Werkte niet in dat forum. Dus daarom hier. Het betreft overigens een serieus onderwerp, een beetje luchtig gebracht. Ik meen oprecht dat de crisis voortkomt uit een gebrekkig ontwikkeld normen en waardenapparaat, en het daarbij behorende ontbreken van checks and balances.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:18 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Leestip:
Bankmanagers zijn allemaal linksen
best wat je vind, maar ga links niet vergelijken met "incapabel", "spelen met andermans centen" en "schuld afschuiven".quote:Op zondag 10 mei 2009 22:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Werkte niet in dat forum. Dus daarom hier. Het betreft overigens een serieus onderwerp, een beetje luchtig gebracht. Ik meen oprecht dat de crisis voortkomt uit een gebrekkig ontwikkeld normen en waardenapparaat, en het daarbij behorende ontbreken van checks and balances.
Gaat het lekker in de bankenwereld nu? Nee he? Ik meen dat daar een ideologisch probleem aan ten grondslag ligt: overregulering, en een sowieso veel te grote invloed van de overheid op ons geld. Dat zijn allemaal typisch linkse punten.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
best wat je vind, maar ga links niet vergelijken met "incapabel", "spelen met andermans centen" en "schuld afschuiven".
kinderachtig.
incapabel, spelen met andermans centen en schuld afschuiven zijn linkse begrippen? laat me niet lachen.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Gaat het lekker in de bankenwereld nu? Nee he? Ik meen dat daar een ideologisch probleem aan ten grondslag ligt: overregulering, en een sowieso veel te grote invloed van de overheid op ons geld. Dat zijn allemaal typisch linkse punten.
In de kern zijn dit linkse begrippen ja. Dat heeft met de ideologie te maken. Ik snap dat dat voor jou als linkse moeilijk te vatten is (je wil het voor jezelf niet weten natuurlijk), maar de linkse ideologie deugt niet en heeft altijd geleid tot inefficientie, uitbuiting, noem het allemaal maar op.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:34 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
incapabel, spelen met andermans centen en schuld afschuiven zijn linkse begrippen? laat me niet lachen.
quote:Op zondag 10 mei 2009 22:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
In de kern zijn dit linkse begrippen ja. Dat heeft met de ideologie te maken. Ik snap dat dat voor jou als linkse moeilijk te vatten is (je wil het voor jezelf niet weten natuurlijk), maar de linkse ideologie deugt niet en heeft altijd geleid tot inefficientie, uitbuiting, noem het allemaal maar op.
Dat had je gedacht... Het is alleen op het eerste gezicht rechts. Ga de Bankwet etc maar eens lezen.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:42 schreef Bowlingbal het volgende:
Maar, maar, het hele banksysteem is toch juist rechts? Vrije markt? Klanten kiezen toch zeker zelf waar ze een rekening openen? Het staat rechtsen toch vrij een bank te beginnen en het beter te doen?
Een 12 jarige die én coherent schrijft, én diepe denkbeelden poneert. Klinkt mij niet erg aannemelijk in de oren.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
![]()
ik weet het al, je bent 12 jaar.
TS vindt zelf dat hij diepe denkbeelden creeert.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een 12 jarige die én coherent schrijft, én diepe denkbeelden poneert. Klinkt mij niet erg aannemelijk in de oren.
Wat doe je dan in dit topic? Ga iemand anders vervelen.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:03 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
TS vindt zelf dat hij diepe denkbeelden creeert.![]()
ik heb helemaal geen zin om met jou in discussie te gaan.
rot ff lekker op debiel!quote:Op zondag 10 mei 2009 22:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:
En je bent kankerdom. Leer studeren.
Het is inderdaad de schuld van de linksen, dat heb ik altijd al gezegd.quote:Op zondag 10 mei 2009 22:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
De managers zijn allemaal linksen!
Ga maar na.
- Mooi weer spelen met andermans centen.
- Incapabel.
- Hebben allemaal een of andere flauwekul alfastudie gedaan.
- Schuiven altijd de schuld af.
- Etc.
Volgens mij moet de oplossing van de bankencrisis dus ook gezocht worden een Umwertung aller Werte in de bankenwereld: er moet weer ruimte komen voor écht rechts bankieren.
Eens/oneens?
Leestip
Vooral die laaste.quote:Op maandag 11 mei 2009 01:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is inderdaad de schuld van de linksen, dat heb ik altijd al gezegd.
De FED is links, Fannie en Freddie zijn links, AIG is links, Obama is links, Geitner is extreem links.
Je hand ophouden voor bailouts is links.
Sowieso andermans geld uitgeven is links. Vrouwen zijn ook links.
Wat ik dan wel altijd weer zo raar vind is dat de linksen krampachtig proberen te doen alsof de bankenwereld hartstikke rechts is. Is dat onwetendheid, of zit er meer achter?quote:Op maandag 11 mei 2009 01:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is inderdaad de schuld van de linksen, dat heb ik altijd al gezegd.
De FED is links, Fannie en Freddie zijn links, AIG is links, Obama is links, Geitner is extreem links.
Je hand ophouden voor bailouts is links.
Sowieso andermans geld uitgeven is links. Vrouwen zijn ook links.
Wat een onorgineel topic.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat ik dan wel altijd weer zo raar vind is dat de linksen krampachtig proberen te doen alsof de bankenwereld hartstikke rechts is. Is dat onwetendheid, of zit er meer achter?
Wat de linksen rechtsen noemen zijn meestal ook linksen...quote:Op maandag 11 mei 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onorgineel topic.![]()
De rechtsen die proberen gewoon de schuld van alles in de linkse schoenen te schuiven, terwijl in ons politiek spectrum nog maar 1* in de nederlandse geschiedenis een linkse regering is geweest. verder is het altijd rechts of centrum rechts geweest.![]()
Die rechtsen falen dan echt duchtig bij het besturen van dit land vooral als men altijd in de regering gezeten heeft en jullie idealen van een zogenaamde vrije markt nooit heeft kunnen verwezenlijken.
QFTquote:Op maandag 11 mei 2009 11:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat de linksen rechtsen noemen zijn meestal ook linksen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |