abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:22:13 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_71514653
Hier woon ik:

Hier is mijn stro

En dat is veel lekkerder dan mijn hooi

Echt waar

M'n rolletjes zijn ook tof

En als de plee toch nog schoon is, kan je er best een dutje op doen

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71520579
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:02 schreef tliciouz het volgende:
[ afbeelding ]

Met trots show ik jullie mijn 2 beste vriendjes!
Wtf.. dat is een ongebruikelijke combi! Wat lievvvv....
Life is what happens when you're making other plans
pi_71570277
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:22 schreef Guppyfriend het volgende:

En als de plee toch nog schoon is, kan je er best een dutje op doen
[ link | afbeelding ]

Ja dat ken ik... de plasbak wordt hier ook gebruikt als 2-konijns bed!

Daan's 15 minutes of fame, op Disapproving rabbits:
http://www.disapprovingrabbits.com/2009/07/daniel.html
Life is what happens when you're making other plans
pi_71615754
20 juni is deze dame, Monkie, bij ons komen wonen:

Vanmiddag naar Huize Pluis in Ede om te kijken of we haar kunnen koppelen aan een lie ex-rammetje
Straks alvast shoppen voor uitbreiding van het huidge hok
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:57:26 #255
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71620834
Hai,

Ik had een vraagje over mijn dwergkonijn. Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden. Ik heb vooraf veel informatie gelezen etc en ik was goed voorbereid. Hij is ook goed gezond en dergelijke maar de vraag gaat over het vrij lopen.

De eerste paar dagen dacht ik dat het verstandig was om hem te laten wennen, hok stond op de grond van mijn slaapkamer ( aardig groot ) en alles ging goed, hij werd tam etc. Toen besloot ik hem rond te laten hupsen, hok open en tadaa, daar begon het. Hij vond het iets te fijn. Hij wou niet meer terug de kooi in. Voor zijn behoeftes en eten ging hij wel zijn kooi in maar verder vond hij het fijner om ergens in mijn kamer te springen of te slapen. Na een tijdje dacht ik bij mijzelf, nou dat is wel goed. Echter, toen begon hij op een dag aan het behang te knagen en overal aan te knagen. En wanneer ik hem in zijn hok deed was het boos stapen en op het hoktrailies zitten te pingen. Ik weet dat konijnen vrijheid moeten hebben maar wij hebben in het huis overal behang, en we hebben ook 2 katten en een hond rondlopen dus mijn slaapkamer is eigenlijk de enige optie. Heeft iemand ideeen hoe hij alsnog van zijn 3 uurtjes per dag vrijheid kan genieten en niet overal aan gaat knagen. Ik weet dat hij het blijste is als hij los mag en ik zie mijn dieren graag blij.

Bedankt alvast!
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 augustus 2009 @ 13:00:40 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71620923
je konijn leren dat hij nergens aan mag knagen dat jij niet wilt door gebruik te maken van een plantenspuit.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:45:39 #257
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_71629705
zondag steph zn vriendin uitzoeken
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_71632320
Dierenfanaat hoe groot is de kooi en heb je ook wat liggen in het hok waar je konijn zich mee kan vermaken?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:27:12 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71632425
Ik heb ook grote moeite om mijn konijnen weer in hun hok te krijgen als ze in de tuin in de grote ren hebben mogen rennen. Zodra ik ze wil pakken, vallen ze me aan. Ik ga nu het hok ombouwen zodat de ren aan het hok vastkomt en ik alleen 's avonds maar het deurtje van het hok dicht hoef te doen. Ik vind het lieve beestjes en ik gun ze hun vrijheid, maar het is niet echt leuk om ze met gevaar voor eigen leven te moeten pakken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71632588
Het gaat allemaal voorspoedig
Monkie moest eerst nog bijkomen van de reis en zat bij het kennismaken bij Huize Pluis eerst alleen maar te trillen
Gelukkig kwam ze na een kwartiertje een beetje los en we hebben er alle vertouwen in. Weer thuis in haar eigen kooi even tot rust laten komen terwijl kersverse echtgenoot Speedie de tuin verkende.

Nu samen in een groot, nieuw hok

Speedie, met superhip kapsel:

Vanmiddag voorzichtig toenadering zoeken:

woensdag 5 augustus 2009 @ 21:07:32 #261
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71633421
Hok is ongeveer 100 bij 100 cm, standaard maten. Ik heb verschillende speeltjes in zijn kooi + voerbak en drinkfles etc. Hok staat op de vloer. Zodra ik hok opendoe, hoppa, hij eruit. Dat is wel oke, maar vervolgens knaagt hij echt overal aan terwijl hij verschillende takjes en knaagstenen heeft. En als ik hem oppak om terug te zetten stribbelt hij krabbend en spartelend tegen. Begrijpelijk natuurlijk voor zon beestje maar na 3-4 uur loslopen keert hij niet zelf terug naar zijn hok. Pas na 5 uur oid om te eten en te keutelen ( hij is wel zindelijk ). Hij houd ervan om lekker te liggen op mijn vloerbedekking en hoeft dan niet zo nodig terug ookal ligt er groenvoer in de kooi. Lastig dus. Vandaag ook weer los laten lopen, dit keer heeft hij nergens aan geknaagt alleen vrolijk rond zitten springen ongeveer 5 uur lang. Nu is hij net een uurtje in de kooi ( gelokt door voedsel in voermandje te doen ) en hij zit alweer te pingen dat hij eruit wilt. Verwend Wat kan ik t beste doen ?
Change the things you want to change because you are the only one who has the abilitty to realy make it succeed
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:34:28 #262
37150 livelink
pi_71634319
Als ze vandaag 5 uur rustig is geweest, gaat het toch wel goed, Dierenfanaat? En je hoeft hem er natuurlijk niet uit te halen op het moment dat hij gaat zeuren.
pi_71634711
Wij hebben die van ons echt geleerd dat ze soms terug moeten de kooi in. Dus met klappen en roepen en ze enorm belonen (aaien en eten) als ze het dan deden. En ja, soms zijn ze enorm eigenwijs en willen ze niet, maar dan is er altijd nog eten als lokmiddel. Dat eten krijgen ze gewoon pas als ze in de kooi gaan en dat weten ze.
En over los lopen in de tuin...wij hebben vast enorme schijterds, want zodra het echt donker wordt komen ze vanzelf naar binnen, dan durven ze niet buiten te blijven. En als er geen buien voorspelt worden en we overdag weggaan, laat ik ze lekker buiten zitten. Ze kunnen niet ontspannen, kennen schuilplekjes genoeg en krijgen dan drinken uit een bakje, geen enkel probleem. Ze hebben zelfs hun eigen poephoek gemaakt in de tuin (en daar groeit het gras, niet normaal gewoon).
Moraal van het verhaal, je kan een konijn wel opvoeden, je moet alleen heel veel geduld hebben en een plantenspuit (of waterpistool voor buiten) bij de hand hebben. En dan nog, ze zijn soms ook gewoon eigenwijs...net als hun baasje in dit geval. Succes ermee Dierenfanaat, hij is nog jong, je kan 't em gewoon leren! En oja, geen knaagstenen he, dat is niet goed voor em.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:54:23 #264
244245 linds
Ondertitel:
pi_71634959
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:07 schreef dierenfanaat het volgende:
Hok is ongeveer 100 bij 100 cm, standaard maten. Ik heb verschillende speeltjes in zijn kooi + voerbak en drinkfles etc. Hok staat op de vloer. Zodra ik hok opendoe, hoppa, hij eruit. Dat is wel oke, maar vervolgens knaagt hij echt overal aan terwijl hij verschillende takjes en knaagstenen heeft. En als ik hem oppak om terug te zetten stribbelt hij krabbend en spartelend tegen. Begrijpelijk natuurlijk voor zon beestje maar na 3-4 uur loslopen keert hij niet zelf terug naar zijn hok. Pas na 5 uur oid om te eten en te keutelen ( hij is wel zindelijk ). Hij houd ervan om lekker te liggen op mijn vloerbedekking en hoeft dan niet zo nodig terug ookal ligt er groenvoer in de kooi. Lastig dus. Vandaag ook weer los laten lopen, dit keer heeft hij nergens aan geknaagt alleen vrolijk rond zitten springen ongeveer 5 uur lang. Nu is hij net een uurtje in de kooi ( gelokt door voedsel in voermandje te doen ) en hij zit alweer te pingen dat hij eruit wilt. Verwend Wat kan ik t beste doen ?
Hai Dierenfanaat,
Allereerst zou ik de knaagstenen weggooien, want dat is heel slecht voor konijnen. Knaagtakken zijn helemaal goed, vooral lange wilgentakken zijn ze dol op.

Uit eigen ervaring weet ik dat mijn konijnen 'vervelend' worden als ze zich vervelen. Ik zorg er altijd voor dat ze behalve wilgentakken, ook een aantal kleine en grote kartonnen dozen hebben. Hier knip ik meestal een klein begin gat in, en de konijnen doen de rest. Ze zijn er vaak uren zoet mee. Ook lege wcrolletjes (met hooi erin) doen het goed, evenals kattentunnels. Ik zorg ervoor dat ik ongeveer om de week een nieuwe opstelling maak, of iets nieuws toevoeg, zodat ze zich niet vervelen

Ik heb ook al een keer een kasteel gemaakt van een grote oude kartonnen doos, waren ze heeeel blij mee!
Je hoeft niet veel geld uit te geven of enorm veel moeite doen, konijnen vermaken zich zo over het algemeen prima.
incl. 19% spelfouten.
i reject your reality and substitute my own.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:19:55 #265
37150 livelink
pi_71635741
Ik durf mijn konijnen niet 's nachts in de tuin te houden. Ik ben veel te bang dat ze door katten worden aangevallen of dat ze proberen te ontsnappen. Waarom zijn knaagstenen niet goed, eigenlijk? Ik heb ze zelf niet, maar mijn konijnen knagen wel veel aan het hok. Karton zijn ze inderdaad lekker lang zoet mee.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:44:14 #266
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71636406
En karton is niet slecht voor ze als ze het binnen krijgen?

Bedankt voor alle tips! Zal ze eens in de praktijk brengen Knaagsteen is nu weggegooid
pi_71636753
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:19 schreef livelink het volgende:
Ik durf mijn konijnen niet 's nachts in de tuin te houden. Ik ben veel te bang dat ze door katten worden aangevallen of dat ze proberen te ontsnappen. Waarom zijn knaagstenen niet goed, eigenlijk? Ik heb ze zelf niet, maar mijn konijnen knagen wel veel aan het hok. Karton zijn ze inderdaad lekker lang zoet mee.
In knaagstenen zit ontzettend veel calcium en dat is ook gelijk het probleem. Bij konijnen komt calcium niet mee met de poep maar gaat het uit het lichaam via de urine, met als gevaar dat er in de blaas een neerslag ontstaat van calciumoxalaat wat blaaszand of blaasstenen gaat veroorzaken. Je moet daardoor ook altijd opletten met wat voor biks je geeft en of daarin de concentratie calcium ook niet te hoog is.

Dierenfanaat, idd je kooi lekker afwisselend houden. Waar ze hier ook gek op zijn zijn van die kattenspeeltjes met belletjes erin, en de genoemde wcrol met hooi is hier echt DE hit! Ook een hooibal met kruidenhooi/groenten erin zodat er moeite gedaan moet worden word ook op prijs gesteld, en wat ze nog het allerleukste vinden is een maatje .
pi_71662255
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:57 schreef dierenfanaat het volgende:
Hai,

Ik had een vraagje over mijn dwergkonijn. Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden. Ik heb vooraf veel informatie gelezen etc en ik was goed voorbereid. Hij is ook goed gezond en dergelijke maar de vraag gaat over het vrij lopen.

De eerste paar dagen dacht ik dat het verstandig was om hem te laten wennen, hok stond op de grond van mijn slaapkamer ( aardig groot ) en alles ging goed, hij werd tam etc. Toen besloot ik hem rond te laten hupsen, hok open en tadaa, daar begon het. Hij vond het iets te fijn. Hij wou niet meer terug de kooi in. Voor zijn behoeftes en eten ging hij wel zijn kooi in maar verder vond hij het fijner om ergens in mijn kamer te springen of te slapen. Na een tijdje dacht ik bij mijzelf, nou dat is wel goed. Echter, toen begon hij op een dag aan het behang te knagen en overal aan te knagen. En wanneer ik hem in zijn hok deed was het boos stapen en op het hoktrailies zitten te pingen. Ik weet dat konijnen vrijheid moeten hebben maar wij hebben in het huis overal behang, en we hebben ook 2 katten en een hond rondlopen dus mijn slaapkamer is eigenlijk de enige optie. Heeft iemand ideeen hoe hij alsnog van zijn 3 uurtjes per dag vrijheid kan genieten en niet overal aan gaat knagen. Ik weet dat hij het blijste is als hij los mag en ik zie mijn dieren graag blij.

Bedankt alvast!
bij de lidle supermarkt is nu een konijnenren te koop, dacht rond de 25 euro, is dat geen optie om die in je slaapkamer te plaatsen?
kan konijn toch vrij rond hupsen en niet meer aan behang knagen.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:24:03 #269
263409 dierenfanaat
Be kind for animals
pi_71673422
Daar moet ik eens naar kijken ja! Dat lijkt me wel wat. Even kijken hoe groot hij is etc
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:28:46 #270
37150 livelink
pi_71673500
Zie hier voor meer informatie.

Ik heb er zelf meerder die ik aan elkaar heb gekopppeld, zodat de konijnen een behoorlijk stuk kunnen rennen in het gras in de tuin.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:01:04 #271
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71674235
kun je beter naar het tuincentrum Overvecht gaan als die bij je in de buurt zijn, daar kosten ze maar 17 euro
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:53:02 #272
244245 linds
Ondertitel:
pi_71675511
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:44 schreef dierenfanaat het volgende:
En karton is niet slecht voor ze als ze het binnen krijgen?

Bedankt voor alle tips! Zal ze eens in de praktijk brengen Knaagsteen is nu weggegooid
Karton is alleen slecht als je ziet dat ze er echt ontzettend veel van eten, een beetje kan geen kwaad. Mijn konijnen trekken aan het karton, en laten het vervolgens vallen. Af en toe eten ze een stukje op, dat geeft niks
incl. 19% spelfouten.
pi_71680909
vandaag wordt mijn konijntje toch maar geent ... om 18:05 moet ik me melden
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:31:47 #274
244245 linds
Ondertitel:
pi_71696249
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
vandaag wordt mijn konijntje toch maar geent ... om 18:05 moet ik me melden
Spannend! Mijn nijnen zijn altijd als de dood als het weer zover is

Hoe vond jouw konijntje het?
incl. 19% spelfouten.
pi_71703437
Ik heb thuis 3 konijnen. Eentje, Joyce, is heel bang en wordt niet graag opgetild (ze hebben groot verblijf) en dat laat ik zo lekker in zijn waarde. Verder hebben we nog Kleintje en Meneer Jansen, van hen heb ik deze week wat foto's gemaakt

Dit is dus Kleintje. Ze is begin mei geboren en al een heul stoere meid aan het worden

En dit is Meneer Jansen, een ex-meneer eigenlijk Ik heb hem uit een dierenasiel geadopteerd tijdens mijn stage. De vorige eigenaar had hem in een ondergrondse container gedumpt Wij denken ook dat hij daarom zo'n permanente verdrietige look heeft...Maar hij is wel heel lief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')