Ze hebben het bedrijf dan ook niet failliet verklaard. Dat doet de media. Het enige wat 3drealms verklaard heeft is dat de studio sluit. De reden daarvoor is niet bekend gemaakt.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
DNF zou door kunnen gaan, maar dan moet er een nieuwe financier gevonden worden. Of een ander team zou eraan verder kunnen werken.
Ik zie geen reden om van een marketingstunt uit te gaan. 12 jaar doen over een game en dan het bedrijf failliet verklaren. Slechtere marketing kan bijna niet.
Ik ontken noch bevestig iets. Ik wacht gewoon op een officieel persbericht.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:21 schreef Gamer_V het volgende:
Het is voorbij Swetsenegger. Kom uit de ontkenningsfase.
Dat zou ik ook zeggen jaquote:Op maandag 11 mei 2009 22:21 schreef Gamer_V het volgende:
Het is voorbij Swetsenegger. Kom uit de ontkenningsfase.
"Meneer, u bent niet aangenomen."quote:Op maandag 11 mei 2009 22:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen ja
Het feit dat al die media lekt, lijkt het wel te bevestigen. Oud-werknemers willen nog met hun werk pronken om later een nieuwe baan te vinden. Zodat het niet overkomt dat ze 12 jaar niks hebben zitten doen.
quote:Op maandag 11 mei 2009 22:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen ja
Het feit dat al die media lekt, lijkt het wel te bevestigen. Oud-werknemers willen nog met hun werk pronken om later een nieuwe baan te vinden. Zodat het niet overkomt dat ze 12 jaar niks hebben zitten doen.
Het is gewoon onlogisch.quote:Originally Posted by Swetsenegger
I can not imagine professional artists, developers, animators and designers would do such a thing because they are 'pissed'. Everybody gets screwed at work sooner or later in one or another form. Revenge sounds greats, but everybody knows it would harm your own career more then you can realise at that moment.
If these leaks are for real it could hunt those guys for years. Are they really that stupid? Would YOU leak IP from your employer just because you are pissed?
quote:Well, guys . . . I just drove past 3DR HQ and there were about 30 cars there. Kind of strange if the only ones left are George, Scott, Steven and Bryan and Joe! I think George is having a bit of a go with us all.
quote:When the news broke that Duke Nukem Forever developer 3D Realms was shutting down, many fans were letdown--perhaps moreso than if it had happened several years ago.
The reason? After over 12 years in development, trailers were starting to find their way out again. Footage had been shown. Screenshots were released. Word from company executives indicated that the final push had began.
And following the closing of the studio, new details seem to indicate that this was the case. Leaked internal 3D Realms documents have shown that many of the game's levels were nearly finished.
"The game was awesome and getting very close," 3D Realms designer Richard Huenink tells us.
But now 3D Realms is no more, the employees already scattered. Does this leave any hope that Duke Nukem Forever, as it stands today, might eventually be released in some official form?
When asked of its deal with 3D Realms, publisher Take-Two told us that it owns the exclusive rights to publish Duke Nukem Forever. And upon further questioning, this contract appears to be binding.
"We have the exclusive publishing rights, not right of first refusal," Take-Two spokesman Alan Lewis explained. "Meaning we are the only ones that have the right to publish the title."
Lewis later clarified that these rights will never expire.
When asked whether Take-Two also owned the Duke Nukem Forever assets under that agreement, Lewis reiterated that it simply retains the publishing rights--indicating that 3D Realms likely still owns the accumulated assets and work done on DNF. 3D Realms' George Broussard declined to comment on the matter.
So while 3D Realms could independently find a new home for the game, Take-Two has the ultimate right to publish the title--or to not publish it. In the latter case, whether it would sell those rights to another company, or whether 3D Realms might try to sidestep its agreement by changing the game's content to a degree, is something that we can only speculate on.
In any case, 3D Realms still owns the rights to Duke Nukem himself, meaning that the series will not be locked down by a publisher unwilling to use it. A Fallout 3-style revival of the series by a new studio remains a possibility.
Apogee Software is promising a new Duke-related press release this week, meaning the King might return to the spotlight sooner than expected.
bron
Waarom is het onlogisch? Waarom zouden ze het anders gelekt hebben?quote:Op maandag 11 mei 2009 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon onlogisch.
Ow
[..]
Het zou allemaal vooropgezet kunnen zijn. Ik vind het onlogisch dat professionals hun carriere op het spel zetten door NDA materiaal op fucking internet te zetten. Niet in een besloten portfolio maar op blogspot godbetert.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:53 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waarom is het onlogisch? Waarom zouden ze het anders gelekt hebben?
Jawel, we weten dit: dat de studio van 3D Realms gesloten is. De rest (marketingtrucs en dat Duke al gold is en meer speculatieve onzin) bedenken anderen erbij.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway. Tot op heden weten we simpelweg -niets- .
Opdat we het niet vergetenquote:Op maandag 11 mei 2009 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Eens zien, dus een gaat de kattenbak leeg knagen en de ander neemt een aparte avatar....
*noteert*.
Precies. En faillisementen en dat DNF nooit meer uitkomt enzo. Ook dat wordt erbij verzonnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jawel, we weten dit: dat de studio van 3D Realms gesloten is. De rest (marketingtrucs en dat Duke al gold is en meer speculatieve onzin) bedenken anderen erbij.
Dat is dus ook mijn idee.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
DNF zou door kunnen gaan, maar dan moet er een nieuwe financier gevonden worden. Of een ander team zou eraan verder kunnen werken.
Ik zie geen reden om van een marketingstunt uit te gaan. 12 jaar doen over een game en dan het bedrijf failliet verklaren. Slechtere marketing kan bijna niet.
DNF? Did Not Finish?quote:Op maandag 11 mei 2009 22:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
"Meneer, u bent niet aangenomen."
"Waarom niet, als ik vragen mag?"
"Er staat op uw CV dat u aan DNF heeft gewerkt... Voor de volle 12 jaren"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |