abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 juni 2009 @ 13:57:22 #76
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_69738150
Het Wild is correct!

TARAraboemdijee 5
Maizena 4
JufMariska 3
Rockfire 2
zonnetjeinhuis 2
Bram2301 2

Drenthe:
Drouwen, Drouwenerzand Attractiepark

Overijssel:
Haaksbergen, Oostendorper Watermolen.
Rechteren, Kasteel Rechteren

Gelderland:
Teuge, parachute-landplaats

Utrecht:
Rhenen, Ouwehands Dierenpark

Noord-Holland:
Avenhorn, De Kerft
Bussum, Watertoren
Velsen-Zuid, Spaarnwoude Resort

Zeeland:
Colijnsplaat
Hompelvoet

Noord-Brabant:
Het Wild
's-Hertogenbosch, Zuiderplas
Willemstad, koepelkerk
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_69741493
Wat en waar...

pi_69743457
SprookjesBeelden aan Zee
Strandweg, Scheveningen
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_69743491
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_69743711
Ik ben het hele weekend weg, dus als het is goedgekeurd mag iemand anders wel een nieuwe plaatsen.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_69761589
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:27 schreef Rockfire het volgende:
SprookjesBeelden aan Zee
Strandweg, Scheveningen
Da's goed

TARAraboemdijee 5
Maizena 4
JufMariska 3
Rockfire 3
zonnetjeinhuis 2
Bram2301 2

Drenthe:

Overijssel:

Gelderland:

Utrecht:

Noord-Holland:
Avenhorn, De Kerft
Bussum, Watertoren

Zuid-Holland
Sprookjesbeelden aan zee, Scheveningen

Zeeland:
Colijnsplaat
Hompelvoet

Noord-Brabant:
Het Wild
Willemstad, koepelkerk
pi_69818008
Wat en waar? (Niet alleen de wijknaam, maar hoe heet dit stukje?)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_69957814
Hoogste tijd om wat uit te zoomen...of een hint...denk ik.
pi_69966448
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:18 schreef Maizena het volgende:
Hoogste tijd om wat uit te zoomen...of een hint...denk ik.
Ietsje uitgezoomd dan maar:
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_69974900
OikosEekmaat, Enschede
pi_69975418
Oke, de wijk en plaats:
pi_69978236
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:25 schreef en_door_slecht het volgende:
OikosEekmaat, Enschede
Ik vroeg: Niet alleen de wijknaam, maar hoe heet dit stukje?

Je hebt de vraag dus nog niet volledig beantwoord, dus je bent een beetje te snel met een nieuwe opdracht plaatsen. Daar hoor je normaal mee te wachten tot je antwoord is goedgekeurd...
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_69979299
Aquadrille valt eigenlijk onder de wijk Eekmaat-West, maar omdat dit stukje wijk zo bijzonder van opzet is behandelen wij het als apart onderdeel.
Aquadrille is opgezet als een reeks vrijstaande woningen in een moerasachtige omgeving. In de hoofdopzet zijn er 3 evenwijdige straten met aan weerszijden woningen. Tussen de straten en rondom de wijk liggen, gedeeltelijk met riet begroeide, sloten/kreken. De 3 straten liggen veel hoger dan de tuinen en sloten in de wijk en lijken zo een soort dijk te vormen.
De woningen zijn in principe allemaal hetzelfde, een vierkant blokje met 3 bouwlagen waarvan 1 bouwlaag op tuinniveau (en dus onder straatniveau) ligt en 2 bouwlagen boven de straat uitsteken. Maar omdat de bewoners zelf de woningindeling mochten bepalen en ook konden bepalen op welke verdieping zij welke functie wilden hebben, zijn er vele variaties qua kozijnindeling aanwezig. Het meest opvallende verschil tussen de woningen is natuurlijk de gevelafwerking. De gevelafwerking (baksteen, stucwerk of plaatmateriaal) stond op voorhand vast, de bewoners konden zelf nog kiezen welk patroon en kleurtint ze wilden. Zodoende ontstaat er al lopende door de wijk een zeer gevarieerd beeld wat de kwaliteit van de wijk zeker ten goede komt.

Geef het punt maar aan en_door_slecht, per slot van rekening heeft hij gevonden dat het in Enschede ligt.

@ en_door_slecht
Volgende keer wel graag even wachten op goedkeuring van de plaatser en niet je antwoord veranderen, maar je verbeterde antwoord opnieuw posten.
pi_69983762
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:59 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ik vroeg: Niet alleen de wijknaam, maar hoe heet dit stukje?

Je hebt de vraag dus nog niet volledig beantwoord, dus je bent een beetje te snel met een nieuwe opdracht plaatsen. Daar hoor je normaal mee te wachten tot je antwoord is goedgekeurd...
Oh, shit, te lang niet meegedaan zie ik al wel. Ik heb je opdracht inderdaad niet goed gelezen. Omdat iedereen die ik ken dat deel Eschmarke noemt, ben ik er ten onrechte vanuit gegaan dat je met"dit hoekje" Eekmaat zou bedoelen.

Mea culpa. Omdat afspraken afspraken zijn, lijkt het me beter dat ik het punt niet krijg.
De reden dat ik een nieuwe heb geplaatst is omdat ik graag wat tempo wilde zien. Als zonnetjeinhuis een nieuwe wil plaatsen vind ik dat ook prima, dan beschouw ik die van mij als niet neergezet. Ik zal 't wel even blijven volgen. Dus voor iedereen die antwoord geeft op mijn opdracht: bedenk dat zonnetjeinhuis een nieuwe kan plaatsen en dat je voor die van mij geen punt krijgt als hij dat doet.

Overigens snap ik niet dat ik niet zou mogen veranderen van antwoord in dezelfde post. Toen ik bedacht dat Oikos niet goed was, heb ik gekeken of er al een nieuw antwoord stond en heb m'n oude antowoord laten staan met 'n streep. (Dat er geen "x% veranderd" staat zegt al wel hoe snel de wijziging er was.)

Nogmaals: sorry, ik wil geen rommeltje maken van een topspelletje!
pi_69986799
Ik ben het met zonnetjeinhuis eens dat het vinden wel het moeilijkste is, dus deze keer heb je geluk...

TARAraboemdijee 5
Maizena 4
JufMariska 3
Rockfire 3
zonnetjeinhuis 2
Bram2301 2
en_door_slecht 1

Drenthe:

Overijssel:
Enschede, Aquadrille

Gelderland:

Utrecht:

Noord-Holland:
Avenhorn, De Kerft
Bussum, Watertoren

Zuid-Holland
Sprookjesbeelden aan zee, Scheveningen

Zeeland:
Colijnsplaat
Hompelvoet

Noord-Brabant:
Het Wild
Willemstad, koepelkerk
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 juni 2009 @ 00:08:03 #91
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_69990987
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Overigens snap ik niet dat ik niet zou mogen veranderen van antwoord in dezelfde post. Toen ik bedacht dat Oikos niet goed was, heb ik gekeken of er al een nieuw antwoord stond en heb m'n oude antowoord laten staan met 'n streep. (Dat er geen "x% veranderd" staat zegt al wel hoe snel de wijziging er was.)
Als iemand in die 2 minuten dat jij je post editte ook het goede antwoord plaatste dan is niet meer te zien wie eerder was. Daarom is de afspraak dat herstellen van antwoord gewoon gebeurd door een nieuwe post te plaatsen en niet door het editten van de eerste post. Om problemen te voorkomen (en ja, we hebben dit soort gedoe hier gehad)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_69996768
@ en_door_slecht
Verontschuldigingen zijn niet nodig hoor, het is maar een spelletje!

En nu met z'n allen op zoek naar de opgave van en_door_slecht...
pi_70017230
Oke, maar na hoeveel tijd is het gebruikelijk om hints te geven? Of gaat dat tegenwoordig op verzoek?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 juni 2009 @ 10:00:25 #94
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_70017637
Hangt er vanaf, is geen vaste tijd voor. Maar voordat ik hints geef kijk ik naar het aantal raadpogingen (het kan immers zijn dat nog niemand op zoek is geweest) en/of hoeveel mensen om een hint vragen. Dit weekend lag FOK! eruit en kon niemand het plaatje erbij pakken. Dat betekend waarschijnlijk dat spelers vandaag weer op zoek gaan.
pi_70026824
Ik ben al aan het zoeken geweest, kan 'm vooralsnog in 't geheel niet vinden
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_70027022
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:21 schreef JufMariska het volgende:
Ik ben al aan het zoeken geweest, kan 'm vooralsnog in 't geheel niet vinden
Als ik je de hint zou geven welke plaats het is, zou je nog op verschillende plekken in NL moeten zoeken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 juni 2009 @ 15:45:52 #97
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_70027661
* TARAraboemdijee gaat Spijk bijlangs
pi_70028266
Wijk "De Brake" in Winsum
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_70028989
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:03 schreef Rockfire het volgende:
Wijk "De Brake" in Winsum

Rockfire +1

TARAraboemdijee 5
Maizena 4