abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69413126
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:24 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Echt, ik zit al een tijd lang te twijfelen of ik hier nou op moet reageren... en ondanks dat ik het eigenlijk niet moet doen, bij deze
Niet gek hoor. Sakis is betoverend
quote:
Ik heb die video nu twee keer gezien.
Ik zie een Ricky Martin lookalike die het ongetwijfeld goed zal doen in de homo-scene.
Dat denk ik ook. Als het aan hen lag, was deze nr 1. geworden ipv 7e plek. Ook niet slecht trouwens. Ik vond het nummer veel beter dan die van de winnaar Noorwegen.
quote:
Behalve dat het zangtechnisch absoluut niet bijzonder was, waren die danspasjes ook niet bepaald om naar huis te schrijven.
Deel ik niet met je je. De choreografie vind ik juist verbluffend goed te noemen. Zeker als je ziet hoe lastig de act is...Qua timing al helemaal.

En zingen kan hij toch echt zeer goed.:

Tijdens opname origineel nummer.

Een ander nummer...

nog meer respect voor de act krijg je als je naar rehearsel kijkt en nog veel meer ziet....

En een idee krijgt mbt details van de act en wat de moeilijkheidsgraad. Krijg je ook een leuk idee van het knappe camerawerk...De start met de shots met de steady-cam

Het gaat uiteindelijk om het totaal. Ik vind het een sympathiek nummer en de act ongeëvenaard.....Met die die multifunctionele steiger. Het nummer dat direct pakt en zo aansluit bij de sfeer van het songfestival.
quote:
Hoe slecht dat ik de muziek van Jan Smith ook vind...Hij is naar mijn idee in ieder geval een stuk oprechter bezig met muziek dan deze gladjanus uit Griekenland.
Jan Smit vind ik gewoon zwaar overgewaardeerd (knap arrogant ventje geworden) Zingen kan hij gewoon niet, is mijn mening. Dat velen met hem weglopen is voor mij dan ook een raadsel .

De media hebben hem dan ook overvoerd met aandacht. Zoals de Tros bijvoorbeeld:

* Jan Smit zingt in den Bosch
*Jan Smit heeft tandpijn
* Jan Smit zakt door de WC
** ...zo was er elke vrijdag wel weer een nieuwe aflevering van Jan Smit op tv, anderen kregen hierdoor maar amper een kans.

De paling sound is ordinaire crap. Overigens zingen Nick en Simon stukken beter,hebben noemenswaardige scholing gehad en daardoor een beter niveau. Al wisten ze dat goed te grabbel te gooien door mee te doen aan een soap. Waarin te zien was dat ze een pedaalemmer gingen kopen en de tros daar wel brood inzag.
quote:
Ik vind dat als muziekant 10x zo mooi om naar te kijken dan een duizend in een liedje met bijbehorende danspasjes. Maar goed... smaken verschillen.
In het begin kon ik het ook nog waarderen. Maar dat veranderde erg snel Het is een en al dezelfde snit. En sympathiek vind ik die gast al helemaal niet. Zware overwaardering maakt de boel helemaal af....
quote:
Beter dan de Toppers, ja denk het wel, maar dat was dan ook wel heel erg slecht
Niet in de laatste plaats dat Rouvas op de 7e plek eindigde en de Toppers in de onderste regionen...
quote:
Over die stageact met die steiger
in 1987 tourde Motley Crue door de VS. Behalve dat ze de helft van de tijd stoned an dronken op het podium stonden hadden ze ook een fantastische, voor die tijd over the top, podiumact. Tijdens de drumsolo van Tommy Lee, die hij elke avond opvoerde, werd zijn drumstel een meter of 5 de lucht in gehesen, en tijdens het drummen maakte dat ding salto's, en af en toe hing die in een hoek van 90 graden zijn kunstje te doen.
Nee dan die steiger die nog niet eens in de schaduw mag staan van de spelers ingang van de Kuip...
Vergeet niet dat dit het songfestival is....waar je geen tijd en mogelijkheden hebt om zo'n high-tech podium kan opbouwen. Deze steiger is hooguit 6meter lang en 1.2 meter breed. Doen ze meerdere act's mee. zie de rehearsal hoe ze dat precies deden....Klasse gewoon.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 12:06:55 #252
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69413288
Ah, leuk, we zijn weer terug op niveau: Jan Smit afkraken.
Carpe Libertatem
pi_69413614
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Ah, leuk, we zijn weer terug op niveau: Jan Smit afkraken.
Kern van een probleem: hoe mensen worden overgewaardeerd..... Het voorbeeldje denk ik toch wel.

Het slaat toch gewoon nergens op hoeveel aandacht hij krijgt....Laatst nog met die breuk...En zelfs premier helpt hierbij nog een handje. Slaat echt helemaal nergens meer op.

Geld ook voor die omhooggevallen CEO. die denken dat ze het bedrijf in hun eentje runnen en daarom recht menen te hebben op buitensporige hoge beloningen....

[ Bericht 12% gewijzigd door EchtGaaf op 26-05-2009 12:23:37 ]
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2009 @ 12:25:06 #254
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69413826
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kern van een probleem: hoe mensen worden overgewaardeerd..... Het voorbeeldje denk ik toch wel.

Het slaat toch gewoon nergens op hoeveel aandacht hij krijgt....Laatst nog met die breuk...En zelfs premier helpt hierbij nog een handje. Slaat echt helemaal nergens meer op.
Wie is dan de schuldige? Hij zelf of de mensen zoals Balkenende die hem extra aandacht geven?

Daarbuiten blijft natuurlijk gewoon staan dat mensen betalen voor entertainment wat ze willen betalen. Als het voor mensen te duur wordt om naar een Jan Smit concert te gaan dan gaan ze niet meer.

Maar je kan ook doen zoals ik. Gewoon geen (kabel-)tv meer kijken, dan hoef je ook die aandacht voor al die wannabe's niet mee te krijgen.
Carpe Libertatem
pi_69418557
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

WOW. Je klinkt als EG.
pi_69425748
Gelukkig heeft EchtGaaf meer verstand van BBQ'en dan van verzekeringen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 00:52:53 #257
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_69440765
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet gek hoor. Sakis is betoverend
[..]

Dat denk ik ook. Als het aan hen lag, was deze nr 1. geworden ipv 7e plek. Ook niet slecht trouwens. Ik vond het nummer veel beter dan die van de winnaar Noorwegen.
[..]

Deel ik niet met je je. De choreografie vind ik juist verbluffend goed te noemen. Zeker als je ziet hoe lastig de act is...Qua timing al helemaal.

En zingen kan hij toch echt zeer goed.:

Tijdens opname origineel nummer.

Een ander nummer...

nog meer respect voor de act krijg je als je naar rehearsel kijkt en nog veel meer ziet....

En een idee krijgt mbt details van de act en wat de moeilijkheidsgraad. Krijg je ook een leuk idee van het knappe camerawerk...De start met de shots met de steady-cam

Het gaat uiteindelijk om het totaal. Ik vind het een sympathiek nummer en de act ongeëvenaard.....Met die die multifunctionele steiger. Het nummer dat direct pakt en zo aansluit bij de sfeer van het songfestival.
[..]

Jan Smit vind ik gewoon zwaar overgewaardeerd (knap arrogant ventje geworden) Zingen kan hij gewoon niet, is mijn mening. Dat velen met hem weglopen is voor mij dan ook een raadsel .

De media hebben hem dan ook overvoerd met aandacht. Zoals de Tros bijvoorbeeld:

* Jan Smit zingt in den Bosch
*Jan Smit heeft tandpijn
* Jan Smit zakt door de WC
** ...zo was er elke vrijdag wel weer een nieuwe aflevering van Jan Smit op tv, anderen kregen hierdoor maar amper een kans.

De paling sound is ordinaire crap. Overigens zingen Nick en Simon stukken beter,hebben noemenswaardige scholing gehad en daardoor een beter niveau. Al wisten ze dat goed te grabbel te gooien door mee te doen aan een soap. Waarin te zien was dat ze een pedaalemmer gingen kopen en de tros daar wel brood inzag.
[..]

In het begin kon ik het ook nog waarderen. Maar dat veranderde erg snel Het is een en al dezelfde snit. En sympathiek vind ik die gast al helemaal niet. Zware overwaardering maakt de boel helemaal af....
[..]

Niet in de laatste plaats dat Rouvas op de 7e plek eindigde en de Toppers in de onderste regionen...
[..]

