Dat zouden lichamen van buitenaardse wezens zijn, dan? Ze zien er zo menselijk uit..quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Het ging net over Atlantis, wat een vergevorderde beschaving zou zijn geweest lang geleden. Ik moet dan gelijk denken aan dit filmpje van een geclaimde geheime maanmissie waar men een neergestort ruimteschip met lichamen zou hebben gevonden:
Ik besef me verder heel goed dat regressie geen officiële betrouwbare methode is voor informatiegaring, alleen tijdens het lezen van de boeken bekruipt me vaak het gevoel dat er wel degelijk waarheid achter zit. De manier waarop de informatie wordt uitgesproken en geformuleerd is nogal vreemd, maar komt wel heel erg samenhangend over.
Ik vind t dus zeker interessant en als t allemaal maar onzin blijkt te zijn, dan is het in ieder geval erg goeie science fiction
Nou omdat ze er zo menselijk uitzien, zijn ze misschien wel mensenquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zouden lichamen van buitenaardse wezens zijn, dan? Ze zien er zo menselijk uit..
Hoe/Wat dan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ik trouwens wel een grappig iets vond uit het boek is dat er gezegd wordt dat bepaalde aliens het heel interessant vinden dat wij huisdieren hebben zoals honden of katten. Dat zou bij hen anders zijn.
Wordt niet echt over uitgewijd, maar ze vinden het curieus omdat ze het zelf niet zouden kennen.quote:
"waarom zou het niet waar zijn" ...quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:56 schreef Maron het volgende:
[..]
Beiden, vind ik..wat de beste man allemaal schrijft en vertelt lijkt in eerste instantie vergezocht, maar gaandeweg zit er een logica in die wel erg treffend en herkenbaar is..en trouwens, waarom zou het niét waar zijn..
Nee..bedankt, laat maar..van leven ga je ook dood..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
"waarom zou het niet waar zijn" ...
Ik heb hier een flesje water dta je beschermt tegen de dood, slechts 200 euro. Kopen ?
Waarom vinden zij dat interessant? En hoe anders is dat bij hun dan? Zij voelen geen affectie met dieren, terwjl je zou denken dat ook zij tijdens hun ontwikkeling te maken moeten hebben gehad met de dieren van hun omgeving en ermee moeten hebben samengewerkt in het kader van hun overleving.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ik trouwens wel een grappig iets vond uit het boek is dat er gezegd wordt dat bepaalde aliens het heel interessant vinden dat wij huisdieren hebben zoals honden of katten. Dat zou bij hen anders zijn.
Het enige wat ik me nog van die passage kan herinneren, is dat zij planteneters zijn en dat zij daarom juist heel slecht omgaan met andere diersoorten. Planteneters zijn defensiever en voelen zich snel ongemakkelijk en bang. Daarom vinden ze relaties met andere soorten moeilijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom vinden zij dat interessant? En hoe anders is dat bij hun dan? Zij voelen geen affectie met dieren, terwjl je zou denken dat ook zij tijdens hun ontwikkeling te maken moeten hebben gehad met de dieren van hun omgeving en ermee moeten hebben samengewerkt in het kader van hun overleving.
Hoe staan ze tegenover het houden van dieren voor consumptie?
Dan moet het contact maken met wezens van andere planeten wel een heel grote stap voor ze zijn.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het enige wat ik me nog van die passage kan herinneren, is dat zij planteneters zijn en dat zij daarom juist heel slecht omgaan met andere diersoorten. Planteneters zijn defensiever en voelen zich snel ongemakkelijk en bang. Daarom vinden ze relaties met andere soorten moeilijk.
Idd, het is idd leuk om lezen en ff dieper over na te denken.quote:Op [quote]
[b]Op donderdag 26 juli 2012 17:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik besef me verder heel goed dat regressie geen officiële betrouwbare methode is voor informatiegaring, alleen tijdens het lezen van de boeken bekruipt me vaak het gevoel dat er wel degelijk waarheid achter zit. De manier waarop de informatie wordt uitgesproken en geformuleerd is nogal vreemd, maar komt wel heel erg samenhangend over.
Ik vind t dus zeker interessant en als t allemaal maar onzin blijkt te zijn, dan is het in ieder geval erg goeie science fiction
Planteneters zijn defensierver en sneller bang ?quote:woensdag 7 november 2012 23:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:[/b]
Het enige wat ik me nog van die passage kan herinneren, is dat zij planteneters zijn en dat zij daarom juist heel slecht omgaan met andere diersoorten. Planteneters zijn defensiever en voelen zich snel ongemakkelijk en bang. Daarom vinden ze relaties met andere soorten moeilijk.
Jij gaat er even gelijk van uit dat het ontstaan van leven op elke planeet hetzelfde gebeurt als op Aarde ?quote:Op woensdag 7 november 2012 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
terwjl je zou denken dat ook zij tijdens hun ontwikkeling te maken moeten hebben gehad met de dieren van hun omgeving en ermee moeten hebben samengewerkt in het kader van hun overleving.
Ja krijgen ze wel genoeg planten in hun ruimteschepen om zulke verre reizen te maken ?quote:Op donderdag 8 november 2012 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan moet het contact maken met wezens van andere planeten wel een heel grote stap voor ze zijn.
Jij gaat er gelijk even van uit dat er op planeten waar herbivoren de intelligentste zijn, geen carnivoren bestaan ?quote:Op donderdag 8 november 2012 11:12 schreef UncleScorp het volgende:
<snip>
Planteneters zijn defensierver en sneller bang ?
Bang van wat ?
Hier op Aarde zou je nog kunnen zeggen van vleeseters, want die kunnen hen opeten.
Als jij zegt dat veel aliens planteneters zijn wil dat ergens zeggen dat op die planeten geen vleeseters rondlopen, dus is er eigenlijk totaal geen reden voor die planteneters om snel bang te zijn ?
Planteneters leven op diezelfde universele energie. Die zit namelijk in allesquote:Wat niet weerhoudt dat ons aangeraden wordt om minder vlees te eten.
Ik denk dat er meer wezens zijn die totaal geen voeding nodig hebben dan dat er planteneters zijn.
Wezens die leven op een universele energie die door de kosmos gaat.
Ze zijn aan dezelfde natuurwetten e.d. gebonden, dus die kans is erg groot ja.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:15 schreef UncleScorp het volgende:
Jij gaat er even gelijk van uit dat het ontstaan van leven op elke planeet hetzelfde gebeurt als op Aarde ?
quote:Ja krijgen ze wel genoeg planten in hun ruimteschepen om zulke verre reizen te maken ?
Ik heb het over universele energie die door de kosmos waadt, vergelijkbaar met zonlicht dat over onze planeet komt ...quote:Op donderdag 8 november 2012 11:39 schreef R0N1N het volgende:
Planteneters leven op diezelfde universele energie. Die zit namelijk in alles
Wij niet neequote:Bouwstoffen e.d. (voor je lichaam) pluk je echter niet "uit de lucht".
Vermoedelijk ? of omdat we nu eenmaal niets anders kennen ?quote:Eten of gegeten worden, is vermoedelijk een universeel iets. (net als evolutie enz.)
Dus al die ontelbare sterren en planten, die ontelbare sterrenstelsels en meerder universa zijn allemaal gebonden aan dezelfde natuurwetten ... als Aardequote:Ze zijn aan dezelfde natuurwetten e.d. gebonden, dus die kans is erg groot ja.
Ik vind het maar een rare voorstelling, van de gewelddadige Hollywood aliens naar de alien die bang is van ons omdat hij thuis geen huisdier heeft...quote:Maar waar het om ging: als je al bang bent om te gaan met de dieren op je eigen planeet, terwijl je er mee 'opgroeit', lijkt een bezoek aan een andere planeet, MET een volstrekt onbekende intelligente omnivoor, mij evenals E_O een stevige stap.
& een plant zet dat zonlicht om in bruikbare energie voor wie die plant eetquote:Op donderdag 8 november 2012 12:25 schreef UncleScorp het volgende:
Ik heb het over universele energie die door de kosmos waadt, vergelijkbaar met zonlicht dat over onze planeet komt ...
Als je met 'wij' iedere vorm van een carbon-based levensvorm doelt, sluit ik me daar bij aan.quote:Wij niet nee
Beide.quote:Vermoedelijk ? of omdat we nu eenmaal niets anders kennen ?
Je doet het nou net voorkomen alsof iedere planeet, met de Aarde voorop, z'n eigen natuurwetten heeft ...quote:Dus al die ontelbare sterren en planten, die ontelbare sterrenstelsels en meerder universa zijn allemaal gebonden aan dezelfde natuurwetten ... als Aarde
Makkelijk zeg, hoeven we gelijk geen ruimte onderzoek meer te doen.
Zoals je al zegt, kwestie van voorstelling / perceptie.quote:Ik vind het maar een rare voorstelling, van de gewelddadige Hollywood aliens naar de alien die bang is van ons omdat hij thuis geen huisdier heeft...
Dus in principe kan een hiervoor aangepast levend wezen zulke universele energie ook omzetten in bruikbare energie voor zichzelfquote:Op donderdag 8 november 2012 12:42 schreef R0N1N het volgende:
& een plant zet dat zonlicht om in bruikbare energie voor wie die plant eet
Sure, als we er maar niet van uitgaan dat alle leven in het heelal carbon-based is.quote:Als je met 'wij' iedere vorm van een carbon-based levensvorm doelt, sluit ik me daar bij aan.
Klinkt dat dan onzinniger dan te stellen dat al die ontelbare planeten allemaal onze natuurwetten hebben ?quote:Je doet het nou net voorkomen alsof iedere planeet, met de Aarde voorop, z'n eigen natuurwetten heeft ...
Niet zonder toevoegingen. Geen plant leeft zonder licht (gemakshalve de diepzee anemoontjes e.d. even niet meegerekendquote:Op donderdag 8 november 2012 13:28 schreef UncleScorp het volgende:
Dus in principe kan een hiervoor aangepast levend wezen zulke universele energie ook omzetten in bruikbare energie voor zichzelf
Nope.quote:Sure, als we er maar niet van uitgaan dat alle leven in het heelal carbon-based is.
Het is inderdaad vrij onzinnig om te stellen dat al die ontelbare planeten allemaal "onze" natuurwetten hebben, ja ... want: "Onze" natuurwetten ? Daar is niets van "ons" bij. Die "wetten" zijn universeel. Wij voegen ons naar de algemeen geldende wetten, net als de rest van het universum.quote:Klinkt dat dan onzinniger dan te stellen dat al die ontelbare planeten allemaal onze natuurwetten hebben ?
Natuurlijk heeft niet élke planeet zijn eigen wetten, maar ik vind het nogal te gemakkelijk om er zomaar vanuit te gaan dat in al die ontelbare sterrenstelsels onze natuurwetten van kracht zijn.
Hoeveel verschillende manieren van ontstaan van leven zijn er?quote:Op donderdag 8 november 2012 11:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jij gaat er even gelijk van uit dat het ontstaan van leven op elke planeet hetzelfde gebeurt als op Aarde ?
Als je even het voorgaande leest, zou je begrijpen wat ik bedoel met die vraag.quote:Ja krijgen ze wel genoeg planten in hun ruimteschepen om zulke verre reizen te maken ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |