ok, ik zal niet meer helpenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:18 schreef Olment het volgende:
[..]
had geedit, en als je er niet minder om slaapt,, verbeter me dan niet telkens in een quote
Oh dat hoefde gelukkig nietquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:15 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]![]()
[..]
ik heb ook wel eens zo gezeten van shit.. het pas niet.. alles net een lettertpe kleiner gemaakt enzo.. Echt verschrikkelijk is dat soms
fatty fatty boom boom?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:20 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Oh dat hoefde gelukkig nietIk heb de hokjes wat dichter op elkaar gezet
.
He getver. De collega tegenover me zit chips te eten
Naturel is niet ergquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:20 schreef Daph_ het volgende:
[..]
.
Nee die is wegquote:
Oh gut, ben jij er zo eentje die zich overal aan stoortquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:20 schreef Daph_ het volgende:
[..]
.
ja, daar kan ik me net zo aan irriteren als die taalgebruik discussiesquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:16 schreef jna het volgende:
[..]
Het belang van holland hangt er van af ja!
wat laat.. ik heb hier een collega die ermee ontbijt zo ongeveerquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:20 schreef Daph_ het volgende:
[..]
.
Zich overal aan stoort? Verklaar je naderquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh gut, ben jij er zo eentje die zich overal aan stoort?
Getsie!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
ja, daar kan ik me net zo aan irriteren als die taalgebruik discussies
[..]
wat laat.. ik heb hier een collega die ermee ontbijt zo ongeveer
Het kwam over als dat je je er aan ergerde.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:25 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Zich overal aan stoort? Verklaar je nader
Prima ontbijt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
[..]
Neuh, niet echt. Ik vind het een beetje vroeg voor chips en het hele kantoor stinkt er nu naar, maar verder moet ie het zelf maar weten hoorquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het kwam over als dat je je er aan ergerde.
ik zal me inhoudenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
[..]
Ergerlijk hèquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:27 schreef jna het volgende:
[..]
ik zal me inhouden![]()
hoewel je er nu weer 1 maakt![]()
dat vind ik ook belachelijk, chips moet je zien als een versnapering, niet als een maaltijd. Als je honger hebt (knorrende maag die andere horen) dan heb je niet genoeg aan chipsquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Psychonikeo het volgende:
wat goedquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Prima ontbijt.
Ik had pizza vanochtend.
die zie ik serieus niet.. Of bedoel je dat ik een 'aan' te weinig heb ofzo?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:27 schreef jna het volgende:
[..]
ik zal me inhouden![]()
hoewel je er nu weer 1 maakt![]()
Je gebruikte 'irriteren' waar je 'ergeren' had moeten gebruikenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:34 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
wat goed
[..]
die zie ik serieus niet.. Of bedoel je dat ik een 'aan' te weinig heb ofzo?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:34 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
wat goed
[..]
die zie ik serieus niet.. Of bedoel je dat ik een 'aan' te weinig heb ofzo?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
ja, daar kan ik me net zo aan irriteren ergeren als die taalgebruik discussies
[..]
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je gebruikte 'irriteren' waar je 'ergeren' had moeten gebruiken.
quote:Je ergens aan irriteren, het kan.
Dat de taalfout "je irriteren aan" het in gebruik wint van "geirriteerd zijn door" is logisch. Irriteren is namelijk een actief proces van de gene die geirriteerd is. De gene waaraan men zich irriteert is zich vaak onbewust van het feit dat hij katalysator is voor het irritatieproces dat de geirriteerde aan het draaien is. En de geirriteerde had er voor kunnen kiezen zich niet er over op te winden, maar er is nu geen weg meer terug: Vele kilojoules worden verstookt door de geirriteerde, en dat drukt ie uit door de zin niet leidend maar actief te maken: "Ik irriteer me."
En dat is eigenlijk helemaal correct.
ja eigelijk welquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:39 schreef Olment het volgende:
[..]
ja eigelijk wel
wat is dan precies het verschil tussen irriteren en ergeren?
Ik snap het overigens nog niet nuquote:Irriteren is geen wederkerend werkwoord, dus geen werkwoord met ‘zich’. Ergeren kan een wederkerend werkwoord zijn, maar hoeft het niet altijd te zijn. Irriteer je dus nooit meer aan iets. Dat is ook beter voor je maag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |