ja, natuurlijk, Schaars is ook heel belangrijk voor het team. Toch schat ik Suarez waardevoller in. Ik denk dat de statistieken dit wel zullen bevestigen.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:32 schreef sjonbeton het volgende:
[..]
*mompelt iets over Schaars, zijn blessure en de resultaten van AZ ten opzichte van vorig jaar*
Spelers hebben moeite met afspraken nakomenquote:
Welke statistiekenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
ja, natuurlijk, Schaars is ook heel belangrijk voor het team. Toch schat ik Suarez waardevoller in. Ik denk dat de statistieken dit wel zullen bevestigen.²
Assist / goals ?quote:
Niet om Suarez af te vallen (quote:Op maandag 11 mei 2009 12:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
ja, natuurlijk, Schaars is ook heel belangrijk voor het team. Toch schat ik Suarez waardevoller in. Ik denk dat de statistieken dit wel zullen bevestigen.²
Eens, Suarez moet doeltreffender worden. Had ook tegen Marseille het verschil kunnen maken.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet om Suarez af te vallen () maar heb je ook enig idee hoe giga veel kansen Suarez om zeep heeft geholpen dit seizoen? En die mislukte Panenka was helemaal een aanfluiting.
![]()
En ja, dit zeg ik als Ajacied zijnde.
Drogba mist ook veel kansen. En om het even welke andere spits. Suarez creëert tenminste ook een hoop kansen, ook voor anderen.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet om Suarez af te vallen () maar heb je ook enig idee hoe giga veel kansen Suarez om zeep heeft geholpen dit seizoen? En die mislukte Panenka was helemaal een aanfluiting.
![]()
Liever Coquote:
Suarez creeert daarintegen de meeste van deze kansen compleet in zijn eentje. Niet dat elke kans die je zelf creeert vijf meter overgeschoten mag worden, maar van zijn 22 goals zijn er ook flink wat op eigen houtje ingeknald.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
![]()
Gaalquote:Op maandag 11 mei 2009 12:56 schreef Urquhart het volgende:
Op Ajaxshowtime het gerucht dat Stekelenburg met Van Geel meegaat naar Bayern
Dan zie ik eerder Laudrup komenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:54 schreef Silenus het volgende:
[..]
Drogba mist ook veel kansen. En om het even welke andere spits. Suarez creëert tenminste ook een hoop kansen, ook voor anderen.
Wat vinden we van Morten Olsen? Werd met 89 punten kampioen en een doelsaldo van +90. Op zich niet slecht.En moest eruit omdat Frank en Ronald de Boer hem verneukten om een vertrek af te dwingen. Later gaven ze aan dingen verzonnen te hebben en daar veel spijt van te hebben. Lijkt me best een geschikte peer.
Jammer, van mij had Ajax Vermeer weg mogen doen en Stekelenburg een zeer langdurig contract mogen aanbieden. Niet geschikt voor de echte top, maar een zeer goede keeper voor Ajax.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:56 schreef Urquhart het volgende:
NEEEEE!!!quote:Op maandag 11 mei 2009 12:56 schreef Urquhart het volgende:
Olsen zie ik niet als ideale kandidaat, maar als dat voorkomt dat Co komt: gelijk aanstellen!quote:Op maandag 11 mei 2009 12:54 schreef Silenus het volgende:
Wat vinden we van Morten Olsen? Werd met 89 punten kampioen en een doelsaldo van +90. Op zich niet slecht.En moest eruit omdat Frank en Ronald de Boer hem verneukten om een vertrek af te dwingen. Later gaven ze aan dingen verzonnen te hebben en daar veel spijt van te hebben. Lijkt me best een geschikte peer.
Sneijder destijds ook, uitlatingen van spelers neem ik altijd wel een beetje met een korreltje zout.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:00 schreef Silenus het volgende:
Stekelenburg gaf gisteren toch gewoon aan bij Ajax te willen blijven?
Ga lekker janken.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:58 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
NEEEEE!!!![]()
![]()
Steek hoort eerste keeper bij Ajax te zijn. Marco wat heb je gedaan!?
Olsenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:54 schreef Silenus het volgende:
[..]
Drogba mist ook veel kansen. En om het even welke andere spits. Suarez creëert tenminste ook een hoop kansen, ook voor anderen.
Behalve als er eventueel iets leuks uit het buitenland voorbij komt. Tsja. Bayern. Maargoed, die bron is totaal niet serieus te nemen en het gerucht dus ook (nog) niet.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:00 schreef Silenus het volgende:
Stekelenburg gaf gisteren toch gewoon aan bij Ajax te willen blijven?
Misschien nietquote:Op maandag 11 mei 2009 13:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ga lekker janken.
Alsof ie niet was gegaan als ie wel basisspeler was.. Kom op zeg,.
O'Neill zat afg. weekend voor Vermaelen op de tribune btw..
Vervangbaar? Zowat de enige die de betekenis van het woord "bikkelen" kent bij Ajax.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:05 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Misschien niet![]()
En ja dat heb ik ook gelezen. Op zich is Vermaelen wel vervangbaar maar dan moet je eerst weer 1 vinden en halen. Liever niet..
