hier ook een likkertjequote:Op woensdag 20 mei 2009 06:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Tommie ook! Likt ook aan alles. Broek, handen, benen, badjas. Hij heeft een obsessie
Is niet nodig hoor. Konijnen hebben geen last van wind of regen. En als het echt heel erg tekeer gaat buiten dan kan Steph toch in het dichte gedeelte van het hok gaan zitten?quote:[we doen nog wel even een plexiglasje voor dat gaas bij zn nachthok, en wrs nog wat platen aan de binnenkant om het zeker wind en waterdicht te hebben voor meneer
Ja hoor, heul normaal. Zo trof ik er gisteren hier ook één aan. Totaal van de wereld. Heb gemerkt dat met name mijn hangoren er goed in zijn (die zijn sowieso zo lui als de neten).quote:Op maandag 25 mei 2009 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Tommie lag dus eerst ook languit op zn buik. Zoals ook die foto van laatst op het balkon. En nu dus ook zo in zn hok. En opeens draait ie helemaal om! Pootjes helemaal in de lucht en al. En toen bleef ie gewoon zo liggen. Een minuut of drie![]()
Het zag er al met al in ieder geval wel relaxed uit. Het is alleen een beetje wennen, een konijn op zn rug
jaa, het is 'normaal'quote:Op maandag 25 mei 2009 16:52 schreef Makamba070 het volgende:
[..]
Ja hoor, heul normaal. Zo trof ik er gisteren hier ook één aan. Totaal van de wereld. Heb gemerkt dat met name mijn hangoren er goed in zijn (die zijn sowieso zo lui als de neten).
Zoek op youtube maar eens op bunny flop.... dan zie je dat er wel meer nijnen zijn die lekker rollen en op hun rug belanden!
hehe , nou ik dit zie: dat doet mijn konijn ook .. de eerste keer dattie dat deed toen bleef ie ook zo liggen en dacht ik echt dattie dood aan het gaan wasquote:Op maandag 25 mei 2009 17:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
jaa, het is 'normaal'zo deed Tommie dat ook
1. Een konijn heeft veel bewegingsvrijheid nodig, het hok is en blijft echter wel de veilige plek in huis. Een groot hok heeft, uiteraard, de voorkeur. 70x45 vind ik persoonlijk aan de krappe kant, 117x56 klinkt al een stuk beter. Ook voor kleine konijntjes / jonkies.quote:Op maandag 25 mei 2009 23:07 schreef tombolafan het volgende:
Mooi beestje!
1. Ik heb een hok van 70x45 en een hok van 117x56. Ik heb hem nu in het kleinste hok, omdat het mij wel slim leek hem eerst rustig aan 'mensen' te laten wennen in een kleine omgeving, omdat hij een tijd in het wild heeft geleefd. Is dat goed? of kan hij beter meteen in die grote?
2. Hij snapt zijn drinkfles niet... hij heeft er nog niets uit gedronken, en toen ik een bakje water neerzette dronk hij het in een keer op. Hoe kan ik het hem leren, of is het gewoon afwachten?
3. Hij heeft nu een soort schuilhuisje waar hij in kan als hij het eng vind, maar mijn zusje zei ineens dat hij dan minder snel tam wordt. Wat kan ik het beste doen?
4. Ik ben van plan om (als ik hem definitief mag houden) er nog een konijntje bij te nemen. Is de grote kooi dan groot genoeg voor 2 konijnen? Het is wel de bedoeling dat ze er veel uit mogen.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:25 schreef IJsblock het volgende:
Toby: 1 jaar oud, heel lief maar is stokdoof....Hij heeft er gelukkig geen last van, maar is heel schuw en nu pas durft hij voorzichtig naar je toe te komen, houdt er wel van om geaaid te worden maar dan in zijn kooi.
[ afbeelding]
Je zou eens een stenen drinkbakje kunnen halen, die kan Lem vast niet omgooien.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:13 schreef tombolafan het volgende:
Okee, bedankt voor de tips! Lem zit nu in het grote hok, en ik krijg nu een vermoeden waarom hij gewoon op straat liep... Hij is systematisch alle tralies aan het controleren of hij er uit kan, en probeerde of hij, door op zijn huisje te gaan staan, misschien door het dak kan... ook heeft hij al 3 keer zijn waterbak omgegooid, dan kan hij namelijk daar op staan om weer bij het dak te komen (niet dat hij daar door kan, maar goed). Wat heb ik in huis gehaald!!!![]()
Hij is wel erg schattig, totaal niet bang voor mensen, hij komt zelfs als ik een stuk bloemkool voor hem heb. Wel erg leuk. Waarschijnlijk ga ik zaterdag een vriendje voor hem halen. Ik heb alleen geen idee wat Lem is, een mannetje of een vrouwtje... Ik ben niet zo'n ster in geslacht bepalen bij kleine konijntjes. Als ik een vrouwtjes-vriendje voor hem uitkies, kan dat dan sowieso, wat Lem ook is? Mocht het een man zijn laat ik hem castreren...
Ik weet zelf ook niet zoveel van koppelen, maar ik denk dat ze je daar bij het asiel alles over kunnen vertellen. Ze doen het daar zelf ook vaak natuurlijk. Ik zou het asiel waar je heen wilt even bellen, en vragen of je Lem mee mag nemen. Dan kunnen ze ook even naar 'm kijken. Weet je ongeveer wat voor vlees je in de kuip hebt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:54 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk inderdaad dat het een asiel-konijn wordt, en anders een left-over van een fokker. Lem is inderdaad nog erg klein (duidelijk een jonkie) dus ik hoop niet dat hij echt een groot ras blijkt te zijn. (het is wel de bedoeling dat hij, als alle snoeren zijn weggewerkt in huis, gewoon de hele dag rond mag lopen, zet ik gewoon zijn kooi open)
Ik ga eens kijken op de site van asiels. Ik vraag me wel af, kan een volwassen konijn gewoon gekoppeld met een kleintje?
Ik voel me echt een beetje een konijnenn00b... terwijl ik (toen ik kind was en nog niet wist dat ze graag samen zitten) echt wel een flink aantal konijnen heb gehad... en ze werden vaak wel oud ook (7-10, uitgeonderd de dove...)
Ik ga rondzoeken en show foto's als we een vriendje hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |