De keuze tussen Fer, Biseswar en Wijnaldum is erg lastig voor mij. Fer heeft duidelijk mindere partijen gehad, als het team stroef loopt merkt hij dat als controlerende middenvelder als eerste natuurlijk, maar in andere partijen was hij toch heel belangrijk. Wijnaldum heeft na een blessure een maand of twee heel slecht gespeeld. Verloor ook zijn basisplaats, maar in de andere periodes was ie verder wel heel goed natuurlijk.
Toch kies ik voor De Bies.
![]()
De groei die hij dit seizoen heeft meegemaakt is bijna niet te beschrijven. Ik zie hem nog blind dartelen in de voorbereiding, kop naar beneden, ongelofelijke ergernis bij medespelers en hoewel hij toen al een beetje zijn kwaliteiten liet zien, schrok ik van het feit dat hij niet eens normaal een bal kon inspelen.
Een driekwart jaar verder is alles veranderd. De laatste twee wedstrijden zijn daar eigenlijk een goed voorbeeld van. Maakt het 90 minuten zijn tegenstander moeilijk met (potentiële) dribbels, is uit het niets balvast, speelt de bal gewoon terug of breed als dat moet éééén zijn overzicht is enorm gegroeid. Tegen ADO twee uitstekende assists en ook afgelopen weekend legt hij weer een heerlijke voorzet op het hoofd van Wijnaldum.
Inmiddels staat hij op 7 goals en 7 assists. Uitstekende cijfers voor iemand die niet zo heel lang geleden nog werd afgetest door Sheffield United. Verder het feit dat hij heeft bijgetekend staat eigenlijk symbool voor hoe volwassen deze jongen is geworden.
Komend seizoen verwacht ik dat hij zich goed doorontwikkeld. Hij is misschien al 21, maar voor mijn gevoel helemaal herboren. Het is pas zijn eerste jaar als de volwassen Biseswar zeg maar, en zal zich tactisch en mentaal veel kunnen verbeteren.
Verder overigens ook een pluim voor Tomasson.