Weet je hoe vaak Van Basten hem niet heeft opgesteld terwijl er geen andere centrumspits voorhanden was? Ik blijf dat nog steeds onbegrijpelijk vinden. Vind je het gek dat hij er niks van bakt als hij niet de kans krijgt om zich in te passen in het elftal.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:55 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Plus dat hij de helft van het seizoen Huntelaar voor hem heeft gehad, en blessures. Ik hoop dat hij dit Seizoen echt wat gaat laten zien.
yeah rightquote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:23 schreef Frankz0rz het volgende:
Zul je zien dat Sno nu de sterren van de hemel speelt bij de Suriprofs
Zoveel kaarten heeftie nog niet hoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik zie dit absoluut niet gebeuren. Hij is veel te blessure gevoelig en heeft alleen maar tegen kleine clubs gescoord. Verder is hij ook veel te opvliegend en dit levert hem gewoon te veel kaarten op.
Laat hem maar weer een contract tekenen, of gaat hij nou naar die ene club?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:54 schreef Frankz0rz het volgende:
DavidsIn een vriendschappelijke wedstrijd gewoon vol erin gaan
Nee dat was niet waar blijkbaar. Ik zou hem graag op het middenveld zien bij Ajax nu. Is alweer 1 van de beste op het veld vandaag zonder enig wedstrijdritme. Ik vraag me dan ook af waarom Ajax hem tijdje terug wegdeed?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:00 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Laat hem maar weer een contract tekenen, of gaat hij nou naar die ene club?
Ajax deed hem niet weg. Davids wilde niet onder Van Basten spelen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:02 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Nee dat was niet waar blijkbaar. Ik zou hem graag op het middenveld zien bij Ajax nu. Is alweer 1 van de beste op het veld vandaag zonder enig wedstrijdritme. Ik vraag me dan ook af waarom Ajax hem tijdje terug wegdeed?
Dat zegt men al tijden. Jan Joostquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:28 schreef Frankz0rz het volgende:
Davids zegt net tegen EL dat ie wel weer wil gaan voetballen. Op de vraag "Eredivisie?" zei hij: Weet ik niet.![]()
Overigens schijnen clubs in o.a Argentinië wel interesse te hebben volgens Jan-Joost.
quote:Van Basten pleit voor 'type schoolmeester' bij Ajax
12/05/2009 19:13
Ajax doet er volgens Marco van Basten goed aan een 'type schoolmeester' aan te stellen als zijn opvolger. 'Deze groep heeft zo'n trainer nodig.'
Van Basten mengde zich voor de camera van Eredivisie Live in discussie over zijn opvolger bij Ajax. 'Ze moeten sowieso een type schoolmeester erbij hebben, iemand die hard is en constant hard is. En daarbij liefst wel iemand erbij die zinnig over voetbal kan praten. Het is uiteindelijk wel een voetbalclub.'
'Deze groep heeft zo'n trainer wel nodig', zei Van Basten, die niet inging op de naam Co Adriaanse als mogelijke opvolger. De vorige week opgestapte trainer had vaker tevergeefs gevraagd naar de mening van de spelersgroep.
'Maar het was niet een groep die daarin erg veel zei. En dan heb je wel dat je kan zeggen: oké, wat minder woorden, wat meer daden. Maar ook daarin bleef het achter', wees Van Basten onder meer naar de 4-0 nederlaag bij Sparta Rotterdam.
'En dan kom je tot een teleurstellende conclusie. Het is allemaal wel leuk en aardig, maar als ik dan op deze manier voor schut wordt gezet, dan kan je misschien beter zeggen dan ik stop ermee.'
Van Basten noemde het vastleggen van Evander Sno een vergissing. 'Sno was meer als aanvulling, om er fysiek iemand bij te hebben die op het middenveld en achterin kon assisteren. Dat bleek uiteindelijk toch iets anders te zijn, want hij was veel meer aanvallend ingesteld.'
Volgens de oud-international ontbeerde Ajax 'een type Stijn Schaars'. 'Een controlerende middenvelder die de boel corrigeert en motiveert, dat zou heel wenselijk zijn geweest. Maar goed, dat neemt niet weg dat we met deze kwaliteiten er meer uit hadden moeten halen.'
liggend vanaf een strandbedje zijn kralen aan het tellen.....quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:23 schreef Frankz0rz het volgende:
Zul je zien dat Sno nu de sterren van de hemel speelt bij de Suriprofs
Welke idioot heeft dat verzonnen? Dat is toch geen voetbalshirt meerquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:20 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een verneuking van Adidas. Hopelijk gaan ze niet zo met ons shirt om.
Ze maken die zwemvesten steeds dunner, mooi. Ik hoop dat ze ook blijven drijven.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:20 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Die spelers lijken ook niet zo vrolijk te worden van dat shirtquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:20 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan wel een absorberende dweil gebruiken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:20 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Echt ja, hoerenzooi.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:51 schreef KirkLazarus het volgende:
Shit zeg, die gekken gaan ons shirt ook verneuken :S
quote:Co Adriaanse zegt Ajax af
Door MAARTEN WIJFFELS
SALZBURG/AMSTERDAM - Ajax neemt de tijd om een nieuwe coach te vinden. In het selectieproces is Co Adriaanse afgehaakt. Dennis Bergkamp begint als trainer bij de D-pupillen. Ajax haalt de naam van Co Adriaanse door op de lijst met mogelijke kandidaattrainers. Adriaanse heeft de Amsterdamse clubleiding laten weten dat hij na afloop van dit seizoen tijd neemt om zich te bezinnen op zijn toekomst. De bijna 62-jarige Adriaanse vindt niet dat hij ondertussen voor een nieuwe spelersgroep moet gaan staan.
Ajax had de geboren Amsterdammer in een reeks van namen staan die in de profielschets van nieuwe trainer passen na het vertrek van Marco van Basten. Adriaanse is met zijn huidige club Red Bull Salzburg verwikkeld in een spannende titelstrijd. Ongeacht de afloop heeft de Oostenrijkse club voor volgend seizoen al Huub Stevens als nieuwe trainer aangetrokken.
,,Co Adriaanse heeft ons na een telefoontje duidelijk aangegeven dat hij zich volledig richt op het slot met Salzburg. Zijn seizoen daar duurt nog een aantal weken. Daarna wil hij tijd nemen om zich te bezinnen op wat hij nog wil doen in het leven. Dat respecteren wij,’’ stelt Ajax-directeur Rik van den Boog.
Ajax zoekt een man die al op 22 juni de eerste training van het nieuwe seizoen kan leiden. Ook zonder Adriaanse loopt de selectieprocedure gewoon door. Afgelopen zondag is intern een zogenoemde ‘long-list’ met namen teruggebracht tot een ‘short-list’. Alle coaches die daar op staan zullen sowieso worden gepolst om een beeld te krijgen van ieders situatie. De directie onder leiding van Van den Boog hanteert bij dat polsen nog geen rangschikking. Die wordt na een nieuwe inventarisatie opgemaakt. De Ajax-top wil op die manier onbevooroordeeld te werk gaan.
Op de profielschets zijn - al dan niet door de buitenwacht - reeds tal van namen geplakt, zoals die van Louis van Gaal, Guus Hiddink, Arsène Wenger, Dick Advocaat, Frank Rijkaard en Ronald Koeman. Zij zullen bij de start van het nieuwe seizoen om uiteenlopende redenen zeker niet voor de groep staan. Sommige mannen lieten Ajax zelf weten dat ze niet mee willen dingen naar de baan. Anderen zijn of worden niet concreet gepolst. Danny Blind, nu manager technische zaken, is een kandidaat die de club zelf in huis heeft.
Ajax zoekt een trainer die veel affiniteit heeft met jeugd en de scholing van jonge profvoetballers. Daarnaast is het een pré, maar geen strikte voorwaarde, dat de nieuwe man de club Ajax kent. Het is de intentie van de clubleiding om iemand aan te stellen die Ajax 1 de komende vier, vijf jaar gaat leiden.
Kijkend naar het profiel lijken naast Blind ook Ron Jans, Morten Olsen of iemand als Michael Laudrup in beeld te kunnen komen.
Een paar echelons lager binnen Ajax is een andere, intrigerende naam, al wel definitief vastgelegd voor een trainersfunctie. Dennis Bergkamp krijgt in het nieuwe seizoen de leiding over een team van D-pupillen bij Ajax. Bergkamp gaat voor twee seizoenen aan de slag, met een evaluatiemoment van zijn kant na één jaar. Bergkamp heeft daarop aangedrongen, omdat hij een goede afweging wil kunnen maken of het vak van trainer iets voor hem is.
Door te beginnen met jeugd in de leeftijd van 10 tot 12 jaar, geeft hij aan bewust te kiezen voor een start in de luwte. ,,Hoe Frank de Boer het doet, spreekt mij aan. Frank maakt als trainer steeds stapjes vooruit,’’ zei Bergkamp eerder over zijn generatiegenoot. De Boer begon in 2006 ook bij de D-pupillen van Ajax en gaat komende zomer zijn tweede seizoen in als trainer van de A1. Verder assisteert hij tot en met het WK van 2010 bondscoach Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal.
Bergkamp, die afgelopen zondag 40 jaar werd, volgt dit seizoen de cursus coach betaald voetbal. Hij hoopt deze maand zijn diploma te halen. In het kader van de cursus liep hij stage bij Ajax. Ook was hij de afgelopen maanden assistent-coach naast Johan Neeskens bij Oranje B.
Die rol zag Bergkamp vooral als een mooie mogelijkheid om alvast wat ervaring op te doen. ,,In mijn ogen is het eveneens een onderdeel van de cursus die ik volg. Een internationaal team is toch anders dan een clubteam.’’
Bergkamp was via Frank de Boer en zijn andere oud-collega Phillip Cocu bij bondscoach Van Marwijk onder de aandacht gebracht. Van Marwijk was namens de KNVB verantwoordelijk voor de samenstelling van de staf voor Nederland B.
AD Sportwereld.
Hmmmm .....quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Adriaanse zegt Ajax af.
Dus nietquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:43 schreef toma het volgende:
Wanneer wordt Co gepresenteerd?
Idd... de rest wat hier langs komt is het allemaal net niet... op Morten Olsen na misschien.quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:23 schreef tha_dark het volgende:
Geen Rijkaard, geen co...
Ik zie het nu alweer somber in....
Nee joh, die man is veels te saai, los van zijn tedere gezichtje vind ik dat hij de nodige uitstraling ontbeert voor een gala club als Ajax.quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:23 schreef DuvelDuvel het volgende:
Gewoon Neeskens als hoofdcoach. Met goede assistenten komt het wel goed denk.
Wat heeft Neeskens zoal gepresteerd als trainer?quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:23 schreef DuvelDuvel het volgende:
Gewoon Neeskens als hoofdcoach. Met goede assistenten komt het wel goed denk.
Ik ookquote:Op woensdag 13 mei 2009 00:23 schreef tha_dark het volgende:
Niet bijzonder veel:quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:46 schreef taxhaven het volgende:
[..]
Wat heeft Neeskens zoal gepresteerd als trainer?
Ik ookquote:Op woensdag 13 mei 2009 00:23 schreef tha_dark het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |