangrijke goals gemaakt. maar is echt te oud. het is echt tijd om te stoppen.

eindcijfer feyenoord: 5.

het voetbal van feyenoord is verschrikkelijk, maar als ze europees voetbal halen is dat toch wel redelijk gedaan gezien de situatie een paar maanden geleden. heeeeeeeeeel soms zie ik een feyenoord dat mooi combinatie voetbal speelt en daarvan zien we volgend seizoen hopelijk meer. houd eens op met dat afwachtende kutvoetbal.

[ Bericht 1% gewijzigd door buddyb op 12-05-2009 16:33:48 ]
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:37:08 #19
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_68946799
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:11 schreef Intermec het volgende:
Willem II

Maikel Aerts: Goede keeper die dit seizoen eens vol heeft kunnen maken, 8.5

Arjan Swinkels: Centrale verdediger die het vooral van zijn inzet moet hebben, verdedigend nog een hoop bij te leren, 7
Jens Janse: Betere aanvaller dan verdediger, toch rechtsback, 6
Nuelson Wau: Beter verdediger dan aanvaller, toch rechtsback, 6
Martha: 2 wedstrijden, 1x rood, 5
Veloso: Te onbevangen, nog wel erg jong, kan nog veel leren, 6+
Bart Biemans: Talent van het jaar hier, erg jonge verdediger, stond er meteen vanuit de jeugd, 7-
Danny Schenkel: sinds zijn blessure een hoop puntverlies geleden, belangrijke speler dus, 7-

Boutahar: Goede middenvelder, aardig seizoen, 7.5
Mesosudi: Grote fan van deze zaalvoetballer met goede techniek, 7
Kargbo: minder dan vorig seizoen, zich toch goed herpakt, 6.5
Mathijssen: niet kunnen brengen wat nodig was helaas, 6
Steef Nieuwendaal: erg slecht seizoen, mi slechtse speler van het seizoen, 3
Niels Vorthoren: jonge speler, helaas echt niet goed genoeg, 5
Kiki Musampa: niet veel gespeeld, dijk ervaring, 6.5

Demouge: alleen al door zijn inzet een geweldige toevoeging, helaas te scherp gedekt na de winter, 9
Zijler: brengt te weinig, 6
Muhamadu: brengt te weinig, 6
Ronnie Reniers: Jeugdspeler, aardig talentvol, 6.5
Sidney Smeltz: aardige plaag voor de verdediging van PSV, daaraom al, 7
Mourad: Stond er wanneer het nodig was, 7
Je vergeet Van Eijden..
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_68948338
Te weinig gezien voor een oordeel.
pi_68948455
voor Vitesse eindige het even dramatisch zoals het begon , zal later eens kijken voor cijfers maar die zullen niet al te hoog zijn.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:37:38 #22
113682 WeebI
Wee Bull
pi_68948743
Mijn rapport komt wel zodra het Liga-seizoen ook afgelopen is.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_68949482
NAC.

Jelle ten Rouwelaar heeft bewezen een degelijke, maar geen uitmuntende keeper te zijn. Veel foutjes, veel houdbare ballen doorgelaten, maar ook veel onmogelijke ballen gehad. 7.

Verdedigers
Kees Kwakman kende een uitstékend begin van het seizoen. NAC stond lang bij de bovenste plekken, Kwakman toonde aan een voortreffelijke aankoop te zijn. Zakte gelijk met NAC ver weg, totdat ie er helemaal niks meer van kon. Een 9 voor het begin, een 3 voor het eind, samen een 6.

Tyrone Loran kan verrekte weinig en verdedigen is z'n minste sterkte. Toch is het een held, een cultheld wel te verstaan. Pakte z'n kansen en bleef toch redelijk overend. Misschien vergissen we ons in Breda, misschien kan Tyrone wel degelijk iets. Een 7.

Patrick Mtiliga speelde een uitstekend seizoen onder Brandts en ook onder Maaskant was Mtiliga een gevalletje Té-Goed-Voor-NAC. Besloot z'n contract niet te verlengen en uit te kijken naar een andere club. En oh mijn god, wat een zwakke voetballer is het dan ineens. Deelde mee in de malaise van de laatste maanden en verdient noch een overstap, noch een contractverlenging. Hij kan het echter wel, een 7.

Rob Penders is al jaren de beste NAC'er en dat is ie nog steeds. Altijd goed en een afwezigheid van Penders betekent een stuurloze verdediging. Held, top, een 8.

