Wtf.. dat is een ongebruikelijke combi! Wat lievvvv....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:02 schreef tliciouz het volgende:
[ afbeelding ]
Met trots show ik jullie mijn 2 beste vriendjes!
Ja dat ken ik... de plasbak wordt hier ook gebruikt als 2-konijns bed!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:22 schreef Guppyfriend het volgende:
En als de plee toch nog schoon is, kan je er best een dutje op doen![]()
[ link | afbeelding ]
Hai Dierenfanaat,quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:07 schreef dierenfanaat het volgende:
Hok is ongeveer 100 bij 100 cm, standaard maten. Ik heb verschillende speeltjes in zijn kooi + voerbak en drinkfles etc. Hok staat op de vloer. Zodra ik hok opendoe, hoppa, hij eruit. Dat is wel oke, maar vervolgens knaagt hij echt overal aan terwijl hij verschillende takjes en knaagstenen heeft. En als ik hem oppak om terug te zetten stribbelt hij krabbend en spartelend tegen. Begrijpelijk natuurlijk voor zon beestje maar na 3-4 uur loslopen keert hij niet zelf terug naar zijn hok. Pas na 5 uur oid om te eten en te keutelen ( hij is wel zindelijk ). Hij houd ervan om lekker te liggen op mijn vloerbedekking en hoeft dan niet zo nodig terug ookal ligt er groenvoer in de kooi. Lastig dus. Vandaag ook weer los laten lopen, dit keer heeft hij nergens aan geknaagt alleen vrolijk rond zitten springen ongeveer 5 uur lang. Nu is hij net een uurtje in de kooi ( gelokt door voedsel in voermandje te doen ) en hij zit alweer te pingen dat hij eruit wilt. VerwendWat kan ik t beste doen ?
In knaagstenen zit ontzettend veel calcium en dat is ook gelijk het probleem. Bij konijnen komt calcium niet mee met de poep maar gaat het uit het lichaam via de urine, met als gevaar dat er in de blaas een neerslag ontstaat van calciumoxalaat wat blaaszand of blaasstenen gaat veroorzaken. Je moet daardoor ook altijd opletten met wat voor biks je geeft en of daarin de concentratie calcium ook niet te hoog is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:19 schreef livelink het volgende:
Ik durf mijn konijnen niet 's nachts in de tuin te houden. Ik ben veel te bang dat ze door katten worden aangevallen of dat ze proberen te ontsnappen. Waarom zijn knaagstenen niet goed, eigenlijk? Ik heb ze zelf niet, maar mijn konijnen knagen wel veel aan het hok. Karton zijn ze inderdaad lekker lang zoet mee.
bij de lidle supermarkt is nu een konijnenren te koop, dacht rond de 25 euro, is dat geen optie om die in je slaapkamer te plaatsen?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:57 schreef dierenfanaat het volgende:
Hai,
Ik had een vraagje over mijn dwergkonijn. Ik heb hem nu ongeveer 3 maanden. Ik heb vooraf veel informatie gelezen etc en ik was goed voorbereid. Hij is ook goed gezond en dergelijke maar de vraag gaat over het vrij lopen.
De eerste paar dagen dacht ik dat het verstandig was om hem te laten wennen, hok stond op de grond van mijn slaapkamer ( aardig groot ) en alles ging goed, hij werd tam etc. Toen besloot ik hem rond te laten hupsen, hok open en tadaa, daar begon het. Hij vond het iets te fijn. Hij wou niet meer terug de kooi in. Voor zijn behoeftes en eten ging hij wel zijn kooi in maar verder vond hij het fijner om ergens in mijn kamer te springen of te slapen. Na een tijdje dacht ik bij mijzelf, nou dat is wel goed. Echter, toen begon hij op een dag aan het behang te knagen en overal aan te knagen. En wanneer ik hem in zijn hok deed was het boos stapen en op het hoktrailies zitten te pingen. Ik weet dat konijnen vrijheid moeten hebben maar wij hebben in het huis overal behang, en we hebben ook 2 katten en een hond rondlopen dus mijn slaapkamer is eigenlijk de enige optie. Heeft iemand ideeen hoe hij alsnog van zijn 3 uurtjes per dag vrijheid kan genieten en niet overal aan gaat knagen. Ik weet dat hij het blijste is als hij los mag en ik zie mijn dieren graag blij.
Bedankt alvast!
Karton is alleen slecht als je ziet dat ze er echt ontzettend veel van eten, een beetje kan geen kwaad. Mijn konijnen trekken aan het karton, en laten het vervolgens vallen. Af en toe eten ze een stukje op, dat geeft niksquote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:44 schreef dierenfanaat het volgende:
En karton is niet slecht voor ze als ze het binnen krijgen?
Bedankt voor alle tips! Zal ze eens in de praktijk brengenKnaagsteen is nu weggegooid
Spannend! Mijn nijnen zijn altijd als de dood als het weer zover isquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
vandaag wordt mijn konijntje toch maar geent ... om 18:05 moet ik me melden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |