quote:Cissé: voorkeur voor Feyenoord
Als het aan Sekou Cissé ligt, voetbalt hij komend seizoen voor Feyenoord.
De Rotterdamse club heeft zijn interesse kenbaar gemaakt bij Cissé's zaakwaarnemer Erkan Alkan, maar nog geen contact opgenomen met Roda JC. Alleen FC Twente en PSV hebben Roda een tijdje geleden op de hoogte gebracht van hun belangstelling.
,,Een speler kan best zijn voorkeur hebben, maar dan moeten wij er ook met die partij uit zien te komen.
En Feyenoord heeft zich nog steeds niet bij ons gemeld”, aldus directeur voetbalzaken Martin van Geel.
Volgens Alkan hebben zeven clubs hem laten weten Cissé te volgen. Naast Twente, PSV en Feyenoord zijn dat Fiorentina, Racing Lens, Besiktas en Ajax. Dat de afgelopen zaterdag 24 jaar geworden Ivoriaan, die bij Roda nog een tweejarig contract heeft, het liefste willen naar Feyenoord gaat, heeft volgens Alkin mede te maken met de goede ervaringen van de gebroeders Kalou bij die club.
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
quote:Yulu-Matondo
Het Schavot
Ergerlijk, misplaatst, belachelijk, egocentrisch, dom, meelijwekkend, onnozel, pijnlijk, kinderachtig, overdreven, ordinair, onnodig, potsierlijk, irritant en oncollegiaal. Het is nog het minste wat gezegd kan worden van het dansje waarmee Roda-speler Jeanvion Yulu-Matondo vrijdagavond zijn winnende goal vierde tegen FC Dordrecht.
Voor wie het niet gezien heeft: nadat hij een schot op de paal van Hadouir in de rebound had binnengetikt, stoof Yulu-Matondo als een bezetene naar de middenlijn waar hij een podium zocht voor zichzelf.
Zonder ploegmaten in de buurt begon hij voor de tribune aan een act die maar één doel kon hebben.
Heel het stadion - vrijdagavond ongeveer 17.000 toeschouwers - moest kunnen zien dat hij, de grote Jeanvion Yulu-Matondo, de reddende engel was van een alweer ploeterend Roda JC. Volledig in zichzelf gekeerd schokte en wiegde Yulu-Matondo met zijn lijf alsof al zijn boze geesten tegelijkertijd een uitweg zochten in het Parkstad Limburg Stadion.
De spotlights, rookmachines en gillende meiden fantaseerde hij er zelf bij. Het ging vermoedelijk precies zoals hij het thuis voor de spiegel had geoefend, maar het sloeg vrijdagavond nergens op. Het op eerste divisieniveau voetballende Roda was na de 1-0 van Yulu-Matondo immers nog lang niet in veilige haven. Eén goaltje van FC Dordrecht en het lot van de Kerkradenaren had opnieuw aan een zijden draadje gehangen. Pijnlijker nog was dat hij zich met zijn dansje naar een niveau tilde dat niet overeenstemt met zijn teleurstellende prestaties. Ook tegen FC Dordrecht kon de in 2007 met veel bombarie binnengehaalde Belg van Kongolese herkomst niet verbloemen dat hij een miskoop is. Met amper drie goals was het rendement rendement van Yulu- Matondo dit seizoen nihil. Niet toevallig verkoos het weekblad Sportweek hem onlangs tot ‘Flop van de Eredivisie’.
Redenen genoeg voor de zwarte Roda-spits om zich bescheiden op te stellen, maar juist dat zit niet in de aard van het beestje. Ook bij Club Brugge, zijn vorige werkgever, vierde hij zijn schaarse hoogtepunten met een grote Yulu-Matondo- show. Dat voetbal een teamsport is waarbij het individu zich kan onderscheiden, maar nooit belangrijker kan zijn dan het geheel, is hem blijkbaar nooit geleerd. In Ans, het dorp nabij Luik waar hij opgegroeide, was de 23-jarige spits ongetwijfeld dé koning van de pleintjes. Ook daar zal hij hebben gedanst na elk intikkertje en zullen zijn vrienden om hem hebben moeten lachen. Als profvoetballer heeft Yulu-Matondo echter nog zo weinig bewezen dat hij zich geen amateurtoneel kan permitteren.
Trainer Harm van Veldhoven zal het ritueel van Yulu-Matondo vrijdagavond dan ook met plaatsvervangende schaamte hebben bekeken.
Als speler van SK Lommel, RWDM en Germinal Ekeren scoorde Van Veldhoven meer goals dan Yulu-Matondo in honderd jaar.
Toch is het nooit in zijn hoofd opgekomen om zich in een vol stadion compleet voor gek te zetten met een dansje dat bestraft zou moeten worden met een gele kaart.Wat is immers erger? Een doelpuntenmaker die in de hekken gaat hangen, zijn shirt uittrekt of zichzelf te kijk zet met een act die zelfs Jerney Kaagman en Henkjan Smits niet had kunnen bekoren?
Door de 1-0 van Roda JC in zijn eentje te vieren, liet Yulu-Matondo bovendien blijken dat het huidige Roda allesbehalve een hecht collectief is. Met het oog op de beslissende duels tegen de winnaar van Cambuur - FC Zwolle niet bepaald een geruststellende conclusie.
14:30 of 16:30.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:17 schreef iehlaak het volgende:
Hoe laat is de wedstrijd zondag eigenlijk?
Dan hoop ik persoonlijk dat het 16.30 gaat wordenquote:
Dat laatste stuk is idd beetje overbodig. Alsof het geen team is doordat yulu zich zo debiel gedraagt. Ook al was het een hecht collectief, deze rara en domme snuiter zou zich precies hetzelfde gedragen. Voor de rest ben ik het roerend met dat stuk eens. Yulu is echtquote:Op maandag 25 mei 2009 10:48 schreef LeonH het volgende:
Ik val alleen over dat laatste stukje waarin alweer benadrukt wordt dat het geen collectief is. Ik weet zelf ook dat het zo is, maar om dat nog eens zo te benadrukken nu ze in een beetje "winnende" mood zijn....
Voor de rest vind ik dat samba gedans van al die spelers ook maar onzin.
Waar zijn de tijden gebleven dat ze gewoon nog een paar keer in de lucht sprongen richting publiek rennen en daarna in de armen van de spelers vlogen
Huh? Ik dacht dat die wedstrijd morgen was?quote:Op maandag 25 mei 2009 12:52 schreef DarkShine het volgende:
Vanavond is [Live] Cambuur - Zwolle om 20.00 op RTL7. om te kijken of wij naar Cambuur Leeuwarden of naar FC Zwolle morgen.
quote:Maandag 25 mei 2009, aanvang 20.00 uur Cambuur L. - FC Zwolle
quote:Roda JC treft Cambuur
Roda JC stuit in de finale van de play-offs om promotie/degradatie op Cambuur Leeuwarden. De ploeg van trainer Stanley Menzo rekende gisteravond in een beslissingsduel af met FC Zwolle, 2-0. De 10.200 toeschouwers zagen Sandor van der Heide en Koen Brack scoren.
quote:A-jeugd Roda begint met gelijkspel
Het A1-team van Roda JC is de serie promotiewedstrijden voor de eredivisie gestart met een gelijkspel tegen Argon. In Mijdrecht werd het 1-1. Argon moet woensdag op bezoek bij NEC, zaterdag ontvangt Roda vervolgens de Nijmeegse ploeg. De winnaar van deze halve competitie komt volgend seizoen uit in de eredivisie.
Denk het ook .. schat de spelers van Cambuur toch wel iets hoger in dan die van Dordtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:41 schreef TheYoung1 het volgende:
Volle bak in Cambuur vrijdag...
Cambuur - Roda JC in uitverkocht huis
Gaat nog een pittige worden vrees ik.
Och rond die tijd speelt toch niks boeiends en dan nog, zowiezo naar roda! Jij zeker met al je gemiste wedstrijdenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:54 schreef Professional het volgende:
Toch ff kijken of we Pinkpop kunnen verlaten.
Lang leve de commercie!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:33 schreef KirkLazarus het volgende:
Welk groot licht heeft besloten om Roda thuis te laten spelen op Pinkpop-zondag om 16:30?
Vakantie he, dagen moet op!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:55 schreef planethugo het volgende:
[..]
Och rond die tijd speelt toch niks boeiends en dan nog, zowiezo naar roda! Jij zeker met al je gemiste wedstrijden
Fantastischquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:33 schreef KirkLazarus het volgende:
Welk groot licht heeft besloten om Roda thuis te laten spelen op Pinkpop-zondag om 16:30?
quote:Roda JC kampt met personele problemen
KLACHTEN Vraagtekens achter aanvallers
Roda JC is in de aanloop naar de beslissende nacompetitieduels tegen Cambuur Leeuwarden getroffen door personele problemen.
Met name een aantal aanvallers kampt met blessures.
Jeanvion Yulu-Matondo viel tegen FC Dodrecht uit met hamstringklachten en heeft een echo laten maken. Mogelijk komt de uitwedstrijd tegen Cambuur (morgen) te vroeg voor de Belg, die tegen Dordrecht de winnende treffer maakte.
Ook Sekou Cissé (liesklachten) is niet helemaal fit, al lijkt de Ivoriaan wel te kunnen spelen. Dat geldt niet voor de spitsen Dieter van Tornhout en Andres Oper, die beiden sinds het thuisduel tegen Willem Willem II last hebben van een spierblessure.
Voor Oper komt het eerste duel zeer waarschijnlijk te vroeg, maar mogelijk kan de Est zondag bij de return wel van de partij zijn. Ruud Vormer heeft een ingescheurde enkelband opgelopen en komt dit seizoen niet meer in actie, terwijl Marcel de Jong voor de eerste ontmoeting in Friesland geschorst is. Laurent Delorge, die de return tegen FC Dordrecht vanwege knieklachten miste, trainde gisteren de eerste keer weer volledig mee. Als een reactie uitblijft, is de middenvelder wel inzetbaar.
Cambuur verkocht gisterochtend binnen twee uur alle kaartjes voor het thuisduel. Het stadion zal morgen dan ook met 10.200 toeschouwers opnieuw volledig uitverkocht zijn.
quote:Roda-vrouwen pinksterzondag naar Heerenveen
LAATSTE DUEL
De KNVB heeft de eredivisiewedstrijd voor vrouwen tussen sportclub Heerenveen en Roda JC voor de vierde maal vastgesteld.
De Kerkraadse ploeg mag nu op (pinkster)zondag 31 mei naar Friesland.
In februari werd de partij afgelast wegens slecht weer en vervolgens zegde Roda af, omdat het niet genoeg speelsters op de been kon brengen door blessures of examendrukte.
Zondag zal de ploeg wel afreizen naar Heerenveen, laat trainer René Eijer weten. Dat wordt de allerlaatste wedstrijd van de vrouwenploeg in de eredivisie. De laatste thuiswedstrijd wordt donderdagavond om 19.30 uur gespeeld op sportpark Kaalheide tegen FC Twente.
Ja.quote:
Op de fusie na heb je dan een ontsnapping zoals Vitesse een paar jaar geleden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:51 schreef Chadi het volgende:
Hoop dat Roda er toch in blijft en zich daarna kan herpakken. Geweldig verhaal dit.. Fusie.. geen fusie.. net reden en dan nog onderaan en vervolgens op de laatste dag nacomeptitie eruit slepen bij feyenoord.. daarna gewoon erin blijven..
Mooie planning, misschien ff in achterhoofd houden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:18 schreef LeonH het volgende:
[..]
Fantastisch
Zo kan ik om 1 uur de Staat zien, half 3 Rowwen Heze, laat ik m'n pa me oppikken om kwart voor 4. Door naar het stadion, en daarna weer lekker op tijd terug voor Placebo, Keane/Pendulum en Depeche Mode/Oasis/Chemical Brothers
Hulde
Mij lijkt het net iets te ver.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:31 schreef Professional het volgende:
[..]
Mooie planning, misschien ff in achterhoofd houden.
Zou je kunnen lopen van Pinkpop naar stadion, of is het toch ff net iets te ver?
preciesquote:Op woensdag 27 mei 2009 09:34 schreef Professional het volgende:
Of ff bellen met de andere gasten dat die ons maar ff oppikken en droppen.
Niet bepaald iets waar ik Roda voor ga missenquote:Tent:
16.15-17.15 THE RIFLES
18.15-19.15 WHITE LIES
Noord:
16.15-17.15 MARIA MENA
18.15-19.15 JAMES MORRISON
Main:
15.20-16.15 VOLBEAT
17.15-18.15 MADNESS
Wat ik ooit heb gehoord van de eigenaar van Subway Heerlen is dat ie om 1 of andere grote reclamepaal gaat komen bij de Decathlonquote:Op woensdag 27 mei 2009 11:36 schreef DarkShine het volgende:
Zo te zien krijgen we in Subway bij het PLS
http://world.subway.com/Countries/frmLocatorResult.aspx?CC=NET&LC=DUT&Mode=
Yulu wilde zeker wat bruiner worden maar hij was al aangebrand en toen vloog ie in de fik?quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:23 schreef DarkShine het volgende:
Over Decathlon gesproken, de Zonnestudio ernaast stond maandag in de fik.
Yulu deed zijn hete dansje en spontaan vloog alles in brand.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:58 schreef planethugo het volgende:
[..]
Yulu wilde zeker wat bruiner worden maar hij was al aangebrand en toen vloog ie in de fik?
quote:Genk wil Roda JC’er De Fauw
KEUZE Sekou Cissé beslist na nacompetitie over nieuwe club
VOETBAL – Racing Genk is serieus geïnteresseerd in Davy de Fauw.
De Belgische bekerwinnaar wil zich voor komend seizoen versterken op een aantal posities en heeft voor de plek centraal achterin de aanvoerder van Roda JC op het oog.
Interim technisch directeur Sef Vergoossen van Genk bevestigt de interesse. ,,Hoewel onze prioriteit ligt bij andere posities binnen het team, staat Davy de Fauw inderdaad op onze lijst als je het hebt over centrale verdedigers. Ik denk dat hij absoluut een versterking kan zijn voor Genk.”
Roda’s directeur voetbalzaken Martin van Geel weet dat De Fauw in de belangstelling staat van de Belgische club. ,,Genk heeft geïnformeerd naar de situatie van De Fauw. Men dacht blijkbaar dat hij bij degradatie transfervrij was. Ik heb hen meteen uit die droom geholpen, want dat klopt gewoon niet.”
Een andere Roda JC’ er, Sekou Cissé, beslist volgende week waar hij komend seizoen wil gaan spelen.
De Ivoriaan kiest voor een club waar hij de meeste kansen op een basisplaats denkt te hebben.
De 24-jarige aanvaller geeft aan te twijfelen tussen Feyenoord en FC Twente. Al beseft hij dat het met financiële problemen kampende Feyenoord geen mogelijkheden heeft om een transfersom aan Roda te betalen. Hoewel meerdere clubs hun interesse kenbaar hebben gemaakt, is Roda alleen benaderd door FC Twente en PSV. Met geen van beide is volgens Van Geel onderhandeld over een transfer.
Volgens Twente-voorzitter Joop Munsterman heeft de club uit Enschede wel al met de speler zelf een principe-akkoord bereikt over een driejarig contract en neemt hij na de nacompetitie contact op met Roda om de transfer definitief af te handelen. „Ik heb begin deze maand met Twente gesproken en ook het contract gezien”, laat Cissé weten. „Maar ik heb nog niet getekend.
Na afloop van de nacompetitie neem ik meteen een beslissing, want ik wil met een leeg hoofd op vakantie. Duidelijk is wel dat ik niet naar een club ga waar de kans groot is dat ik op de bank beland.
De concurrentie bij de nationale selectie van Ivoorkust is zo groot dat ik met het oog op het WK zoveel mogelijk moet spelen. Twente is wat dat betreft een mooie club.”
quote:FC LIMBURG
Met een groot vraagteken achter de naam van Sekou Cissé reist Roda JC vandaag naar Leeuwarden voor de eerste finalewedstrijd in de nacompetitie tegen Cambuur (vanavond 20.45 uur). De Ivoriaan kampt met liesproblemen en trainde gisteren voor de eerste keer deze week mee met de groep.
Ruud Vormer (enkelblessure), Marcel de Jong (geschorst), Przemyslaw Tyton (knie) alsmede de spitsen Dieter van Tornhout, Andres Oper en Jeanvion Yulu-Matondo (allen spierblessure) zullen in Leeuwarden vanaf de tribune toekijken. Het aantal aanvallers in de selectie is dusdanig geslonken dat alles in het werk zal worden gesteld Cissé aan de aftrap te krijgen.
Gisteravond is in België nog een mri-scan gemaakt, vandaag wordt de uitslag daarvan verwacht. „Morgen (vandaag, red.) zal in overleg met de medische staf en de trainers worden bekeken of ik kan spelen”, aldus Cissé.
Voor Roda is het van groot belang dat de aanvaller, die de afgelopen weken vaak een beslissende rol vervulde, in elk geval voldoende fit is om te kunnen starten. Ook al bestaat het gevaar dat Cissé daardoor mogelijk de tweede wedstrijd in Kerkrade mist. „Misschien kan je dan weer beschikken over iemand anders”, aldus Van Veldhoven die stiekem hoopt dat Oper en Yulu- Matondo de return komende zondag wel halen. „Maar voor deze eerste wedstrijd heb ik nauwelijks nog alternatieven.”
Van Veldhoven zag Cambuur maandag zelf aan het werk tegen FC Zwolle. Die wedstrijd bevestigde het beeld dat de coach al had op basis van eerdere scoutingrapporten. „Het is een sterk collectief met veel fysieke kracht. De spelers werken hard om de foutjes die worden gemaakt te camoufleren. De laatste drie duels heeft Cambuur met dezelfde ploeg gespeeld, waardoor het spel heel herkenbaar is. Het gaat er vooral om dat we ons eigen niveau halen. Dan krijgen we zeker onze kansen. Lukt dat niet, zoals in Dordrecht, dan komen we in de problemen.”
Hoewel Roda in de eerste ronde gewaarschuwd was voor het andere soort voetbal dat eerstedivisionisten doorgaans hanteren, had de Kerkraadse ploeg daar in Dordrecht geen passend antwoord op. „In ons team hebben sommigen moeite de concentratie op te brengen die in dit soort duels nodig is. Je treft altijd enthousiaste tegenstanders, die niets te verliezen hebben. Daarmee moet je goed kunnen omgaan. In de nacompetitie zijn de verschillen niet zo groot dat je kunt spreken van favorieten. Je bent er als eredivisionist natuurlijk niet voor niets beland.”
Terwijl Roda kampt met tal van afwezigen, kan Cambuur aantreden met dezelfde ploeg als in de afgelopen drie duels tegen FC Zwolle.
Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, De Wree, De Fauw, Kah, Lachambre, Delorge, Meeuwis, Bodor, Janssen, Hadouir, Cissé.
Resterend programma: Play-offs voor plek in voorronde Europa League: NAC - FC Groningen (20.00 uur) Play-offs promotie/degradatie: RKC - De Graafschap (18.30 uur)
dat is idd een rampscenario. Gewoon snel scoren en dan de wedstrijd rustig uitspelen en als er ruimtes vallen de klus afmakenquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:39 schreef iehlaak het volgende:
Hopen dat we vanavond niet verliezen, dan heb ik vertrouwen voor de thuiswedstrijd. Je zal maar uit verliezen en thuis moeten winnen voor een extra wedstrijd.
Nope.... De Heer Smeets tovert Kane uit zijn hoge hoedquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:28 schreef planethugo het volgende:
hopelijk wordt het een feestelijke zondag en als dan chemical brothers komen is die helemáál geslaagd
idem.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:38 schreef Plato1980 het volgende:![]()
![]()
.
Ik ben tevreden met het resultaat en dat is alles wat ik erover wil zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |