abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70857837
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:04 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig heeft Obama ingevoerd dat je tegenwoordig zelf mag bepalen wat je hypotheekportefeuille waard is. Het maakt verder niet uit of die huizen in foreclosure zijn of dat ze uberhaupt nog bestaan

World needs to keep moving man.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 juli 2009 @ 17:06:54 #27
862 Arcee
Look closer
pi_71006413
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 18:05 schreef Arcee het volgende:
Slot en day-low vandaag van 243.20.

Dat is de laagste stand sinds 30 april.

Iets van een ommekeer, wellicht?
Niet echt, want de 260 is vandaag al weer aangetikt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 juli 2009 @ 23:08:00 #28
862 Arcee
Look closer
pi_71164831
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:06 schreef Arcee het volgende:
Niet echt, want de 260 is vandaag al weer aangetikt.
En vandaag de 270.

Niks nieuwe bodem dus. De AEX sloot zelfs op het hoogste punt van dit jaar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:33:33 #29
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_71168958
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

En vandaag de 270.

Wait and see...... ik zie te weinig indicatoren waarop ik kan zeggen dat het over is of fundamenteel beter gaat.
quote:
Sterker, als er in het bedrijfsleven al gesproken wordt over betere resultaten dan is dat iedere keer gebaseerd op kostenbesparingen, en niets anders.

-En dus is de vraag: Wat zien de beleggers wel wat het wereldwijde bedrijfsleven in ieder geval niet ziet? Dat de exploderende overheidsuitgaves er op veel plaatsen in de wereld voor zorgen dat de betreffende economien (voorlopig) niet meer krimpen, heeft weinig te maken met herstel en een terugkeer naar 'oude' tijden.

-Sterker; die bezuinigingen in het bedrijfsleven en de tegelijk snel toenemende besparingen van de consumenten gaan de komende tijd alleen maar voor meer problemen zorgen, en niet voor minder. Denk in dat verband eens aan de oplopende werkloosheid.

#Ome Kees speaks.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 07:04:29 #30
141482 Q.
JurassiQ
pi_71169689
quote:

[..]

En vandaag de 270.

Ik ben benieuwd wanneer we door de 200 gaan. Maandje of 2 max verwacht ik.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 juli 2009 @ 12:06:41 #31
862 Arcee
Look closer
pi_71454495
quote:
En vandaag de 270.
En vandaag de 280.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 juli 2009 @ 17:40:45 #32
862 Arcee
Look closer
pi_71464395
284.69 day-high zelfs vandaag.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:51:41 #33
141482 Q.
JurassiQ
pi_71464691
Leuk, maar het zegt geen fuck over de staat van de economie.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:22:42 #34
862 Arcee
Look closer
pi_71597215
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:40 schreef Arcee het volgende:
284.69 day-high zelfs vandaag.
Gisteren 289.34.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:25:49 #35
141482 Q.
JurassiQ
pi_71599108
Ik zie het alweer, de crisis is voorbij. Laten we dit forum maar dicht gooien.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:25:11 #36
862 Arcee
Look closer
pi_71688996
291.84 day-high vandaag, slot 290.50.

Op naar de 300.
pi_71690609
'Banencijfer VS duidt op herstel economie' WASHINGTON (AFN) - De lichte daling van de werkloosheid in de Verenigde Staten in juli is een nieuw teken dat de Amerikaanse economie sterker herstelt dan verwacht. Dat zeiden Amerikaanse marktanalisten vrijdag in reactie op de werkloosheidscijfers van het ministerie van Arbeid.

Wat een onzin, ik wil eerst het werkloosheid percentage terug op 7% hebben voor we uberhaupt over een herstel kunnen praten.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71691958
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:22 schreef edwinh het volgende:
'Banencijfer VS duidt op herstel economie' WASHINGTON (AFN) - De lichte daling van de werkloosheid in de Verenigde Staten in juli is een nieuw teken dat de Amerikaanse economie sterker herstelt dan verwacht. Dat zeiden Amerikaanse marktanalisten vrijdag in reactie op de werkloosheidscijfers van het ministerie van Arbeid.

Wat een onzin, ik wil eerst het werkloosheid percentage terug op 7% hebben voor we uberhaupt over een herstel kunnen praten.
Je hebt geen lager werkloosheid percentage nodig voor herstel. Normaalgesproken loopt de werkloosheid in de 1e fase van herstel gewoon nog op. Die extreem positieve reactie op het banencijfer vind ik wel opvallend. Ik snap niet goed waar die daling van de werkloosheid vandaan komt, waarschijnlijk weer een statische afwijking in de metingen. Ik kan me niet voorstellen dat onderliggend bedrijven al aan het aannemen zijn, ze hebben nog meer dan genoeg mensen over.

Heeft iemand trouwens een verklaring waarom alle US macro cijfers erg positief zijn en dat ISM non-manufacturing (wat ik toch beschouw als 1 van de belangrijkste indicatoren voor de US) onder verwaching binnen kwam?
Abre los ojos
pi_71698877
Er is helemaal geen daling van de Amerikaanse werkloosheid. Wat er gebeurt, is dat mensen stoppen een baan te zoeken (omdat ze die toch niet vinden) en dan niet meer in de statistieken voorkomen.

Wel is het zo dat de werkloosheidsgroei sterk in snelheid afgenomen is. Dat is waarschijnlijk te verklaren doordat aan het begin van de contractie, toen bedrijven stopten met investeren en de consument zijn portemonnee dicht deed, er zo'n grote vraaguitval ontstond, dat handelaren veel minder zijn gaan inkopen omdat ze eerst hun bestaande voorraden wilden verkopen (bovendien ging de kredietkraan van banken dicht waarmee die voorraden gefinancierd werden). Daardoor zijn producenten en distributeurs destijds erg hard getroffen - denk bv aan de 90% productiedaling bij vrachtwagenproducenten. Nu die oude voorraden goeddeels verkocht zijn, komt er weer wat productie en distributie op gang om de voorraden aan te vullen.

Dat is de zogenaamde 'inventory bounce' (voorraad-opvering) die door Paul Krugman voorspeld werd, en tevens de reden waarom Wouter Bos dacht dat het vanaf dit najaar weer beter zou gaan. Probleem is alleen dat de vraag vanuit consumenten en bedrijven nog steeds heel laag is, en de kredietproblematiek nog steeds doorettert, zodat het positieve effect van zo'n 'bounce' zal tegenvallen of misschien zelfs overschaduwd zal worden door de contractie en kapitaalvernietiging die nog doorgaat. De politiek en centrale banken zullen er de komende tijd alles aan doen om te proberen het sentiment om te laten slaan, want dat is de laatste kans om een echt diepe depressie of tenminste een jarenlange periode van stilstand te vermijden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:15:18 #40
862 Arcee
Look closer
pi_72142028
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:25 schreef Arcee het volgende:
Op naar de 300.
Zojuist bereikt.
pi_72142277
Mooi, dan kunnen we nu mooi weer terug naar de 100.
For great justice!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:10:49 #42
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72145838
Leuk om op te merken dat de vaste stamgasten van AEX een stuk minder optimistisch gestemd zijn dan de AEX zelf doet vermoeden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72146651
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:10 schreef Falco het volgende:
Leuk om op te merken dat de vaste stamgasten van AEX een stuk minder optimistisch gestemd zijn dan de AEX zelf doet vermoeden.
Zoals gezegd, de beurs is puur gebakken lucht en heeft geen fuck te maken met de (bijzonder onaangename) economische werkelijkheid.
For great justice!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:56:02 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72180794
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:10 schreef Falco het volgende:
Idd, en ze zien de grootste doomscenarios verschijnen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_72182682
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:

Idd, en ze zien de grootste doomscenarios verschijnen
Die discrepantie wordt veroorzaakt door het feit dat de meeste mensen alleen maar de grote voorspoed en blinkende welvaart zien, en niet het peilloze drijfzand van schulden waarop die gebouwd zijn. Die schulden zijn alleen zichtbaar als cijfertjes op de terminals van boekhouders, bankiers en economen - maar dat maakt ze niet minder reëel en ze moeten wel met rente terugbetaald worden.
pi_72189641
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:58 schreef dvr het volgende:

[..]

Die discrepantie wordt veroorzaakt door het feit dat de meeste mensen alleen maar de grote voorspoed en blinkende welvaart zien, en niet het peilloze drijfzand van schulden waarop die gebouwd zijn. Die schulden zijn alleen zichtbaar als cijfertjes op de terminals van boekhouders, bankiers en economen - maar dat maakt ze niet minder reëel en ze moeten wel met rente terugbetaald worden.
Ik vraag me wel eens af, wat er zou gebeuren als die informatie, gewoon met koeienletters in die waardeloze kranten als The Sun in engeland en in die gratis metro krantjes in de grote steden van Amerika.
Gooi daar nog een aantal grote documentaires van een aantal uur op FOX en andere conservatieve zenders en dan kijken of er mensen wakker worden.

Ik denk zelfs dat dat .. weinig effect zou hebben

Je wordt immers als een sukkel afgeschilderd en depressieve eikel als je continu zo depressief bent over de economie ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72191045
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:47 schreef sitting_elfling het volgende:

Je wordt immers als een sukkel afgeschilderd en depressieve eikel als je continu zo depressief bent over de economie ..
Haha, ja, ach.. ik heb de feiten aan mijn kant dus ik zit daar niet zo mee, bovendien ben ik graag een beetje contrair. Een paar jaar geleden was je als doemdenker nog een roepende in de woestijn, je kon alleen wijzen op de ontspoorde consumptie en verhouding tussen schuldenlasten en economische groei, en dat zei niemand wat. Nu zijn we een krediet-, banken- en beurscrisis verder, de autoriteiten erkennen dat het allemaal kantje-boord is geweest en de media staan er bol van. De vraag is voor mij allang niet meer of het kaartenhuis zal instorten, maar wanneer en hoe. De meerderheid wil daar nog steeds niets van weten, laat zich door politiek en pers graag aanpraten dat het ergste nu voorbij is, en steekt zijn kop weer in het zand. Mij best!
pi_72191375
Hoe vaak ik het woord Doemdenker wel niet naar mijn hoofd gegooid krijg... ik zie de mensen er voor aan dat ze de realistische mensen zometeen als de echte ellende duidelijk wordt nog de schuld gaan geven ook. Omdat ze/wij niet positief genoeg hebben gedacht.
For great justice!
pi_72198448
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 07:06 schreef Q. het volgende:
Hoe vaak ik het woord Doemdenker wel niet naar mijn hoofd gegooid krijg... ik zie de mensen er voor aan dat ze de realistische mensen zometeen als de echte ellende duidelijk wordt nog de schuld gaan geven ook. Omdat ze/wij niet positief genoeg hebben gedacht.
Dat verhaal van 'self fulfilling prophecies' en hun invloed op de economie, ook bij mij op de economische faculteit een vaak gebruikte redenatie, lijkt mij toch wel voor eens en altijd ontkracht door de kredietcrisis.
pi_72209773
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:36 schreef Q. het volgende:

[..]

Zoals gezegd, de beurs is puur gebakken lucht en heeft geen fuck te maken met de (bijzonder onaangename) economische werkelijkheid.
Dat die bijzonder onaangenaam is, daar zal iedereen het over eens zijn. De vraag is alleen wat voor rampscenario er zou kunnen komen die de beurs weer onder de vorige bodem kan duwen. De schuldenlast van de overheden en consumenten (allebei met name US) kllinkt natuurlijk wel heel dramatisch, maar dat deleveragen is voornamelijk een langdurig maar daardoor ook een beheersbaar proces, wat eerder de consequentie heeft dat de economische groei gedurende lange tijd onder een normaal niveau zal liggen, maar niet gelijk betekent dat je een rampscenario met verdere grote minnen. Bovendien staat er tegenover die schuldpositie een enorme berg met geld in China. De Chinezen weten van gekheid niet waar ze met hun overschotten moeten blijven, dus als de US ook nog eens gaat deleveragen dan moeten ze helemaal als een dolle in de eigen economie investeren (of proberen de Europeaan schuldverslaafd te maken).
Abre los ojos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')