Maar blijft na vier jaar voetballen in het eerste geen constante zekere factor.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vervangbaar? Zowat de enige die de betekenis van het woord "bikkelen" kent bij Ajax.
Klopt, maar ik denk dat dat meer aan de anderen ligtquote:Op maandag 11 mei 2009 13:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vervangbaar? Zowat de enige die de betekenis van het woord "bikkelen" kent bij Ajax.
Tsja, als je bijna alle trainers al gehad hebt blijft er niet veel over om te kiezen hequote:Op maandag 11 mei 2009 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Olsen zie ik ook nog wel zitten. Het is wel raar dat buitenom Rijkaard feitelijk alleen oud trainers genoemd worden...
Hij kan dus nog alleen maar beter worden. En die kansen creëert hij vaak helemaal zelf. Hij is voor mij gewoon top. Hij mist nog het gogme van de Moun, maar hé, die jongen is 21.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
![]()
Begon na het rampseizoen '96-'97 met een grotendeels nieuwe selectie die eigenlijk vanaf wedstrijd één direct op elkaar ingespeeld was. Begonnen met 5-0 thuis tegen Vitesse, toen 0-5 uit bij Fortuna, 1-7 uit bij Utrecht, RKC 3-0 thuis, Groningen 4-1 thuis, NEC 1-4 uit, MVV 7-0 thuis....Dan heb je dus 21 punten na 7 wedstrijden met een doelsaldo van 35-3. Ben je al goed op weg.quote:
Wat blijft er dan over aan goede verdedigers? Noem ze allemaal maar op, stuk voor stuk komen ze te kort.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:08 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar blijft na vier jaar voetballen in het eerste geen constante zekere factor.
van Menno Pots column op nu.nl:quote:Op maandag 11 mei 2009 13:08 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar blijft na vier jaar voetballen in het eerste geen constante zekere factor.
Spijker op de kop, mijns insziens.quote:Spelers
Lichtpunt 3 is - wellicht enigszins verrassend - de spelersgroep. Ik blijf namelijk vinden dat die best van een aardig niveau is. Louis van Gaal zou er landskampioen mee geworden zijn, al was het maar omdat hij dan dus niet de trainer van AZ zou zijn geweest.
Dat geouwehoer over mentale weerbaarheid en een gebrek aan leiderschap… ik kan er niet zo veel mee. Ik denk persoonlijk dat Ajax minstens tien tegengoals minder zou hebben gehad en wél om de titel had meegedaan als er een fatsoenlijke trainer voor de groep had gestaan.
Onderwijzer
Dan zouden spelers als Vermaelen, Vertonghen en Emanuelson ook drie stappen verder zijn geweest in hun ontwikkeling. Dat soort jongens staat bij Ajax al jaren stil. Ze leren niets bij, lopen het maar zo’n beetje zelf in te vullen, bij gebrek aan een onderwijzer. Ze teren op hun basistalent.
Je zult versteld staan over de rek die daar nog in blijkt te zitten, onder pakweg een man als Van Gaal of Adriaanse. Sulejmani komt onder een echte trainer ook los, let maar op.
Blijkbaar zijn het toch geen slechte trainers maar zijn ze in de slangenkuil ten onder gegaan. Want de meeste doen het toch wel goed (bij andere werkgevers), maar zijn wel vroegtijdig vertrokken bij Ajax.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Olsen zie ik ook nog wel zitten. Het is wel raar dat buitenom Rijkaard feitelijk alleen oud trainers genoemd worden...
Geen woord gelogen, we hebben gewoon een vrij matige achterhoede.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat blijft er dan over aan goede verdedigers? Noem ze allemaal maar op, stuk voor stuk komen ze te kort.
Oleguer wordt regelmatig op snelheid geklopt.
Robbie heeft duidelijk zijn draai nog niet gevonden. Maar afwachten of dat ooit komt.
Gregory heeft nog veel te veel last van zijn onbevangenheid.
Jan is geen echte verdediger.
En bij Toby moeten we maar zien of hij het niveau aankan.
Thomas is IMO verreweg de beste, ook al schort er bij hem ook het 1 en ander aan.
Ben verbaasd dat er nog steeds interesse in hem is... verkopen. Ze zijn inmiddels al weer bezig met twee mogelijke opvolgers, de welbekende Johansson en Obradovic.quote:11 mei 2009 - Martin O'Neill, manager van Aston Villa, bekeek gisteren tijdens Ajax - FC Twente Thomas Vermaelen. Het is al langer geen geheim meer dat de Engelse subtopper de Belgische verdediger van Ajax nadrukkelijk volgt.
Dit seizoen waren er al geregeld scouts van Aston Villa in Amsterdam om Vermaelen te bekijken. De verdediger stond al langer op het volglijstjes van de Engelse club, de interesse is gaan toenemen na het UEFA Cup-duel van Ajax in Birmingham tegen Villa.
Thomas Vermaelen lijkt rijp voor een volgende stap in zijn loopbaan. Evenals Ajax speelt ook Aston Villa volgend seizoen in de Europa League. Zijn fysieke gesteldheid in combinatie met zijn lange pass past precies in de manier waarop Aston Villa wil voetballen met rappe buitenspelers.
en:quote:So, it's been a while since the last post and I must say that this kid is the current and future left back of Serbia. I strongly advise you get him now as Juventus, Barcelona, and a whole bunch of other clubs are dying to get him.
Also, after this summers U-21 tournament I have a feeling that his price and rating will sky rocket as he's already established a starting position as a 20 year in the Serbian NT, which is full of extremely taletned left backs such as Aleksandar Kolarov(Lazio), Slobodan Rajkovic(Chelsea), and Aleksandar Lukovic(Udinese).
He has about the same technique and speed as our attacking players and has been voted Man Of Match against Slovakia and Sweden. Barcelona sent scouts to the game against Romania and were very impressed. Serbian press say that if Barca offers a good price this summer it's very likely that Obradovic could be leaving Partizan as early as this summer.
Ljajic- Man U
Tosic- Man U
Sulejmani- Ajax
Gulan- Fiorentina
Etc.
Partizan are a hell of a club in producing young talented player.
quote:Ajax heeft zich, volgens Nikola Damjanac, gemeld bij FK Partizan. Vraagprijs van Partizan is zeven miljoen euro.
Omdat dit bestuur niet zo retarded is als het bestuur dat we de afgelopen jaren hadden. Met andere woorden: we gaan de kas van AZ niet nodig spekken.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom haalt Ajax talent Haddad niet weg bij AZ?²
Sterker nog, het is een prima idee.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:14 schreef Silenus het volgende:
[..]
Begon na het rampseizoen '96-'97 met een grotendeels nieuwe selectie die eigenlijk vanaf wedstrijd één direct op elkaar ingespeeld was. Begonnen met 5-0 thuis tegen Vitesse, toen 0-5 uit bij Fortuna, 1-7 uit bij Utrecht, RKC 3-0 thuis, Groningen 4-1 thuis, NEC 1-4 uit, MVV 7-0 thuis....Dan heb je dus 21 punten na 7 wedstrijden met een doelsaldo van 35-3. Ben je al goed op weg.
En dat jaar haalden we gewoon de kwartfinale van de UEFAcup. En we wonnen in de bekerfinale met 5-0 van PSV.
Buiten de Boertjes, Sar, Litmanen en Blind hadden we allemaal nieuwe jongens destijds. Oliseh, Rudy, Gorré, Babangida, Tobiasen, De Cler, Laudrup, Benni, Arveladze, Witschge. Echt een superleuk elftal vond ik, we knalden over de helft van de tegenstander met ongeveer 5 goals verschil heen. 112 goals gemaakt.
Nouja, ik vind het zo'n gek idee nog niet.
Ben toch benieuwd waarom RB Salzburg niet met hem verder wilde. Aan z'n prestaties zal het niet gelegen hebben.quote:Volgens technisch directeur Heinz Hochhauser lag de beslissing om de wegen na één seizoen al te laten scheiden voor de hand. "Er waren duidelijke redenen om het contract niet te verlengen. De club doet verder geen mededelingen."
Volgens mij kan Co best wel een botte lul zijn. Bij Porto waren ze ook niet zo te spreken over hem. Toch won hij de landtitel en beker.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd waarom RB Salzburg niet met hem verder wilde. Aan z'n prestaties zal het niet gelegen hebben.
De vraag is alleen wil hij nog naar Ajax toekomen, en bovendien wil hij nog samenwerken met Frank de Boer (die vanuit de Ajax-gelederen nadrukkelijk als assistent naar voren wordt geschoven)?quote:Op maandag 11 mei 2009 13:14 schreef Silenus het volgende:
[..]
Begon na het rampseizoen '96-'97 met een grotendeels nieuwe selectie die eigenlijk vanaf wedstrijd één direct op elkaar ingespeeld was. Begonnen met 5-0 thuis tegen Vitesse, toen 0-5 uit bij Fortuna, 1-7 uit bij Utrecht, RKC 3-0 thuis, Groningen 4-1 thuis, NEC 1-4 uit, MVV 7-0 thuis....Dan heb je dus 21 punten na 7 wedstrijden met een doelsaldo van 35-3. Ben je al goed op weg.
En dat jaar haalden we gewoon de kwartfinale van de UEFAcup. En we wonnen in de bekerfinale met 5-0 van PSV.
Buiten de Boertjes, Sar, Litmanen en Blind hadden we allemaal nieuwe jongens destijds. Oliseh, Rudy, Gorré, Babangida, Tobiasen, De Cler, Laudrup, Benni, Arveladze, Witschge. Echt een superleuk elftal vond ik, we knalden over de helft van de tegenstander met ongeveer 5 goals verschil heen. 112 goals gemaakt.
Nouja, ik vind het zo'n gek idee nog niet.
Hij had openlijk lopen flirten met PSV, werden ze daar niet zo vrolijk van.quote:Op maandag 11 mei 2009 13:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ben toch benieuwd waarom RB Salzburg niet met hem verder wilde. Aan z'n prestaties zal het niet gelegen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |