abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:50:47 #51
114477 tripack
Om nom nom nom
pi_69216755
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 06:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Tommie ook! Likt ook aan alles. Broek, handen, benen, badjas. Hij heeft een obsessie
hier ook een likkertje handen, armen, voeten, hoofd en dan knabbelt ze ook nog es aan mijn haar
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Je mag hier werken, je moet het niet.
Pencil & Paper really is the top WYSIWYG app!
myminicity
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 mei 2009 @ 10:03:03 #52
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69217083
Saar negeert me
Normaliter als haar kooi opengaat, komt ze bij me liggen vooral savonds samen tv kijken
nu ben ik ziek en wil ze niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:13:22 #53
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_69219484
Gelukkig, ik heb niet het enige konijn met een lik-obsessie!
Don't come closer, I might hurt you
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 11:14:30 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_69219539
You're not alone in that one Al snap ik niet zo goed hoe het lekker kan zijn om aan een badjas te likken. Al die pluizen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:25:26 #55
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_69265685
Ook even mijn konijnen showen:

Bonk: 3 jaar oud, lekkere dikke gezellige hangoor die op zijn rust is gesteld. Komt altijd gezellig bij je zitten als je aan het eten bent of tv kijken.
Heeft zijn naam gekregen omdat hij als klein konijntje altijd heel hard kwam aanrennen en alles met een "bonk" de flessen moest omgooien.

Toby: 1 jaar oud, heel lief maar is stokdoof....Hij heeft er gelukkig geen last van, maar is heel schuw en nu pas durft hij voorzichtig naar je toe te komen, houdt er wel van om geaaid te worden maar dan in zijn kooi.

Bennie: Helaas anderhalf jaar geleden overleden, was nog maar een half jaar oud. Ontzettend druk maar o zo lief, vond alles leuk en probeerde altijd koekjes te stelen.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 11:48:39 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_69377512
Nou, zaterdag heb ik het gewoon maar eens geprobeerd, en een wc gekocht voor Tommie. Het is eigenlijk een Frettentoilet van het merk Ferplast. Zelfde merk als z'n hok.

Dit is 'm (excl. fret )

Anyway, ik heb het hok van Tommie schoongemaakt, en de wc op de 'vaste plek' gezet. En ik heb een paar oude keuteltjes erin gedaan, zodat ie weet waar ie moet zijn. En gewoon stroo erin, dat issie gewend.

Nou, meneer was het er eerst niet mee eens, er wordt flink aan getrokken en gekrabbeld. Dat rare rode ding ook in z'n hok Toen heb ik hem maar even vastgeplakt met wat plakbandjes. Ik heb Tommie gewoon opgepakt en op de wc gezet, zoals de bedoeling is. En ja hoor, hij kreeg de geest en deed meteen een plasje

De rest van de avond heb ik hem regelmatig gewoon weer even op de wc gezet, en op een gegeven moment lagen er ook keutels in!! Het leek goed te gaan dus.

Vannacht dus de vuurdoop, en vanmorgen lagen er tot mijn grote plezier heel veel keutels in de wc! Ik denk dat we voorzichtig mogen stellen dat het een geslaagd project is

Vanavond zal ik even foto's maken

Iets totaal anders.
Ik weet dat konijnen languit kunnen liggen als ze relaxed zijn. Maar Tommie ging gisteren helemaal op zijn rug liggen! Echt met poten omhoog en al! Ik heb dat dus nog nooit gezien bij een konijn, is het normaal? Hij ging ook een soort van rollen, dus net als een paard of zo. Ik vond het een raar gezicht,, ook een beetje naar wel eigenlijk Ik bedoel, een konijn hoort niet op z'n rug... Maar verder gedroeg ie zich wel normaal.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 mei 2009 @ 11:57:56 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69377789
ik ken t niet guppy

saar heeft een kale plek
ze is aan het verharen en 1 plekkie iets teveel haar losgelaten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69377918
Dat rollen als een paard doet Polleke ook wel eens, maar dat is meer om een lekker plekje te maken voordat hij languit op zijn zij of buik gaat liggen. Echt op de rug liggen heb ik ook nog nooit gezien bij een konijn.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 13:12:54 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_69379945
Tommie lag dus eerst ook languit op zn buik. Zoals ook die foto van laatst op het balkon. En nu dus ook zo in zn hok. En opeens draait ie helemaal om! Pootjes helemaal in de lucht en al. En toen bleef ie gewoon zo liggen. Een minuut of drie

M'n vriend was bang dat ie ziek zou zijn, want het zag er net zo uit zoals we ons vorige konijn hadden gevonden. Die lag ook zo, maar die was toen dood...

Maar goed, vannacht heeft ie naar behoren gekeuteld, gegeten en gedronken, dus het zal toch zeker wel goed zijn? Het zag er al met al in ieder geval wel relaxed uit. Het is alleen een beetje wennen, een konijn op zn rug
  maandag 25 mei 2009 @ 13:17:23 #60
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_69380088
Onze Steph..

krijgt een nieuw hok 186 x 93 x 146 cm we doen nog wel even een plexiglasje voor dat gaas bij zn nachthok, en wrs nog wat platen aan de binnenkant om het zeker wind en waterdicht te hebben voor meneer

met nog een extra stuk ren voor aan de rechterkant 116 cm x 109 cm x 48 cm

ik hoop dat hij het net zo leuk vind als wij
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 25 mei 2009 @ 13:18:56 #61
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_69380142
Wauw, dat is echt een heel mooi hok! Leuk hoor
pi_69381595
Mooi hok!
quote:
[we doen nog wel even een plexiglasje voor dat gaas bij zn nachthok, en wrs nog wat platen aan de binnenkant om het zeker wind en waterdicht te hebben voor meneer
Is niet nodig hoor. Konijnen hebben geen last van wind of regen. En als het echt heel erg tekeer gaat buiten dan kan Steph toch in het dichte gedeelte van het hok gaan zitten?
pi_69386644
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Tommie lag dus eerst ook languit op zn buik. Zoals ook die foto van laatst op het balkon. En nu dus ook zo in zn hok. En opeens draait ie helemaal om! Pootjes helemaal in de lucht en al. En toen bleef ie gewoon zo liggen. Een minuut of drie

Het zag er al met al in ieder geval wel relaxed uit. Het is alleen een beetje wennen, een konijn op zn rug
Ja hoor, heul normaal. Zo trof ik er gisteren hier ook één aan. Totaal van de wereld. Heb gemerkt dat met name mijn hangoren er goed in zijn (die zijn sowieso zo lui als de neten).

Zoek op youtube maar eens op bunny flop.... dan zie je dat er wel meer nijnen zijn die lekker rollen en op hun rug belanden!
Life is what happens when you're making other plans
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 17:01:21 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_69386894
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:52 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Ja hoor, heul normaal. Zo trof ik er gisteren hier ook één aan. Totaal van de wereld. Heb gemerkt dat met name mijn hangoren er goed in zijn (die zijn sowieso zo lui als de neten).

Zoek op youtube maar eens op bunny flop.... dan zie je dat er wel meer nijnen zijn die lekker rollen en op hun rug belanden!
jaa, het is 'normaal' zo deed Tommie dat ook

pi_69392527
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:01 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

jaa, het is 'normaal' zo deed Tommie dat ook

hehe , nou ik dit zie: dat doet mijn konijn ook .. de eerste keer dattie dat deed toen bleef ie ook zo liggen en dacht ik echt dattie dood aan het gaan was maar hij doet het vaker en leeft nog steeds dus het zal wel meevallen
  maandag 25 mei 2009 @ 21:05:47 #66
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_69396191
Heel normaal, het is de overtreffende trap van relaxed zijn zeg maar. Bunny (RIP) was er vooral goed in:

Een konijn zal het enkel doen als het heel relaxed, veilig en op zijn/haar gemak is. Het is immers een positie waarin ze niet snel kunnen vluchten, als prooidier iets dat ze graag voorkomen natuurlijk.

[ Bericht 22% gewijzigd door oCe op 25-05-2009 21:21:05 ]
Porch Monkey 4 Life!
pi_69401958
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Ik lurk al een tijdje mee, maar omdat ik niet veel meemaakte op konijnen-gebied heb ik nog niets gepost... Mijn laatste konijn is zo'n drie weken geleden overleden (hij was doof en blind en is ondanks dat nog 6 geworden en volgens mij redelijk gelukkig geweest) en ik was eigenlijk van plan om voorlopig geen nieuwe meer te nemen... maar toen...

mijn moeder belde me op dat er een konijn in de tuin van mijn tante losliep... "hoe vang ik die?" vroeg ze toen. Dus ik erheen met voer en draagkooi, voor de zekerheid. En ja hoor, een ontzettend lief, donkergrijs, jong konijntje in de tuin. Hij/zij schrok van het voer dat ik neerlegde, en spurtte naar de hoek van de tuin. Een hoek met een laag stenen muurtje, helaas voor hem/. Mijn moeder is toen van voren blijven staan (zodat het konijntje gefocust bleef op haar) en ik heb vanachter het muurtje een greep gedaan en ik had meteen beet (ik ben wel gewend met tegenstribbelende konijntjes dus hij kreeg zich niet losgesparteld)

Ik heb de dierenbescherming gebeld, en als hij over 2 weken niet als vermist is gemeld door iemand anders mag ik hem houden van ze. En weinig kans dat er nog iemand belt, want ik hoorde van de buren van mijn tante dat hij er al 2 weken liep...

Nu heb ik een paar vraagjes/probleempjes:

1. Ik heb een hok van 70x45 en een hok van 117x56. Ik heb hem nu in het kleinste hok, omdat het mij wel slim leek hem eerst rustig aan 'mensen' te laten wennen in een kleine omgeving, omdat hij een tijd in het wild heeft geleefd. Is dat goed? of kan hij beter meteen in die grote?

2. Hij snapt zijn drinkfles niet... hij heeft er nog niets uit gedronken, en toen ik een bakje water neerzette dronk hij het in een keer op. Hoe kan ik het hem leren, of is het gewoon afwachten?

3. Hij heeft nu een soort schuilhuisje waar hij in kan als hij het eng vind, maar mijn zusje zei ineens dat hij dan minder snel tam wordt. Wat kan ik het beste doen?

4. Ik ben van plan om (als ik hem definitief mag houden) er nog een konijntje bij te nemen. Is de grote kooi dan groot genoeg voor 2 konijnen? Het is wel de bedoeling dat ze er veel uit mogen.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!

en hier 2 foto's van de nieuwe aanwinst; Lem :

J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 25 mei 2009 @ 23:59:00 #68
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_69403921
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:07 schreef tombolafan het volgende:

Mooi beestje!

1. Ik heb een hok van 70x45 en een hok van 117x56. Ik heb hem nu in het kleinste hok, omdat het mij wel slim leek hem eerst rustig aan 'mensen' te laten wennen in een kleine omgeving, omdat hij een tijd in het wild heeft geleefd. Is dat goed? of kan hij beter meteen in die grote?

2. Hij snapt zijn drinkfles niet... hij heeft er nog niets uit gedronken, en toen ik een bakje water neerzette dronk hij het in een keer op. Hoe kan ik het hem leren, of is het gewoon afwachten?

3. Hij heeft nu een soort schuilhuisje waar hij in kan als hij het eng vind, maar mijn zusje zei ineens dat hij dan minder snel tam wordt. Wat kan ik het beste doen?

4. Ik ben van plan om (als ik hem definitief mag houden) er nog een konijntje bij te nemen. Is de grote kooi dan groot genoeg voor 2 konijnen? Het is wel de bedoeling dat ze er veel uit mogen.
1. Een konijn heeft veel bewegingsvrijheid nodig, het hok is en blijft echter wel de veilige plek in huis. Een groot hok heeft, uiteraard, de voorkeur. 70x45 vind ik persoonlijk aan de krappe kant, 117x56 klinkt al een stuk beter. Ook voor kleine konijntjes / jonkies.

2. Bunny (zie hierboven) heeft de drinkfles ook nooit begrepen, Joy (hadden we tegelijk met Bunny) begreep het vrij snel nadat we hem er met z'n snuffert er een paar keer zachtjes tegenaan hadden gedrukt. Voor Bunny hebben we een drinkbak neergezet, daar gaf Joy ook overduidelijk de voorkeur aan. Drinkt makkelijker, vervuilt wel sneller. Onze huidige twee konijnen hebben ook weer een drinkbak gekregen. Kwestie van elke ochtend, avond (en/of middag) verschonen en dan kan het geen kwaad.

3. Schuilhuisjes is voor de rust van het konijn, een extra veilige plek waar ze niet vanaf allerlei kanten 'aangevallen' kunnen worden. Is dus alleen maar goed. Misschien dat ze dan iets minder snel tam worden, maar het konijn zelf zich juist veiliger (kunnen) voelen. Dat is natuurlijk heel wat waard, laten staan dus.

4. De grote kooi kan opzich twee konijnen huisvesten, als 't geen grote konijnen zijn. Veel vrij lopen is wel aan te raden, ze moeten in ieder geval allebei zonder problemen languit kunnen liggen in een hok. Het zijn echter geen dieren om permanent in een hok op te sluiten. Hier zit het hok alleen 's nachts dicht, overdag lopen ze vrij rond door huis.

Succes
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 09:56:42 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_69409706
Wat oCe zegt, daar kan ik me alleen maar bij aansluiten

1. Grote kooi geniet de voorkeur, ook nu al.

2. Tommie gebruikt ook een drinkbak in plaats van een fles. Hij kon niet goed met de fles overweg, misschien omdat ie geen tanden heeft. Maar een drinkbak gaat prima, alleen verschonen we die wel elke ochtend en avond.

3. Schuilhuisje absoluut laten staan. Lem zal het je in dank afnemen, want af en toe hebben ze ook een beetje rust nemen.

4. Wanneer ze er regelmatig uitmogen, is de grote kooi groot genoeg voor twee konijnen. Mits het geen Vlaamse Reus blijkt te worden natuurlijk

Rest me nog te zeggen, wat een schatje!!
pi_69480433
Okee, bedankt voor de tips! Lem zit nu in het grote hok, en ik krijg nu een vermoeden waarom hij gewoon op straat liep... Hij is systematisch alle tralies aan het controleren of hij er uit kan, en probeerde of hij, door op zijn huisje te gaan staan, misschien door het dak kan... ook heeft hij al 3 keer zijn waterbak omgegooid, dan kan hij namelijk daar op staan om weer bij het dak te komen (niet dat hij daar door kan, maar goed). Wat heb ik in huis gehaald!!!

Hij is wel erg schattig, totaal niet bang voor mensen, hij komt zelfs als ik een stuk bloemkool voor hem heb. Wel erg leuk. Waarschijnlijk ga ik zaterdag een vriendje voor hem halen. Ik heb alleen geen idee wat Lem is, een mannetje of een vrouwtje... Ik ben niet zo'n ster in geslacht bepalen bij kleine konijntjes. Als ik een vrouwtjes-vriendje voor hem uitkies, kan dat dan sowieso, wat Lem ook is? Mocht het een man zijn laat ik hem castreren...
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:25 schreef IJsblock het volgende:

Toby: 1 jaar oud, heel lief maar is stokdoof....Hij heeft er gelukkig geen last van, maar is heel schuw en nu pas durft hij voorzichtig naar je toe te komen, houdt er wel van om geaaid te worden maar dan in zijn kooi.
[ afbeelding]

Wat een mooi konijn! Ik had ook een dove. Die hebben we aangeleerd om naar ons toe te komen als je naar hem zwaaide (elke keer voordat we voor gaven zwaaiden we naar hem, dat had hij heel snel door... ) en toen vond hij het ook leuk om buiten zijn kooi geaaid te worden (zolang je dus maar eerst zwaaide). Misschien heb je hier iets aan? Mijn konijn werd later ook nog blind door staar, dus toen lukte het niet meer echt (toen sprong hij ook niet meer uit zijn hok hoor, omdat hij blind was)
pi_69480525
oh, en hoe weet ik of het een vlaamse reus is??? Lijkt me wel handig om alvast rekening mee te houden...
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 09:29:59 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_69480850
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:13 schreef tombolafan het volgende:
Okee, bedankt voor de tips! Lem zit nu in het grote hok, en ik krijg nu een vermoeden waarom hij gewoon op straat liep... Hij is systematisch alle tralies aan het controleren of hij er uit kan, en probeerde of hij, door op zijn huisje te gaan staan, misschien door het dak kan... ook heeft hij al 3 keer zijn waterbak omgegooid, dan kan hij namelijk daar op staan om weer bij het dak te komen (niet dat hij daar door kan, maar goed). Wat heb ik in huis gehaald!!!

Hij is wel erg schattig, totaal niet bang voor mensen, hij komt zelfs als ik een stuk bloemkool voor hem heb. Wel erg leuk. Waarschijnlijk ga ik zaterdag een vriendje voor hem halen. Ik heb alleen geen idee wat Lem is, een mannetje of een vrouwtje... Ik ben niet zo'n ster in geslacht bepalen bij kleine konijntjes. Als ik een vrouwtjes-vriendje voor hem uitkies, kan dat dan sowieso, wat Lem ook is? Mocht het een man zijn laat ik hem castreren...

Je zou eens een stenen drinkbakje kunnen halen, die kan Lem vast niet omgooien.

Waar ga je een ander konijntje halen? Ik kan je aanraden om naar een asiel te gaan. Daar zijn de konijntjes allemaal al gecastreerd/gestereliseerd. Hoef je ook niet bang te zijn voor eventuele jongen. Want konijnen heten niet voor niks konijnen, ze kunnen het echt heel snel en hebben vaak maar een keer nodig

In een dierenwinkel zijn ze ook niet altijd even goed in het bepalen van het geslacht, dat is tenminste mijn ervaring. Je weet dan dus nooit zeker wat je in huis haalt.

Als je naar een asiel gaat, kun je Lem wellicht meenemen. Dan kunnen ze daar even kijken wat het is, een mannetje of een vrouwtje. En dan kunnen ze daar bekijken welk konijntje het beste bij Lem past.
Daar kunnen ze ook gokken wat voor soort konijntje Lem is. Of ie groot gaat worden of niet.

Als ik de foto zo zie lijkt hij nog erg jong. Maar goed, een foto zegt ook niet alles.

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Er stond gisteren nog een berichtje in de Spits dat er meer konijnen in de asiels komen. Dus ik zou zeggen, sla je slag!
pi_69481588
Ik denk inderdaad dat het een asiel-konijn wordt, en anders een left-over van een fokker. Lem is inderdaad nog erg klein (duidelijk een jonkie) dus ik hoop niet dat hij echt een groot ras blijkt te zijn. (het is wel de bedoeling dat hij, als alle snoeren zijn weggewerkt in huis, gewoon de hele dag rond mag lopen, zet ik gewoon zijn kooi open)
Ik ga eens kijken op de site van asiels. Ik vraag me wel af, kan een volwassen konijn gewoon gekoppeld met een kleintje?
Ik voel me echt een beetje een konijnenn00b... terwijl ik (toen ik kind was en nog niet wist dat ze graag samen zitten) echt wel een flink aantal konijnen heb gehad... en ze werden vaak wel oud ook (7-10, uitgeonderd de dove...)
Ik ga rondzoeken en show foto's als we een vriendje hebben!
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 11:25:53 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_69484754
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:54 schreef tombolafan het volgende:
Ik denk inderdaad dat het een asiel-konijn wordt, en anders een left-over van een fokker. Lem is inderdaad nog erg klein (duidelijk een jonkie) dus ik hoop niet dat hij echt een groot ras blijkt te zijn. (het is wel de bedoeling dat hij, als alle snoeren zijn weggewerkt in huis, gewoon de hele dag rond mag lopen, zet ik gewoon zijn kooi open)
Ik ga eens kijken op de site van asiels. Ik vraag me wel af, kan een volwassen konijn gewoon gekoppeld met een kleintje?
Ik voel me echt een beetje een konijnenn00b... terwijl ik (toen ik kind was en nog niet wist dat ze graag samen zitten) echt wel een flink aantal konijnen heb gehad... en ze werden vaak wel oud ook (7-10, uitgeonderd de dove...)
Ik ga rondzoeken en show foto's als we een vriendje hebben!
Ik weet zelf ook niet zoveel van koppelen, maar ik denk dat ze je daar bij het asiel alles over kunnen vertellen. Ze doen het daar zelf ook vaak natuurlijk. Ik zou het asiel waar je heen wilt even bellen, en vragen of je Lem mee mag nemen. Dan kunnen ze ook even naar 'm kijken. Weet je ongeveer wat voor vlees je in de kuip hebt.

Vraag ze daar maar lekker veel hoor, als je er bent! Vinden ze alleen maar leuk als je interesse toont. En het is voor je nijntjes ook goed.

Ik ben heel benieuwd wat je gaat doen, succes!
pi_69485380
Er zitten ook gewoon jonge konijntjes in het asiel hoor! Een "oeps" nestje dat naar het asiel wordt gebracht of een gevonden konijn dat zwanger blijkt te zijn. Ik zou zorgen dat het leeftijdsverschil niet al te groot is, Lem is waarschijnlijk super actief en oudere konijnen zijn meestal wat rustiger. Die worden misschien zenuwachtig van dat drukke gedoe .

Het vriendinnetje van mijn konijn Noppes is vorig jaar dood gegaan, hij was toen 6 en daarom heb ik maar voor een iets ouder konijn gekozen (nou Noppes eigenlijk want hij heeft haar zelf uitgekozen in het asiel ). In welke provincie woon je, misschien kunnen mensen dan tips geven over asiels in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')