C.
1.
MONTANA. Voor mij met stip het beste elftal in de poule. Een klassekeeper, uitstekende verdediging (Di Livio is eigenlijk meer middenvelder, maar heeft wel de klasse zich op te offeren) een gevarieerd middenveld dat veel verschillende kwaliteiten herbergt en 2 spitsen die elkaar aanvullen. Qua snelheid bij de voorsten is het wel wat behelpen, maar de middenvelders erachter maken dat aardig goed.
2.
Breach. Wint het op degelijkheid net van RayMania. De verdediging is stug, iedereen verstaat het vak verdedigen. Het middenveld is gevarieerd, maar mist opzich wat creativiteit, maar dat maakt de taakverdeling lekker makkelijk. Alles draait om Zidane daar. De aanval is een droomaanval, daar raak ik niet snel op uitgekeken. Enorm sterk en supergevaarlijk
RayMania. Ik vind het jammer van het centrale blok achterin, ze kunnen niet tippen aan de klasse van je backs en dat is een minpunt. Essien voor de verdediging is enorm prettig, net als de solide Rui Costa en Poborsky wat vooruitgeschoven op het middenveld. Ginola ontbeert wat mij betreft kwaliteit voor de absolute top, hoewel hij qua sierlijkheid en bevliegingen een genot voor het oog was. Verder is Kanu een persoonlijke favoriet van me, maar hij komt als het erop aankomt klasse tekort.
Vitessezuid113. Mist net wat kwaliteit ten opzichte van mijn nummers 1 en 2. Agger, Heinze lijkt me geen goed centraal duo. Gago heeft me nog niet overtuigd. De keeper vind ik geen probleem, Westerveld heeft puike seizoenen gekeept. Ik vind de keuze voor Koller leuk, maar zie hem niet zo met Torres matchen voorin. Koller is wat mij betreft teveel targetman, niet een speler die uitstekend in dienst kan spelen van een medetargetman.
Het beoordelen van m'n poulegenoten laat ik zitten vanwege tijdgebrek. Komt in de volgende ronde wel voor sowieso 1. En op verzoek wil ik nog best een analyse maken later.
[ Bericht 3% gewijzigd door -Vaduz- op 16-05-2009 15:59:23 ]