Patrick Zwaanswijk is een uitstekend duo met Penders, maar zonder Penders stelt Zwaanswijk nauwelijks iets voor. Wel een toffe publieksvoetballer, een 7.

Middenvelders
Csaba Fehér. Echt, . Was altijd een goede voetballer, maar het stelt weinig meer voor. Een 4.

Tim Gilissen zou volgend jaar door moeten breken, anders gebeurt het nooit meer. Slimste voetballer van de eredivisie is leuk, maar graag ook op het veld. Deed af en toe best aardig mee, een 6.

Donny Gorter is het grootste talent van NAC en verdient een basisplaats. Denkt robertje maaskant anders over. Een 7,5.

Tommie van der Leegte pakte veel te veel gele kaarten en was daarom veel te vaak afwezig. Zwak seizoen, maar als ie dan meedeed, was het wel een aanjager. Relaxed man, speel wat slimmer en je bent een prima voetballer. Nu een 6.

Martijn Reuser was weer veel geblesseerd en heeft z'n fraaie traptechniek weinig kunnen laten zien. Een 6.

Aanvallers
Matthew Amoah kreeg een zoontje en scoorde er lustig op los. En ineens stokte de machine, was weer vaak geblesseerd en kwam niet meer terug in vorm. Toch zie je dat ie echt z'n best doet en dat het een slimme speler is. Een 7.

Nourdin Boukhari deed het leuk, maar is niet echt een NAC-speler. Viel ook al ver terug, maar deed het over het algemeen best aardig, goed voor een 6.

Ellery Cairo is een kleerkast, maar mijn Ikea-kleerkast is wendbaarder. Ongelofelijk hoe traag deze man is, hoe weinig techniek ie etaleert en hoe veel kansen ie kreeg van robertje maaskant. Waar-de-loos. Een 2.

Fouad Idabdelhay speelde niet veel door blessures, maar laat in de media weten gefrustreerd te zijn. Hij ging uit van een doorbraak, maar het mag nog niet zo zijn. Benieuwd hoe ie het volgend jaar gaat doen, dit jaar niet veel gezien, toch een 6, voordeel van de twijfel.

Joonas Kolkka haalt altijd een zesje, nooit meer, nooit minder. Goede voorzet, maar erg vaak onzichtbaar. Een 6.

Anthony Lurling is de meest gehate speler en daardoor bij NAC-fans juist een geliefde. Een type speler dat geweldig is als ie bij je speelt en echt vreselijk als ie tegen je speelt. Z'n irritante gedrag is ie nog niet afgeleerd, maar hij laat wel vaak zien ook erg goed te kunnen voetballen. Gaat altijd veel dreiging vanuit en is daarmee zeker een 7,5 waard.

Robert Maaskant teerde enkele maanden op Brandts' werk, zoveel is nu wel duidelijk. Onder Brandts was NAC saai en won men vaak onterecht met 0-1. Ook een kwaliteit, maar dat saaie moest weg en dus moest Brandts weg en kwam Maaskant. Leuker? Nee, helemaal niet. Net zo vaak saai, maar dan zonder resultaat. Het wisselbeleid van Maaskant slaat nergens op. Twente-uit, halve finale beker, stand is 1-1. Wat heb je dan aan Cairo? Een buitenspeler die niks kan forceren? Je kunt gokken op een gelijkspel -> verlenging, je kunt gokken op winst. Boukhari en Gorter op de bank en Cairo erin, hoe kom je erop. En zo wisselde ie vaker volstrekt belachelijk. NAC heeft jonge talenten als Gorter, Pattinama en Enric Vallès, maar Cairo en Kwakman kregen telkens de voorkeur. Een duidelijke 3, ook z'n gejank in de media over arbitrale blunders waren gênant.

Overall gezien. Schaamteloos liepen de spelers van NAC in 2009 als een stel zoutzakken over het veld. Ongelofelijk hoe sommige spelers er met de pet naar gooiden. Heracles, Sparta en Den Haag wonnen met 4-0 van NAC, Graafschap en Volendam haalden eenvoudig punten. NAC verloor twee keer van aartsrivalen Feyenoord en Willem II en de manier waarop was om te janken. Ondanks een 8e plaats en halve finale beker, wat voor NAC-begrippen echt niet slecht is, een uiterst gênante vertoning van de spelers. Verliezen mag, maar té vaak op zó'n manier... .
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:17:51 #24
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68950150
Feyenoord

Timmer - heeft teveel fouten gemaakt dit seizoen, maar ook een paar mooie reddingen. 4,5
Van Dijk - heeft geen fout gemaakt en straalde rust uit. Ideale tweede man. 8

Leerdam - voor een rechtsback 'backt' ie vrij weinig, waarschijnlijk omdat hij geen rechtsback is. Het enige wat hij deed is stoicijns ballen afpakken en inleveren bij het middenveld. Dit deed hij nagenoeg foutloos. Voor zijn oorspronkelijke positie, het middenveld, lijkt hij mij niet goed genoeg. 6
Tiendalli - paar goede wedstrijden gespeeld, ook veel matige. Loopt als een kip zonder kop over het veld. 4,5
Greene - 1
Lucius - teveel kostbare fouten gemaakt, maar ook een paar goede wedstrijden gespeeld. Echter hebben de fouten ons teveel punten gekost. 3
Bahía - naar mijn mening is dit seizoen zijn sterkste tot nu toe. In de eerste paar wedstrijden één of twee foutjes gemaakt, daarna eigenlijk foutloos. Hij is me dit seizoen dus erg meegevallen. 7
Hofland - ook een wisselvallig seizoen gedraaid. Teveel slechte wedstrijden, maar ook een paar wedstrijden waarin hij enorm belangrijk was voor Feyenoord (Vitesse en Groningen thuis, als ik het me goed herinner). Moet beter kunnen. 5,5
De Cler - speelde abominabel of onopvallend. Geen toegevoegde waarde. 3

Landzaat - voegt niks toe gezien zijn enorme salaris. 2
El Ahmadi - heeft te weinig gebracht dit seizoen, maar ik waardeer zijn voetballend vermogen, iets wat Feyenoord vaak genoeg ontbeert heeft dit seizoen. Was vooral in het begin van het seizoen soms een verademing, ondanks dat het rendement vrij laag lag. Het cijfer is misschien te hoog gezien zijn inbreng, maar ik ben allang blij dat we een speler hebben die een meter kan lopen zonder de bal kwijt te raken. 6,5
Van Bronckhorst - voor een speler van zijn kaliber vond ik hem soms vrij onvolwassen voetballen dit seizoen. Teveel rare en domme overtredingen en kostbare foutjes (Volendam-uit ). Toch haalt hij qua spel eigenlijk altijd een voldoende, maar ik vond hem vorig seizoen beter. 6,5
Fer - een waardevol talent. Zijn goal tegen PSV staat me nog goed bij en ik gun hem het succes van harte. 7,5
Bruins - vorig jaar startte hij erg goed, maar dit jaar heeft hij he-le-maal niks laten zien. Dramatisch gewoon. Erg jammer, want ik ben in potentie fan. Maar dit moet echt véél beter. 1

Tomasson - speelde elke wedstrijd prima, scoorde veel, was een leider in het veld en een aanjager. Is het nog lang niet verleerd. 8,5
Wijnaldum - grootste talent van Feyenoord, alleen het rendement is nog te laag en het spel iets te frivool. Desalniettemin ook één van de lichtpuntjes dit seizoen. 8,0
Biseswar - begon leuk met twee wonderschone goals tegen Volendam en is vrolijk blijven doorgaan met het scoren van mooie goals en het geven van assists. Heeft zich dit seizoen ook goed doorontwikkeld. Niks mis mee, ben nog steeds erg blij dat hij blijft. 8,0
Makaay - heeft een lange tijd droog gestaan maar speelde de laatste wedstrijden wel weer goed en hij was ouderwets scherp. Heeft een belangrijk aandeel gehad in het behalen van de play-offs. 7
Slory - heeft nagenoeg niks goeds gedaan, maar is ook geblesseerd geweest en scoorde in de laatste minuut tegen Willem II. 3

Verbeek - faalde op teveel fronten. 4
Vlemmings - heeft het erg goed gedaan als interim. 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door TC03 op 12-05-2009 19:25:41 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:28:40 #25
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68950539
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:38 schreef gitaarsnaar het volgende:
Vincken
Was bijna toe aan z'n eerste invalbeurt voor Feyenoord 1, maar net net net niet!!!11111 Goed seizoen dat wel, want zo dicht tegen een invalbeurt aanzitten is toch wel knap. 6,5
Ik moest lachen.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')