quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:34 schreef El_Liberaliste het volgende:[..]
Die Impala is geweldig maar ik heb nog het langst naar die Nissan zitten kijken. Heerlijk, die oudere auto's met de cijfers nog in het midden van het kenteken, zeker als ze nog in (relatief) goede staat verkeren. Hoeveel kilometer heeft dat ding wel niet gelopen onderhand?

Wat grappig...
Het verhaal achter de Nissan:
Toen ik 3 was kocht mijn opa hem nieuw (jaja ik was er bij

).
Sindsdien hebben mijn ouders hem elke vakantie (en zo af en toe in het weekend) geleend van hem en gingen we 's zomers met z'n 4en (ouders en ik met m'n zus achterin) naar Oostenrijk/Frankrijk/Spanje. Elk jaar met de auto op vakantie, elk jaar met deze zelfde Nissan.
Helaas overleed mijn opa toen ik 9 jaar was, dus hij heeft de auto maar 6 jaar gehad. Hij reed zelf niet veel (naar zijn kantoor was maar een km of 10). Daarna reed mijn oma erin. Tot 4 jaar geleden heeft mijn oma erin gereden en leende ik hem sinds m'n 18e zo af en toe.
Aangezien mijn oma er ook zelden in reed had de auto toen ik er in ging rijden (op m'n 18e) slechts 128.000km op de teller staan, niks dus! En altijd super onderhouden door zowel m'n opa als m'n oma.
Aangezien mijn oma te oud werd (ze is nu 91) reed ze steeds minder en was het ook eigenlijk niet meer verantwoord. Daarom heb ik 4 jaar geleden de auto van haar overgekocht voor, jawel, 150 euro

(zodat de overige kleinkinderen allemaal 50 euro konden krijgen

).
Sinsdien rij ik er in en er heeft eigenlijk altijd weinig op de teller gestaan. Aangezien ik 2.5 jaar geleden in Utrecht ben gaan werken (woon in omgeving Den Haag), heb ik elke dag heen en weer gereden met dat ding. Dan vliegen de kilometers uiteraard omhoog! Hij staat nu op bijna 240.000. Nog steeds niet heel erg veel voor deze wagens (kennis van me had dezelfde motor, had 400.000 gelopen!).
Ik heb hem wel deels opgeknapt, roestige deur eruit, deukjes weggehaald die m'n oma erin had gemaakt etc.. Gewoon kleine dingen. En natuurlijk altijd goed blijven onderhouden (elke 10K-15K een kleine beurt en elke 20K-25K een grote beurt...).
Maar goed, lange geschiedenis dus aan dat ding. Mijn hele leven heeft zo'n beetje afgespeeld in die auto met alle vakantie (vorig jaar nog mee naar Kroatie gereden

Zonder enkele problemen uiteraard). Ik kan het daarom ook niet over m'n hart verkrijgen hem ooit weg te doen. Laatst ben ik van achter aangereden en die deuk begint nu een beetje te roesten, maar dat ga ik eind deze zomer toch echt aanpakken!
Mensen zeggen: zonde van je geld
ik vind't niet zonde van m'n geld, ik vind het het behoud van een stukje geschiedenis uit m'n leven

.
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...