abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81710478
Is er hier nou niemand die gewoon een goede band met zijn/haar garage/dealer/sleutelaar heeft? en daar dus komt voor koop, onderhoud en keuring? Ik namelijk wel, al jaren!

Geen gedoe met adresjes zoeken of doen, gewoon een adres. Natuurlijk kost het wellicht even moeite om een goede te vinden, maar als je die gevonden hebt, dan keer je daar toch lekker steeds terug?

Ik kom al jaren bij dezelfde dealer en heb nergens het gevoel dat ik genaaid word. Als er wat mankeert wordt er uitgelegd wat er mis is en waarom je dat moet vervangen, het onderdeel wordt aangewezen als je wil. De oude onderdelen krijg je achteraf te zien en op de nieuwe laten ze vaak het stickertje nog ff zitten, mits zichtbaar en mogelijk. 1x een foutmelding gehad in de ECU die steeds terugkwam, monteur heeft in de uitlezer laten zien wel code het was, werkplaatshandboek erbij om te laten zien wat daar in stond, zodat ik wist dat het inderdaad geen kwaad kon, zoal;s hij over de telefoon al vertelde.

Dus voor mij geen gedoe, gewoon altijd hetzelfde adresje.

Maar blijkbaar is bovenstaande uniek! of vinden mensen dit teveel moeite en gaan ze liever voor 5 euro minder daad de beun op de hoek?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:54:01 #52
190066 Dumpiej
I just don't care!
pi_81720844
Ik ga gewoon naar mijn vaste dealer. Zolang hij nog zegt dat iets nog wel een jaartje meegaat terwijl ik vraag of het vervangen moet worden zit dat wel snor denk ik. Op de website van Autoweek staan dealerreviews, kun je in ieder geval zien welke ervaringen andere mensen met bepaalde garages hebben. Je kunt ook je APK bij een andere garage doen dan waar je de reparaties laat uitvoeren. Dat geeft wel eens een bijzonder effect.
Mind your own bitchness
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:54:54 #53
190066 Dumpiej
I just don't care!
pi_81720892
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 11:03 schreef heyhallodaar het volgende:
Is er hier nou niemand die gewoon een goede band met zijn/haar garage/dealer/sleutelaar heeft? en daar dus komt voor koop, onderhoud en keuring? Ik namelijk wel, al jaren!

ik dus ook
Mind your own bitchness
pi_81730763
Ik niet want ik doe alles zelf.
Ik breng de auto een maand voor het keuren naar een garage voor een inspectie voor de apk.
Daarna verhelp ik eventuele dingen en laat ik hem goedkeuren.

Ben ik meestal 35 euro in totaal kwijt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_81731357
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:54 schreef Dumpiej het volgende:

[..]

ik dus ook
tjah ik vind die maar eens, ik ben al jaren op zoek naar 1tje waar ik niet wordt genaaid waar ik bij sta had er 1 gevonden maar toen ben ik weer een eind uit de buurt verhuist

auto van mijn vriendin bij de laatste apk : jaaa de stelmotor van de koplamp is stuk, kost 70 euro dus totaal komt het op 110 dus ik zal hem alvast ff vervangen. (jaja)

vrij stug, vorig jaar is het dekglas van de linker stuk gegaan begin dit jaar van de rechter dus er zaten al compleet nieuwe koplampen in.

dus gezegd dat we hem wel ff zouden komen ophalen, want we wilden het wel ff zien en een koplamp vervangen kan ik zelf wel als het echt nodig is

komen we daar aan, jaa hij is door de keuring hoor was maar een los contactje hebben we ff gefixed

juist ja
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:44:53 #56
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_81736341
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:47 schreef Ra-z het volgende:

[..]

tjah ik vind die maar eens, ik ben al jaren op zoek naar 1tje waar ik niet wordt genaaid waar ik bij sta had er 1 gevonden maar toen ben ik weer een eind uit de buurt verhuist

auto van mijn vriendin bij de laatste apk : jaaa de stelmotor van de koplamp is stuk, kost 70 euro dus totaal komt het op 110 dus ik zal hem alvast ff vervangen. (jaja)

vrij stug, vorig jaar is het dekglas van de linker stuk gegaan begin dit jaar van de rechter dus er zaten al compleet nieuwe koplampen in.

dus gezegd dat we hem wel ff zouden komen ophalen, want we wilden het wel ff zien en een koplamp vervangen kan ik zelf wel als het echt nodig is

komen we daar aan, jaa hij is door de keuring hoor was maar een los contactje hebben we ff gefixed

juist ja
Dat hoeft volgens mij niet eens te werken: Mijn auto heeft van origine ook zo'n elektrisch stelmechanisme. Echter is één koplamp vervangen door een ouder exemplaar dat dat niet heeft. Voor de APK moet ik alleen zorgen dat de de afstelknop op het dashboard niet meer aanwezig is (maw voor de keuring er even uit trekken er na weer terug monteren).

Mijn onafhankelijk apk station heeft dit keurig voor mij gedaan. De volgende keer doe ik het van tevoren zelf wel even. Nogmaals dus: gewoon ergens naar toe gaan waar ze alleen aan keuringen doen, en niet aan reparaties.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')