Vergeet niet dat dit het songfestival is....waar je geen tijd en mogelijkheden hebt om zo'n high-tech podium kan opbouwen. Deze steiger is hooguit 6meter lang en 1.2 meter breed. Doen ze meerdere act's mee. zie de rehearsal hoe ze dat precies deden....Klasse gewoon.
Zit nou wel mooi met dat nummer van Sakis in mijn hoofd

Ik kan het redelijk in deze post vinden, behalve dat het een geweldige zanger is...
Maarre... genoeg offtopic. Hoeveel verdient die knakker eigenlijk?
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:34:58 #258
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_69445052
quote:
Topsalaris in de zorg aan banden

Van onze verslaggeefster Carlijne Vos gepubliceerd op 27 mei 2009 02:45, bijgewerkt op 27 mei 2009 08:38

AMSTERDAM - Bestuurders in de gezondheidszorg mogen straks niet meer verdienen dan 190.000 euro per jaar, met een uitloop tot 247.000 euro.
Geld in ijs.
Geld in ijs. (ANP)

Ook de beloning van interim-bestuurders wordt aan banden gelegd. Zij mogen straks maximaal een jaar aanblijven en 332.500 euro (175 procent van het bestuurderssalaris) verdienen.

De beloningscode, die na veel omwegen is vastgesteld door de organisaties van zorgdirecteuren (NVZD) en toezichthouders (NVTZ), wordt vandaag voorgelegd aan de leden. Vorig jaar strandde een poging het salaris te maximeren op 220 duizend euro.

Of interim-bestuurders, die zich altijd hebben verzet tegen een beloningscode, zich zullen neerleggen bij de norm, is volgens beide organisaties ‘niet relevant’. ‘Er zijn voldoende gekwalificeerde mensen om een interim-klus te klaren zonder dat daar een excessieve beloning tegenover moet staan’, zegt Jacques Gerards van de NVTZ.

Bestuurswisselingen
De directeuren en toezichthouders in de zorg hopen dat de norm een einde maakt aan de praktijk van de vele bestuurswisselingen, waardoor duurbetaalde interim-bestuurders moeten worden aangesteld. Onlangs werd bij het noodlijdende Orbis in Limburg nog een interim-bestuurder van Boer & Croon voor een salaris van zes ton binnengehaald. Boer & Croon wilde dinsdag niet reageren op de nieuwe beloningscode.

Volgens NVZD-directeur Jan Aghina zou het ‘helemaal niet erg’ zijn als interim-bestuurders weer gewoon een vaste baan zouden aanvaarden. ‘Er moet een einde komen aan het gemak waarmee bestuurders naar huis worden gestuurd om plaats te maken voor dure interimmers.’

Volgens de beide organisaties is het voor het eerst dat er een bindende richtlijn is opgesteld voor de beloning van een interim-bestuurder. Volgens Gerards was die hard nodig omdat de ‘salariëring soms de spuigaten uitliep’.

Marktwerking
De raden van toezicht moeten de uiteindelijke beloning van nieuwe bestuurders vaststellen. Afhankelijk van de grootte van de organisatie en de mate van marktwerking in de sector kan een bestuurder maximaal 30 procent meer verdienen dan het maximumsalaris van 190.000 euro – de Balkenendenorm in 2010.

Interim-bestuurders mogen 175 procent van dat salaris ontvangen omdat zij zelf voor hun pensioen moeten zorgen en soms tussen twee banen een tijd zonder werk zitten.

Gemiddeld verdienen de circa elfhonderd bestuurders in de zorg nu 135.000 euro per jaar. ‘Zo excessief is die beloning dus niet’, zegt Aghina. ‘Maar alle aandacht gaat terecht uit naar die enkelingen die met tonnen naar huis zijn gestuurd.’
pi_69447249
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:34 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]
Je bent mij voor. Dank

Laat dit een voorbeeld zijn voor de rest. Het is een kwestie van tijd dat het bedrijfsleven er ook aan moet.

DS4, kom er maar in.
pi_69447315
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:24 schreef Bommenlegger het volgende:
Gelukkig heeft EchtGaaf meer verstand van BBQ'en dan van verzekeringen.
Ik denk dat ik veel handiger ben om zo'n ding aan te slingeren.

Ik ben van overtuigd dat ik in staat ben om te BBQ-en ZONDER dat de rest er last van heeft.

Maar eerlijk, ik heb meer ervaring met verzekeringen dan met BBQ-en
pi_69447324
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

DS4, kom er maar in.
Dit heeft geen donder te maken met het bedrijfsleven. En verder zal het mij jeuken. Als er genoeg mensen zijn die gekwalificeerd zijn die het voor dat bedrag willen doen: prima.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69447622
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:52 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Zit nou wel mooi met dat nummer van Sakis in mijn hoofd
Welke van de twee? Dat Kai Se Thelw is er idd niet meer uit je hoofd te rammen. Het is muzikaal ook wel heerlijk. En die man danst heerlijk, zo ontzettend los. Om jaloers op te worden. . Hij ziet er ook extreem goed uit voor iemand van 1972....... Beide nummers heb ik al bijna 2 weken in mijn hoofd...

Goed ik ga alle nummer overzetten naar mijn stereoset, want ik ben wel benieuwd hoe dat over mijn Synthese speakers knalt... En uiteraard straks op mijn nieuwe bioscoop. Want dit is top entertainment
quote:
Ik kan het redelijk in deze post vinden, behalve dat het een geweldige zanger is...
Dank. Maar eerlijk: heeft hij niet een geweldige stem?
quote:
Maarre... genoeg offtopic.
Ik hoop met dit draadje duidelijk te maken wat echte entertainment is als je dat vergelijkt met die crap uit Volendam en de Toppers.......
quote:
Hoeveel verdient die knakker eigenlijk?
Weet ik niet. Ik hoop dat deze Griekse god krijgt wat hij verdient..... (k heb voor hem heel wat meer respect dan voor die omhooggevallen Jan Smit iig)

Intussen ben ik groot fan van hem.

Voor de liefhebbers deze hanger.....

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 28-05-2009 11:21:09 ]
pi_69447637
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit heeft geen donder te maken met het bedrijfsleven. En verder zal het mij jeuken. Als er genoeg mensen zijn die gekwalificeerd zijn die het voor dat bedrag willen doen: prima.
Heeft alles te maken met het tegengaan van overwaardering. Genoeg overlapping dus.
pi_69448323
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Heeft alles te maken met het tegengaan van overwaardering.
Jij laat in dit draadje zien dat jij jezelf als maatstaf neemt. Jantje Smit vind je driekeerniks en is dus overgewaardeerd en die andere flapdrol (Souflaki oid) vind je geweldig en die mag dus kennelijk wel geld verdienen.

Alleen is jouw mening in dezen helemaal niet belangrijk. Als er 1 miljoen gehoorgestoorden geld over hebben voor Jantje Smit is hij dat geld waard. Wat jij en ik er ook van moge vinden.
pi_69483213
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij laat in dit draadje zien dat jij jezelf als maatstaf neemt. Jantje Smit vind je driekeerniks en is dus overgewaardeerd en die andere flapdrol (Souflaki oid) vind je geweldig en die mag dus kennelijk wel geld verdienen.
Ik heb niet gezegd dat hij teveel mag verdienen. Je trekt mijn woorden uit z'n verband, ik heb slechts gezegd dat ik hoop hij krijgt wat hij verdient.

En Sakis is gewoon goed. Dit is een echte entertainer.

En ga je Marijnissen, na met je kwalificaties?
quote:
Alleen is jouw mening in dezen helemaal niet belangrijk. Als er 1 miljoen gehoorgestoorden geld over hebben voor Jantje Smit is hij dat geld waard. Wat jij en ik er ook van moge vinden.
Ik heb een hekel aan mensen die gewoon over het paard zijn getild. Ik heb ook een hekel aan mensen die niet verstandig doen
pi_69487998
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb niet gezegd dat hij teveel mag verdienen. Je trekt mijn woorden uit z'n verband, ik heb slechts gezegd dat ik hoop hij krijgt wat hij verdient.
Maar je vindt wel dat hij meer mag verdienen dan Jantje Shit, toch?
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 13:13:16 #267
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69488443
Het homofeestje Eurovisie songfestival echte entertainment noemen.
Carpe Libertatem
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:23:18 #268
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_69488733
Om het draadje weer terug op het originele spoor te krijgen:

de resultaten van een promotieonderzoek
quote:
"Bonussen topmanagers vaak wel te rechtvaardigen"

Het klopt niet dat topmanagers zichzelf verrijken met exorbitante bonussen die niet of nauwelijks te rechtvaardigen zijn. Dat concludeert de accountancy-econoom Peter Kroos op grond van zijn promotieonderzoek aan de Universiteit van Tilburg. Bedrijven bieden nieuwe topmanagers van buiten bijvoorbeeld beloning aan gebaseerd op de winst over langere termijn, om te voorkomen dat managers bij het maken van beslissingen zich te veel laten leiden door de korte termijn.

Peter Kroos onderzocht de beloningspakketten voor topmanagers van grote bedrijven aan de hand van hun financiële verslaggeving. Hij wilde nagaan in hoeverre die pakketten zijn gebaseerd op economische theorie. Achter veel beloningspakketten bleken inderdaad heldere economische motieven schuil te gaan.

Zo maken bedrijven bij het opstellen van omzetdoelstellingen waarop bonussen worden gebaseerd, niet alleen gebruik van harde economische informatie uit het verleden (zoals de omzetprestatie van de manager). Ook 'softere' informatie afkomstig van subjectieve prestatiebeoordelingen telt mee, ontdekte Kroos. Op deze manier kunnen bedrijven doelstellingen formuleren die uitdagend zijn voor elk type manager, meer of minder talentvol. Bovendien voorspelt deze 'softe' informatie de toekomstige prestaties: een manager met een positievere prestatiebeoordeling realiseert vaak een hogere omzetstijging.

Ook vroeg Kroos zich af in hoeverre bedrijven die een nieuwe topmanager aantrekken van buiten, anticiperen op het feit dat zo'n manager doorgaans sneller vertrekt en zich veelal richt op de korte termijn om zich snel te bewijzen. Ook dat bleek het geval: bedrijven relateren beloning voor topmanagers van buiten juist meer aan de lange termijn, zodat die managers zich bij het maken van beslissingen niet louter laten leiden door de korte termijn. Zo is beloning gebaseerd op de winst of de ontwikkeling van de aandelenkoers over drie jaar.

Samenstelling bonuspakket
Verder bekeek Kroos in hoeverre bedrijven minder bonussen geven aan hun managers als de kwaliteit van de beschikbare prestatiemaatstaven minder goed is, bijvoorbeeld als de winst als maatstaf niet voldoende is om de prestatie van de manager te meten. Hij vergeleek daartoe bedrijven waarbij één financiële maatstaf in het bonuspakket toereikend is met bedrijven die ook niet-financiële maatstaven aan het pakket toevoegen, zoals klanttevredenheid. Bedrijven die sterke bonusprikkels geven aan hun managers blijken minder vaak gebruik te maken van niet-financiële maatstaven. Het koppelen van sterke bonusprikkels aan de uitkomsten van meerdere maatstaven kan namelijk al snel leiden tot ongewenst gedrag bij managers. Managers kunnen bijvoorbeeld investeringen doen in klanttevredenheid tot een punt waarbij die investeringen niet meer worden terugverdiend als gevolg van meer tevreden klanten.
Moraal van het verhaal:
Bonussen werken prima.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_69490443
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Moraal van het verhaal:
Bonussen werken prima.
Ten opzichte van de korte termijn bonussen is dit uiteraard een verbetering. Worden alleen de nieuwe managers van buiten op lange termijn beoordeeld? En de managers die er al zaten dan?
pi_69497922
quote:

[..]

Moraal van het verhaal:
Bonussen werken prima.
Is dit niet dat stuk van iemand die ook op Fok zit. Meen me te herinneren dat er iemand mee bezig was die ook in dit topic postte
pi_69520147
http://www.telegraaf.nl/b(...)rissen__.html?p=27,2

Ik hoop dat Plasterk nu stappen gaat zetten.
pi_69520302
quote:

[..]

Moraal van het verhaal:
Bonussen werken prima.
Ik begin mij wel zorgen te maken over het niveau van promovendi vandaag de dag. Ik hou vol dat perverse beloningsprikkels de grondslag is van de huidige malaise waarin we nu zitten.

Heel simpel: een bonus werkt strijdigheid in de hand als het gaat om bedrijfsbelangen en persoonlijke belangen.

Ik begrijp echt niet dat je dit niet inziet.

Er zijn haast geen mensen meer te vinden die serieus te nemen zijn en zeggen dat de huidige crisis niet begonnen is in de financiële sector door het gegraai van bonussen door de top.

Eerlijk: langere termijn bonussen hebben er minder last van.....Maar een vaste beloningen hebben er sowieso minder last van.
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 11:20:49 #273
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69520365
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rissen__.html?p=27,2

Ik hoop dat Plasterk nu stappen gaat zetten.
Ik hoop in deze helemaal met je mee. De PO kan niet snel genoeg kapot gemaakt worden en daarna, omdat er niemand meer naar kijkt, afgeschaft worden, bovendien hebben al die 'sterren' alternatieven bij de commerciëlen.

Carpe Libertatem
pi_69520704
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik hoop in deze helemaal met je mee. De PO kan niet snel genoeg kapot gemaakt worden en daarna, omdat er niemand meer naar kijkt, afgeschaft worden, bovendien hebben al die 'sterren' alternatieven bij de commerciëlen.

Die gaat niet kapot als de salarissen worden verlaagd. Er is kwaliteit genoeg dat weer kan instromen. Krijgen die ook een eerlijke kans.
pi_69520725
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar je vindt wel dat hij meer mag verdienen dan Jantje Shit, toch?
Waar heb ik dat gezegd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')